کد خبر : 31456
تاریخ انتشار : 20 آوریل 2017 - 11:55
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 425 بازدید

وزیر امور اقتصاد و دارایی در کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در لرستان: برنامه دولت رشد اقتصادی پایدار و کاهش فقر است

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت:«دولت کوشش کرده است رشد اقتصادی را افزایش بدهد و فقر را کاهش». دکتر علی طیب‌نیا که صبح پنجشنبه برای شرکت در دومین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان لرستان به دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان آمده بود تشریح کرد:«اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون‌زا و البته با رویکرد صادراتی است که […]

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت:«دولت کوشش کرده است رشد اقتصادی را افزایش بدهد و فقر را کاهش».

دکتر علی طیب‌نیا که صبح پنجشنبه برای شرکت در دومین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان لرستان به دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان آمده بود تشریح کرد:«اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون‌زا و البته با رویکرد صادراتی است که حرکت دولت نیز در این مسیر بوده است».

طیب‌نیا خطاب به سرمایه‌گذاران تصریح کرد:«کوشش ما این بوده است که قوانین مخل سرمایه‌گذاری حذف شود و بسترهای لازم اقتصادی قانونی برای حمایت از فضای کسب و کار و بهبود آن فراهم شود».

وی از عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی دفاع کرد:

«اقتصاد سال 91 اقتصادی با رشد منفی هفت درصد بود در حالی که الان رشد اقتصادی ایران به 11 درصد رسیده است و این یک دستاورد مهم اقتصادی دولت است».

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد:«نرخ تورم را دولت به سرعت کاهش داد و الان شاهد نرخ تک رقمی تورم در کشور هستیم».

دکتر طیب‌نیا توضیح داد:«در این دولت و برای اولین بار در طول دو سال متوالی تراز صادرات غیرنفتی ایران مثبت شد که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است».

وی رویکرد دولت درباره عدالت اقتصادی را توضیح داد:

«رشد اقتصادی پایدار و مولد باعث کاهش فقر در استانهای کشور می شود  این سیاست اقتصادی دولت است».

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد:«گامهای دولت در مسیر کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی بوده است و مشکل رکود اقتصادی هم در حال برطرف شدن است».

گفتنی است این کنفرانس دو روزه است. نشستهای تخصصی مقامات استان با سرمایه‌گذاران نیز از برنامه‌های کنفرانس است.

محوطه روبه روی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان همچنین میزبان نمایشگاه توانمندیهای استان لرستان بود. وزیر امور اقتصاد و دارایی و سرمایه گذاران از این نمایشگاه نیز بازدید کردند.

بیان دیدگاه !

نام :