کد خبر : 28421
تاریخ انتشار : 21 سپتامبر 2016 - 18:50
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 699 بازدید

فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اصغر دولتشاه: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به فعالیتش ادامه می‌دهد

شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان که ریاستش بر دوش محمدرضا عارف است هم‌چنان در کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا سال 96 به کار خویش ادامه می‌دهد. به گزارش خبرنگار هومیان نیوز، این‌که این شورا به قوت خویش به کار خویش ادامه می‌دهد گفته‌ی اصغر دولتشاه است که در ایام رقابت‌های انتخابات مجلس […]

اصغر دولتشاهی

شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان که ریاستش بر دوش محمدرضا عارف است هم‌چنان در کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا سال 96 به کار خویش ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار هومیان نیوز، این‌که این شورا به قوت خویش به کار خویش ادامه می‌دهد گفته‌ی اصغر دولتشاه است که در ایام رقابت‌های انتخابات مجلس دهم در شهرستان خرم‌آباد ریاست این شورا را بردوش داشت و البته رئیس استانی این شورا نیز فعال سیاسی اصلاح‌طلب، محمد رضایی است.

به گفته‌ی آذر منصوری، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان کشور، چرایی تشکیل این شورا و فعالیت 94/ 95 شورا، رسیدن به انسجام و ائتلاف در بین اصلاح‌طلبان برای شرکت متحدانه در انتخابات‌هاست. تجربه‌ی تلخ به‌ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 که برآیندش، روی کارآمدن دولت «عدالت‌شعار» محمود احمدی‌نژاد و سکان‌داری هشت ساله‌اش شد اصلاح‌طلبان تهران نشین را نگران کرده بود مکانیسمی با تأیید رئیس دولت اصلاحات تهیه کنند تا اختلاف و افتراق‌ها جای خویش را به انسجام‌ها بدهد.

اما در استان لرستان در شهرستان‌هایی چون خرم‌آباد این شورا با شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان در مرحله‌ی دوم انتخابات برسر اینکه گزینه‌ی دوم اصلاح‌طلبان اعظم محمدی‌نیا باشد یا مرتضی محمودوند نه به انسجام که به اختلاف رسید و نسخه‌ی تهران برای دیار بلوط و مفرغ، نتوانست راهگشا باشد؛

شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گزینه‌ی دوم را مرتضی محمودوند انتخاب کرد و شورای هماهنگی احزاب استان گزینه‌ی دوم را اعظم محمدی‌نیا و اینجا نیز همان نکته‌ای که آذر منصوری و بسیاری از اصلاح‌طلبان از آن می‌ترسیدند یعنی اختلاف، دوباره خودش را نشان داد و محصول این اختلاف پیروزی گزینه‌‌ی اصولگرا، محمدرضا ملکشاهی‌راد در دور دوم انتخابات حوزه‌ی انتخابیه خرم‌آباد و چگنی بود.

هم آذری منصوری که عضو عالی شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان کشور است و هم محمد رضایی که مسئولیت شورای استانی لرستان را بردوش دارد در مصاحبه‌هایشان پذیرفته‌اند باید نقاط ضعف این شورا را رفع کرد و به گفته‌ی آذر منصوری، ساز و کار این شورا «دمکراتیک‌تر» شود.

با گفته‌های صریح اصغر دولتشاه که در همایش اصلاح‌طلبان پلدختر و معمولان، سه‌شنبه 30 شهریورماه بیان شد، «گمانه‌ها» درباره‌ی انحلال این شورا نادرست از آب درآمد و شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان که لیست‌های امید انتخابات مجلس دهم را به مردم معرفی کرد هم‌چنان برای انتخابات سال آینده به فعالیت خویش ادامه می‌دهد.

دیدگاه ها

آقاي دولتشاه با نتيجه هشت بر يك در انتخابات مجلس شما بايد پاسخگو باشيد آقاي دولتشاه شما با آمدن به پلدختر بذر تفرقه و اختلاف را كاشتيد .

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :