کد خبر : 33278
تاریخ انتشار : 9 اکتبر 2017 - 07:38
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 192 بازدید

فصلنامه تخصصي مطبوعات ايران منتشر شد

به گزارش هومیان نیوز، فصلنامه تخصصي مطبوعات ايران ارگان «#دانشنامه_مطبوعات_ايران» به مدير مسئولي و سردبيري دكتر #محمدجعفر_محمدزاده منتشر شد. شماره شش و هفت از اين فصلنامه تخصصي علاوه بر سرمقاله، در بردارنده مقالات و موضوعات متنوعي است از جمله: «مقدمه اي بر آغاز روزنامه نويسي فارسي و تولد صنعت چاپ در ايران» به قلم محمد […]

به گزارش هومیان نیوز، فصلنامه تخصصي مطبوعات ايران ارگان «#دانشنامه_مطبوعات_ايران» به مدير مسئولي و سردبيري دكتر #محمدجعفر_محمدزاده منتشر شد. شماره شش و هفت از اين فصلنامه تخصصي علاوه بر سرمقاله، در بردارنده مقالات و موضوعات متنوعي است از جمله: «مقدمه اي بر آغاز روزنامه نويسي فارسي و تولد صنعت چاپ در ايران» به قلم محمد جعفر محمدزاده؛«شرح احوال كاظم اسلاميه از روزنامه نگاران به نام تاريخ مطبوعات يزد» و« نگاهي به انجمنهاي مطبوعاتي يزد» هردو به قلم حسين مسرت؛ «معرفي روزنامه آزادي قاينات» به عنوان طليعه روزنامه نگاري در خراسان جنوبي به قلم ابراهيم حافظي؛ «شرح احوال زند دخت شيرازي نخستين زن روزنامه نگار شيراز» به تلاش سيروس سوند رومي؛«گفتگو با خانم مهران آشوري پژوهشگر تاريخ مطبوعات ايران» و«فهرست نشريات كتابخانه علامه رفيعي قزوين» به همت خانم عارفه نژاد بهرام.
در بخش هايي از سرِ سخن (سرمقاله) اين نوبت از فصلنامه تخصصي مطبوعات ايران به قلم مدير مسئول مي خوانيم: «تورق صفحات مطبوعات ايران، يافته هاي بسياري را پيش روي محققين و پژوهشگران قرار مي دهد. گذشته از مشخصات ظاهری، برخي ويژگي هاي محتوايي و زباني براي هر جريده از جمله تمايزات و تفاوتهاي مطبوعات ادوار ايران است…تاريخ مطبوعات ايران پر است از زمينه هاي پژوهش و تحقيق در اين احوال. يكي از اقدامات مهمي كه مي تواند زمينه را براي اين دست پژوهش ها آماده كند بستر مناسبي است كه با انتشار «دانشنامه مطبوعات ايران» از سال 1390 کار آن آغازشده است. در «دانشنامه مطبوعات ايران» مجموعه اي متراكم از اطلاعات لازم پيرامون هر مدخل از منابع مختلف گردآوري شده و بر اساس شيوه نامه اي با اسلوب علمي ، به طور يكجا تدوين و بدون قضاوت و پيش داوري گزارش مي شود و در اختيار محققين قرار مي گيرد تا هر كس به فراخور موضوع پژوهش و نيازهاي پژوهشي كه تعيين مي كند به تجزيه و تحليل و نتیجه گیری بپردازد.»
شوراي سردبيري فصلنامه تخصصي مطبوعات ايران متشكل است از دكتر محمد مهدي مقيمي زاده، دكتر راضيه آباديان و دكتر محمدجعفر محمدزاده. در این شماره مسعود فرج الهي جانشين مدير مسئول و داريوش جعفري كار طراحي جلد و صفحه آرایی و امورگرافیکی این شماره را بر عهده داشته اند که در نود و شش صفحه به قطع وزیری عرضه شده است.

بیان دیدگاه !

نام :