کد خبر : 27008
تاریخ انتشار : 19 ژوئن 2016 - 13:36
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 905 بازدید

معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان برگزار شد/ اهل چهار محال و بختیاری/ علیخانی: سرعت خدمت‌رسانی به مردم نباید کاهش یابد

آیین معارفه علی علیخانی به‌عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان با حضور معاون وزیر راه برگزار شد. صبح یکشنبه 30 خردادماه، معاون وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان به سالن اجتماعات آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان آمد تا در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان و تقدیر از شهرام […]

ملکی و علیخانی

آیین معارفه علی علیخانی به‌عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان با حضور معاون وزیر راه برگزار شد.

صبح یکشنبه 30 خردادماه، معاون وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان به سالن اجتماعات آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان آمد تا در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان و تقدیر از شهرام ملکی (مدیرکل پیشین) شرکت نماید.

در این آیین که استاندار لرستان و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند کشاورزیان گفت:«آقای علیخانی که سابقه مدیریت در استان چهار محال و بختیاری را دارد از مدیران موفق ماست که رده‌های مدیریتی را پله به پله از کارشناسی تا مدیرکلی طی کرده است».

وی مدیریت نزدیک به هفت ساله‌ی شهرام ملکی بر اداره کل راه و شهرسازی لرستان را نیز موفق ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد راه ملکی را علیخانی ادامه بدهد.

کشاورزان بیان داشت:«برای اینکه بتوانیم همه جاده‌های کشور را به خوبی نگه‌داری کنیم اعتباری هشت هزار میلیارد تومانی نیاز است در حالی که کمتر از نصف این اعتبار ملی است و مابقی‌اش از محل اعتبارات استانی و استانها هم چنین توانایی ندارند به همین علت این وضعیت باید اصلاح شود».

او تأکید کرد این تکلیفی که بر دوش استانها گذاشته شده است از عهده آنها خارج است زیرا مجموع اعتبارات کل استانها بین هشت تا 9 هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد:«برنامه داریم لایحه‌ای به مجلس تقدیم کنیم و منابع تأمین اعتبارات نگه‌داری راه‌های کشور را تعریف کنیم و اگر چنین نکنیم و وضعیت فعلی ادامه داشته باشد در نگه‌داری راه‌های اصلی و روستایی کشور دچار مشکل خواهیم شد».

وی توضیح داد یک بحث هم این است که حوزه راهداری زیرمجموعه‌ی سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور قرار گیرد که البته فعلاً در سطح بحث و گفت‌وگوست.

داود کشاورزیان گفت:«مدیران کل ادارات راه و شهرسازی استانها موظف هستند با استانداران و شهرداران همکاری و تعامل کامل داشته باشند».

کشاورزیان

دو هزار دوربین پایش در حال نصب است/ اولویت ایمنی جاده‌هاست

کشاورزان در بخش دیگری از گفته‌هایش مطرح کرد اولویت اصلی وزارت راه ایمنی جاده‌هاست.

وی تشریح کرد:«از اولویت‌های ما این است که نقاط حادثه‌خیز را حذف کنیم، خط کشی را مرتب انجام بدهیم، شانه‌ی راه‌ها اصلاح شود، تقاطع‌ها اصلاح شود و از ابتدای سال 93 تاکنون مشغول نصب دو هزار دوربین پایش در اتوبوس‌ها هستیم که بعد برای کامیون‌ها نیز اجرا می‌‌شود».

او گفت نصب این دوربین‌ها در سطح اتوبوس‌ها خواهد بود تا همه رفتارهای رانندگی رانندگان اتوبوس کنترل شود و اگر این طرح به طور کامل اجرا بشود دیگر نیازی نیست رانندگان مدام در ایستگاه‌های پلیس راه برای ثبت ساعت توقف کنند.

وی افزود:«مدیران کل ادارات راه و شهرسازی استانهای ما موظف هستند همیشه به کیفیت زندگی شهروندان در ساخت و سازهای شهرسازی و رعایت کامل حقوق شهروندی توجه کنند».

مدیرکل جدید وام‌دار هیچ شخصی نیست!

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:«مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان وام‌دار هیچ شخصی نیست و نباید هیچ شخصی بگوید من این مدیرکل را آورده‌ام زیرا حکم مدیرکل را شخصاً وزیر امضا کرده است و خود وزیر هم ایشان را به لرستان فرستاده است».

داود کشاورزیان از استاندار لرستان هوشنگ بازوند نیز تمجید کرد و وجود بازوند در استان لرستان را فرصتی ارزشمند برای مردم استان دانست.

وضعیتی که دولت را دکتر روحانی تحویل گرفت فراموش نکنیم!

کشاورزیان بیان داشت:«متأسفانه گاهی فراموشکار می‌شویم و فراموش می‌کنیم دولت آقای دکتر روحانی در چه شرایط سختی کشور را تحویل گرفت».

وی توضیح داد تحریم ها روز به روز درحال افزایش بودند و انتقال پول از حساب‌ها به سختی برای ایران صورت می‌گرفت و هزینه‌های فراوانی بر کشور تحمیل شد.

او اظهار داشت:«در شرایط سخت تحریم دکتر روحانی دولت را تحویل گرفت و الان می‌بینید کشورهایی چون هندوستان، چین و بسیاری کشورهای قدرتمند عالی‌ترین مقامات خویش را به ایران می‌فرستند چرا که در دوره‌ي دولت دکتر روحانی فرصت‌های تعامل با جهان برای ایران بهبود یافت در حالی که در دوران تحریم چنین نبود».

وی تأکید کرد برجام ابتدای راه است و همه‌ي راه نیست  و نباید فکر کرد با برجام همه مشکلات ما به یک‌باره رفع می‌‌شود.

او توضیح داد:«وقتی تحریم بود ما سالانه میلیاردها دلار بابت انتقال پول در حوزه تجارت ضرر می‌کردیم که الان خوشبختانه این موضوع رفع شده است».

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار امیدواری کرد موفقیت سیاسی دولت در بحث هسته‌‌ای به موفقیت هرچه بیشتر در حوزه‌ي اقتصادی نیز منتهی شود.

تقاضاهای استاندار از کشاورزیان

در این آیین استاندار لرستان، هوشنگ بازوند نیز گفت:«آقای ملکی از بهترین مدیران ما بود و عملکردی فراموفقیت داشت».

بازوند ملکی را مدیری توصیف کرد که شبانه‌روزی مشغول تلاش بوده است و همیشه همراه.

وی خطاب به کشاورزیان بیان داشت:«از شما تقاضا دارم حد فاصل بین آزاد راه اراک به خرم‌آباد و آزادراه پل زال که کمربندی خرم‌آباد است را نیز به یک آزادراه تبدیل کنید».

استاندار در تقاضایی دیگر از کشاورزیان خواست محور جاده‌ای اتصال مرز بازرگان به بندر امام که از کرمانشاه و نورآباد به سوی لرستان عبور می‌کند در منطقه‌ی روستای رباط به آزاد راه اراک به خرم‌آباد متصل شود؛ زیرا ورود خودروهای این مسیر به داخل شهر به علت ترافیکی مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد.

بازوند بیان داشت:«وضعیت تقاطع دورود خرم‌آباد بروجرد اصلاً مناسب نیست و هر مسافری که وارد این تقاطع می‌شود گیج می‌شود! به همین علت اصلاح این تقاطع را تقاضا دارم».

استاندار لرستان در تقاضایی دیگر از معاون وزیر راه و شهرسازی خواست اختیارات مربوط به مسکن مهر استان به صورت اساسی به استاندار محول شود تا به صورت قطعی مشکلات مرتبط با مسکن مهر رفع شود.

درخواست‌های بازوند را کشاورزیان اجابت کرد و با تشویق‌های حاضران روبه‌رو شد.

علیخانی

علیخانی: سرعت خدمت‌رسانی به مردم نباید کاهش بیابد

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان لرستان، علی علیخانی نیز در سخنان کوتاهی گفت:«سرعت خدمت‌رسانی دوره ملکی به مردم نباید کاهش بیابد».

علیخانی تأکید کرد لرستان پتانسیل‌های فراوانی دارد که ما هم باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها بیش از پیش تقویت شود.

وی بیان داشت:«دست یاری به سوی همه عزیزانی دراز میکنم تا با حمایت‌های استاندار لرستان بتوانیم خدمات خوبی به مردم ارائه بدهیم».

او با شعر گفته‌های کوتاهش را پایان داد:

خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خشنود باشی و ما رستگار

گزارش کاری ملکی به مردم

مدیرکل پیشین راه و شهرسازی لرستان، شهرام ملکی نیز در این آیین گزارشی از دوره کاری خویش که نزدیک به هفت سال طول کشید ارائه داد.

ملکی گزارش داد:

تا پایان سال 90 تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌های لرستان 544 نفر بود در حالی که در پایان سال 94 به 371 نفر رسیدیم و در زمینه‌ی کاهش تصادفات جاده‌ای منجر به فوت به رتبه‌ی چهارم کشور دست پیدا کردیم.

تا پایان سال 94 توانستیم 33 هزار واحد مسکن مهر معادل 76 درصد کل مسکن مهر استان را به بهره‌برداری برسانیم که خود باعث رضایت‌مندی مردم شد.

در زمینه افزایش سرانه بهداشت و درمان از سال 91 تا 94 سه بیمارستان ساختیم شامل بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد، بیمارستان امام خمینی پلدختر، بیمارستان شهید والیان الیگودرز که به اندازه 400 تخت بیمارستانی به ظرفیت ما افزوده شد و سه بیمارستان دیگر در شهرهای خرم‌آباد، دورود و بروجرد در حال ساخت است تا 570 تخت بیمارستانی دیگر به ظرفیت‌های بهداشت و درمان استان افزوده شود.

انتقال پادگان صفر هفت ارتش از شهر اجرا شد که محصول تلاشهای استاندار لرستان بوده است.

در سال 93 و در سفر رئیس‌جمهور تصویب شد رودخانه خرم‌آباد ساماندهی شود و تاکنون 680 میلیون تومان اعتبار برایش تصویب شده است و قرار است به طول 10 کیلومتر ساماندهی انجام بشود و هم اینک مسیر دو کیلومتری دیواره‌سازی نزدیک پل شاپوری در حال انجام است.

برای دو هزار و 25 سکونت‌گاه غیررسمی در استان لرستان طرح تفصیلی تهیه شد تا با تلاش استاندار لرستان مناطق حاشیه‌ای شهرها ساماندهی شوند.

در سال 91 در حوزه راه روستایی استان سه هزار و 700 کیلومتر راه داشتیم اما الان به عدد چهار هزار و 150 کیلومتر رسیده‌ایم که این مقدار راه روستایی آسفالته است. ما در این زمینه جلوتر از میانگین کشوری هستیم.

از سال 90 تاکنون توانسته‌ایم بسیاری از نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان لرستان را حذف کنیم.

به مقدار 1400 کیلومتر روکش آسفالت جاده‌های اصلی و فرعی استان را انجام دادیم.

در ابتدای سال 91 جاده‌های لرستان در مجموع 248 کیلومتر بود ما برای جاده‌سازی 300 کیلومتر را هدف‌گذاری کردیم که اعتبارش 600 میلیارد تومان بود. در حال حاضر از 248 کیلومتر به 390 کیلومتر رسیده‌ایم و برنامه این است در هفت‌ی دولت امسال 57 کیلومتر دیگر جاده به بهره‌برداری برسد و همچنین یکصد کیلومتر دیگر نیز در مناسبت‌های امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیریت بدون پول رویکرد ما بوده است ودر این زمینه از توانمندی پیمانکاران استان به میزان 400 میلیارد تومان استفاده کرده‌ایم.

با پیگیری‌های استاندار لرستان قرارداد آزاد راه اراک به خرم‌آباد منعقد و اجرایی شد و کار 22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این کار با مشارکت 40 درصد قرارگاه خاتم و مشارکت 60 درصدی وزارت راه در حال اجراست. قرار است در سال 97 قطعاتی از این آزاد راه به افتتاح برسد.

در سال 92 بود که باز هم با پیگیری استاندار لرستان قرارداد ساخت راه‌آهن دورود به خرم‌آباد و به پلدختر اجرایی شد. الان قرارگاه خاتم مشغول کار است.

توسعه‌ی فرودگاه خرم‌آباد نیز در همین دوره اخیر رخ داد. طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد شامل تطویل باند پرواز، ساخت ساختمان هواشناسی فرودگاه، ساخت پاویون دولت و منظم شدن پروازهای فرودگاه خرم‌آباد همگی از دستاوردهای دولت تدبیر در همین دوره استانداری آقای بازوند بوده است.

سالن

گفتنی است از دهم خردادماه جاری شهرام ملکی از لرستان به کردستان رفت و به عنوان مدیرکل جدید این استان منصوب شد. پس از دو هفته بالاخره علی علیخانی با حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان منصوب شد.

عکس‌ها: هومیان نیوز

دیدگاه ها

محمد در گفته :

البته اقای استاندار فرمایش نکرده اند که چه تعداد خانه سازمانی به با قیمت نازل کارشناسی واگذار کرده اند

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :