کد خبر : 31425
تاریخ انتشار : 19 آوریل 2017 - 07:33
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 490 بازدید

پاکدستی، توانمندی و امانت‌داری سه ویژگی کاندیدای انتخابی/ گفت‌وگو با دبیر حزب اعتماد ملی (استان لرستان)

دبیر حزب اعتماد ملی (استان لرستان) گفت:«پاکدستی، توانمندی و امانت‌داری، سه ویژگی مدنظر حزب برای انتخاب کاندیداهای شوراست». حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی موسوی ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا را دستاورد دولت اصلاحات دانست: «در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، فصل هفتم و اصل 100 به شوراها اختصاص یافته است و در دولت اصلاحات بود […]

دبیر حزب اعتماد ملی (استان لرستان) گفت:«پاکدستی، توانمندی و امانت‌داری، سه ویژگی مدنظر حزب برای انتخاب کاندیداهای شوراست».

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی موسوی ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا را دستاورد دولت اصلاحات دانست:

«در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، فصل هفتم و اصل 100 به شوراها اختصاص یافته است و در دولت اصلاحات بود که این اصل به منصه اجرا رسید».

دبیر حزب اعتماد ملی (استان لرستان) از فرهنگ سیاسی ارائه لیست دفاع کرد:

«اولویت این است که شورای اصلاح‌طلبان استان لرستان لیست ارائه کند ولی اگر به هر علتی، شورا لیست ارائه نکرد حزب اعتماد ملی در ائتلاف با دیگر احزاب اصلاح‌طلب لیست برای انتخابات شوراها ارائه می‌کند».

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی موسوی، شورا را یک نهاد تخصصی دانست:

«شورا یک نهاد اجتماعی، تخصصی و خدماتی است و افراد توانمند باید به عنوان عضو شورا انتخاب شوند».

وی درباره فلسفه دینی شورا، توضیح داد:« براساس تعالیم دینی، شورا به معنی استخراج بهترین نظریه‌هاست و روایت شده است که پیامبر گرامی اسلام (ص)، همواره با اصحاب خویش مشورت می‌کرد و سپس در مقام عمل، تصمیم می‌گرفت».

موسوی به ابعاد روانشناختی شورا در تکامل شخصیت فرد پرداخت:«انسان رشدیافته سه ویژگی دارد: نماز می‌خواند، انفاق می‌کند و اهل مشورت کردن است».

دبیر حزب اعتماد ملی (استان لرستان) اهمیت فرهنگ مشورت کردن در اسلام را چنان دانست که در قرآن کریم یک سوره به نام شوراست و دو آیه نیز صراحتاً درباره شورا و مشورت کردن است.

وی قانون اساسی کشور را از جمله مترقی ترین و جامع ترین قوانین اساسی دانست:

«قانون اساسی ما موافق با قرآن و سنت است».

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی درباره دعوت کردن احزاب اصلاح‌طلب از کاندیداهای اصلاح‌طلب توضیح داد:«احزاب و انجمن‌های اصلاح‌طلب از جمله حزب اعتماد ملی از کاندیداهای اصلاح‌طلب دعوت کرده‌اند برنامه‌ها و دیدگاه‌های خویش را درباره شورا و راهکارهای توسعه‌ی پایدار شهر ارائه کنند».

گفتنی است پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

بیان دیدگاه !

نام :