کد خبر : 26999
تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2016 - 13:18
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 592 بازدید

هولدینگ آموزشی اقتصادی در لرستان راه‌اندازی می‌شود

  با هدف افزایش سطح مهارت‌های کاربردی اشتغال‌زا، هولدینگ آموزشی‌ـ اقتصادی تحت نظر دانشگاه‌های معتبر ایران، در لرستان شروع به‌کار می‌کند. مجری این طرح، دکتر محمدحسین صبور صبح شنبه 29 خردادماه به ما گفت:«در این طرح دوره‌های کوتاه‌مدت کاملاً کاربردی 15 تا 60 ساعته برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود تا مهارتهای کاربردی شغلی را کسب کنند». […]

صبور

 

با هدف افزایش سطح مهارت‌های کاربردی اشتغال‌زا، هولدینگ آموزشی‌ـ اقتصادی تحت نظر دانشگاه‌های معتبر ایران، در لرستان شروع به‌کار می‌کند.

مجری این طرح، دکتر محمدحسین صبور صبح شنبه 29 خردادماه به ما گفت:«در این طرح دوره‌های کوتاه‌مدت کاملاً کاربردی 15 تا 60 ساعته برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود تا مهارتهای کاربردی شغلی را کسب کنند».

یکی از مشکلات استان لرستان این است که به گفته‌ی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، علی آشتاب 67 درصد جویندگان کار در این استان فاقد مهارت‌های شغلی هستند.

به گفته‌ی دکتر صبور که عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است هدف از راه‌انداری هولدینگ آموزشی‌ـ اقتصادی در لرستان، تربیت نیروی «مهارت‌دار» است تا بتواند با مهارتهای کاملاً کاربردی، وارد بازار کار شود.

صبور توضیح داد:«این مهارتها با توجه به پتانسیل‌ها و نیازمندی‌های شغلی هر استان و هر شهری، آموزش داده می‌‌شود».

به گفته‌ی مجری طرح، این هولدینگ از خلاقیت و ایده‌پردازی و تجاری‌سازی ایده‌های نو نیز حمایت خواهد کرد.

صبور تشریح کرد:«بعد از اینکه دوره‌های کوتاه‌مدت کاملاً کاربردی برای علاقه‌مندان برگزار شد از آنها آزمون گرفته شده و مدرک معتبر تحت نظارت دانشگاه‌های معتبر کشور به آنها اعطا می‌شود».

وی توضیح داد ثبت‌نام در این دوره‌ها، هیچ‌گونه محدودیت سن یا رشته‌ی تحصیلی ندارد. صبور گفت:«هدف آن است دوره‌های فراگیر و ارزان کاربردی در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم تا به اشتغال فراگیر برسیم».

فروردین‌ماه امسال معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهرداد غضنفری خبر داد نرخ بیکاری در استان لرستان در پایان سال 94 به 13 درصد کاهش یافته که قبل از آن 14 درصد بود.

برخی این کاهش نرخ بیکاری در لرستان را حاصل افزایش سرمایه‌گذاری در طول دو سال گذشته می‌دانند و برخی دیگر اعتقاد دارند افزایش مهاجرت از لرستان به دیگر استانها خودبه خود باعث کاستن از نرخ بیکاری شده است. لرستان از جمله استانهای مهاجرفرست محسوب می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره‌چگنی در مجلس نهم، دکتر ایرج عبدی گفته بود سالانه ده هزار نفر از مردم استان به شهرهایی برخوردار هم‌چون اصفهان، تهران و کرج مهاجرت می‌کنند.

دیدگاه ها

شهروند آزاد در گفته :

متوجه نشدیم مجری کدوم دستگاه ؟ و کجا باید ثبت نام کرد ؟ لطفا اصول خبر نویسی را راعایت کنید

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :