کد خبر : 30377
تاریخ انتشار : 19 ژانویه 2017 - 17:38
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 600 بازدید

معاون اقتصادی استاندار لرستان: لرستان رتبه نخست پرداخت تسهیلات تولید را در کشور کسب کرد

خبرنگار هومیان نیوز: معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهرداد غضنفری خبر داد لرستان در زمینه  پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه نخست کشور را از آن خویش کرده است. بعدازظهر پنجشنبه 30 دی ماه جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، بابک دین پرست در استانداری لرستان برگزار شد و غضنفری در سخنانی […]

خبرنگار هومیان نیوز: معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهرداد غضنفری خبر داد لرستان در زمینه  پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه نخست کشور را از آن خویش کرده است.

بعدازظهر پنجشنبه 30 دی ماه جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، بابک دین پرست در استانداری لرستان برگزار شد و غضنفری در سخنانی تشریح کرد:«بیش از 90 درصد تعهلات تسهیلاتی رفع موانع تولید و تسهیل تولید در استان لرستان پرداخت شده است به گونه ای که تاکنون 549 میلیارد تومان در این زمینه تسهیلات پرداخت شده است که تعهدات تصویبی پرداختی 580 میلیارد تومان بوده است و این نشان می دهد 92 درصد تعهدات پرداخت شده است و این موضوع،  لرستان را در صدر استانهای کشور در شاخص تسهیلات رونق تولید قرار داده است و رویکرد این است که به صورت مستمر برای رونق تولید و رفع موانع تولید در استان لرستان گامهای اساسی برداشته شود».

معاون اقتصادی استاندار لرستان به ملت گزارش داد که تاکنون 109 جلسه در سال 95 داشته ایم برای رفع موانع تولید و رونق تولید در استان لرستان برگزار شده است و از مجموع 651 مصوبه تاکنون 348 مصوبه برای رفع موانع تولید اجرایی شده است و کوشش کارگروه رفع موانع تولید این بوده است که موانع تولید را بردارد».

مهرداد غضنفری تصریح کرد از مهم ترین بخشهای اقتصاد مقاومتی رونق تولید و برداشتن موانع این مسیر است تا تولید و اشتغال در لرستان رونق گیرد.

غضنفری تشریح کرد:«در بحث تسهیلات اشتغالزایی نیز براساس سند توسعه اشتغال استان تعهدات بانکی دو هزار و 120 میلیارد تومان بوده است که تاکنون مجموع پرداختی های بانکهای دولتی و خصوصی استان دو هزار و 250 میلیارد تومان بوده است که رشدی 106 درصدی را در این زمینه نشان می دهد و در این زمینه 16 هزار و 200 شغل ایجاد شده است که هدف رسیدن به 25 هزار و 681 نفر شغل است».

او توضیح داد:«تلاشهای انجام شده در سه سال گذشته باعث شده است نرخ بیکاری استان لرستان که در سال 91 از طرف مرکز آمار ایران 20 درصد اعلام شده بود در پایان سال 94 به 13 درصد رسیده است و این یک موفقیت است اگرچه ما هم نمی گوییم وضعیت اشتغال استان که یک چالش است مطلوب شده است اما نسبت به قبل بهتر شده است».

معاون اقتصادی استاندار لرستان بیان کرد:«تاکنون تعداد 325 پروژه در بخشهای کشاورزی و صنعت از تسهیلات رونق تولید بهره مند شده اند و در زمینه احیاء ظرفیتهای راکد اقتصادی استان نیز از 84 ظرفیت راکد تملیک شده توسط بانکها تاکنون تعداد 16 واحد احیاء شده است و مقدمات واگذاری 30 واحد دیگر نیز فراهم شده است».

مهرداد غضنفری تشریح کرد:«با تلاشهای استاندار لرستان و تاکنون یکصد اختیار وزارتی به استان تفویض شده است تا موانع تولید هرچه سریع تر با اختیارات استانی از سر راه برداشته شود».

وی وضعیت صادرات و واردات را چنین گزارش داد:«در سال 92 لرستان 80 میلیون دلار صادرات داشته است که در سال 93 به 96 میلیون دلار رسیدیم و در سال 94 به 195 میلیون دلار افزایش صادرات داشتیم و تعهد و برنامه امسال استان این است که به 218 میلیون دلار برسیم؛ تا پایان آذرماه امسال هم 143 میلیون دلار صادرات داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 37 درصدی را نشان میدهد؛ در بحث واردات هم در سال 94 به مقدار 59 میلیون دلار واردات داشتیم و در سال 95 به عدد 44 میلیون دلار کاهش داشتیم که کاهشی 15 درصدی را نشان میدهد».

غضنفری ادامه داد:« در مجموع در بخش کشاورزی و صنعت تعداد 325 پروژه از تسهیلات رونق تولید برخوردار شده اند».

بیان دیدگاه !

نام :