کد خبر : 32128
تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2017 - 19:34
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 931 بازدید

من یک پرستارم

  پریسا آزادبخت: چند صباحی پیش اخبار و تصاویری در فضای مجازی و اینستاگرام به اشتراک گذاشته شدکه اشخاص مختلف براساس سلایق شخصی خود، برداشت های متفاوتی از آن کردند. عده ایی خندیدند و جو را مضحکانه کردند ،عده ایی دیگر تاسف خوردند و شکایت کردند . مسئولین بر این باورند که شئونات اسلامی باید […]

 

پریسا آزادبخت:

چند صباحی پیش اخبار و تصاویری در فضای مجازی و اینستاگرام به اشتراک گذاشته شدکه اشخاص مختلف براساس سلایق شخصی خود، برداشت های متفاوتی از آن کردند. عده ایی خندیدند و جو را مضحکانه کردند ،عده ایی دیگر تاسف خوردند و شکایت کردند .
مسئولین بر این باورند که شئونات اسلامی باید توسط پرستاران درمراکز درمانی اجرا شود چرا که پوشش پرستاران در کادر درمان خلل ایجاد کرده است ، از انجایی که جامعه ای هستیم جزئی نگر و به دنبال حاشیه ها ، خودمان را کور و کَر میکنیم و میچسبیم به آنچه که مارا به بیراهه میکِشاند …
مسئولین گرد هم رفتند تا طراحان مُد و لباس را به چالش فکری بیاندازند تا بلکه طرحی فی البداهه طراحی کنند. شبانه قهوه صرف کردند و طرح ریختند و طرح ریختند تا این لباس غیر علمی را طی مراسمی باشکوه به دید عموم بگذارند.
من پرستار نیستم اما درآینده ی نه چندان دور پرستار خواهم شد، هم اکنون نیز به دور از کادر درمان و مشکلاتش نیستم … قشرپرستار سالهاست که زیر چکمه یِ قوانین عجیب و غریب با سخت ترین شرایط، خدمت رسانِ مردمند و با حداقل حقوقشان در بخش درمان جان را مایه میگذراند. آن وقت عده ای آن دورها هرچه را میخواهند پایه ریزی میکنند و بزرگترین مشکلشان میشود حجاب پرستاران!!!!!
دانشجویِ پرستاری هستم در پایتخت یک مملکت !!
روزانه مردمی را بر رویِ تخت های لعنتی این ویرانه آباد میبینم که تمام اموال و سرمایه شان را به یغما گذاشته اند و باهزاران هزار بدبختی از محروم ترین نقاط این کشور پهناور از جمله دیار خودم “لرستان ” به پایتخت کوچ کرده اند صرفا جهت درمان !!!!
در همین حوالی ، مردم با دستان زمخت و پینه بسته شان که دیگر هیچ چیز جز درمان برایشان ملاک نیست هزینه هایِ کلان پرداخت میکنند … بی آنکه بدانند نسخه شان دقیقا رونوشتی است از نسخه ی تخت بغلی !!!!!
اینجا دیگر فرقی نمیکند مشکلِ سلامتی ات چیست تو میتوانی ده هزار تومان بدهی و نسخه بخری و خود درمانی کنی،، گور پدرِ عوارضِ بعدش !!!!! اینجا دیگر کسی برایت دل نمیسوازند، اینجا دیگر کسی به مشکلت گوش فرانمیدهند  بلکه با چشمانی بسته و سر به زیر برایت نسخه مینویسند و کسی هم نیست ایراد بگیرد و بگوید چرا و به چه دلیل !!!!!!!
شخصی جهت درمان مراجعه می کند و نسخه ی رونوشت را میگیرد و موقتا درمان میشود، سالهای نه چندان دور میفهمد دردش تومور سرطانی بوده است نه یک دردِ دلِ ساده …!!!
بیایید همه باور کنیم علت سرطان،، تشخیص نادرستی است که دیر به آن پی برده شده است… چرا دراین حوالی کسی نیست برای این مشکلات گردهمایی برگزار کند و نچسبد به حواشی …؟!
چرا کسی نیست که چشمانش را تا مرز شبکیه باز کند و ببیند چه دارد بر سر این مردمِ مظلوم می آید ؟!

دیدگاه ها

ناشناس در گفته :

عاااالی بود

[پاسخ]

حمیدطولابی در گفته :

بی انکه بدانندنسخه شان دقیقارونوشتیست ازتخت بغلی( فکرکنم همین یک جمله زیبابه خوبی شدت مشکل رابازگومی کند ) …دردهایی که بیان کرده ایدسالهاست که سراغ درمان می گردنداماچیزی به چنگ نیاورده اند من فکرمی کنم یکی از اصلی ترین عوامل ان علاوه براشارات درستی که شمادرموردسیاسگذاران کرده ایدخودجامعه پزشکی وپرستاری باشندچراکه انهانویسنده این نسخه های تکراری وغیردرمانگرندوچراکه انان باتعصب بیجا درموردنقص ها روشنگری نمی کنندبه هرحال خوشحالیم که فردی ازدرون جامعه پزشکی به انتقادعلیه ان برخواسته امیدواریم این روندخجسته راادامه دهید

[پاسخ]

سارا در گفته :

درود بر بانو پریسا

ما دیر زمانی است گرفتار در حاشیه هستیم

[پاسخ]

احمد آزادبخت در گفته :

احسنت بر همچین قلم و همچین شجاعتی که یکی از همین کادر درمان جرات به قلم کشیدنش را داشت .
آن قدر زیبا و کامل است که سخنی را برای زدن باقی نمیگذارد.
هرچقد شما و بقیه بنویسید بی فایده است.وضع به همین روال پیش خواهد رفت
موید باشید سرکار خانم آزادبخت

[پاسخ]

گراوند در گفته :

باسلام وتشکرازفرشتگان عرصه سلامت؛ کاش بجای ایرادگرفتن های بی پایه واساس ، اندکی نیک بیندیشیدونیت طراحان لباس راخیرودرراستای حفظ حریم وشان وجایگاه خودبدانیدودرعوض اگرهم ایرادی به طرح است علمی،منطقی وسنجیده بیان شده وطرح جایگزین پیشنهادیتان رابدهید* خواهربزرگوارنیت طراحان خیرودرراستای حفظ حریم شمامیباشد، ازطرفی کاش این ایرادرابه بزک نمودنهایامروزبرخی پرستاران باهرانگیزه مینمودیدکه بعضافقط به چشم طعمه به آنهاننگرند* البته اکثرپرستاران محترم ومقیدومعتقدبه ارزشهاهستندامابرخی شان ···

[پاسخ]

پریسا آزادبخت پاسخ در تاريخ دوشنبه 19 ژوئن , 2017 12:37 ق.ظ:

ممنون و سپاس گذارم از وقتی که برایِ خوندن مطلب گذاشتین ،حال من از شمایی که مشکلات پررنگ و حکاکی شده رو ایراداتی بی پایه و اساس فرض کردید،،سوال دارم؟!
ایا از علتِ استفاده یِ روپوش ” سفید” در حیطه ی پزشکی مطلع هستید که اینگونه تندرو و با قاطعیت تمام از آن حرف میزنید ؟!!!!!!!!!
لباس سفید صرفا جهت تشخیص زودهنگامِ خون ، بزاق و آلودگی های بیمارستانی جهت پیشگیری هرچه سریع تر است….
بهتر است با شناخت و مطالعه ی قبلی در ارتباط با موضوعات مختلف قلم بر کاغذ بچرخانیم .

[پاسخ]

گراوند در گفته :

کاش همین تعصب رانصبت به حریم بیماران دربسیاری ازاتاقهای عمل هم داشتید،چراکه خیلی مواقع اصلااندک توجهی به حرمت،حیاوشان خواهران ومادران دراتاقهای عمل نشده ودرمنظردههانامحرم بابدن عریان که اصلاضرورتی درعریان بودن هم نیست رامینمودید، نه اینکه اینگونه موضع گیری نمایید

[پاسخ]

فاطمه امیری در گفته :

پریسا عالی بود واقعا ب هنرت باید افتخار کرد

[پاسخ]

کریمی فرد در گفته :

درود بر خانم ازادبخت واقعیات جامعه فقر زده گفتید .احسنت به قلمتان

[پاسخ]

mahd در گفته :

کاملا درسته

[پاسخ]

مهد در گفته :

کاملا درسته،عالی بود

[پاسخ]

خیلی متاسفم برا این نگاه وبدا بحال اون بیماری که شما پرستارش بشید فقط یه نگاه به رفتار امثال شما بهترین دلیل بر همکاران شماست در گفته :

همشهری

[پاسخ]

همشهری در گفته :

خیلی متاسفم برا این نگاه وتفکر رفتار امثال شما در بیمارستان بهترین دلیل بر رد این فکر غلط شماست فقط کافیه از مردم در بیمارستان نظر بگیرید بهتر یه کم اخلاقتونو در پرستاری از مریض اصلاح کنید

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :