کد خبر : 31692
تاریخ انتشار : 10 می 2017 - 22:02
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 454 بازدید

چکیده ای از مناظرات، گفت و گوها و شعارهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری

  اختصاصی هومیان نیوز برآن شدیم تا بدون جانب داری، جملاتی را از مناظرات انتخاباتی، سخنرانی ها و مصاحبه های نامزدهای ریاست جمهوری تدوین کرده و آن را در اختیار مخاطبان خوب هومیان نیوز قرار دهیم. جملاتی که در پی می آید چکیده ای است از شعارهای انتخاباتی و مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری از ابتدای […]

نتیجه تصویری برای کاندیداهای ریاست جمهوری 96

 

اختصاصی هومیان نیوز

برآن شدیم تا بدون جانب داری، جملاتی را از مناظرات انتخاباتی، سخنرانی ها و مصاحبه های نامزدهای ریاست جمهوری تدوین کرده و آن را در اختیار مخاطبان خوب هومیان نیوز قرار دهیم. جملاتی که در پی می آید چکیده ای است از شعارهای انتخاباتی و مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری از ابتدای مناظره های تلویزیونی و سخنرانی های آن ها در سفر به استان های کشور.

 
رئیسی : می‌توانیم فقر و بیکاری را ریشه‌کن کنیم/ نباید منتقد را مزاحم تلقی کنیم/ در ٤ سال گذشته تمام فرصت‌ها معطل نگاه به بیرون بود/ سفیر ایران در فلان کشور نباید به دنبال بازار فروش روغن پالم در ایران باشد
رئیسی در شبکه خبر: باید به جوانان اعتماد کرده و بنده حتما این کار را انجام خواهم داد و سامانه ویژه ارتباط با جوانان را راه‌اندازی خواهیم کرد/ ضمن استفاده از مشورت اعضای خانواده و نزدیکان حتما مسئولیت و مدیریت به آنها واگذار نخواهم کرد/ رفع مشکل فقر و بیکاری ایجاب می‌کند که به بازی‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی بی‌توجه بوده و تنها به دنبال رونق و تولید در اقتصاد کشور باشیم.
قالیباف:خودم ناراحتم که اینگونه بیان کنم که رئیس جمهور بیاید در مقابل مردم به صورت صریح اظهارات دروغ بیان کند/ما مخالف آزادی مردم نیستیم، مگر پیاده رو حمام زنانه و مردانه است که دیوار بکشیم، حرفهایی بزنید که در خلوت خودتان به خودتان نخندید/اگر مدافع آزادی بودید دستور فیلتر کردن سایت ملی کار را نمی دادید.
سید مصطفی هاشمی‌طبا در شبکه سه سیما: اعتیاد و بِزه به راحتی قابل حل نیست به خصوص در کشور ما که مرکز ترانزیت این مسائل است/ دولت نباید دولت مسکن شود، بلکه باید کمک‌هایی به صورت وام و اجاره به شرط تملیک ایجاد کند/ یکی از مشکلات ما فسادهای پنهان است، این امر در کشور ما گسترش یافته و باید هوشیارانه با آن برخورد کرد.
میرسلیم در رادیو معارف:در تحقق اهداف موفق نبودیم و گاهی در جهت وارونه عمل شده است/در واقع برنامه ها خوب بوده اما در اجرا ضعیف عمل کرده ایم/امیدواریم در 8 سال آینده دولتی که مستقر خواهد شد این ضعف ها را جبران کند.
جهانگیرى:حضورم در مناظره دوم تاکتیک خاص بنده بود که دوستان موتور نسوزانند/ در مناظره براى هر حالتى اماده ام/اگر دوستان در مورد اقتصاد صحبت کنند همینکار را انجام میدهم/اگر جاده خاکى بروند جلوى انها را میگیرم.
هاشمی طبا: با یارانه مخالف ام چرا که نمی تواند به محرومین و مستضعفین کمک کند/نرخ قانون بانکداری باید عوض شود تا سود تولید بر سود بانکی بیشتر شود/بحث آب و کشاورزی و اصلاح آنها اولین اولویت دولت بنده است.
جهانگیری:حل مشکلات کشور نیازمند تصمیم گیری‌های عاقلانه و عالمانه و مدیران کارکشته است/اجرای طرح تحول سلامت باعث شد که امروز هیچ ایرانی غیر از رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد.
