کد خبر : 5443
تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2013 - 12:24
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 754 بازدید

مدارسی که رنگ عزای حسینی گرفتند/ عزاداری بی تکلف دانش آموزان در رثای سالار شهیدان

  کوهدشت – خبرگزاری مهر: دانش آموزان کوهدشتی با تشکیل هیئت های سینه زنی در مدارس به عزاداری می پردازند، مراسمی که در عین سادگی و بی آلایشی به محلی برای عرض ارادت نسل نوجوان به ساحت سرور و سالار شهیدان تبدیل شده است. به گزارش خبرنگار مهر، از آغاز محرم دانش آموزان کوهدشتی با […]

 

کوهدشت – خبرگزاری مهر: دانش آموزان کوهدشتی با تشکیل هیئت های سینه زنی در مدارس به عزاداری می پردازند، مراسمی که در عین سادگی و بی آلایشی به محلی برای عرض ارادت نسل نوجوان به ساحت سرور و سالار شهیدان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، از آغاز محرم دانش آموزان کوهدشتی با تشکیل هیئت های خودجوش در فضای حیاط مدارس این شهرستان با اجرای مراسم نوحه خوانی و سینه زنی، به خون نشستن امام حسین و 72 یار آسمانی اش را به عزاداری می پردازند.

با آغاز محرم، مراسم نوحه خوانی و سینه زنی در تمام مدارس کوهدشت برگزار می شود، مراسمی که در نهایت سادگی وبه همت دانش اموزان تدارک دیده شده است.

معلمان نیز زنگ های تفریح به جای نشستن در دفتر و استراحت، درکنار شاگردان خود سینه می زنند تا در مراسم عزای سرور و سالار شهیدان عالم شریک باشند.

اجرای تمام مراسم از جمله دسته بندی و نظم بخشی به هیئت ها و نوحه خوانی توسط دانش آموزان صورت گرفته که این مراسم با استقبال خوب معلمان و مسئولان مدارس مواجه شده است.

مدیر یکی از مدارس راهنمایی کوهدشت به خبرنگار مهر گفت: عزاداری دانش آموزان حال و هوایی حسینی به فضای مدارس می بخشد و این عزاداری ها که زنگ های تفریح و کمی از پایان و آغاز کلاس های درس را به خود اختصاص می دهد به هیچ وجه به درس دانش آموزان لطمه نزده است.

وی ادامه داد: برخی نوحه خوانی ها و شیوه ی عزاداری دانش آموزان به راستی اشک همه حاضران را در رثای مظلومیت حسین شهید در می آورد.

یکی از دانش آموزان نوحه خوان دراین رابطه به خبرنگار مهر گفت: ما دانش آموزان به عشق امام حسین(ع) به عزاداری می پردازیم و تدارک این برنامه ها با مشارکت دانش آموزان بوده است.

این دانش آموز دبیرستانی ادامه می دهد: کاش می شد امکانات خوبی در اختیارمان می گذاشتند تا مراسم عزاداری 10 روز ابتدایی ماه محرم را با امکاناتی بهتر و منسجم تر اجرا می کردیم.

وی می افزاید: با وجود این که بدون بلندگو وسایر امکانات لازم عزاداری می کنیم اما عشق به امام حسین(ع) و یارانش کافی است تا ما به نحو احسن عزاداری کنیم.
…………………….

گزارش و عکس: حشمت اله آزادبخت

دیدگاه ها

شهاب رشيدي در گفته :

سلام.اقاي ازادبخت.عكس ها خيلي خوب هستند ممنون…….
likeeeeeeeeeeeeeeeeee

[پاسخ]

سهند عینی در گفته :

سلام اقای ازادبخت عکس ها خیلی خوبن ولی حیف که عکس خودم نیست حیف

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :