کد خبر : 26303
تاریخ انتشار : 17 آوریل 2016 - 07:33
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 714 بازدید

معاون سیاسی وزیر کشور در خرم‌آباد خبر داد: قانون انتخابات اصلاح می‌شود/ احمدی‌نژاد درخواست تشکیل حزب نداده/ ایجاد اشتغال وظیفه‌ی دولت است

  شهرام شرفی: معاون سیاسی وزیر کشور که به خرم‌آباد آمد و در جمع خبرنگاران گفت:«نظر ما این است که قانون انتخابات باید اصلاح شود و در همین راستا در مدت سه تا چهار ماه آینده لایحه اصلاح قانون انتخابات را سعی می‌کنیم به مجلس بفرستیم». محمدحسین مقیمی عصر شنبه 28 فروردین‌ماه در نشست خبری […]

محمدحسین مقیمی

 

شهرام شرفی: معاون سیاسی وزیر کشور که به خرم‌آباد آمد و در جمع خبرنگاران گفت:«نظر ما این است که قانون انتخابات باید اصلاح شود و در همین راستا در مدت سه تا چهار ماه آینده لایحه اصلاح قانون انتخابات را سعی می‌کنیم به مجلس بفرستیم».

محمدحسین مقیمی عصر شنبه 28 فروردین‌ماه در نشست خبری که در استانداری لرستان تشکیل شد بیان داشت:«از صاحب‌نظران شورای نگهبان، دانشگاه‌ها و کارشناسان وزارت کشور خواسته شده است در تهیه لایحه اصلاح قانون انتخابات مشارکت داشته باشند تا مشکلات قانون فعلی انتخابات در قالب یک لایحه‌ی جدید اصلاح شود و هم‌چنین خواسته شده یک مطالعه‌ی تطبیقی نیز در مورد قوانین انتخاباتی سایر کشورها انجام شود تا یک قانون جدید جامع انتخاباتی تهیه شود».

مقیمی توضیح داد:«تلاش ما این است در ابتدای همان سال اول عمر مجلس دهم این لایحه به مجلس فرستاده شود و به سال آخر مجلس دهم موکول نشود زیرا اعتقاد ما هم این است که قانون فعلی انتخابات باید اصلاح شود و تغییر کند زیرا در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد و با اصلاح قانون فعلی این مشکلات رفع می‌شود».

در کل کشور فقط دو مدیرکل سیاسی زن داریم؛ یکی لرستان و دیگری اردبیل

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از گفته‌هایش گفت:«اینکه در استان لرستان یک زن{خانم پرویزپور} به‌عنوان مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان منصوب شده است مایه خوشحالی است و ما در کل کشور فقط در استان‌های اردبیل و لرستان چنین وضعیتی داریم که یک زن مدیرکل سیاسی و انتخابات بشود که جای خرسندی است و البته باید تلاش کنیم مشارکت زنان در حوزه‌های مدیریتی نیز بیشتر از گذشته شود».

ایجاد زمینه‌های اشتغال جوانان وظیفه دولت است

محمدحسین مقیمی اظهار داشت:«ما به‌عنوان دولتمردان وظیفه داریم در جهت رفع مشکلات جوانان برنامه‌ریزی کنیم و اساساً وظیفه‌ی دولت است که زمینه‌های اشتغال جوانان را فراهم کند و در موضوعاتی چون ازدواج نیز باید کوشش کنیم از ازدواج پایدار حمایت کنیم».

مقیمی گفت:«باید بیش از گذشته گوش به مطالبات جوانان که از زبان خودشان بیان می‌شود بسپاریم تا بتوانیم با مشارکت خود جوانان گام‌هایی اساسی برای رفع مشکلات جوانان برداریم».

تقاضایی ندیده‌ام که احمدی‌نژاد درخواست تشکیل حزب بدهد

در این نشست خبری خبرنگاری از معاون سیاسی وزیر کشور پرسید آیا آقای احمدی‌نژاد درخواستی به وزارت کشور داده است مبنی بر اینکه قصد تشکیل حزب دارد؟

مقیمی پاسخ داد:«بنده تاکنون چنین تقاضایی را ندیده‌ام و البته اگر درخواستی ارائه شود طبق مقررات مراحل رسیدگی به درخواست طی می‌شود».                                       

برای اولین بار از فرماندارن آزمون گرفتیم

دور دوم انتخابات در 55 حوزه برگزار می‌شود

معاون سیاسی وزیر کشور بیان داشت:«در این دوره از انتخابات برای اولین بار از همه‌ی فرمانداران چه فرمانداران با تجربه و چه فرمانداران تازه‌کار از قانون انتخابات آزمون گرفتیم و فرماندارانی که بار اول نتوانستند در آزمون قبول شوند برای بار دوم در آزمون شرکت کردند و فرمانداران می‌دانستند اگر بار دوم هم در آزمون پذیرفته نشوند باید سکان فرمانداری را به شخص دیگری بسپارند».

محمدحسین مقیمی تأکید کرد:«در این دوره از انتخابات عملکرد استانداران و فرمانداران خوب بود و مردم احساس کردند فرمانداران کاملاً بی‌طرف هستند و این یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود».

مقیمی تشریح کرد:«ما در دور اول در 207 حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را به طور هم‌زمان برگزار کردیم و کوچک‌ترین مشکل امنیتی هم نداشتیم و هر 207 حوزه هم انتخاباتشان توسط شورای محترم نگهبان تأیید شد».

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان داشت:«در این دوره اصلاً گزارشی نداشتیم که فلان حوزه از نظر برگزاری انتخابات امنیتی شود به جز یکی دو حوزه که آن هم با تدابیر فرمانداران مشکلات رفع شد».

مقیمی توضیح داد:«قبلاً گفته‌ایم الان هم می‌گویم هیچ مدیری حق ندارد از اموال بیت‌المال به نفع یا علیه کاندیدایی تبلیغ کند و اگر چنین شود جرم است و حتماً برخورد قانونی می‌شود ضمن آنکه فرمانداران هم همچون دور اول باید کاملاً بی‌طرفی خویش را در انتخابات دور دوم هم حفظ کنند».

وی تشریح کرد:«در این دوره از انتخابات دیدیم که همه کاندیداها چه موافقان دولت چه منتقدان دولت همه‌ی حرف‌هایشان را بیان کردند و هیچ‌گونه مشکلی در زمینه‌ی بیان دیدگاه‌ها توسط کاندیداها ایجاد نشد و اگر جایی هم یک سخنرانی لغو شده است به خاطر این بوده که مسائلی را متولیان سخنرانی رعایت نکرده‌اند یا مجوز نداشته‌اند وگرنه همه‌ی فعالیت‌های مجوز ‌دار حول نشاط سیاسی انجام شد و این هم برای ما یک موفقیت مهم است».

دو هیئت اجرایی به یک هئیت‌اجرایی تبدیل شد

او بیان داشت:«از دیگر اقدامات این دوره آن بود که با رایزنی که بین وزارت کشور با شورای محترم نگهبان صورت گرفت قرار شد هم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در یک روز برگزار می‌شدند فقط یک هیئت اجرایی وجود داشته باشد که این هم برای اولین بار صورت می‌گرفت زیرا برای اولین بار است که دو انتخابات مهم و بزرگ را با هم برگزار می‌کنیم».

نتایج در تهران دو روزه اعلام شد؛ قبلاً سه تا پنج روز طول می‌کشید!

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت:«در این دوره دیدیم که نتایج انتخابات در تهران دو روزه اعلام شد در حالی که در دوره‌های قبل سه تا پنج روز طول می‌کشید تا نتایج اعلام شود».

محمدحسین مقیمی گفت:«برای دور دوم انتخابات نیز 136 نفر در 55 حوزه رقابت خواهند کرد و دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود».

شاخص‌های ارزیابی عملکردی استانداران، فرمانداران و بخشداران در سال 95

معاون سیاسی وزیر کشور (مقیمی)، در بخش دیگری از سخنانش که در خرم‌آباد و در جمع خبرنگاران بیان شد گفت:«اگر بخواهم در مورد عملکرد انتخاباتی استانداران قضاوت کنم باید بگویم از عملکرد همه‌ی استانداران راضی هستیم».

وی افزود:«در انتخابات اخیر چهار موضوع برای ما مهم بود: اول اینکه رأی حق‌الناس است و این سخن مقام معظم رهبری برای همه‌ی استانداران و فرمانداران حجت بود؛ دوم تأکید بر اجرای سخن رئیس‌جمهور درباره اینکه قانون اجرایی شود و فرمانداران تلاش کردند قوانین را به دقت مراعات کنند؛ سوم براساس دستور وزیر محترم کشور مجریان انتخابات بی‌‌طرف بوده‌اند و این بی‌‌طرفی باید توسط مردم احساس می‌شد که خوشبختانه شد».

معیارهای ارزیابی عملکرد استانداران و فرمانداران در سال 95

معاون سیاسی وزیر کشور تشریح کرد:«برای سال 95 نیز معیارهای ذیل در ارزیابی عملکردی استانداران و فرمانداران مدنظر قرار خواهد گرفت:

الف) توجه و برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط استانداران، فرمانداران و بخشداران.

ب) استانداران، فرمانداران و بخشداران باید نسبت به مسائل اجتماعی برنامه‌ریزی‌های بیشتری داشته باشند و به این مسائل توجه بیشتری کنند.

پ) تکریم ارباب رجوع بسیار مهم است؛ در همه‌ی فرمانداری‌ها باید یک دفتر برای پیگیری تکریم ارباب رجوع و رصدکردن ادارات هر شهرستان تشکیل شود تا مردم به راحتی به این دفتر مراجعه کنند و اگر نارضایتی از یک اداره دارند به این دفتر منعکس شود. این مهم است که ادارات در حوزه‌ی تکریم ارباب‌رجوع اقدامات بیشتری انجام بدهند و نظارت بر اجرایی این اقدامات از شاخص‌های ارزیابی عملکرد فرمانداران و استانداران خواهد بود».

عکس: هومیان‌نیوز

دیدگاه ها

شهروند2 در گفته :

جناب معاون سیاسی وزیر متاسفانه همه سرتون روزیربرف کردید کجامرقانون اجراشد کجا مجریان وناظرین بیطرف بودن این هم ازطنزهای تلخ مخصوصا دراستان فلاکت زده لرستان وبخصوص شهرمفلوک کوهدشت زیرا مجریان وناظرین همه طرفدارکاندیدایی خاص بودن وجناب آزادبخت فقط 104 نفربازرس داشتن که اونهم باحقه بازی واینکه 60 بازرس رو ازماگرفتن که به جای آنها 120 مجری به مابدن که چنان نشدزیرابازرس هاروبردن ومجریان رونیزندادن!!!!!!

[پاسخ]

ع_ميرتيموري در گفته :

جناب معاونت سياسي وزيرسلام به لرستان خوش آمدي من بعنوان يك شهروندكوهدشتي كه صادقانه مي گويم درانتخاب رئيس جمهوردولت تدبيرواميدعلاوه بر راي خودم جزءكساني بودم كه اعتقادمان اين بودهرنفريك ستاد.وبسيارهم موثربود.ودركوهدشت هم به كسي راي دادم كه قريب 45هزارراي طبق نظرشمابازنده است وكارتمام شده.گرچه ماخودراخوشحال وبرنده دربين مردمي مي بينيم كه باچشم ديدند واينطورنبودكه فقط بشنوندگرچه باسي سال معلمي به سلامت چشمانم اطمينان دارم ولي دوست دارم مسئولي پاسخ گوي امثال مني باشدوبفرمايدطبق كدام ماده قانون صندوق انتخابات خانوادگي يادرون خودرو ون درحالي كه نشان ميدهندبه چه كسي راي هاي بسته اي مي دهندبه ريش ديگران كه نه به ريش خودشان مي خندند.يا فردي كه برويلچرنشسته باكدام قانون دارديكنفره راي مي نويسد.مهروامضاءميكند.وتندتندبه صندوق مي ريزد.فرض محال برساختگي بودن اين فيلمها جون عاملان آن زنده اند ومي توانندبگوين جرا وبه چه كسي راي مي دادند.جناب چرا برخي حوزه هاي كوهدشت ساعت 11راي گيريشروع شد ودربيشتر حوزه هاي رومشكان ساعت 12ظهر كارراتمام كردند.شما بعنوان نماينده دولت تدبيرواميداين اميدرا به ما بدهيدكه آياكسي هست كه فقط به سئوالات ماپاسخ دهديانه اميدي نيست.ياحق

[پاسخ]

ع_ميرتيموري در گفته :

سلام آقاي ازادبخت.مي دانم شاعري و روحيه لطيف وحساست زود مي شكند.ولي خيام.ناصرخسرو وشاملوو…..هم شاعر بوده اند.كامنتي كه باسلام وخوش آمد به معاونت محترم سياسي كشور فرستادم فقط چون نوشته بودم .آنچه درموردسلامت انتخابان وبيطرفي فرمانداران مي فرمائيد مادركووهدشت نديديم.درحدي نبود كه حذف شود.

[پاسخ]

مجتبی در گفته :

دوستان حکایت تقلب حکایت دروغگوی است که سر خیابان ایستاده بود و میگفت آخراین خیابان حلیم می دهند بعد از مدتی خود نیز با کاسه ای روانه شد جهت آوردن حلیم یعنی خود نیز به این باور رسیده بود که دارن حلیم می دهند اقایان تا کی دروغ.تهمت.افترا.لجن پراکنی. تاکی می خواهید سر مردم را کلاه کذاشت مردم باند اصلاح طلب را قبول ندارند حیا کنید

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :