کد خبر : 30779
تاریخ انتشار : 16 فوریه 2017 - 07:57
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 793 بازدید

قتل برادر به دست برادر در خرم‌آباد/ قاتل را پلیس بازداشت کرد

خبرنگار هومیان‌نیوز: اختلافات خانوادگی، کار را بدانجا رساند که پسر 23 ساله، دست به تفنگ شکاری ساچمه‌زنی بُرد و برادر خویش را به قتل برساند. معاون اجتماعی پلیس استان لرستان، سرهنگ رضا شیراوژن به خبرنگاران خبر داد که عصر چهارشنبه 27 بهمن‌ماه در محله‌ی اسدآبادی شهر خرم‌آباد، این قتل اتفاق افتاده است. قاتل که دست […]

خبرنگار هومیان‌نیوز: اختلافات خانوادگی، کار را بدانجا رساند که پسر 23 ساله، دست به تفنگ شکاری ساچمه‌زنی بُرد و برادر خویش را به قتل برساند.

معاون اجتماعی پلیس استان لرستان، سرهنگ رضا شیراوژن به خبرنگاران خبر داد که عصر چهارشنبه 27 بهمن‌ماه در محله‌ی اسدآبادی شهر خرم‌آباد، این قتل اتفاق افتاده است.

قاتل که دست خویش را به خون برادر آلوده کرد، نتوانست از دست شهربانان بگریزد و 15 دقیقه پس از برادر‌کُشی، به دست پلیس، بازداشت شد. سرهنگ شیراوژن توضیح داد بی‌درنگ بعد از تماس با تلفن 110 نیروهای پلیس به محل رویداد رفتند.

چند روز پیش نیز در روستای سرطاق منطقه‌ی میان‌گلان خرم‌آباد، باز هم به علت شماری اختلافات خانوادگی، چهار عضو یک خاندان، به ضرب گلوله‌ی قاتلان به قتل رسیدند. آنجا نیز تفنگ، ابزار آدم‌کُشی بود.

در آن حادثه، هنوز شش ساعت از کشتار خانوادگی نگذشته بود که پلیس، قاتل اصلی را به دام انداخت و به عدالت قضایی سپرد.

ناتوانی در مهارکردن افسار خشم، نتیجه‌اش پیامدهایی خطرناک همچون کُشتن دیگری است.

به نظر می‌رسد ضرورت دارد در حوزه‌ی جامعه‌پذیری کودکان و نوجوانان، به کنترل‌کردن و فروخوردن خشم، و را‌‌ههای افسارزدن بر عصبانیت، در مباحث آموزشی، توجه افزون‌تری شود.

برآشفتگی و غضب و نداشتن مهارتهای کافی برای کنترل این پدیده، هماره تولید خشونت کلامی و فیزیکی می‌کند.

این مهم است که سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای آموزشی چون خانواده، مدرسه، دانشگاه و رسانه‌ها، پی در پی، تبحر و ترفندهای کنترل عصبانیت را بیاموزند.

بیان دیدگاه !

نام :