کد خبر : 16942
تاریخ انتشار : 19 فوریه 2015 - 23:29
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,208 بازدید

ما، شیطان و شبکه تلویزیونی من و تو!

سیدمحمدصادق محمدی وفایی:  به‌نام خداوند جان و خرد/ شیطان این دشمن همیشگی بشریت که خستگی ناپذیری در ذات اوست وجهنمی کردن میلیونها انسان را در پرونده دارد با جامی از وسوسه هایش به سرایم آمد و گفت: ای دوست به دوستی قرینم تو را هرجا که قدم نهی زمینم تو را گفتم یا شیطان قبول […]

صادق

سیدمحمدصادق محمدی وفایی:  به‌نام خداوند جان و خرد/ شیطان این دشمن همیشگی بشریت که خستگی ناپذیری در ذات اوست وجهنمی کردن میلیونها انسان را در پرونده دارد با جامی از وسوسه هایش به سرایم آمد و گفت:

ای دوست به دوستی قرینم تو را

هرجا که قدم نهی زمینم تو را

گفتم یا شیطان قبول دارم عمری به بلندای تاریخ داری و من فقط 46سال دارم ولی در این چند دهه هم ، بارها فریب خورده ات بوده ام از ناحیه ی تو چه خسارت ها که ندیده ام ؟

ای شیطان نمی خواهم ببینمت..مگر چند بار بگویم تو را نمی خواهم؟!

گفت: من شیفته ی شمایم دنیا را بی شما نمی خواهم و قصد هرجایی کنی سر راهت نشینم !

گفتمش آنان که سالها رفیق و قرینت بودند از رفیقیت جز پشیمانی و نا آرامی نصیبی نداشتند !

گفت :

یا بنی آدم ! دست من شفا و اشاره ام راهگشا و توصیه ام روح افزاست چرا حرفم را گوش نمی کنی؟!

گفتم ای شیطان

ای شیطان جدم حضرت آدم و خانمش بی چاره ی وسوسه ی تو شدند و میلیونها برادر و خواهرم غارت شده‌ی دست تواند مگر من دیوانه ام فریب تو را بخورم؟

و او تبسمی کرد و گفت عجب پرونده ی قطوری برایم درست کرده ای؟! چرا این همه بدبینی؟!

گفتم ای شیطان قران می فرماید:

« إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا يَدْعُو حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِيرِ »؛

«شيطان دشمن شماست او را دشمن گيريد او فرمانبران خويش را فرا می خواند تا همه از دوزخيان باشند»

گفت ببخشید بابام تماس گرفت و گفت هرچه زودتر خودت را برسان و اطاعت امر پدر هم واجب است؟

فردایش به سراغم آمد و گفت آمدم تنها نباشی !

گفتم :

تا توانی می گریز از یار بد

یار بد بدتر بود از مار بد

مار بد تنها ترا بر جان زند

یار بد بر جان و بر ایمان زند

ای شیطان تو را به جان اوباما و نتانیاهو و داعشی ها از من دست بردار و به شبکه من و تو برو .آن جا غوغایی بر پاست و بازار شیطان ها گرم گرم است.

در آن شبکه کسی می تواند مشغول به کار شود که:

1-سر سپرده و جان نثار بهایت شود .

2-ضدیتش با نظام جمهوری اسلامی ایران قطعی شده باشد.

3- هر آن آمادگی برای عریان شدن را داشته باشد.

مگر نمی دانی چند روز قبل که خواستند فیلم «بفرمائید شام» را بسازند تیام و دو نفر دیگر بدون هیچ شرم حیایی «سارا» را شام باران کردند و چنان چند نفره به او تعرض کردند و فیلم گرفتند که ماجرایش فیلمی و افتضاحی جهانی شد.

در آن جا ازدواج همجس بازان وجود دارد . وچون برخی از بینندگان اعتراض کردند، رها اعتمادی اعلام کرد عقاید شخصی هر کسی به خودش ارتباط دارد و این موضوعی نیست که بخواهد اینقدر هیاهو به پا کند.

شیطان ناراحت شد و گفت خاطرم را آزرده کردی هر چند من شیطان مطرود و ملعونم ولی هرگز شاگرد شاگرد «من و توها» هم نمی‌شوم!

دیدگاه ها

ساحل در گفته :

چقدر سطحی نوشته‌ای. چرا مردم ماهواره دارن؟ چرا صدا و سیمای شما نتونسته نیازهای مخاطب رو محقق کنه؟ برادرم اکثر نوشته هات سطحی است.

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ جمعه 20 فوریه , 2015 10:59 ب.ظ:

سلام بر او که خود را ساحل معرفی کرد.
ساحل گرامی ! نوشتم خانواده ها به حجاب فرزندانتان بیش از این توجه کنید و مسولین برای عفیف ماندن جامعه بیش از این جد و جهد کنید. از ساحل کوهدشت کامنتی رسید از مسائل مذهبی ننویسید که خریداری ندارد!
از توان موشکی کشور نکاتی نوشتم برخی ها به حدی بی اطلاع بودند خیال کردند اسرار نظام را فاش کرده ام ! و گفتند شمای طلبه این اطلاعات را از چه کجا گرفته ای ؟!
از معارف اسلامی نکاتی در مورد فضائل اخلاقی نوشتم ، برخی نوشتند چرا به فضای مجازی قدم نهاده ای؟! ای سید ! تو صادق نیستی و گرنه در مورد فلانی یادداشتی می نوشتی!
و اکنون که از ضد انقلابی و بهایی محور بودن و همجنس گرایی و تعرض گروهی به سارای شبکه تلویزیونی « من و تو »نوشته ام ،جواب گرفتم چه قدر سطحی نوشته ای؟! چرا علل ماهواره داشتن مردم را ننوشته ای؟ و چرا صدا و سیمای شما …؟
راستی طبق کدامین منطق، پیش نیاز نقد شبکه ی« من و تو» نقد یا حمله به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است؟
به نظر می رسد منظور شما این است به جای این که از بدی شبکه های ماهواره می نویسیم در نقد صدا و سیما مطلب بنویسم که جواب بنده این است بسیاری از اهل فن بارها در این مورد مقاله نوشته اند و سمینار برگزار کرده اند.
هر چند در برنامه های صدا و سیما نقدهایی وجود دارد ولی شک نداشته باش اگر صدا و سیما بهترین برنامه را هم داشته باشد برخی ها دلداده ی شبکه های ماهواره ای و رقص های آنچنانی اند.همانطور که همه ی سارقان از فقر و نداری به سرقت روی نمی آورند.
در ضمن اگر مرادت از سطحی بودن نوشته هایم باندی نبودن است ، سخنی حق بر قلمت جاری شده است.
اگر منظورت این است ساده نوشته ام تا هر شخصی که سواد خواندن و نوشتن دارد بتواند آن را بخواند ،به جا نوشته اید .
اگر منظورت از سطحی بودن یادداشت هایم این است مدافع ارزشها و نظام مقدسمان هستم و مویی از سر صدا و سیمای ایران اسلامی را با دهها و صدها شبکه ی معاند من وتو عوض نمی کنم نیکو پنداشته ای.
ولی اگر منظورت از سطحی بودن نوشته هایم ، خالی بودن آنها از پیام و نداشتن نکات ناب دینی است به یقین(باعرض معذرت) سخنت به حدی بدیهی البطلان است که جایی برای تامل و تدبر و توجیه ندارد.
نمیدانم چرا برخی ها نکات ضعف ادارات نظام را عالی حفظ می کنند ولی در بایگانی حافظه ی آنها امتیازی و نکته قوتی دیده نمی شود؟!
ساحل محترم! اگر به فرموده شما، صدا و سیمای جمهوری اسلامی از آن ماست شما از صدا و سیمای کدامین کشور استفاده می کنید و چه شبکه ای را نگاه می کنید؟ و چگونه به اخبار آنها اعتماد می کنید؟!

[پاسخ]

دوستدار در گفته :

نمیشه بگید تمام مطالب کپی هستند لینک همه در گوگل موجوده در ضمن نباید که به همه چیز گیرداد یه بار به پدیده شاندیز گیر میدی یه بار به من وتو گیرمیدی یه بار به روحانی یه بار…..

اگه از من میشنوی یه وبلاگ باز کن تمام دلنوشته هات رو اونجا بذار

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

سلام بر دوستدارمحترمم !
بدان هیچ نوشته ای یتیم نیست و همین چند سطر شما نیز در گوگل وجود دارند البته در قالب هایی شیوا و رساتر.
ای عزیز! در هر موردی یادداشتی نوشته ام ،اهل دقت از آن پیامی دریافت کرده اند. اگر شما نیز، نمی از دقت و تفکرت را ، صرف می کردید هم نقدی جانانه می نوشتی و هم پیام هایی دریافت می کردید.
اگر واقع نگری و دنبال اطلاعات باری دگر آنهم بدون هیچ پیش داوریی همان یادداشت ها را مطالعه کن تا این گونه سرشار از اشتباه نشوید.
در ضمن در مورد اعتدال نوشته ام ولی در مورد جناب دکتر روحانی چیزی ننوشته ام .و سالهاست وبلاگ دارم به جای یکی سه تا وبلاگ دارم. شمایی که همه نوشته های بنده را در گوگل دیده بودید چرا از وبلاگهایم بی خبر ی؟!!!!!

http://smsv.blogfa.com/9009.aspx
صراط صادق
http://sadeghmohamad.mihanblog.com/
صراط حضرت محمد(ص)
http://158111067.blogfa.com/
شهید سیداردشیر وفایی

[پاسخ]

دوستدار پاسخ در تاريخ شنبه 21 فوریه , 2015 6:50 ب.ظ:

سلام مجدد خدمت سید بزرگوار
سید جان
1- من اشتباه نمیکنم اگر اشتباه میکردم که مطالب شما رو نمیخوندم

2-در تمامی مطالبی که من از شما خوندم دقیقا به دولت روحانی گیر دادید فقط دوست دارم نگی که من به اعتدال گیر دادم چون در مطالب دیگه ای باز به همین دولت نقد های تند تری وارد کردی که دیگه نمیشه گفت

3- اگر فکر میکنی اشتباه فکر میکنم مشکل از شماست چون مطالب شما رو کامل خوندم هیچگونه خروجی ونتیجه ای نداشته که بخوام از اون درس بگیرم اینترنت پر شده از این مطالب

4- اگه هم بخوام بینویسم طوری مینویسم که مخاطب بعد از خوندنش یه نتیجه ای بگیره و به بیراهه کشیده نشه

5-من نوشتم کپی مطالب در سایت های دیگه ای موجوده منظور من اینه که چند خط از سایتهای دیگه برداشتی آوردی در قالب یه مقاله به خورد مردم میدی

===========================================================

در ضمن ارادت خاصی خدمت سادات داریم .

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ یکشنبه 22 فوریه , 2015 12:30 ق.ظ:

سلام علیکم
1- فرمودید وبلاگی درست کن و درد دلهایت آنجا بنویس جواب گرفتی به جای یک وبلاگ سه وبلاگ دارم ا البته بی اطاطلاعیت شاید بدین جهت باشد که جدیدا به فضای مجازی تشریف آورده باشی
در ضمن مقام معظم رهبری در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی فرمودند:
« ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد»

2- فرمودید«در تمامی مطالبی که من از شما خوندم دقیقا به دولت روحانی گیر دادید!!!!!»
چرا کلی گویی و بدون سند کامنت می نویسید؟ آیا پنج نکته ای که در مورد امامان جمعه نوشتم به نظر جنابعالی به روحانی و اصلاح طلب ها گیر دادم ؟!
در مورد تبلیغات صدا و سیما و پدیده شاندیز نوشتم و از صدا و سیما انتقاد کردم ، انتقاد به روحانی بود و اصلاح طلب ها؟!
سه یادداشت در مورد دروغ نوشتم چه ربطی به دولت روحانی دارد؟
در مورد رتبه فساد اقتصادی کشور نوشتم آیا به نظر جنابعالی به دولت روحانی مربوط بود؟
شبکه من و تو و دولت روحانی چه ربطی به هم دارند؟!
در مورد شهدا دو یادداشت نوشتم چه ربطی دولت جناب روحانی دارد؟!
یادداشت 22بهمنی و چه می کند این شیشه چه ربطی به دکتر روحانی دار؟!
باروت گرانی و ….چه ربطی به دولت روحانی دارد؟!
حال دریافتی چه اشتباه بزرگی کردی؟ با این وصف به نظر می رسد یا همه ی نوشته های بنده را نخوانده ای و یا دقت لازم را صرف نکرده اید.یا با عینک باندبازی مطالعه می کنیدو …
3- کار بنده تبلیغ است و در تبلیغ باید نکات معارفی ذکر و حتی تکرار شود و می دانم بسیاری از این نکات بارها مورد مطالعه واقع شده است ولی حرف قران کریم این است مومنین از تذکر دادن نفع می برند.
4- بنده ادعایی ندارم و قبلا هم گفتم بدان هیچ نوشته ای یتیم نیست به یقین از مطالب ارزشمند دیگر سایت ها نهایت استفاده را می کنم
5- به یقین هرکسی با دل و دیده ای شسته و ذهنی خالی از تعصبات باندی یادداشت های بنده را مطالعه کند خروجی مطالعه اش آن خواهد شد که بنده شریعت محورم نه باند محور و دولت ستیز.
6-اگر این مطالب باب میل جنابعالی نیستند چرا مطالعه می فرمایید؟!
به نظرم با این نوع کامنت نوشتنت خدا را شکر کن که اسمت را ننوشتی .