رئیسی:ما ذخایر و منابع فراوان و نیروی متراکم انسانی کم نداریم اما فقر مطلق و بیکاری، مردم را رنج می‌دهند/ با این وضعیتی که دولت دارد کار می‌کند، مشکلات کشور حل نخواهد شد.
میرسلیم: آمریکا در برجام تعهدات خود را اجرایی نکرده و به بهانه های مختلف تحریم ها را افزایش داده است و اروپایی ها نیز ترسیده اند/ ما نباید هیچ کدام از فعالیت های خود را معطل برجام کنیم.
جهانگیری در شبکه سه سیما: من فکر می‌کنم با ٢٠٠ میلیون تومان می‌شود در نقاطی از تهران یک آپارتمان تهیه کرد/ مردم وقتی ببینند که برخی بدون زحمت میلیاردها به جیب می‌زنند دیگر انگیزه سرمایه گذاری و تولید نخواهند داشت/ در محیط کار برخی می‌گویند که باید تفکیک صورت بگیرد، در خیابان اگر دختر و پسری با هم صحبت کردند به یک مسئله اجتماعی تبدیل می‌شود.
رئیسی: برخی مردم در خوزستان فقط به یارانه دسترسی دارند/ مردم مشکلات را تحمل می‌کنند ولی تبعیض را نمی‌پذیرند.
میرسلیم در رادیو ورزش: هزینه در ورزش تلف شده نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می شود/استعدادیابی های ما متاسفانه صوری است و در عمل جدی گرفته نمی شود/در حوزه ورزشی نباید از تجربه دیگران غافل بود.
هاشمی طبا: هر دولتی که روی کار بیاید نمی تواند وضع کارگران، کارمندان وحتی نیروهای مسلح را به طور کامل بهبود ببخشد/ نامزدها باید در چارچوب قانون برنامه ارائه دهند/ یکی از دوستان من در ونکوور کانادا زندگی می کند و یارانه می گیرد!
هاشمی طبا: یارانه ها باید برای کمک به محرومان صرف شود که صرفا کمک پولی نخواهد بود/ کشاورزی و صنعت باید توسعه یابند و در این زمینه افزایش صادرات را باید دنبال کنیم/توسعه گردشگری می‌تواند اشتغال زایی ایجاد کند.
قالیباف: در یک نگاه کلی شاهد هستیمT دولت تحرک لازم را ندارد/مردم در حاشیه اهواز را نگاه کنید، لوله های نفت و گاز از زیر پای آنها عبور می کند اما آب شرب ندارند!/ می بینیم عمدتا می گویند درباره فلان مشکل منابع نداریم/4 درصد افراد در جامعه اجازه نمی دهند مشکل 96 درصد مردم حل شود.
رئیسی در گفتگوی ویژه خبری: بدهی های دولت 210 هزار میلیارد تومان است/ 50 درصد اقتصاد کشور فعال نیست و بسیاری از فعالیت های اقتصادی در حال تعطیلی است/ 17 برنامه مشخص برای مناطق محروم داریم.
جهانگیری در شبکه خبر: در کابینه آینده، متوسط سن باید ٤٥ سال باشد، زن ها باید سهم مناسبی از کابینه داشته باشند/ سیستم مدیریت من به گونه ای است که بستگان من در حوزه مدیریتی من قرار ندارند.
مناظره دوم/روحانی: من از مردم شریف ایران می‌پرسم نامزدهای عزیز که در تبلیغات و مناظره‌ها از صداقت می‌گویند و مداوم از دولت انتقاد می‌کنند، دولت در این مدت اصلا هیچ کار خوبی نکرده است؟
مناظره دوم/میرسلیم:دولت ما همچنان افتخار به فروش نفت به ٢.٥ میلیون بشکه در روز انجام می‌دهد/ پولی که به کشورمان بر می‌گردد کالاهای بنجل کشورهای دیگر است/ما باید به اهالی فرهنگ و هنر بها بدهیم.
مناظره دوم/قالیباف: هفته آینده ما بیاییم به مردممان لیستمان را اعلام کنیم و بگوییم اموال ما و بستگانمان چقدر است، بگوییم ثروت همه اعضای دولتمان چقدر است/با هوشمندسازی سیستم‌ها فساد را از بین می‌بریم بخاطر اینکه دست این ٤ درصدی‌ها را از دور زدن قانون و دست‌درازی به بیت‌المال کوتاه کنیم.
مناظره دوم/رئیسی: امروز در سخنان آقایان محترم رقیب‌هراسی موج می‌زد/این نوع برخورد، برخود حتماً اخلاقی نیست/بدهی‌های دولت به نظام بانکی چند برابر از قبل شده است؟ حتماً ٢ برابر شده است/هزینه جاری دولت چقدر شده است؟ حتماً اضافه شده است.
مناظره دوم/رئیسی: سخنرانی و شعار برای حفظ شان معلمان کافی نیست، اینها محترم هستند/در دولت کار و کرامت مسئله فرهنگیان در اولویت کارها است.
مناظره دوم/روحانی: عده‌ای گفتند ما ساده زیست هستیم ولی کاری کردند که دو میلیارد دلار پول ما را آمریکایی‌ها ضبط کردند/٣-٤ میلیارد دلار به عنوان دور زدن تحریم اموال مردم را غارت کردند و هنوز هم معلوم نیست دست چه کسی است؟دستگاه قضایی باید به مردم جواب بدهد/ما باید شبکه‌ای را ایجاد کنیم که در این شبکه همه چیز شفاف باشد.
مناظره دوم/هاشمی طبا:فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید که به نظرم در شرایط فعلی تهدید است/ دولت وظیفه دارد آنچه را که به صلاح و نیاز مردم است را آزاد بگذارد، در زمینه علمی، فرهنگی و هنری به صورت مشخص آزادی‌های لازم را بدهد اما در مواردی که باعث انحراف می‌شود را کنترل کنند.
مناظره دوم/قالیباف: امروز صحبت‌ها نشان می‌دهد که دو تفکر وجود دارد/ یک تفکر اینکه نداریم، یعنی به منابع مالی، انسانی و … توجه ندارند و بیشتر دنبال سرمایه خارجی هستند و تفکر دیگر نمی‌شود و یا نمی‌توانیم/این چهار سالی که گذشت دیگر بس است هم برای شعار و هم برای حرف/می‌توانیم پنج میلیون شغل را ایجاد کنیم.
مناظره دوم/جهانگیری: باید به هنرمندانمان آزادی عمل بیشتری دهیم/به هیچ وجه از هیچ‌کس پذیرفته نیست هنرمندی همه مراحل قانونی را برای انجام کنسرت طی کند و یک مقامی جلوی آن را بگیرد/در دولت بعدی دانشگاه‌ها به عنوان تولید علم و فناوری و اینکه مدیران از آنجا بیرون می‌آیند از آزادی کامل برای انجام امور خودشان برخوردار خواهند بود.
هاشمی طبا: اعلام دارایی بنده و کابینه‌ام در صورت پیروزی در انتخابات یک امر قانونی است و افراد حاضر در کابینه ملزم هستند که دارایی خود را اعلام کنند/ نباید از کشورهایی که ما را تحریم کرده اند کالا وارد کنیم/ یارانه ها را قطع می‌کنم و آنها را در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌دهم تا به افراد نیازمند رسیدگی کنند.
هاشمی طبا در گفتگوی ویژه خبری: شرایط معادن زغال سنگ کشور بد است و معادن در حقیقت کارگران را به مرگ زودرس و تدریجی دچار می کند/ هزینه ای برای انتخابات نداشته ام چراکه تمامی تبلیغات من به وسیله برنامه های تبلیغاتی صداوسیما برای نامزدها صورت می گیرد.
رئیسی در رادیو ورزش:باید در ساخت استادیوم ها و مکان های ورزشی به بخش خصوصی کمک کنیم/حمایت از تمامی رشته ها و تخصیص اعتبار به ورزش ها باید عادلانه باشد نه اینکه بعضی ورزش ها مظلوم واقع شوند/فوتبال مهم است اما نباید از سایر ورزش ها در بحث حمایت غفلت کرد.
روحانی : توان و قدرت دفاعی برای ما مهم است و باید این مسیر ادامه پیدا کند/ در برنامه هسته‌ای از توان سیاسی بهتر استفاده کردیم/ باید بتوانیم در همه زمینه ها عزت ملی را تقویت کنیم/این دولت همه تلاشش بر این بوده است که به آنچه وعده داده است عمل کند.
