کد خبر : 30369
تاریخ انتشار : 19 ژانویه 2017 - 14:59
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 628 بازدید

مهم ترین پیام مأموریت سیدحسن رسولی: تقویت اصل تحزب/ ضرورت فعالیت انتخاباتی حول شورای هماهنگی احزاب و تشکلهای اصلاح طلب

خبرنگار هومیان نیوز: رابط شورای عالی اصلاح طلبان کشور و استاندار پیشین لرستان در مقطعی از دوران اصلاحات، سیدحسن رسولی 29 و 30 دی ماه به خرم آباد آمد تا در دیدار و گفت وگو با احزاب و تشکل های اصلاح طلب استان لرستان ساختار جدید شورای اصلاح طلبان استان را به صورت رسمی اعلام […]

خبرنگار هومیان نیوز: رابط شورای عالی اصلاح طلبان کشور و استاندار پیشین لرستان در مقطعی از دوران اصلاحات، سیدحسن رسولی 29 و 30 دی ماه به خرم آباد آمد تا در دیدار و گفت وگو با احزاب و تشکل های اصلاح طلب استان لرستان ساختار جدید شورای اصلاح طلبان استان را به صورت رسمی اعلام کند.

او از مشاوران اصلی دکتر محمدرضا عارف و از یاران ثابت قدم رئیس دولت اصلاحات است. در نگاه اول مهم ترین پیام مأموریت رسولی اعلام ساختار جدید شورای اصلاح طلبان استان لرستان برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست که قرار است 29 اردیبهشت ماه 95 به صورت هم زمان با هم برگزار شود.

اگرچه رسولی در جمع دبیران احزاب و تشکلهای عضو شورای هماهنگی احزاب و تشکلهای اصلاح طلب استان لرستان ساختار آیین نامه ای جدید شورای اصلاح طلبان استان را به دقت توضیح داد ولی مهم ترین نکته ای که در این مأموریت هست آن است که رویکرد اصلاح طلبان تقویت فعالیت حزبی است.

همیشه اصل تحزب و فعالیت حزبی و تشکیلاتی قانونمند از ارکان توسعه ی سیاسی تعریف می شده است و هماره از مبانی اصلاح طلبی از سال 76 تاکنون بوده است. به همین علت روشن است روشهای سنتی همچون تشکیل شوراهای قومیتی یا شوراهای فردی سنتی، و یا شوراهای محفلی چهره به چهره، از لوازم و ارکان فعالیت مدرن سیاسی نیست چرا که در فعالیت مدرن سیاسی این احزاب هستند که باید تقویت شوند و ساختار حرفه ای و منظم داشته باشند و نیز تشکلهای سیاسی و مدنی تا هم احزاب تقویت شوند و هم جامعه مدنی که توسعه سیاسی و جامعه مدنی از مبانی اصلی و ثابت اصلاح طلبی بوده است.

این مهم است که هر شهروندی که علاقه مند است به فعالیت سیاسی مستمر و نهادمند بپردازد راهش فعالیت سیاسی حزبی قانونمند است.

وقتی سیدحسن رسولی گفت که در ساختار جدید شورای اصلاح طلبان استان دو سوم اعضا از اعضای حزبی و تشکلهای اصلاح طلب عضو شورای هماهنگی احزاب و تشکلهای اصلاح طلب استان هستند و یک سوم از اعضای غیرحقوقی و حقیقی خواهند بود هویداست که هدف اصلی این است که فعالیت حزبی در سیاست تقویت شود.

هدف سیدحسن رسولی ایجاد همگرایی اجماعی انتخاباتی در بین اصلاح طلبان استان لرستان برمعیار شورای هماهنگی احزاب و تشکل های اصلاح طلب استان است.

بیان دیدگاه !

نام :