کد خبر : 31101
تاریخ انتشار : 16 مارس 2017 - 15:32
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 548 بازدید

نهر سراب شهوا و انتقاد ساکنان محل از شهرداری به خاطر عدم ساماندهی و زیباسازی

شهروندان ساکن کوچه‌ی سراب شهوا خرم‌آباد از شهرداری انتظار دارند نسبت به ساماندهی اساسی و زیباسازی نهر گردشگری این کوچه اقدام کند. غروب پنجشنبه، 26 اسفندماه راهی کوچه‌ی سراب شهوا واقع در محله مطهری خرم‌آباد شدیم تا به دعوت برخی مردم این محله، حرف‌های آنها را شنیده و مطالباتشان را منعکس کنیم. اهالی به چکیده […]

شهروندان ساکن کوچه‌ی سراب شهوا خرم‌آباد از شهرداری انتظار دارند نسبت به ساماندهی اساسی و زیباسازی نهر گردشگری این کوچه اقدام کند.

غروب پنجشنبه، 26 اسفندماه راهی کوچه‌ی سراب شهوا واقع در محله مطهری خرم‌آباد شدیم تا به دعوت برخی مردم این محله، حرف‌های آنها را شنیده و مطالباتشان را منعکس کنیم.

اهالی به چکیده خبر گفتند قرار بوده است نهر گردشگری سراب شهوا ساماندهی و زیباسازی شود که تاکنون، این وعده، عملی نشده است.

آنها می‌گویند باید پل قدیمی روی رودخانه که روزانه دهها خودرو از آن عبور می‌کنند با ساخت یک پل استاندارد امروزین جایگزین شود؛ زیرا ارتقاع کم طاق پل، خودش باعث انسداد حرکت آب یا کندی حرکت آب می‌شود و البته تجمیع زباله‌ها را به دنبال دارد.

شهروندان از نهر سراب شهوا به عنوان یک ظرفیت گردشگری کم‌نظیر برای شهر خرم‌آباد نام می‌برند و می‌گویند در ایام نوروز هر سال این رودخانه میزبان دهها گردشگری است که داخل این کوچه می‌آیند و از این رودخانه دیدن می‌کنند.

ساکنان به ما گفتند داخل این کوچه حتی یک سطل زباله نیست و همین خودش باعث شده است زباله‌ها داخل رودخانه، ریخته می‌شود!

مردم محله از شهرداری، دولت (میراث فرهنگی و گردشگری) و البته شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، توقع دارند یک برنامه‌ی مدون زمان‌بندی شده برای ساماندهی و زیباسازی اساسی نهر سراب شهوا تدوین و عملیاتی کنند.

اهالی گفتند این نهر، روزگاری زمین‌های کشاورزی تا جنوب شهر را آبیاری می‌کرد.

آنها گفتند مگر در جهان، چند شهر هست که این‌چنین نهری داشته باشد؟ چرا این چنین ظرفیت گردشگری، همین‌جوری رها شده است؟

برخی شهروندان ساکن کوچه‌‌‌ی سراب شهوا انتقاد کردند از اینکه وعده‌های چند ماه پیش شهرداری برای عمران و زیباسازی اساسی این ظرفیت گردشگری، تا غروب پنجشنبه 26 اسفندماه عملی نشده است.

چند ماه پیش بود که سیلاب خیابانی باعث مرگ یک دختر دانشجو در خیابان شورا (خرم‌آباد) شد و از آن پس، موضوع مهار اساسی و عمرانی آب‌های سطحی شهر خرم‌آباد که بین کوه‌ها واقع شده است به بحث روز محافل مختلف تبدیل شد.

مهار کارشناسی آب‌های سطحی و هدایت آن‌ها در نهری همچون سراب شهوا بایستی همراه با توجه به پتانسیل گردشگری این نهر باشد تا عمران و زیبایی هر دو در کنار هم و مکمل همدیگر، محقق شوند.  

دیدگاه ها

بیرو در گفته :

سلام جناب شهردار چرا حقوق وعیدی و سنوات مارو پرداخت نمی کنی

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :