کد خبر : 18158
تاریخ انتشار : 19 آوریل 2015 - 20:24
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 613 بازدید

فرماندار ازنا: پدیده «موادمخدر» را باید علمی تحلیل کنیم/ راه‌حل‌ها هم باید «علمی» باشد

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان ازنا گفت:«مبارزه جامع با موادمخدر مستلزم این است که این پدیده را به طورعلمی بشناسیم، تحلیل کنیم و راهکار علمی ارائه دهیم». به گزارش گروه اجتماعی/ اسد عبدالهی عصر یکشنبه سی‌ام فروردین‌ماه در جلسه استانی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان لرستان که به ریاست استاندار لرستان و با […]

عبدالهی 2

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان ازنا گفت:«مبارزه جامع با موادمخدر مستلزم این است که این پدیده را به طورعلمی بشناسیم، تحلیل کنیم و راهکار علمی ارائه دهیم».

به گزارش گروه اجتماعی/ اسد عبدالهی عصر یکشنبه سی‌ام فروردین‌ماه در جلسه استانی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان لرستان که به ریاست استاندار لرستان و با حضور نماینده ولی فقیه در سالن اجتماعات استانداری تشکیل شد اظهار داشت:«موادمخدر پدیده‌ای پیچیده و جهانی است و در همه کشورها هم وجود دارد؛ متأسفانه این پدیده در ایران در حال گسترش است؛ البته هیچ جامعه‌ای نیست که این‌گونه مشکلات را نداشته باشد».

عبدالهی که خود هم نویسنده است و هم کارشناس ارشد جامعه‌شناسی و به گفته برخی آگاهان سیاسی یکی از دانشی‌ترین فرمانداران استان محسوب می‌شود تشریح کرد:«در این رابطه باید به سه بخش توجه کنیم:اول این‌که عوامل کمی و کیفی گسترش این پدیده را بشناسیم و تحلیل کنیم دوم این‌که: وضعیت موجود را بشناسیم؛ متأسفانه از موادمخدر سنتی به صنعتی عبور کرده‌ایم؛ سن اعتیاد پایین آمده است؛بخشی از زنان به سوی اعتیاد رفته‌اند آن هم در استانی که باورهای سنتی دارد و این جای بسی تأسف است؛ سوم این‌که: به پیامدهای این پدیده شوم توجه کنیم؛ همچون سرقت،طلاق ، مرگ و رهاشدگی در کنار خیابان‌ها».

وی بیان داشت:«ما در دو بخش مبارزه کرده‌ایم یکی بخش سخت‌افزاری که اعتقاد دارم بسیار موفق بوده‌ایم و دیگری بخش نرم‌افزاری که معتقدم در این بخش چندان موفق عمل نکرده‌ایم».

توصیه‌های علمی فرماندار ازنا

فرماندار ازنا که از نویسندگان هفته‌نامه سیمره نیز محسوب می‌شود توضیح داد:«برای راهکارهای فرهنگی باید از روشهای علمی استفاده شود نه سلیقه‌ای و ابزارها نیز در این زمینه باید کاملاً علمی باشند حتا کسانی که به مدارس فرستاده می‌شوند تا درباره این پدیده به دانش‌آموزان آگاهی بدهند خودشان باید کاملاً متخصص این حوزه باشند؛ دوم این‌که به متغیر مشارکت مردم باید توجه جدی شود و سوم آنکه: درباره آموزش بایستی به مرحله‌ای برسیم که به فرد آگاهی‌های کافی داده شود و البته بخشی از آموزشهای صورت گرفته تاکنون نیز اثربخش بوده است».

اسد عبدالهی تصریح کرد:«توجه به این نکته مهم است که کارهای فرهنگی به راحتی قابل اندازه‌گیری نیست و کار فرهنگی زمان‌بر است».

عبدالهی تشریح کرد:«بهتر است یک تیم کارشناسی در زمینه پیشگیری تشکیل بشود و کسانی که می‌روند آموزش بدهند تخصص‌های لازم را داشته باشند».

گفتنی است در این جلسه علاوه بر استاندار/ نماینده ولی فقیه/ معاون سیاسی استاندار/ فرمانداران/ ائمه جمعه/ مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و اصحاب رسانه حضور داشتند.

دیدگاه ها

احسان صلاحی در گفته :

درود خدا بر فرماندار فهیم و کاردان جناب آقای عبدالهی
بی شک آقای عبدالهی یکی از ذخایر علمی و ارزشی این استان هستند و کارنامه درخشان مدیریتی ایشان در سطح استان لرستان نشان و گواه این امر است.خداوند یار و نگهدار ایشان باشد.

[پاسخ]

حکمت ستاری در گفته :

فرماندارخوب وانسانی به تمام معنا مامردم درب گنبدخاطرات خوبی ازایشان داریم اولین بخشدارراایشان معرفی کردندکه یادش بخیر آقای رویین تن مردمقتدر.اولین شهرداررسمی.امکاناتی که پیرواین اقدام به شهرمادادند.وکارشکنیهای جناح رقیب دراواخردولت خاتمی اماصعه صدرایشان باعث شدتااخرباقدرت ادامه دهد.آقای عبدالهی امیداست مارافراموش نکنید.دوستت داریم.یاعلی

[پاسخ]

اسدی در گفته :

سلام ممنون از زحمات همه دست اندر کاران من در زمینه مبارزه با معضلات ومواد مخدر مخصوصا در مدارس دارای ایده می باشم ولی متاسفانه کسی یا جایی به ایده ماها توجه نمیکند؟؟؟؟؟؟

[پاسخ]

علی دوست رضایی فرد در گفته :

سلام و درود خدا بر فرماندار اسبق کوهدشت و فرماندار فعلی ازنا
مطالب شما همیشه آموزنده بوده و هست امیدوارم مطالب بیشتری را از شما ببینیم و بخوانیم هرچند با مشغله کاری شما همین نوشته ها هنر است .مطمئن باش همیشه در قلب مردم کوهدشت جا داری.موفق و موید و پیروز وسربلند باشید.

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :