کد خبر : 28919
تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2016 - 08:02
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 530 بازدید

فرماندار خرم‌آباد در جمع دانشجویان: «مطالبه‌گری» را با «زبان علمی»، تقویت و دنبال کنید

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز: فرماندار خرم‌آباد، حبیب‌اله خجسته‌پور در جمع دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه لرستان گفت:«مطالبه‌گری را با روش‌ها، زبان و‌ اُسلوب‌های علمی، دنبال و تقویت کنید». خجسته‌پور، چهارشنبه 28 مهرماه خطاب به دانشجویان تازه پذیرفته شده در دانشگاه لرستان توضیح داد: «به همه‌ي شما خوش آمد می‌گوییم که از طریق کنکور در دانشگاه لرستان پذیرفته […]

خجسته‌پور

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز:

فرماندار خرم‌آباد، حبیب‌اله خجسته‌پور در جمع دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه لرستان گفت:«مطالبه‌گری را با روش‌ها، زبان و‌ اُسلوب‌های علمی، دنبال و تقویت کنید».

خجسته‌پور، چهارشنبه 28 مهرماه خطاب به دانشجویان تازه پذیرفته شده در دانشگاه لرستان توضیح داد:

«به همه‌ي شما خوش آمد می‌گوییم که از طریق کنکور در دانشگاه لرستان پذیرفته شده‌اید و امیدوارم مدارج بالاتر تحصیلی را نیز با موفقیت طی کنید».

او تأکید کرد زمانی دانشجو از علم‌آموزی خسته نمی‌‌شود که همیشه به دنبال طرح پرسش و طرح مسئله درباره‌ی «چیستی علم» باشد.

فرماندار شهرستان خرم‌‌آباد، تشریح کرد:

«دانشجویان، پیشتاز مطالبه‌گری و پرسش‌گری در جامعه بوده‌اند و این روحیه را باید تقویت کنند منتها موضوع مهم‌تر این است که مطالبات بایستی با زبان و اسلوب و روش علمی بیان شوند».

خجسته‌پور تأکید ورزید روی این گزاره که:

«برخی کنش‌گران سیاسی خارج از دانشگاه در کنار مطالباتشان، به‌دنبال منافعی هم هستند ولی مزیت عمده‌ی سیاسی دانشجویان این است که این قشر همیشه بدون چشم‌داشت‌های منفعتی، به‌دنبال بیان مطالبه‌گری بوده‌اند».

وی از دانشجویان خواست در کنار تقویت روحیه‌ی مطالبه‌گری و پرسش‌گری، به تقویت معنویت هم توجه کنند:

«معنویت و اخلاق باید در رأس همه‌ی فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی باشد».

فرماندار خرم‌آباد به شهدای «دانشجو» و «استاد»، ادای احترام کرد:

«این‌که می‌بینید الان در شرایطی که کشورهای همسایه‌ی ما و حتی کشورهای اروپایی نیز امنیت ندارد و در تلاطم ناامنی هستند، کشور ما، امنیت و آرامش دارد مدیون شهدا هستیم و گرامی می‌دارم یاد و خاطره‌ی همه‌ی شهیدان به‌ویژه شهدای دانشجو و استاد را».

فرماندار خرم‌آباد در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه لرستان از دغدغه‌ی مقام معظم رهبری درباره‌ی حرکت‌های «دانش‌بنیان»، سخن گفت:

«مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با نخبگان ابراز گلایه کردند از اینکه حرکت‌های دانش‌بنیان در کشور به‌خوبی پیش نمی‌رود و اگرچه مسیر مشخص است اما حرکت‌ها مطلوب نیست؛

از شما دانشجویان می‌خواهم با توجه به گله‌مندی اخیر مقام معظم رهبری، فعالیت‌های دانش‌بنیان را در دانشگاه تقویت کنید چرا که شما در آینده طراحان طرح‌های بزرگ توسعه‌ي کشور و آینده‌سازان مملکت هستید».

او تأکید کرد که در دانشگاه‌ لرستان، کارگاه‌ها و تجهیزات علمی خوبی وجود دارد اما به تنهایی کافی نیست و باید ذهن جستجوگر و دانش‌محور را نیز تقویت کرد تا به نتیجه‌ی مطلوب برسیم.

فرماندار خرم‌آباد از فعالیت‌های سیاسی دانشجویان هم گفت:

«فعالیت‌های سیاسی و علمی دانشجویان باید تقویت شود و این‌گونه فعالیت‌ها به معنی سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی نیست؛ ولی دانشجویان بایستی مراقبت کنند «مَلعبه‌ی» دست سیاسیون خارج از دانشگاه نشوند و در همان محیط دانشگاه، فعالیت‌های سیاسی خود را ادامه دهند».

بیان دیدگاه !

نام :