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ یکشنبه 22 فوریه , 2015 12:32 ق.ظ:

بی اطلاعیت صحیح است

ردياب در گفته :

سيدخوب من وتوراپيگيري ميكني هاناقولا.!!!!!ولي بخدامن ماهواره ندارم.ادعاهم ندارم.

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ شنبه 21 فوریه , 2015 4:27 ب.ظ:

سلام ردیابی که ردیابت دقیق نیست.
به جان خودت و خودم اطلاعات دارم ولی ماهواره ندارم .
مطمئن باش صفحات ذهن و دلم را در اختیار ماهواره ای ها نمی گذارم که آن را مسموم کنند.
ولی متاسفانه در جامعه افرادی وجود دارند با صدا و سیما و برنامه هایش قهرند و با من و تو رفیقند .

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ شنبه 21 فوریه , 2015 8:41 ب.ظ:

سید و داشتن من و تو؟!!!

[پاسخ]

سید در گفته :

سلام خسته نباشید سید بزرگوار امید است از این مطالب ها بیشتر بنویسی ما استفاده میکنیم

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

سلام یا سیدی
نوشتن وظیفه ی من است و انشاالله در هر شرایطی خواهم نوشت .روز جمعه که این یادداشت را به سایت ها دادم مورد بازدید مخاطبین زیادی قرار گرفته است فقط در سایت «یافته » 335 بازدید داشته است .
اگر ننویسم در قیامت جوابی ندارم .
ممنون از لطف شما

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ یکشنبه 22 فوریه , 2015 11:20 ق.ظ:

فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء:
دشمن آیات و روایات را از ما بیشتر می‌داند، دشمن بیشتر از ما مرکز شیعه‌شناسی دارد و تمام تکنولوژی خود را به میدان آورده است.
دوران هالیوود و ماهواره تمام شده است و دوران جدیدی شروع شده است، امروز جنگ تن به تن و فرد به فرد توسط شبکه‌های اجتماعی آغاز شده است.
امروز جنگ چهره به چهره، نفر به نفر، قلوب به قلوب و عقول به عقول شروع شده است و در این جنگ بچه‌های مسجد در خط مقدم ایستاده‌اند.»
بنابراین ما هم باید در شبکه های اجتماعی معارف دین را تبلیغ کنیم و بنویسیم دشمن کیست و هدفش چیست؟

[پاسخ]

رفتنی در گفته :

نمیدونم چرا مردم این قد به این فیلما عشق میورزن کنار خانواده نگاه کردن خیلی بده……..

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ شنبه 21 فوریه , 2015 11:24 ب.ظ:

سلام علیکم
با این که رفتنی هستیم ولی برخی ها مدافع « شبکه ای هستند که ضدیتش با مسلمانان و نظام جمهوری اسلامی ایران» روشن است .سارای آن ها می گوید اصل قصه و قضیه را و برخی ها می گویند استغفرالله مگر می شود شبکه من و تو و این کثاقت کاری ها؟!
برخی ها راحت پول حرام می خورند و راحت نگاه به نامحرم می کنند و راحت دزدی می کنند و راحت ماهواره نگاه می کنند و راحت ذهنشان سرشار از شبهه نسبت به مقدسات می شود و…

[پاسخ]

سلام در گفته :

سید عزیز! مطالب شما از سایت ایرانیان کانادا گرفته شده که در ترکیه ثبت دامین شده؛ لذا غیر واقعی است. شما 3 وبلاگ دارید اما این را متوجه نشدی؟ آگاهی در زمینه فضای مجازی به تعدد وبلاگ نیست. کمی مطالعه کن! البته دلسوزیت ستودنی است.

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

سلام علیکم

قصه و قضیه ای که فیلم و مستنداتش موجود است و در معتبر ترین خبرگزاری ها درج شده است .در شرع و قانون اقرار شخص حجت به حساب می آید و اگر مطالعه بفرمایید و اهل دقت باشید در خواهید یافت که خودشان به این کثافت کاری ها اعتراف کرده اند.
واقع نگرها همین موضوع را به دست گوگل بدهند تا بدانند واقعیت چیست و بی اطلاع کیست.

جناب مشاالله به این استدلالت خیلی قانع کننده است !!!!
چون «مطالب شما از سایت ایرانیان کانادا گرفته شده که در ترکیه ثبت دامین شده؛ لذا غیر واقعی است!»
چه کسی و کدام عاقل باور می کند که کاندا و ترکیه ای ها حتی یک راست نمی نویسند و نمی گویند؟!

[پاسخ]

سلام پاسخ در تاريخ یکشنبه 22 فوریه , 2015 6:03 ق.ظ:

سید
اصلا منظور بنده را متوجه نشدی؛ هر وقت متوجه منظور من شدی مجددا جوابت را میدم. مطلب من ربطی به راست یا دروغ گفتن ترکیه و کانادا ندارد. شما همینطور راجع به مردم قضاوت می کنی؟! عجب!

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ یکشنبه 22 فوریه , 2015 10:17 ق.ظ:

جناب مشاالله به این استدلالت خیلی قانع کننده است !!!!

[پاسخ]

حسین پاسخ در تاريخ یکشنبه 22 فوریه , 2015 10:52 ق.ظ:

یعنی همه ی سایت ها ی معتبر کشور دروغ نوشته اند؟!خودت میدونی چی نوشتی؟

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ یکشنبه 22 فوریه , 2015 11:07 ق.ظ:

تعداد شبکه های ماهواره ای قابل دریافت در ایران : 18000 شبکه است.

– 380 کانال موزیکال

– 250 کانال در حوزه کودک و نوجوان

– 80 کانال در حوزه ترویج مصرف گرایی و فرهنگ سازی پوشش و مد .

علاوه بر این شبکه های اختصاصی موسیقی ، حدود 1200 شبکه هم در خلال برنامه های خود کلیپ ها و شوهای موزیکال پخش میکنند .

در حوزه کودک و نوجوان نیز بیش از 250 کانال ماهواره ای در ایران قابل دریافت است . ضمن آنکه بخش مهمی از برنامه های کانال های عمومی ماهواره ای نیز به پخش برنامه های کودک و نوجوان اختصاص دارد شبکه های کودک علاوه بر پخش کارتون هایی که عموما در تضاد با مبانی اخلاق جامعه ایرانی است به فرهنگ سازی با الگوهای ارزش های لیبرالی و اومانیستی غرب در ذهنیت اطفال ایرانی اقدام میکنند و آنان را شیفته سبک زندگی آمریکایی و غربی می نمایند .
کارکرده:
ترویج فرهنگ غربی
· مهریه ، ظلم به زن و مرد است !!
بی حجابی علت پیشرفت کشورهای اروپایی
می توان شیعه بود و مشروب هم خورد !؟
اعتیاد ، راه رسیدن به آرامش
روابط آزاد دختر و پسر
ترویج شیطان پرستی
ایرانی های کم فرهنگ ، صد سال از فرهنگ غربی عقب ترند !
قدر دانی از خدمات رضا شاه !
تبعیت از ولی فقیه نشانه استبدادی بودن حکومت اسلامی !!
منبع :
http://www.armangera.ir/post/75

با این وصف چرا شما دلسوز این شبکه ها شده اید؟!

[پاسخ]

سید در گفته :

سلام سید بزرگوار امید است از انتقاد بعضیها ناراحت ویا ناامید نباشید آنهای که ماهواره دارند در آینده نه جندان دور میفهمند چه بلایی بز سر خانواد هاشون آورده اند دیگه کاراز کار گذشته و پشیمانی هم سودی ندارد0موفق باشید نویسنده توانا

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ یکشنبه 22 فوریه , 2015 10:31 ق.ظ:

سلام سید من !
به لطف الهی خیلی پوست کلفت تر از اینها هستم .الگوی ما رسول الله (ص) است که چون تبلیغ دین می کرد سنگش می زدند و دیوانه اش می خواندند و…
یادداشت «من و تویی» در سایت بولتن نیوز درج شده است شخصی به نام هادی در کامنتش نوشته است
«جهت اطلاع تماشاکنندگان شبکه من وتو!
مدیر این شبکه اعلام کرده که کاری می کنیم که ایرانیان تاسال2020ناموسشان رابادست خودشان به حراج بگذارند.(من هیچ اطلاعی ازبرنامه های این شبکه ندارم اماباتوجه به آنچه مردم تعریف می کنندهدف این شبکه ی صهیونیستی اینه که به صورت نرم وآرام مردم کشورمارابه سمت فرهنگ غربی سوق بدهندطوری که خودشان هم متوجه نشوند.به قول معروف می خواهندسرمخاطب راباپنبه ببرند) »
البته اگر این را هم نگویند از شیطان صفاتان و بهایت محوران غیر از این انتظار نمی رود.

[پاسخ]

آزادبخت پاسخ در تاريخ چهارشنبه 25 فوریه , 2015 1:38 ب.ظ:

ضمن عرض سلام و تشکر از شما و مدیران محترم سایت ؛
برادر بزرگوار در عصر انتشار اطلاعات نقل کردن اخبار دهان به دهان و غیر موثق و استناد به سخنان بدون مرجع و بدون مدرک برای هیچ خواننده جدی و پیگیری نمی تواند نه حجت باشد و نه مبنای قضاوت. بسیاری از فرضیات شما مانند همین فرض بالا از اساس دارای مشکل هستند. شما کلاه خودتان را قاضی کنید کدام انسان جاهل یا دیوانه ای هم می تواند بگوید « کاری می کنیم که ایرانیان تاسال 2020 ناموسشان رابادست خودشان به حراج بگذارند.»
تردیدی وجود ندارد که رسانه ها به دنبال تور زدن و جذب مخاطب هستند و یک مدیر شبکه فارسی زبان ( که قاعدتاً باید یک ایرانی باشد ) چنین خطای استراتژیکی را مرتکب نمی شود زیرا این کار نقض غرض محسوب می شود.
حتی اگر مدیر شبکه یک خارجی صهیونیست هم باشد و با فرهنگ و تمدن ایرانی دشمنی خونی داشته باشد نیز در عصر انتشار اطلاعات چنین اراجیفی را نمی بافد بلکه اگر ذره ای عقل داشته باشد سعی می کند که به اصطلاح سر مخاطبان خود را با پنبه ببرد نه این که داد بزند که مردم بیایید رسانه ما را تماشا کنید زیرا ما می خواهیم ناموس شما را به حراج بگذاریم .
بنا بر این به عنوان یک خواننده همیشگی مطالب شما خواهشمندم مخاطبان خود را اینقدر ساده لوح فرض نکنید و اگر دغدغه تحقیق و پژوهش و نویسندگی دارید ، دقیق ، وزین ، صبور و متین و مستند بنویسید. وقتی که بسیاری از افراد محقق حتی روایات و احادیث را هم تا بررسی سندی نشوند حجت نمی دانند، چطور به کامنت فرد مجهولی به نام “هادی” استناد می کنند که معلوم نیست با کدام غرض و مقصود سخنی را از کدام منبع نقل کرده است.
برادر بزرگوار ! وقتی که شما مبنای قضاوت خود را کامنت یک مخاطب قرار می دهید خواننده بی اختیار در سایر قضاوت های شما هم تردید می کند و نوشتار شما را که قطعاً از سر دلسوزی و دغدغه نوشته شده است، فاقد جنبه و استناد و نوشتاری سطحی و جهت دار به حساب می آورد.
برای شما آرزوی موفقیت روز افزون دارم .

[پاسخ]

کونانی در گفته :

با سلام خدمت سید عزیزمان اگه صلاح میدونی یه متلب در مورد عاقبت ندادن خمس وزکات بنویسی عالی میشه

[پاسخ]

مطلب پاسخ در تاريخ یکشنبه 22 فوریه , 2015 8:24 ب.ظ:

مطلب

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

سلام علیکم
به امید خدا خواهم نوشت .
ممنون از لطفتان

[پاسخ]

علیمحمد نصیری معمولانی در گفته :

سلام،فارغ ازکی چی گفت کی چی گفت دوستان،مامردم لرستان باافتخار اعلام میداریم که عشایر زاده هستیم،واین برنامه‌های من وتوهرچندبااستاندارهای بین‌المللی سرگرمی برای خانواده ایرانی ساخته شده،اما حقیقتا باروح ایرانی اسلامی ما،وروحیه عشایری ماجور نیست،حالادوستان پیدا کنیدپرتغال فروش را

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 25 فوریه , 2015 12:36 ق.ظ:

سلام علیکم
ممنون از تشریف فرمایتان .
و متشکر از کامنتتان.
و خداوند نگهدارتان

[پاسخ]

پرويز گراوند در گفته :

آقاي وفايي احساس، ادراك و قضاوت خود را از «بي اخلاقي» و «مكانيزمِ بي اخلاق شدن» در قالب «گفتمانِ ديني ـ اخلاقي» و «عقلِ دينيِ» خود بيان كرده است. اين حق اوست. اگر كسي به او بگويد شما روحاني هستي شما را به وبلاك نويسي چه يا در مورد رسانه و فوتبال نظر نده، حرف درستي نزده.
اينكه به او گفته شود «فقط در زمينه هاي خاصي مطلب بنويسد نه در زمينه هاي متنوع تر» چندان منطقي نيست و با منطقِ آزادي بيان جور در نمي آيد.
اگر كسي بهتر و درست تر از او مي تواند بنويسد، بنويسد. به قول مولوي: «گر تو بهتر مي زني بستان بزن».
اگر كسي گزاره هاي مورد ادعاي آقاي وفايي را قبول ندارد، آنها را نقد كند نه اينكه در يك جمله رد يا تخطئه شان كند. ممكن است نگاه من با نگاه ايشان در مورد خيلي از نوشته هاي شان متفاوت باشد اما هرگز اجازه ندارم بگويم ننويس يا فقط در يك زمينه بنويس.
البته اينكه نگاه سياسي يا برداشتِ مذهبي خيلي ها شايد بيشتر از نصف مخاطبان با نگاه و برداشت آقاي وفايي متفاوت باشد، يك حق است و آنها هم اخلاقاً موظف به ارائه و بيان ديدگاه ها و برداشت هايشان هستند. لذا نميشود اگر كسي كه مخالف فكر و انديشه ي آقاي وفايي بود به لامذهبي يا اجنبي پرستي يا به عضويت در جبهه ي باطل متهم شود.
با اين حال؛
ـ در برخي پاسخ هاي آقاي وفايي به منتقدين، تندي مشاهده ميشود.
ـ برخي كامنت گذاران صرفا ميخواهند او را انكار كنند.
ـ آقاي وفايي در بيان نظرات شان از آ‍زاددي كافي برخوردارند. اما منتقدين نظرات ‌آقاي وفايي با محدوديت مواجه اند. زبرا گفتمان سياسي ـ مذهبي آقاي وفايي تقريباً منطبق بر گفتمان حكومتي است و نقد آن، نقد دين و حكومت ديني محسوب شده و ممكن است عواقب داشته باشد. اينكه تقريبا تمامي منتقدان با نام مستعار يا نام ناقص نظر ميدهند به همين دليل است.

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

سلام جناب آقای گراوند
از اینکه می دانم با چه کسی صحبت می کنم و نویسنده این متن کیست خوشحالم و از این که باز به مطالعه ی یادداشت هایم پرداختی و مثل برخی ننوشتی از بس مطالبت را خواندم خسته شدم متشکرم و از این که اول دفاع کردی و بعد چنان نرم و آهسته انتقاد کردی که چینی نازک تنهایی و غربتم ترک برنداشت بسیار ممنوم .(و خدارحمت کند سپهری را نیز)
گرامی گراوندم!نسبت به نه سطر اول یادداشتت موافقم.
در این که فرمودید «شاید بیشتر از نصف مخاطبین برداشت مذهبی متفاوتی داشته باشند » کمی جای بحث است .زیرا وقتی بنده یادداشتی مذهبی می نویسم ، صرف ذهنیت خودم را نمی نویسم که دیگری هم بگوید شمای وفایی این برداشت را دارید و بنده برداشتی مخالف با نظر و برداشت شما.
نوشته های مذهبی بنده یا با سندی از قران کریم همراه هستند و یا با روایاتی قطعی السند و الدلاله و یا از نظریه متخصص های دین بهره من هستند.
بنابراین اگر نوشتم نظریه مرحوم علامه ی طباطبایی یا جوادی آملی یا استاد قرائتی در مورد فلان قضیه این است به یقین شخصی که تخصصی در علوم اسلامی ندارد ، نمی تواند در باب تفسیر آیات و مسائل مذهبی چون نامبردگان نظریه پردازی کند.چرا که او نسبت به آن مسائل عوام و یا جاهلی بیش نیست.وظیفه ی جاهل هم سوال از متخصص است.نه نظریه پردازی و خود محوری.
آیا کسی که در مورد «قلب» اطلاعی و تخصصی ندارد می تواند برای مریضی که از مرض قلبش رنج می برد نسخه ای بپیچد ؟و یا این که بگوید نظریه و برداشت من برخلاف نظریه فلان دکتر متخصص است؟
مرحوم دکتر شریعتی فرموده اند اگر در دایره ی جامعه شناسی مطلبی را از بنده دید می توانید به عنوان نظر یک متخصص به آن استناد کنید ولی اگر در غیر جامعه شناسی حرفی زده بودم آن برداشتی عوامانه است.
ارجمند گراوندم!
امام موسی صدر مرحوم صادق طباطبای فرموده ا ند:
«هرگاه اشکالی در یکی از بحث‌های دینی برای تو و یا برای یکی از دوستانت پیش آمد، با ‌‌‌‌نهایت خوشوقتی آماده جواب نوشتن به نامه‌ها هستم. اصولاً این قسمت از مکاتبات را از بهترین وظایف خود می‌دانم. تو خود می‌دانی که در هفته متجاوز از هفت ساعت در مدارس اینجا و بیروت با جوانان سر و کله می‌زنم. من به آن‌ها گفته‌ام که درِ سالن را می‌بندیم و درِ دهان‌ها را می‌گشاییم. آنچه می‌توانید سؤال کنید. و من آماده پاسخ دادن به آن‌ها هستم.»
بنده طلبه ای بیش نیستم و هیچ کار حکومتی نکرده و ندارم و از گشایش دهان ها و مطرح شدن شبهات و سوالات استقبال می کنم ولی بعضی ها گویا باندبازانه یا …منکر برخی از ضروریات دین می شوند مثلا بنده از حجاب نوشتم و مخاطبی بعد از انکارحجاب نوشت از خدا بترس و خودت را مطابق قران اصلاح کن !
قطعا جواب بنده برای چنین شخصی احسن و مرحبا نخواهد بود و این نوع یادداشتها را تعرض به شریعت می دانم.
.برخی از دانشجویان تندترین سوالات و انتقادت و…را برایم ایمیل کرده اند و سعی کرده ام صبورانه و منطقی جواب بنویسم زیرا هرچند بسیار تند بودند ولی باز سوال و انتقاد بودند . در همین سایت ها جنابعالی اطلاع کافی دارید برخی چه می نویسند و جز خفه شدن قلمم چیزی را نمی خواهند و حتی نوشتند بنی آدم اعضای یکدیگرند /به جز…
بنده معیارم شریعت است و بر این اساس خواهم نوشت و به یقین ماندن سوال و شبهه در ذهن عوارض شومی را به بار می آورد ازاینرو اگر کسی حتی از نوشتن حرفهایش در این فضای مجاز ترسی داشته باشد راههای دیگری برای گرفتن جواب وجود دارد .فقط این پرسش به ذهنم آمد اگر این همه فضا بسته است اولا این همه سخنان تند و فوق تند چرا نوشته می شود؟ ثانیا اگر کسی با نام مستعار نوشت آیا قابل شناسایی نیست؟
به برکت انتقاد شما ، جد و جهد خواهم کرد حتی نسبت به منکرین برخی از ضروریات دین منطقی تر و ملایم تر و نرم تر از گذشته جواب بدهم.
نیم نگاهی از خداوند بس است همگان را ، شما را به همه ی نگاههای خداوند می سپارم .