روحانی در گفتگوی ویژه خبری: هرجا مردم ما مشارکت بیشتر داشتند، ما توفیق بیشتری داشتیم/ امروز شاهد هستیم که اگر کسی بیمار می شود، فشار اقتصادی را برای درمان بیماری اش کمتر شاهد است.
قالیباف: حتما برخی‌ها که دارایی‌شان را نگفتند از مردم خجالت کشیده‌اند بگویند چندین برابر آنها سرمایه دارند/ببینید چقدر شغل را مردم تولید می کنند و چقدر شغل را نهادهای دولتی، الان مردم را از گردونه اقتصاد بیرون کردیم/ آن 4 درصد و آن کسانی که قاچاق انجام می‌دهند مانع رشد و تولید در کشور هستند.
قالیباف در شبکه خبر: امروز نزدیک به 10 میلیون از جامعه در فقر شدید هستند و 25 میلیون نفر از کم در آمد ها هستند/ حتی کسانی که شغل دارند هم احساس امنیت شغلی نمی‌کنند و منتظرند کارگاه یا کارخانه‌شان تعطیل شود/انقلابی نمی‌تواند بگوید نداریم و نمی‌شود.
میرسلیم در دانشگاه ایلام: دولت یازدهم ٤٠ طرح ملی را متوقف کرد/ امروز آقای جهانگیری می‌گوید ما می‌خواهیم اشتباهاتمان را اصلاح کنیم، اما آیا این پذیرش اشتباه برای رای آوری است؟ آیا بعد از اینکه تمام استعدادهای جوانان را با سیاست غلط سوزاندید از این شعارها سر می‌دهید؟
رئیسی در ایلام: برای دفاع از حقوق مردم به عرصه آمدم /نگاه مردم برای انتخاب نباید جریانی و سیاسی باشد/چرا باید واحدهای صنعتی به دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شوند؟
رئیسی در کرمانشاه: مردم، دولتمردان کاسب و تاجر نمی‌خواهند، دولتی می‌خواهند که شب و روز نشناسد/ باید فاصله طبقاتی را کمتر کنیم نه بیشتر/اگر دو نفر از بدهکاران بانکی پول‌ها را پس بدهند مشکل ازدواج حل خواهد شد.
جهانگیری: دنیا عاشق کار کردن با ایران شده است، چرا شرکت های آمریکایی به ایران هواپیما میفروشند؟/ مهم ترین سرمایه این کشور امید است/همه ایران بایدکمک کنند تا از چالش های موجود خارج شویم.
جهانگیری در شبکه یک:ما دلار ٨٠٠ تومان تحویل دادیم ٤٠٠٠ تومان تحویل گرفتیم/ به همه اهدافمان در برجام رسیدیم/ما واردات را با تعرفه انجام دادیم که از فساد جلوگیری شود.
هاشمی طبا :وقتی به دولت می گویم چرا این مقدار واردات داریم، جواب نمی‌دهند/امروز بنا به آمار 3 میلیون معتاد داریم، بسیاری از آنها بخاطر بی‌کاری است.
هاشمی طبا در رادیو ایران:مساحت جنگل‌های ما کم شده و یک سوم آن از بین رفته/از دشت‌های حاصلخیز ٢٠٠ دشت دچار فرونشست شدند و دیگر قابل کشت نیستند/اگر این وضعیت ادامه پیدا کند میراثی برای نسل آینده‌مان باقی نمی‌ماند.
قالیباف: بیکاری می تواند یک جوان بانشاط رو تبدیل به یک معناد کند/ در روزهای اخیر خبر پیدا شدن کالای قاچاق در خانه دختر فلان مسئول منتشر شده، من اگر رئیس جمهور بودم این وزیر را برکنار و از مردم عذرخواهی می کردم/من در شبکه خبر بودم عزیزی پرسید چرا برخی از مسولان ثروت خودشان رو اعلام نمی کنند، من گفتم حتما خجالت می کشند که ثروت چند ده میلیاردی خودشان را در برابر حقوق ٨٠٠ هزار تومانی مردم اعلام کنند.
روحانی در شبکه خبر: با کشورهای دیگر تعامل می‌کنیم اما امیدمان به آنها نخواهد بود/اسرائیل به عنوان یک دشمن در منطقه ما قرار دارد/هر گروهی که در راستای مقاومت باشد را حمایت می کنیم.
رئیسی: در ستادهای عالی حضور روسای جمهور در دوره‌های مختلف می‌تواند وزرا را به صف کند اما این اتفاق‌ها صورت نیفتاده و گاهی دیده شده رئیس‌جمهور دو سه جلسه بیشتر حضور نداشته است / اگر دستگاه‌های نظارتی تخلفی را کشف کردند باید به عنوان غنیمت دیده شود نه مزاحمت / تمام عرض بنده به‌عنوان یک طلبه با تجربه ٣٠ سال مدیریت این است که مردم ما می‌توانند در حوزه تولید حرف اول را بزنند.
رئیسی در رادیو ایران : امروز مسئله ازدواج یکی از دغدغه‌هاست؛ از جوان می‌پرسیم چرا ازدواج نمی‌کنی؟ می‌گوید کار ندارم/ ما برای اداره کشور نیازمند یک سیستم اداری هستیم که فساد اداری نداشته باشد/ بحث فساد فراجناحی شده. این دولت می‌آید و می‌گوید دولت قبلی، دولت قبلی می‌گوید دولت پیشین. مردم خسته شده‌اند و می‌گویند نگویید «دزد، دزد»، بروید دزد را بگیرید.
روحانی: وقتی می بینیم صدها و هزاران کارگاه تولیدی چراغش خاموش شده، روشن است که چه مشکلاتی برای قشر کارگران جامعه پیش آمده است/ما باید در مساله کار، اشتغال و زندگی کارگران واقعیت ها را ببینیم.
قالیباف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: تا چه زمانی باید با سیاست‌های غلط و منفعت طلبی سیاسی گره بر گره معیشت مردم زده شود؟/انحصار ٤ درصدی‌ها نگذاشت فعالیت تولیدی فعال شود/ در شرمندگی مسئولان امر اشتغال زایی همین بس که گزارش بیکاری را محرمانه می‌کنند.
رئیسی: کشور ایران ثروتمند است، آیا این ثروت های خدادادی برای رفع مشکلات بیکاری و فقر کافی نیست؟/برخی می گویند اعتبار نداریم و نمی توان مشکلات را با این اعتبار حل کرد، اما ما می گوییم این مساله قابل حل است.
قالیباف در رادیو ایران:ما می‌گوییم می‌شود موقعیت‌ها را عادلانه در اختیار مردم قرار دهیم اما آنها می‌گویند نمی‌شود/از دولتمردان امروز متعجبم که می خواهند مشکلات را حل کنند اما ایجاد 5 میلیون شغل را غیرممکن می دانند، این یعنی شما می خواهید مردم در 4 سال آینده وضعیت بدتری داشته باشند.
جهانگیری: فساد یکی از مشکلات اصلی جامعه ماست که باید با آن برخورد شود چرا که بی عدالتی ها را دامن زده است/ کم کردن فاصله طبقاتی از اهداف اصلی است/ آزادی مطبوعات در مبارزه با فساد تاثیرگذار است.
روحانی در شبکه یک سیما: اولین شرط برای اشتغال، اعتماد مردم برای سرمایه گذاری است/ بعضی ها از کلمه افتتاح خوششان نمی آید/ مسائل و مشکلات کشور با شعار حل نمیشود.
روحانی در سخنرانی یزد: من از شما می‌پرسم آرامش شما امروز بیشتر است یا سال ٩١؟ / ما نمی‌دانستیم صبح قیمت دلار چقدر می‌شود؟/من می‌پرسم امروز عزت ایرانیان بیشتر است یا آن روز که قطعنامه‌های بین‌المللی را بر بالای سرمان گرفته بودند؟
رئیسى در سالن شهدای هفتم تیر:چرا هنگامى که حرف از بیکارى زده میشود،می گویند بودجه نداریم/آیا باید چشمانمان به دست بیگانگان باشد تا مشکلات ما را حل کنند/آیا کشور ظرفیت هاى عظیم ندارد/با کار کارشناسى که انجام شد،دریافتیم که میتوان پروژه مسکن مهر را یکساله به پایان رساند.
قالیباف: آقای روحانی رییس محترم قوه قضائیه اذعان کردند که همین آقا به ستاد شما کمک مالی کردند، این پدیده زشت است که به دوربین نگاه کنید و اینگونه حرف بزنید/روحانی: این را ستاد من تکذیب کرد، یک آدم مفسد چیزی گفته، از مفسد که نقل قول نمی‌کنند.
