کد خبر : 29956
تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2016 - 17:49
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 608 بازدید

مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح شد/ دانشگاه علوم پزشکی لرستان دومین در جذب کمک‌های خیرین سلامت

خبرنگار هومیان‌نیوز: مرکز شیمی درمانی سرپایی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد با مشارکت نیکوکاران مؤسسه‌ی خیریه نور افتتاح شد. بعدازظهر یکشنبه 28 آذرماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌اله میرعمادی و قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، نادر همتی و نیز مرتضی کاظمی، سفیر مؤسسه‌ی خیریه نور مرکز شیمی درمانی سرپایی بیمارستان […]

دانشگاه علوم پزشکی

خبرنگار هومیان‌نیوز:

مرکز شیمی درمانی سرپایی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد با مشارکت نیکوکاران مؤسسه‌ی خیریه نور افتتاح شد.

بعدازظهر یکشنبه 28 آذرماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌اله میرعمادی و قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، نادر همتی و نیز مرتضی کاظمی، سفیر مؤسسه‌ی خیریه نور مرکز شیمی درمانی سرپایی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح شد و کلنگ ساخت فاز دوم 29 تختی مرکز بستری بیماران شیمی درمانی نیز بر زمین زده شد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، نادر همتی در این آیین گفت:«مشارکت خیرین سلامت در استان لرستان به گونه‌ای بوده است که توانسته‌ایم در سطح کشور رتبه‌ی دوم را در بین استان‌های کشور در زمینه‌ی جذب کمک‌های نیکوکاران و خیرین سلامت کسب کنیم».

وی آمار داد:«از دوسال گذشته تاکنون خیرین سلامت در لرستان 82 میلیارد و 140 میلیون تومان هزینه کرده‌اند و مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید رحیمی نیز با مشارکت مؤسسه‌ی خیریه نور ساخته شده و تجهیز می‌‌شود».

او خبر داد وقتی مرکز بستری شیمی درمانی بیمارستان شهید رحیمی هم در آینده‌ی نزدیک به بهره برداری برسد بیماران سرطانی استان لرستان از سرگردانی در سایر استان‌ها نجات می‌یابند و این اقدام یک خدمت مهم به بیماران سرطانی استان لرستان است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان خبر داد که نخستین مرکز ناباروری استان نیز با مشارکت خیرین سلامت ساخته شده است و در حال پیگیری هستیم تا مرکز 30 تختخوابی درمان سرطان سینه‌ی زنان نیز با مشارکت خیرین سلامت و مؤسسه‌های خیریه در استان لرستان ساخته شود.

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد، سعید رحیمی نیز در این آیین گفت:«فاصله‌های شاخص‌های درمان تا استانداردهای جهانی زیاد است ولی برای نزدیک شدن به نرم جهانی بایستی از مشارکت مجمع خیرین سلامت استفاده کنیم».

رحیمی تأکید کرد دولت به تنهایی نمی‌تواند همه‌ی مشکلات و همه‌ی کمبودهای درمانی را رفع کند و به همین علت نیاز است بخش خصوصی به میدان بیاید که در این راستا تلاش‌های خوبی برای جذب کمک خیرین سلامت در استان لرستان صورت گرفته است.

وی ساخته شدن مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید رحیمی را نجات دهنده‌ی بیماران سرطانی استان لرستان از سرگردانی و آوارگی در دیگر استان‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد:«این هم مهم است که باید فرهنگ پیشگیری در جامعه تقویت شود تا بتوانیم به استانداردها و نرم‌های جهانی حوزه‌ی بهداشت و درمان نزدیک شویم».

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد در بخش دیگری از گفته‌هایش از شهرداری خرم‌آباد انتقاد کرد:«به خاطر ساخت مرکز شیمی درمانی بیمارستان سه میلیارد تومان از طرف شهرداری خرم‌آباد جریمه شدیم در حالی که انتظار ما این بود که شهرداری خرم‌آباد خودش پیشگام ساخت چنین مراکزی بشود».

سعید رحیمی ابراز نگرانی کرد:«احتمال دارد برای ساخت فاز دوم مرکز شیمی درمانی بیمارستان نیز دوباره توسط شهرداری خرم‌آباد جریمه شویم».

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، دکتر پیمان آسترکی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفته است افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد باعث شد بتوانیم یک متخص آنکولوژی افراد بالغ برای خرم‌آباد و برای بروجرد جذب کنیم درحالی که قبلاً دو متخصص آنکلوژی افراد بالغ و یک متخصص آنکلوژی اطفال در کل استان لرستان داشتیم».

آسترکی خبر دادکه در شهرستان بروجرد نیز مرکز شیمی درمانی با مشارکت خیرین سلامت راه‌اندازی شده است.

اشاره می‌شود بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد در اوایل خردادماه 92 با اعتباری 55 میلیارد تومانی و زمینی با مساحت بیش از 26 هزار مترمربع با 250 تخت افتتاح شد. در شهریورماه 95 نیز با حضور وزیر کشور، حجت‌الاسلام و والمسلمین مصطفی پورمحمدی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان که در چهار راه بانک و در ساختمان خریداری شده‌‌ی استانداری است به بهره برداری رسید.

بیان دیدگاه !

نام :