کد خبر : 33583
تاریخ انتشار : 13 نوامبر 2017 - 08:40
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 256 بازدید

پدر و مادرانی که نباید کمیته ای شوند

  سید محمدصادق محمدی وفایی: در این دنیایی که من می شناسم خیلی از مرزها به هم ریخته است! گاه ارزشهایی طرد شده اند و رنگ باخته اند و ضد ارزشهایی قد کشیده اند و جای آنها را گرفته اند و گویا آنها ارزشی به دنیا آمده اند! در برخی از موارد که غیرتی شدن […]

نتیجه تصویری برای سید محمدصادق محمدی وفایی

 

سید محمدصادق محمدی وفایی:
در این دنیایی که من می شناسم خیلی از مرزها به هم ریخته است!
گاه ارزشهایی طرد شده اند و رنگ باخته اند و ضد ارزشهایی قد کشیده اند و جای آنها را گرفته اند و گویا آنها ارزشی به دنیا آمده اند!
در برخی از موارد که غیرتی شدن ارجمند و پسندیده است چهره ی نحس بی غیرتی دیده می شود!
و
در جایی که باید سر و کله ی عمل کردن به وظیفه پیدا شود گاه خمودگی و بی تفاوتی و گاه کاری بر ضد وظیفه دیده می شود!
در جایی که باید مدیری توانمند و مبتکر و متعهد مدیریت کند گاه ضعیفی که خود به مدیریت شدن نیاز دارد نشسته است!
و
در نظام مبتنی بر خون شهدای ما ، کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه به وجود آمد تا با تمام توان به فریاد دل نیازمندان راستین برسد و گره ای از کار فقیران جامعه باز کند اما اکنون گاه مدد جویانی دیده می شوند که به تعداد انگشتان یک دست و یا دو دست فرزند دارند و بعضی از این فرزندان به حدی توانایی دارند که می توانند چند خانواده را تامین کنند.
با دیدن چنین والدینی در کمیته ی امداد، این پرسش مطرح می شود که چرا چنین فرزندان عزیز از اموال خدادادی خویش در صراط زندگی والدین خویش استفاده نمی کنند؟!
آیا می گویند حیف است بخشی از اموال آنها صرف والدینی شود که اصل و ریشه ی فرزند خود به حساب می آیند؟!
آیا نمی دانند خرج کردن در ره والدین هم وظیفه است و هم باعث برکت زندگی آنها خواهد شد؟!
آیا نمی دانند هزینه زندگی والدینی که ندارند بر فرزند واجب است؟!
کاش به قرآن کریم نگاهی بکنند شاید از این به بعد شرمشان آید که پدر و یا مادری پیر را برای گرفتن مبلغی ناچیز به کمیته امداد بفرستند.
لطفا فراموش نشود که
همه انسان ها ، در هر رتبه و شرایطی، مدیون والدین خویش هستند ، لذا احترام به والدین، حقی است انسانی نه فقط اسلامی؛ حتی به والدینی که کافر باشند ، هم باید احسان کرد. احسان و تکریم به پدر و مادر از جایگاه بسیار بلندی برخوردار است و خداوند همواره پس از بیان حکم وجوب پرستش خویش ، به احترام و تکریم پدر و مادر اشاره کرده و حکم می کند:
« و اذ اخذنا میثاق بنی اسرائیل لاتعبدون الاالله و بالوالدین احساناً »
قرآن در این آیه ، احسان به پدر و مادر را به عنوان پیمان خداوند با بنی اسرائیل یاد کرده است و هنگامی که از بنی اسرائیل پیمان و عهد گرفتیم ، که جز خدا را نپرستند و به پدر و مادر احترام گذارند و احسان و نیکی کنند.
و نیز در چهار مورد دیگر از جمله در سوره اسراء آیه ۲۳ هنگامی که خداوند به مردمان فرمان می دهد که تنها او را بپرستند، بی درنگ حکم و فرمان احسان و نیکی به پدر و مادر را مطرح می سازد که بیانگر میزان اهمیت و جایگاه احسان به پدر و مادر در پیشگاه خداوند است.
برخی از مفسران باتوجه به نکره بودن احسان در آیه ۲۳ سوره اسراء بر این باورند که نکره آوردن به معنای آن است که فرزندان می بایست در همه امور در حق آنان مراعات احسان را بکنند و چیزی را فروگذار نکنند. این حکم قرآنی اختصاصی به مؤمنان نداشته و همه انسان ها را دربرمی گیرد. قرآن به این شیوه دیگرانی را که ایمان به قرآن و خدا ندارند تشویق می کند که حداقل در حق پدر و مادر خویش به حکم وظیفه انسانی، احسان و احترام بگذارند.
الهی عزت نغسی عنایت کن که هیچ بی نیازی ، دست نیازی به کمیته امداد دراز نکند.

بیان دیدگاه !

نام :