روحانی در پایان اولین مناظره ریاست‌جمهوری: برنامه 100 روزه در دینا معمول است و من امار برنامه را دادم که یکی توافق هسته ای بود/ مساله دوم راجع به شغل که گفتند، من گفتم اگر گردشگران را جذب کنیم شغل ایجاد می‌شود/درباره تقدیر از یک شخص مفسد در مراسمی آوردند لوحی دادند و گفتند به این افراد بدهید، من اصلا ان‌ها را نمی‌شناختم.
رئیسی در پایان اولین مناظره ریاست‌جمهوری: نشاط جامعه ایجاب می‌کند وضعیتی که محرومین و بی‌مسکن‌ها دارند با یک اراده و عزم راسخ حل شود/ کاش افزایش یارانه افراد زیرپوشش کمیته امداد زودتر از این‌ها زیاد می‌شد نه در ماههای پایانی دولت.
سوال از رئیسی: برنامه شما در جهت تقویت فرهنگ پهلوانی و جلوگیری از آسیب های موجود در این محیط ها چیست؟/ پاسخ: ورزش پهلوانی و قهرمانی باید برای دولت اولویت باشد، وظیفه دولت حمایت برای بانشاط کردن جامعه و هم کارآمدی اقتصاد ورزش باشد و مدال آورانی باورمند داشته باشیم
سوال از قالیباف: با توجه به پیرشدن جامعه طرح شما برای افزایش نرخ رشد جمعیت چیست؟/ پاسخ: در ابتدا می‌خواهم چون در انتهای قسمت اول آقای روحانی گفتند فلانی درست نگفته بگویم آن آماری که من گفتم که روحانی قول 4 میلیون شغل را داده و وعده 100 روزه داده از سایت خود دولت برداشته شد، تهمت زدن کار خوبی نیست آقای روحانی، بزرگ ترین فرصت ما که نیروهای جوانان هستند بخاطر آن 4 درصدها دچار مشکل شدند
سوال از جهانگیری: برای حفظ و تقویت موقعیت اجتماعی نخبگان و پیوند پایدار آنان با مراکز علمی و صنعتی چه برنامه ای دارید؟/پاسخ: یکی از وظایف معاونت رئیس جمهوری ساماندهی نخبگان است که به بهترین شکل کمک بکنند ، مهمترین تکیه گاه ما برای رفع مشکلات کشور نخبگان هستند.
سوال از میرسلیم: در مورد مهمترین برنامه دولت برای حل مشکل ترافیک/ پاسخ: ترابری عمومی چاره گشای بسیاری از مشکلات کشور خواهد بود.
سوال از روحانی: مهمترین برنامه دولت در ایجاد تعادل بین اشتغال بانوان/پاسخ: یک اقدام بسیار مهم انجام گرفته اشتغال مجموعا حدود 700 هزار شغل برای بانوان و در استخدام اخیر که ویژگی اختصاص آن به مردان لغو شد، خانم ها 53 درصد موفقیت داشتند.
قالیباف در پاسخ به اظهارات سایر نامزدها: اینکه می‌گویم شما دولت ٤ درصدی است برای این است که در بین مردم نیستید/ امروز افتخارشهرداری تهران این است که از زباله برق تولید می‌کنیم، از اتاق‌هایتان دربیایید و بروید ببینید/ بحث از صداقت و اخلاق شد، همه دیدند و شنیدند که جنابعالی گفتید ١٠٠ روزه تحول اقتصادی می دهند، ببخشید چون خودتان گفتید می‌گویم اما شما غیر از عقل، صداقت هم ندارید.
قالیباف خطاب به جهانگیری: شما دارید گزارش کار دولت را می‌دهید/ شما گفتید اخلاق اما ای کاش خودتان آن را رعایت می‌کردید/ من متاسفم که شما دستاویز دیگران شده‌اید و حرف‌های واقعی باطن خودتان را نمی‌گویید.
در نقد سخنان جهانگیری/ رئیسی:دولت الکترونیک تا جایی که من گزارش دارم فقط ١٥ درصد کارش پیش رفته است/ میرسلیم: چرا زیر میزی گرفتن رواج دارد و آزادی اطلاعات وجود ندارد؟/ هاشمی طبا: مدیران ما بعضا پنهان هستند و از آسانسورهای شخصی استفاده می‌کنند.
روحانی در زمان چهار دقیقه ای پایانی خود: من اگر نخواستم آقای قالیباف به حرف زدن ادامه دهد، برای این بود که به گناهش افزوده نشود، چون یک حرف دروغ بود.
روحانی در پاسخ به اظهارات سایر نامزدها: مالیات را می‌شود وسعت داد با پیدا کردن کسانی که قبلا مالیات نمی‌دادند/ باید امکانات دولت را مدنظر قرار دهیم و تسهیلات به جوانان بدهیم.
در نقد سخنان روحانی/رئیسی: پیشنهاد ما برای مسکن زوج‌های جوان به جای ١٠ میلیون تومان وام ٢٠ میلیون تومان است/ میرسلیم: جناب آقای روحانی شما مساله ازدواج را به اشتغال موکول کردید اما این کامل نیست/ هاشمی‌طبا: بحث مسائل فرهنگی به عنوان مهمترین مسئله در ازدواج باید بیشتر بررسی شود/ YJC.ir
در نقد سخنان روحانی/قالیباف: مردم زندگی خوش می‌خواهند؟ مردم عزیز آیا حس شما این است که زندگی شما خوب است؟/ جهانگیری: آقای روحانی شما رئیس ما هستید، ببخشید که دارم نقدتان می‌کنم، باید جوانان مورد احترام قرار بگیرند.
روحانی در میان صحبت‌های قالیباف: یک سایت گمنامی یک حرفی زده و یک روزنامه‌ای آن را نقل کرده و شما از آن نقل‌قول می‌کنید، من هیچ‌وقت قول 4 میلیون شغل ندادم/قالیباف: پس لازم است ما آدرس سایت خودتان را بدهیم، شما دو دقیقه در وقت من تحمل کنید، دو دقیقه که چیزی نمی‌شود.
روحانی: اگر هرروز یک تهدید جامعه را تحت فشار قرار دهد و مردم دچار تردید باشند و نشاطی برای جامعه باقی نگذاریم و هرروز یک محدویدت سلیقه ای خارج از قانون برای جوانان بوجود بیاوریم مردم را دچار مشکل می‌کنیم/ اگر سرمایه نباشد اشتغال نیست و در نتیجه ازدواج نیست.
روحانی: اولین مشکلی که وجود دارد مشکل اشتغال است و فضایی که در جامعه باید برای امید به آینده بوجود بیاید/از سال ٨٣ تا ٩٣ یک جمعیت ٦ میلیون و ٦٠٠ هزار نفر آماده ورود با بازار کار بودند که تنها ٦٠٠ هزار نفر شغل یافتند/اولین کاری که ما برای مسائل اجتماعی انجام بدهیم ایجاد امید نسبت به آینده است.
در نقد سخنان هاشمی طبا/ رئیسی:باید به زوج های جوان برای تامین مسکن کمک کرد، 11 میلیون جوان آماده ازدواج هستند اما دولت هیچ برنامه و اقدامی برای حل مشکل آنها ندارد/میرسلیم: چرا راه‌حل اجاره یا اجاره به شرط تملیک را مطرح نمی‌کنید؟
روحانی: برخی کارخانه ها که تعطیل شدند به دلیل کهنه بودن تجهیزات، توجیهی برای راه اندازی مجدد آنها نیست/ مگر میشود به فکر تولید و اشتغال باشیم، در حالیکه فضا را رقابتی نکنیم/ مردم باید احساس کنند که آرامش کامل در جامعه وجود دارد.
هاشمی طبا در شبکه خبر:نباید احتیاج به خارج داشته باشیم اما از لحاظ فنی می توانیم با اطلاعات دیگر کشور ها پیشرفت کنیم/اگر کسی ریگی به کفشش نباشد اعلام دارایی هایش سخت نیست.
رئیسی در پاسخ به اظهارات سایر نامزدها: 50 درصد مردم وام نگرفته‌اند،5 درصد وام‌های بسیار کلانی گرفتند/چرا عده کمی بتوانند از مواهب و امکانات بهره‌مند شوند/ما حق خود محرومان را می‌خواهیم بدهیم.
در نقد سخنان رئیسی/ میرسلیم: نوع سبک زندگی ما در حال حاضر به شکل مطلوب است؟ که برآورنده عدالت اجتماعی باشد؟/ هاشمی‌طبا: اقشار محروم؛ معلولان و بی سرپرستان باید مورد توجه قرار گیرند و یارانه ها باید در دسترس آنها قرار گیرد.
رئیسی: ما باید نسبت به اخذ مالیات از کسانی که حقوق زیر سه میلیون دارند تجدیدنظر کنیم/امروز زیبنده نیست که افرادی یعنی یقه سفید ها فرار مالیاتی داشته باشند و قانون را دور بزنند.
رئیسی:اگر اقدام فوری در کم کردن فاصله طبقاتی صورت نگیرد شاهد بحران هایی خواهیم بود/ قطعا می‌توان با اقداماتی نسبت به قشر فقیر جامعه و ایجاد شغل برای بیکاران این فاصله‌ها را کمتر کرد/ ما باید نسبت به دهک‌های پایین حتما افزایش یارانه داشته باشیم.
میرسلیم در پاسخ به اظهارت سایر نامزدها: باید برای بازگشت کسانی که امکان بازگشت آنها وجود دارد، زمینه های لازم آماده شود/دوم اینکه باید امکانات رفاهی در روستاها فراهم شود تا روستائیان مجبور نشوند برای رفع نیازهای خود به شهرها مراجعه کنند.
در نقد سخنان میرسلیم/هاشمی طبا:بنده می‌خواهم عرض کنم ایران دچار بحران شدید زیست‌محیطی است/روحانی: یکی از عوامل مهم حاشیه‌نشینی، بیکاری و عدم دریافت درآمد کافی است/ قالیباف:حاشیه نشینی به دلیل فرصت های نابرابر اقتصادی به وجود آمده است.
روحانی: نخستین برنامه‌ای که در ١٠٠ روز انجام خواهد شد و نهایی خواهیم کرد برنامه‌ای تحت عنوان کارورزی است که مخفف آن «کاج» است.
میرسلیم: افرادی باید سررشته امور را به دست بگیرند که دارای تجربه کافی باشند/ هیچگاه بدنبال فریب‌کاری نبودم و نیستم.
جهانگیری: ظرفیت های کنونی کشور و ضعف دستگاه های اجرایی را به خوبی می شناسم/ بحث هسته‌ای تصمیم بزرگی بود و احتمالا نقدهایی هم داشت/نمی شود از بیکاری و دغدغه جدی مردم سخن گفت و راه کار را در تولید و سرمایه دانست ولی الزامات مورد نیاز سرمایه گذاری را رعایت نکرد.
قالیباف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: الویت اول بنده موضوع اشتغال است/ توجه به مردم مستضعف و کسانی که فقط زندگیشان با یارانه تأمین می شود، اولویت بعدی است.
رئیسی:دولت و وزاری آن باید قبل از هر کسی مدعی مبارزه با فساد باشند/ دولت کار و کرامت خودش باید اهل کار باشد چون مردم از حرف و وعده خسته شده اند
هاشمی طبا: می خواهم بمانم و تا آخر باشم/ کسی که تعلق خاطر به کشور دیگر داشته باشد در کابینه ام راه ندارد.
قالیباف: سامانه‌ای جهت اشتغالزایی 5 میلیون نفر ایجاد می‌کنم/ متاسفانه کارنامه قابل دفاعی در زمینه مسائل اقتصادی نداریم.
 روحانی: در پی تصاحب بازار نفت در جهان هستیم/اگر راه تعامل سازنده با دنیا را انتخاب نکرده بودیم شرایط دیگری داشتیم.
میرسلیم: نباید از نفت به عنوان درآمد برای کشور استفاده کنیم / بسیاری از کشورهای دنیا با اینکه نفت ندارند اما بهتر از ما زندگی می‌کنند.
روحانی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در مورد احتمال رای آوردنش در انتخابات آینده با خنده گفت: ما نمی‌توانیم پیشگویی کنیم . همه افرادی که کاندیدای ریاست جمهوری شده‌اند باید خودشان را به مردم معرفی کنند و برنامه‌هایشان را ارائه دهند و مردم پای صندوق‌های رای آزاد هستند

 

تهیه و تدوین: حشمت اله آزادبخت

بیان دیدگاه !

نام :