کد خبر : 29234
تاریخ انتشار : 20 نوامبر 2016 - 17:24
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 530 بازدید

هئیت تطبیق فرمانداری خرم‌آباد مصوبه‌ی شورای شهر را رد کرد

  تهیه خبر/ خبرنگار هومیان نیوز: هیئت تطبیق فرمانداری خرم‌آباد مصوبه‌ی شورای شهر درباره‌ی افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس درون‌ شهری را رد کرد. به گفته‌ی فرماندار خرم‌آباد، حبیب‌اله خجسته‌پور، مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد شنبه 29 آبان‌ماه در هیئت تطبیق فرمانداری بررسی و به این دلایل رد شد: دلیل اول: بخشنامه‌ی وزارت کشور می‌گوید […]

 %d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان نیوز:

هیئت تطبیق فرمانداری خرم‌آباد مصوبه‌ی شورای شهر درباره‌ی افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس درون‌ شهری را رد کرد.

به گفته‌ی فرماندار خرم‌آباد، حبیب‌اله خجسته‌پور، مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد شنبه 29 آبان‌ماه در هیئت تطبیق فرمانداری بررسی و به این دلایل رد شد:

دلیل اول: بخشنامه‌ی وزارت کشور می‌گوید افزایش قیمت کرایه در ناوگان حمل و نقل عمومی نباید بیش از 6 درصد باشد؛ زیرا هدف این است مردم هرچه بیشتر به سوی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری بروند.

دوم: زمان اجرا نامناسب است؛ زیرا زمان اجرا بایستی ابتدای سال باشد نه ماه‌های پایانی سال».

به گزارش چکیده خبر؛

چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در یازدهم آبان‌ماه امسال اعلام شد شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که 13 عضو دارد تصویب کرده است نرخ کرایه تاکسی‌های شهر خرم‌آباد 10 درصد و نرخ کرایه اتوبوس‌های درون شهری خرم‌آباد 30 درصد افزایش یابد.

همان موقع نیز رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، محمد حسین‌پور که از مخالفان افزایش کرایه بود استدلال آورد رویکرد باید این‌گونه باشد که فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ترویج کنیم نه اینکه این‌مقدار افزایش کرایه را تصویب کنیم؛ چرا که این اقشار بیشتر آسیب‌پذیر هستند که از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌های درون شهری استفاده می‌کنند.

عضو حقوق‌دان شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، رضا حاصلی نیز از مخالفان افزایش کرایه بود به این دلیل که اساساً هزینه‌های خودرو افزایش نداشته است که بخواهیم در یک موقع بد از سال افزایش کرایه را تصویب کنیم.

شهردار خرم‌آباد، یحیی عیدی‌بیرانوند  از موافقان افزایش کرایه بود و استدلال آورد که منافع رانندگان تاکسی و اتوبوس را هم باید در نظر داشت زیرا هزینه‌‌های نگه‌داری و استهلاک خودروها افزایش یافته است.

در نهایت دیدگاه موافقان و مخالفان ارائه شد. رأی‌گیری شد واکثر اعضا به نظر شهردار رأی دادند و افزایش قیمت تصویب شد.

مرحله‌ی بعد تصویب در هیئت تطبیق فرمانداری خرم‌آباد بود که ریاست آن بردوش فرماندار، حبیب‌اله خجسته‌پور است. هیئت تطبیق فرمانداری نیز مصوبه را رد کرد.

خجسته‌پور در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری خردادماه 92 ریاست ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در استان لرستان را عهده‌دار بود.

اعضای هئیت تطبیق فرمانداری عبارتند از:

فرماندار/ نماینده دستگاه قضایی و نماینده شورای استان (برآیند ترکیب نمایندگان شوراهای شهرستان‌های استان).

مهم‌ترین وظیفه‌ی هیئت تطبیق فرمانداری آن است که «تصویب‌ شده‌ی» شورای اسلامی شهر را با قانون بسنجد. اگر مغایر قوانین نبود تصویب شود، اگر بود رد می‌شود.

دیدگاه ها

خرم آباد- کریم در گفته :

تشکرازفرماندار محترم مردم آب دربساط ندارند

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :