کد خبر : 29357
تاریخ انتشار : 30 نوامبر 2016 - 19:33
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 130 بازدید

میانگین بارش در لرستان بیش از 50 میلی‌متر خواهد بود

  تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز: جلسه‌ی بحران استان که غروب چهارشنبه 10 آذرماه به ریاست استاندار لرستان تشکیل شد و همه‌ي تدابیر لازم اندیشیده شده برای مقابله با پیامدهای بارش سنگینی است که سازمان هواشناسی استان لرستان از آن خبر داده است. مدارس استان برای روز پنجشنبه تعطیل شده‌اند؛ اردوی راهیان نور یک هفته به […]

باران

 

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز:

جلسه‌ی بحران استان که غروب چهارشنبه 10 آذرماه به ریاست استاندار لرستان تشکیل شد و همه‌ي تدابیر لازم اندیشیده شده برای مقابله با پیامدهای بارش سنگینی است که سازمان هواشناسی استان لرستان از آن خبر داده است.

مدارس استان برای روز پنجشنبه تعطیل شده‌اند؛

اردوی راهیان نور یک هفته به تأخیر افتاد؛

همه‌ی ادارات استان به ویژه نیروهای امدادی و شهرداری‌ها تا پایان روز شنبه براساس دستور استاندار لرستان در حالت آماده‌باش کامل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، رضا آریایی خبر داده است از شامگاه چهارشنبه 10 آذرماه در سراسر استان شاهد بارش هستیم و پیش‌بینی‌ها گفته است بین 50 تا 100 میلی‌متر بارندگی خواهیم داشت. آریایی چند روز قبل هم هشدارهای جدی و پیشگیرانه‌اش را اعلام کرد.

اطلاع‌رسانی هم به‌صورت گسترده کلید خورده است؛

مدیرکل هواشناسی استان لرستان، سیدمحمدناصر هاشمی در جلسه‌ی ستاد بحران استانداری لرستان گفت:

«98 درصد پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان لرستان در سال گذشته محقق شد و همین باعث شد ما در کل کشور رتبه‌ی اول را باتوجه به ارزیابی شاخص‌های مختلف کسب کنیم».

هاشمی ادامه داد:

« از پنجشنبه بارش‌ها اتفاق خواهد افتاد؛ میانگین بارش هم در استان بیش از 50 میلی‌متر خواهد بود و این مقدار برای جنوب و جنوب شرقی استان بیش از 80 میلی‌متر است؛

اوج بارش‌ها از بعدازظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه است؛ این سیستم تغذیه‌ی رطوبتی خوبی از جنوب اقیانوس هند و عمان دارد و به همین علت یک جبهه از نوع جبهه‌ی گرم است؛ بنابراین بارش برف در ارتفاعات است؛ دما هم بالای صفر خواهد بود ولی انتهای سیستم به صورت تگرگ خواهد بود».

هاشمی ادامه داد:

«انتهای سیستم به صورت تگرگ است؛  بارش‌ها رگباری و سیل‌آساست و تا اوایل روز شنبه، این سیستم در استان لرستان مستقر است؛  ان‌شاءالله بارش‌ها محقق بشود و بتوانیم با این پیش‌بینی، رو سفید بشویم».

به گزارش چکیده خبر؛

حالا همه چشم به‌راه تحقق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان لرستان هستند.

بیان دیدگاه !

نام :