کد خبر : 29952
تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2016 - 05:10
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 479 بازدید

فرمانده پلیس لرستان خبر داد: رشد 27 درصدی دستگیری قاچاق‌چیان کالا در لرستان

خبرنگار هومیان‌نیوز: فرمانده پلیس استان لرستان آمار داد:«از ابتدای سال 95 تاکنون در زمینه‌‌ی دستگیری متهمان قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 27 درصدی در لرستان داشته‌ایم و 41 باند قاچاق کالا نیز متلاشی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در این شاخص هم، رشدی 71 درصدی را […]

%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d9%82%d9%86%d8%a8%d8%b1%db%8c

خبرنگار هومیان‌نیوز:

فرمانده پلیس استان لرستان آمار داد:«از ابتدای سال 95 تاکنون در زمینه‌‌ی دستگیری متهمان قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 27 درصدی در لرستان داشته‌ایم و 41 باند قاچاق کالا نیز متلاشی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در این شاخص هم، رشدی 71 درصدی را لرستان داشته است».

سردار سرتیپ دوم محمد قنبری که شامگاه شنبه 27 آذرماه در جلسه‌ی اقتصاد مقاومتی استان لرستان با دستور کار مبارزه با قاچاق کالا شرکت کرد خبر داد از ابتدای سال 95 تاکنون تعداد 593 خودرو مربوط به قاچاق کالا توسط پلیس استان توقیف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 49 درصد رشد توقیف خودروی مرتبط با قاچاق کالا داشته‌ایم.

وی تشریح کرد:«ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده نیز در امسال نسبت به پارسال 68 درصد رشد داشته است».

او توضیح داد:« در لرستان و از ابتدای امسال تاکنون تعداد دو هزار و 146 نفر متهم در رابطه با قاچاق کالا بازداشت شده‌اند».

سردار محمد قنبری تأکید کرد:«لرستان مقصد قاچاق کالا نیست ولی معبر است و پلیس توانسته است 20 درصد کالای قاچاق آمده به لرستان را کشف کند اما 80 درصد نیز کشف نشده است و از لرستان عبور کرده و خارج شده است».

فرمانده پلیس استان لرستان از مسئولان استان خواست:

«امکانات و تجهیزات پلیس نیز باید بیش از گذشته تقویت شود و اگرچه پلیس از طریق ساختار درونی خودش مدام امکاناتش را به‌روز می‌کند ولی نیاز است ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم به تقویت تجهیزات و امکانات پلیس کمک کند».

سردار قنبری یکی از مشکلات را نبود انبار و جای کافی برای تخلیه کالاهای کشف شده‌‌ی قاچاق دانست: «در حال حاضر بیش از 20 کامیون کشف شده‌‌ی کالای قاچاق در پارکینگ‌ها و محوطه‌ی پلیس آگاهی هستند که متأسفانه جایی برای تخلیه‌ی این کالاهای قاچاق نیست و باید در این زمینه تصمیمات لازم برای تعیین تکلیف این کالاهای قاچاق کشف شده گرفته شود».

استاندار لرستان، هوشنگ بازوند هم در این جلسه دستور داد هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف شده اقدام شود.

بازوند گفت:«این کالاها یا باید امحاء شوند؛ یا باید به مزایده گذاشته شوند تا به دیگر کشورها صادر شوند و یا باید با اخذ مجوز قانونی از تهران، تجهیزاتی از این کالاها که نیروهای انتظامی و سپاه برای دریافتشان تقاضا کرده‌اند {از جمله موتورسیکلت}، در اختیار این نیروها قرار گیرد».

استاندار تأکید کرد سه راه گفته شده هرچه سریع‌تر طی شود.

عکاس: ایمان بیرانوند

بیان دیدگاه !

نام :