کد خبر : 27974
تاریخ انتشار : 24 آگوست 2016 - 14:22
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 217 بازدید

نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز لرستان/ درب گنبد گازدار می‌شود/ دولت تدبیر در سه سال بیش از 500 روستا را گازدار کرد

این گفته‌ی مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان، حشمت‌اله شمس‌خرم‌آبادی است که صبح چهارشنبه سوم شهریورماه هم‌زمان با دومین روز هفته‌ی دولت با اصحاب رسانه در میان گذاشت. شمس‌خرم‌آبادی توضیح داد: «وقتی دولت تدبیر و امید روی کار آمد در استان لرستان تعداد 327 روستا گازرسانی شده بودند ولی در مدت سه سال گذشته، تعداد روستاهای […]

نشتست خبری

این گفته‌ی مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان، حشمت‌اله شمس‌خرم‌آبادی است که صبح چهارشنبه سوم شهریورماه هم‌زمان با دومین روز هفته‌ی دولت با اصحاب رسانه در میان گذاشت.

شمس‌خرم‌آبادی توضیح داد:

«وقتی دولت تدبیر و امید روی کار آمد در استان لرستان تعداد 327 روستا گازرسانی شده بودند ولی در مدت سه سال گذشته، تعداد روستاهای گازدار استان لرستان به 830 روستا افزایش داده است و این یعنی دولت تدبیر در مدت سه سال توانسته نزدیک به 500 روستا را گازرسانی کند که یک موفقیت مهم است».

وی بیان کرد:

«ما در بخش لوله‌کشی برای گاز گاهی ناچار بودیم از زمین‌های کشاورزی هم عبور کنیم و این هم خودش سختی‌هایی داشته است ولی عزم دولت تدبیر سست نشده است و دراین زمینه کارنامه‌ی موفقی در استان لرستان برجای گذاشته است».

او توضیح داد:

«سه شهر گراب، کوه‌نانی و سپیددشت در دوره‌ی دولت تدبیر وامید گازرسانی شدند که این هم از جمله موفقیت‌های مهم شرکت گاز استان لرستان در دوره‌ی دولت فعلی بوده است».

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان نوید داد:

«برنامه این است که تعداد روستاهای گازدار استان لرستان در خردادماه 96 به یک هزار روستا برسند».

حشمت‌اله شمس‌خرم‌آبادی تأکید کرد برای اینکه عدالت در ضریب نفوذ گازرسانی بیشتر عملی شود کوشش می‌کنیم تعادل را ایجاد کنیم و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در همه‌ی شهرستان‌های استان را افزایش بدهیم.

شمس‌خرم‌آبادی توضیح داد:

«براساس آماری که ما در اختیار داریم تعداد روستاهای استان لرستان دو هزار و 860 روستاست که تعداد یک هزار و 530 روستای بالای 20 خانوار در این استان هست و 1200 روستا شرایط جغرافی لوله‌کشی گاز را دارند و مابقی باید از روش‌های lng، cng، و lpg به آنها گازرسانی شود».

وی بیان کرد:

«در حال حاضر از 25 شهر استان تعداد 23 شهر گازدار هستند و شول‌آباد و درب‌گنبد شهرستان کوهدشت از جمله شهرهایی هستند که هنوز گازرسانی نشده‌اند که مصوبه گرفته‌ایم مبنی بر اینکه از خط لوله‌ی ششم عسلویه تا بازرگان که 160 کیلومتر آن از لرستان عبور می‌کند برای شهر درب گنبد گازرسانی کنیم وبه زودی گازرسانی به شهر درب گنبد هم کلید می‌خورد».

او در مورد گازرسانی به شهر شول‌آباد هم گفت:«استاندارد تعیین شده این است که تا سقف شش میلیون تومان می‌توانیم برای هر خانوار هزینه‌ی گازرسانی کنار بگذاریم در حالی که هزینه‌ی گازرسانی از طریق خط لوله برای هر خانوار شول‌آبادی 11 میلیون تومان است و به همین علت تلاش می‌کنیم از طریق ایستگاه مخزن‌دار سی ان جی به این شهر گازرسانی کنیم یا مصوبه‌ای خاص از تهران اخذ کنیم مبنی بر اینکه اعتباری ویژه برای این مهم اختصاص یابد».

او از استاندار لرستان تقاضا کرد برای گازرسانی به شول‌آباد از نظر تأمین اعتبار، یاری کند.

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه گازرسانی لرستان

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان، حشمت‌اله شمس‌خرم‌آبادی درباره تعداد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ویژه‌ی شرکت گاز لرستان گفت:«در این بخش پروژه‌هایی چون هدف‌گذاری برای اینکه تا خردادماه 96 تعداد یک هزار روستای استان گازرسانی شوند مدنظر هستند والبته گازرسانی به شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد که انجام شده است».

شمس‌خرم‌آبادی از راه‌اندازی طرح امداد خودروی گاز استان خبر داد و گفت:«این طرح در سطح استان و در مرکز استان اجرا می‌شود و لرستان جزء چند استان محدود کشور است که این طرح را پیاده کردند و همین هم خود یک موفقیت کاری برای دولت تدبیر وامید در استان لرستان است».

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان نوید داد ضریب نفوذ گازرسانی در روستاهای استان لرستان در ماه‌های آینده از 67 درصد فعلی، به 75 درصد برسد و این بالاتر از میانگین کشوری خواهد بود.

شمس‌خرم‌آبادی خبر داد:«میانگین کشوری ضریب نفوذ گازرسانی به روستاها بین 60 تا 65 درصد است».

وی درباره میزان طلب‌ها و بدهکاری‌های شرکت گاز لرستان تشریح کرد:«در حال حاضر شرکت گاز استان 95 میلیارد تومان طلب از مشترکین صنعتی و خانگی دارد؛ 45 میلیاردش از آن بخش صنعت است و 15 میلیاردش از آن دستگاه‌ها و ادارات و سازمان‌های دولتی استان».

او بیان کرد:«در مورد بده‌کاری‌های نیز شرکت گاز استان 40 میلیارد تومان به پیمانکاران و تأمین‌کنندگان کالاها بدهکار است».

گفتنی است در پایان این نشست خبری براساس قرعه‌کشی به سه نفر از خبرنگاران حاضر در جلسه، هدایایی از طرف شرکت گاز استان لرستان اهدا شد.

بیان دیدگاه !

نام :