کد خبر : 30753
تاریخ انتشار : 12 فوریه 2017 - 17:54
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 286 بازدید

معاون اقتصادی استاندار لرستان: پرداخت بخشی از مطالبات کارگران پارسیلون از دوشنبه شروع می‌شود

  خبرنگار هومیان نیوز: معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهرداد غضنفری خبر داد که از دوشنبه 25 بهمن‌ماه، پرداخت بخشی از مطالبات کارگران بیکارشده‌ی شرکت پارسیلون شروع می‌شود. غضنفری، عصر یکشنبه 24 بهمن ماه به خبرنگاران خبر داد که با پیگیری‌ها، سرانجام، از دوشنبه بخشی از مطالبات بر زمین مانده‌ی کارگران پارسیلون پرداخت می‌شود و شرکت […]

 

خبرنگار هومیان نیوز: معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهرداد غضنفری خبر داد که از دوشنبه 25 بهمن‌ماه، پرداخت بخشی از مطالبات کارگران بیکارشده‌ی شرکت پارسیلون شروع می‌شود.

غضنفری، عصر یکشنبه 24 بهمن ماه به خبرنگاران خبر داد که با پیگیری‌ها، سرانجام، از دوشنبه بخشی از مطالبات بر زمین مانده‌ی کارگران پارسیلون پرداخت می‌شود و شرکت آتیه دماوند نیز به طور قطع، دوباره پارسیلون تعطیل شده را زنده خواهد کرد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان گفت کنسرسیومی که قرار بود پارسیلون را عهده دار شود با در پی کار رفتن استاندار، ستاد تسهیل تولید و شورای تأمین استان، حتمی است که تشکیل شود.

بیشترین بده‌کاریهای شرکت پارسیلون که روزگاری اعتبار صنعت لرستان بود 130 میلیارد تومان است. بارها کارگرانی که برخی شان 14 ماه است دستمزد دریافت نکرده‌اند اعتراضات دسته‌جمعی داشته‌اند.

در استان تصویب شد که خلع شود مالک فعلی شرکت پارسیلون از مالکیت و کنسرسیومی با مشارکت بانک‌های طلبکار و بر معیار مدیریت شرکت آتیه دماوند، زمام مدیریت شرکت پارسیلون خرم‌آباد را عهده‌دار شود.

پارسیلون که تولیدکننده‌ی الیاف فیلامنت نایلون و دیگر محصولات بود سنگ بنایش چهل سال قبل نهاده شد و اما سالها بعد به بخش خصوصی غیرکارآمد واگذار شد و به زانو درآمد! گهگاهی تعطیل بود و گاه‌گاهی هم نیمه تعطیل! بیش از یک هزار نفر در دوران طلایی فعالیت این کارخانه در آن مشغول کار بوده و «معاش خانواده»، فراهم می‌کردند.

اما پس از خصوصی‌سازی غیرکارآمد، رنگ رونق از چهره‌ی پارسیلون پرید و رو به رکود گذاشت و تعداد کارگرانش نیز به شتاب به کمتر از 200 نفر رسید؛ بسیاری از کار، بیکار شدند و صدای اعتراض اعتراضگران برخاست.

در آستانه‌ی «کهن‌سنت نوروز» هستیم و کارگران بیکار شده‌ی پارسیلون، ناتوان از تهیه خرج خانواده هستند و روزگار به سختی می‌گذرانند. «دخلی» نیست که در پی‌اش، «خرجی» به عیال پرداخت شود.

فن تدبیر منزل که ارسطو و بعدها ابن سینا از آن سخن می‌گفت وقتی درآمد نیست، پریشان شده، چه بسا، ره به سوی تباه شدن نهاد خانواده بزند.

خبر مژده‌وار معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهرداد غضنفری، شادمانی را به «پیشه از دست رفتگانِ» پارسیلون بازگرداند.

آنها آرزومند زنده شدن دگرباره‌ی شرکت پارسیلون هستند.

خانواده‌ی این کارگران از کار بی‌کار شده، هم، از این خبر، خشنود شده‌اند و امید دارند زندگانی به شرکت پارسیلون بازگردد.

لرستان با «بغرنج بیکاری»، دست و پنجه نرم می‌کند؛ از این روست که به‌وجود آوردن حتی یک شغل را هم باید غنیمت شمرد.

دیدگاه ها

حسین بشیریه در گفته :

این حرف یکی از بچه های کلاس اول کارگر،شرکت پارسیلون ،که با ناامیدی میگفت،من بدبختم، پدرم بیکاره؟!یک بچه 7ساله هم فهمیده،دیگه امیدی نیست،از بعضی خانواده های شرکت پارسیلون خبر دارم،که 9ماهه گوشت نخوردن.به کجا میرویم،خدا میداند…….

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :