کد خبر : 29944
تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2016 - 03:56
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 534 بازدید

مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح می‌شود

خبرنگار هومیان‌نیوز: مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، عبدالرضا شهبازی خبر داد که ساعت 2 بعدازظهر روز یکشنبه 28 آذرماه مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح می‌شود. این مرکز با مشارکت نیکوکاران سلامت مؤسسه‌ی نور (بیماران مبتلا به سرطان) ساخته شده است و به بهره‌برداری می‌رسد. شهبازی از همه‌ی اصحاب رسانه‌ی […]

%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%ad%db%8c%d9%85%db%8c

خبرنگار هومیان‌نیوز:

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، عبدالرضا شهبازی خبر داد که ساعت 2 بعدازظهر روز یکشنبه 28 آذرماه مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح می‌شود.

این مرکز با مشارکت نیکوکاران سلامت مؤسسه‌ی نور (بیماران مبتلا به سرطان) ساخته شده است و به بهره‌برداری می‌رسد. شهبازی از همه‌ی اصحاب رسانه‌ی استان لرستان دعوت کرده است در این آیین شرکت کنند. هم‌چنین در این برنامه کلنگ زده می‌شود شروع ساخت فاز دوم این مرکز.

مرکز شیمی درمانی کمک مهمی می‌کند به بیماران سرطانی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. هنوز به صورت دقیق آماری ارائه نشده است که در استان لرستان چه تعداد بیمار سرطانی هست؟ اما برای بیماران به هرحال مهم است که امکانات درمانی ایشان در همین استان فراهم شود و آنها مجبور نشوند برای طی کردن روندهای درمانی به دیگر استان‌ها بروند.

درمان سرطان یک روند چند مرحله‌ای است که شیمی درمانی یکی از مراحل آن است. اهمیت دارد که امکانات همه‌ی مراحل درمان در استان فراهم شود.

علوم پزشکی لرستان کوشش کرده است مشارکت نیکوکاران و خیرین سلامت را برای ایجاد زیرساخت‌های مهم درمانی در استان افزایش بدهد؛ اما هنوز تا رسیدن به نقطه‌ی مطلوب فاصله هست.

روزهای نخستین خردادماه 92 بود که بیمارستان 250 تختخوابی شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح شد. برای ساخت این بیمارستان و تجهیز آن در آن موقع اعلام شد که 55 میلیارد تومان، هزینه شده است.

زمینی که این بیمارستان در آن ساخته شده است بیش از 26 هزار مترمربع مساحت دارد و ساختمان بیمارستان در هفت طبقه ساخته شده است.

شهریورماه 95 بود که با حضور وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد نیز افتتاح شد.

بیان دیدگاه !

نام :