کد خبر : 27874
تاریخ انتشار : 19 آگوست 2016 - 21:45
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 434 بازدید

هتل چهار ستاره‌ی پارسیان خرم‌آباد نزدیک به یک سال پس از کلنگ‌زنی/ فقط چند کانکس کارگاهی و زمین کاملا خالی!

روزهای نخستین شهریورماه 94 بودکه معاون اجرایی رئیس‌جمهور، محمد شریعت‌مداری به همراه مدیران استان و خبرنگاران، راهی بام لرستان شد تا کلنگ هتل چهار ستاره‌ی پارسیان را بر زمین بزند. همان موقع اعلام شد فاز نخست این هتل چهارستاره، نیمه‌ی دوم سال آینده یعنی نیمه‌ی دوم سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد که شامل 50 باب […]

هتل پارسیان دو

روزهای نخستین شهریورماه 94 بودکه معاون اجرایی رئیس‌جمهور، محمد شریعت‌مداری به همراه مدیران استان و خبرنگاران، راهی بام لرستان شد تا کلنگ هتل چهار ستاره‌ی پارسیان را بر زمین بزند.

همان موقع اعلام شد فاز نخست این هتل چهارستاره، نیمه‌ی دوم سال آینده یعنی نیمه‌ی دوم سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد که شامل 50 باب اتاق است و البته به تعداد 100 باب اتاق نیز به ظرفیت این هتل چهارستاره افزوده می‌شود.

استاندار لرستان، هوشنگ بازوند همان موقع در آیین کلنگ‌زنی این پروژه گفت:

«نقش زیرساخت‌ها از جمله هتل‌ها در جذب گردشگر مهم است و برای ساخت هتل پارسیان خرم‌آباد زمین به صورت رایگان در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته است».

بازوند بر این نکته تأکید ورزید که ساخت این هتل نیازمند دریافت تسهیلات از صندوق توسعه‌ی ملی است که امیدواریم بانک مرکزی در این زمینه همکاری کند.

زمینی که استاندار لرستان از آن سخن می‌گفت شامل سه هکتار زمین است که رایگان به بنیاد مستضعفان داده شد.

در آن آیین کلنگ‌زنی، معاون خدمات و توسعه هتل‌داری شرکت پارسیان، محمد قلیج‌خانی هم توضیح داد:

«ساختن هتل پارسیان خرم‌آباد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده است که برای ساختش بین استانداری لرستان و بنیاد مستضعفان توافق شده است».

قلیج‌خانی خبر داد که برای تجهیز و راه‌اندازی هتل به بیشتر از 20 میلیارد تومان نیاز است و فاز نهایی این پروژه در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع ساخته می‌شود».

براساس گفته‌های قلیج‌خانی 30 درصد منابع اعتباری این پروژه از محل منابع داخلی بنیاد مستضعفان تأمین می‌شود و 70 درصد نیز از منابع استانی به‌صورت اقساط تأمین می‌شود».

هتل‌سازی برای تقویت زیرساخت‌سازی گردشگری در لرستان مدنظر بوده است؛ به‌ویژه اینکه وقتی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور(سلطانی‌فر) به خرم‌آباد سفر کرد تأکید کرد که لرستان باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود.

طرح هتل پارسیان خرم‌آباد برگرفته از نمای قلعه‌‌ی فلک‌الافلاک خرم‌آباد است و در بام لرستان نزدیک به جاده‌ی خرم‌اباد به بروجرد و نزدیک به پل کمالوند قرار بوده است ساخته شود.

این هتل اگر ساخته شود هشتاد نفر اشتغال‌زایی می‌کند و البته به ازای هر گردشگر نیز 9 تا 15 نفر هم اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

حالا عصر جمعه 29 مردادماه 95 است و برای اینکه ببینیم پروژه بعد از گذشت نزدیک به یک سال از کلنگ‌زنی اولیه، چقدر پیشرفت فیزیکی دارد راهی بام لرستان می‌شویم.

پروژه چند صدمتر آن طرف‌تر از ساختمان جدید استانداری لرستان قرار دارد.

ساختمان جدید استانداری لرستان که نامش را برج امید گذاشته‌اند به سرعت در حال ساخته شدن است و اما آن طرف‌تر، خبری از رونق ساخت و ساز در پروژه‌ی هتل پارسیان خرم‌آباد نیست و براساس گزارش میدانی ما، فقط تعدادی کانکس و تعدادی نگهبان در زمین خالی از ساخت و ساز محل ساخت هتل پارسیان دیده می‌شوند.

اندکی نیز خاک‌برداری در این زمین صورت گرفته است ولی مهم‌تر اینکه، زمین کاملاً خالی از هرگونه ساخت و ساز است!

آنچه می‌بینیم معنی «پیشرفت فیزیکی» نمی‌دهد و دوربین عکاسی هم این فضای بدون ساخت و ساز را به حافظه می‌سپارد.

هتل پارسیان یک

 عکس‌ها: هومیان‌نیوز

دو تصویر را می‌بینید.

دیدگاه ها

پارک پلهای مینیاتوری هم تعطیله

[پاسخ]

لر اصیل در گفته :

هیچ کس دوست لر ها نیست این همه وعده و وعید دروغ است مردم خودشان باید کاری بکنند

[پاسخ]

حمیدت در گفته :

آهان،احتمالا چون ما مطالبه گر نیستیم ،نساختنش!البته مثل این پروژه زیاد داریم مثل کارخانه سیمان و نیروگاه و لاستیک سازی و ……..ما دیگه عادت کردیم به تعطیلی پروژه ها پس نباید هیچگونه نگرانی باشه…..

[پاسخ]

سپهر در گفته :

اگه نمیخوان پروژه رو اجرا کنن خب اصلا چرا کلنگ زنی میکنن؟!به جز هتل 4ستاره پارسیان الآن هفت ماه از کلنگ زنی هتل5ستاره کیو در خرم آباد گذشته.گویا فقط گودبرداری انجام شده.یعنی دریغ از یک درصد پیشرفت فیزیکی!تبدیل شدن لرستان به مقصد گردشگران در گرو داشتن هتل های لوکس و چند ستاره برای پذیرایی از توریست هاست…

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :