کد خبر : 32864
تاریخ انتشار : 3 سپتامبر 2017 - 20:32
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 303 بازدید

پیش بینی بارش های پائیزه در لرستان

  رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور با شروع سال آبی جدید ، بارش های پائیزی امسال در استان لرستان در حد نرمال پیش بینی شده است . براساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه های سینوپتیک استان، میانگین بارش نرمال بلند مدت پائیزه در لرستان 153 میلی متر […]

نتیجه تصویری برای رضا آریایی

 

رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان:
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور با شروع سال آبی جدید ، بارش های پائیزی امسال در استان لرستان در حد نرمال پیش بینی شده است .

براساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه های سینوپتیک استان، میانگین بارش نرمال بلند مدت پائیزه در لرستان 153 میلی متر می باشد .

براساس همین پیش بینی در فصل پائیز ، دمای هوا در سطح برخی از شهرستانهای استان نظیر دلفان ، سلسله ، دورود ، بروجرد ، کوهدشت و خرم آباد افزایش خواهد یافت و هوا گرم تر خواهد شد .

بنابراین احتمال بارش برف در این مناطق در فصل پائیز دور از ذهن میباشد و بارش ها عمدتا” بصورت باران خواهد بود و لذا احتمال وقوع سیلاب بخصوص در اولین بارندگی افزایش خواهد یافت .

در سایر شهرستانهای شمالی استان نظیر ازنا و الیگودرز ، میزان دمای هوا در فصل پائیز در حد نرمال سال های قبل خواهد بود .
بنابراین احتمال بارش برف ، تنها در این مناطق از استان طی ماه های دوم و سوم فصل پائیز متصور می باشد .

در مهرماه ، شاهد وقوع بارش های جدی و موثری در سطح استان نخواهیم بود و بارش چندانی را نخواهیم داشت ولی اوج بارش ها در استان از اواسط آبان ماه شروع خواهد شد .

لازم بذکر است که پیش بینی های هواشناسی بصورت فصلی ، معمولا” تا 70 درصد قابل اعتماد و اتکا میباشند و هرچه که به بازه زمانی مورد نظر نزدیک تر شویم، پیش بینی های هواشناسی نیز از افزایش دقت بیشتری برخوردار خواهد بود .

با توجه به تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی حاکم برمنطقه افزایش گرمای هوا ، نفوذناپذیری خاک ،تخریب گسترده پوشش گیاهی و …تجربه سال های اخیر، اولین بارش های تند و رگباری پائیزی در استان منجر به وقوع سیلاب های مخرب همراه با تلفات انسانی بوده است. لذا لازم است کلیه دستگاه های اجرایی در فرصت باقی مانده با هدف حفظ آمادگی نسبت به انجام تمهیدات پیشگیرانه برای مواجهه با شرایط اضطراری و بارش های تند ، رگباری و سیل آسا که در آبان ماه شروع خواهد شد ، اقدام نمایند .

لایروبی رودخانه ها ، مسیل ها و انهار درون شهری ، و رفع خطر سیلاب در شهرها طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها، ترمیم و مرمت کانال های جمع آوری و هدایت آبهای سطحی معابر توسط شهرداری ها، بازگشایی و لایروبی دهانه پل ها در محورهای بین شهری، دپوی نمک وشن درراهدارخانه ها، تعویض لامپ های سوخته و تامین روشنایی جاده های چهارخطه و محورهای ارتباطی بین شهری، توسط اداره کل راهداری استان، تقویت دپوی کالا و اقلام اضطراری در انبارها و پایگاه های امداد بین جاده ای هلال احمر استان، ترمیم و مرمت بندهای خاکی توسط معاونت آبخیزداری، تعمیر ماشین آلات و تجهیزات سنگین شهرداری ها و دستگاه های اجرایی با هدف آمادگی در مواقع بحرانی، از اهم فعالیت های دستگاه های اجرایی امدادی در فرصت باقی مانده تا قبل از شروع فصل بارندگی میباشد .

بیان دیدگاه !

نام :