[پاسخ]

آزادبخت در گفته :

ضمن عرض سلام و تشکر از شما و مدیران محترم سایت ؛
برادر بزرگوار در عصر انتشار اطلاعات نقل کردن اخبار دهان به دهان و غیر موثق و استناد به سخنان بدون مرجع و بدون مدرک برای هیچ خواننده جدی و پیگیری نمی تواند نه حجت باشد و نه مبنای قضاوت. بسیاری از فرضیات شما مانند همین فرض بالا از اساس دارای مشکل هستند. شما کلاه خودتان را قاضی کنید کدام انسان جاهل یا دیوانه ای هم می تواند بگوید « کاری می کنیم که ایرانیان تاسال 2020 ناموسشان رابادست خودشان به حراج بگذارند.»
تردیدی وجود ندارد که رسانه ها به دنبال تور زدن و جذب مخاطب هستند و یک مدیر شبکه فارسی زبان ( که قاعدتاً باید یک ایرانی باشد ) چنین خطای استراتژیکی را مرتکب نمی شود زیرا این کار نقض غرض محسوب می شود.
حتی اگر مدیر شبکه یک خارجی صهیونیست هم باشد و با فرهنگ و تمدن ایرانی دشمنی خونی داشته باشد نیز در عصر انتشار اطلاعات چنین اراجیفی را نمی بافد بلکه اگر ذره ای عقل داشته باشد سعی می کند که به اصطلاح سر مخاطبان خود را با پنبه ببرد نه این که داد بزند که مردم بیایید رسانه ما را تماشا کنید زیرا ما می خواهیم ناموس شما را به حراج بگذاریم .
بنا بر این به عنوان یک خواننده همیشگی مطالب شما خواهشمندم مخاطبان خود را اینقدر ساده لوح فرض نکنید و اگر دغدغه تحقیق و پژوهش و نویسندگی دارید ، دقیق ، وزین ، صبور و متین و مستند بنویسید. وقتی که بسیاری از افراد محقق حتی روایات و احادیث را هم تا بررسی سندی نشوند حجت نمی دانند، چطور به کامنت فرد مجهولی به نام “هادی” استناد می کنند که معلوم نیست با کدام غرض و مقصود سخنی را از کدام منبع نقل کرده است.
برادر بزرگوار ! وقتی که شما مبنای قضاوت خود را کامنت یک مخاطب قرار می دهید خواننده بی اختیار در سایر قضاوت های شما هم تردید می کند و نوشتار شما را که قطعاً از سر دلسوزی و دغدغه نوشته شده است، فاقد جنبه و استناد و نوشتاری سطحی و جهت دار به حساب می آورد.
برای شما آرزوی موفقیت روز افزون دارم .

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :