کد خبر : 30311
تاریخ انتشار : 17 ژانویه 2017 - 16:44
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 210 بازدید

پیگیری‌های مستمر/ باغ گیاه‌شناسی زاگرس در خرم‌آباد احداث می‌شود

خبرنگار هومیان‌نیوز:کمپین مجازی حمایت از باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد به راه افتاد و براساس آخرین اطلاعات کلنگ این مجموعه در دهه‌ی فجر امسال توسط مقامات عالی وزارت جهاد کشاورزی بر زمین زده می‌شود. رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان، دکتر مراد سپه‌وند که دکترای آب و خاک دارد غروب سه‌شنبه […]

خبرنگار هومیان‌نیوز:کمپین مجازی حمایت از باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد به راه افتاد و براساس آخرین اطلاعات کلنگ این مجموعه در دهه‌ی فجر امسال توسط مقامات عالی وزارت جهاد کشاورزی بر زمین زده می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان، دکتر مراد سپه‌وند که دکترای آب و خاک دارد غروب سه‌شنبه 28 دی‌ماه به خبرنگار ما گفت:«به طور حتم این باغ در غرب دریاچه زیبای کیو و در مساحت 12 هکتار ساخته می‌شود و یک باغ بی‌نظیر برای یازده استان زاگرس‌نشین است؛ این باغ انواع گیاهان و درختچه‌ها و درختان منطقه‌ی زاگرش را پرورش خواهد داد و گونه‌های متعدد درمانی و پژوهشی در آن پرورش می‌یابند».

دکتر سپه‌وند تصریح کرد بالاخره با کلی تلاش مقامات عالی وزارت جهاد کشاورزی موافقت کردند که این باغ احداث شود و یک منطقه‌ی گردشگری نیز برای دریاچه کیو خواهد بود.

اینکه مرکز استان لرستان که قرار است از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود دارای باغ گیاه‌شناسی زاگرش خواهد شد یک حرکت مثبت علمی و گردشگری توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان است که براساس اطلاعات موثق ما به این راحتی موافقت با احداث آن حاصل نشده است و مرهون ماه‌ها رایزنی و پیگیری بوده است.

این باغ وقتی به مرحله‌ی افتتاح برسد شهروندان و گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند و خود به خود یک پتانسیل گردشگری برای منطقه‌ی دریاچه کیو به حساب می‌آید.

آدرس کمپین مجازی حمایت از احداث باغ گیاه‌شناسی زاگرس که تا الان سه هزار نفر، عضوش شده‌اند به این شرح است:

https://t.me/joinchat/AAAAAEFU3YxAPLasf1GZzg

بیان دیدگاه !

نام :