کد خبر : 28929
تاریخ انتشار : 23 اکتبر 2016 - 03:59
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 396 بازدید

مباحثه‌‌ی بازوند و کیان‌پور

  تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز: هفتاد و یکمین جلسه‌ی ستاد تسهیل تولید استان لرستان صبح شنبه اول آبان‌ماه به ریاست استاندار لرستان تشکیل شد. در این جلسه که درباره‌ی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان‌های دورود و ازنا و به ویژه مشکلات واحدهای سنگ‌بُری این شهرستان‌ها صحبت شد نماینده‌ی دورود و ازنا، مجید کیان‌پور نیز حضور داشت. […]

 گفتگو

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز:

هفتاد و یکمین جلسه‌ی ستاد تسهیل تولید استان لرستان صبح شنبه اول آبان‌ماه به ریاست استاندار لرستان تشکیل شد.

در این جلسه که درباره‌ی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان‌های دورود و ازنا و به ویژه مشکلات واحدهای سنگ‌بُری این شهرستان‌ها صحبت شد نماینده‌ی دورود و ازنا، مجید کیان‌پور نیز حضور داشت.

از جمله‌ راهکارهای تصویبی ستاد، استمهال اقساط بانکی، تقسیط مجدد و تصویب پرداخت تسهیلات جدید بانکی به واحدهای تولیدی مشکل‌دار است.

کیان‌پور در این جلسه توضیح داد:

«استمهال اقساط و تقسیط مجدد یا ارائه‌ی وام‌های جدیدی به نظر می‌رسد مشکلات را رفع نکرده است و نوع نگاه و نگرش به صنعت استان لرستان بایستی تغییر کند».

وی راه‌کار رونق و احیاء واحدهای تولیدی مشکل‌دار به‌ویژه سنگ‌بری‌های شهرستان دورود را نه تهسیلات جدید بانکی بلکه نوسازی خطوط تولید دانست و تشریح کرد:

«الان شاهد هستیم که برخی واحدهای تولیدی ما اصلاً توان نوسازی خط تولید و توانایی رقابت ندارند؛ حالا اینکه ما بیاییم تصویب کنیم فرصت پرداخت اقساط تسهیلات بیشتر شود این، راهکار نیست بلکه میزان بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌ها را افزایش می‌دهد؛ ما باید به سوی نوسازی خطوط تولید برویم و این خطوط را از فرسودگی و کهنگی نجات بدهیم».

او تأکید کرد اگر خطوط تولید نوسازی نشود و فقط تسهیلات جدیدی تعریف و تصویب کنیم اتفاق خاصی برای رونق تولید استان نمی‌افتد و صرفاً میزان بدهکاری‌ها به بانک‌ها افزایش می‌یابد.

استاندار لرستان، هوشنگ بازوند پاسخ داد:

«مجلس تصویب کرده است که این راهکار اجرایی شود و ما هم تابع قانون تصویب شده‌ي مجلس هستیم؛ خوب است اگر ایرادی هست مجلس، قانون را اصلاح کند تا ما هم قانون جدید را برای حمایت از تولید، اجرایی کنیم».

کیان‌پور، کوتاه بیان کرد:

«لایحه‌ را دولت به مجلس داد و تصویب شد».

بازوند ادامه داد:

«درست است که لایحه را دولت داده است ولی به هرحال مجلس تصویب کرده است و ما هم براساس قانون مصوب مجلس عمل می‌کنیم؛ بنده هم قبول دارم این راه‌کار خیلی شاید نتواند مشکلات واحدهای تولیدی ما را رفع کند ولی به هرحال قانون است و ما هم مجری قانون هستیم».

بیان دیدگاه !

نام :