کد خبر : 32941
تاریخ انتشار : 11 سپتامبر 2017 - 00:24
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 171 بازدید

کسر خدمت سربازان هنرجو مشوقی برای اعزام به خدمت خواهد بود

  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: کسر خدمت سربازان هنرجو مشوقی برای اعزام به خدمت خواهد بود. علی رستمیان با اشاره به اینکه کسرخدمت سربازی برای افراد دارای تحصیلات فنی و حرفه ای نوعی مشوق محسوب می شود، گفت: کاهش خدمت سربازی به مدت چندین ماه مشوقی برای افرادی است که پس از فراگیری […]

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: کسر خدمت سربازان هنرجو مشوقی برای اعزام به خدمت خواهد بود.

علی رستمیان با اشاره به اینکه کسرخدمت سربازی برای افراد دارای تحصیلات فنی و حرفه ای نوعی مشوق محسوب می شود، گفت: کاهش خدمت سربازی به مدت چندین ماه مشوقی برای افرادی است که پس از فراگیری حرفه ای درهنرستان های کاردانش و فنی حرفه ای باید به خدمت سربازی اعزام شوند.

نماینده مردم سلسله و دلفان درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای نیروهای مسلح نمی توان تعیین تکلیف کرد، افزود: گذراندن دوران سربازی دارای قوانین و مقررات خاصی است، اما به هرحال مشوق قابل قبولی برای تمایل افراد برای اعزام به خدمت سربازی است؛ البته در بحث آموزش فنی و حرفه ای و کارآفرینی مشکل اساسی این است که دانشگاه ها همسو با نیازهای روز بازار نیستند.

وی تاکید کرد: درکشورهای پیشرفته دنیا از جمله ژاپن  پیشرفت های حاصل شده درصنعت به دلیل ایجاد تحول درنوع آموزش است، یعنی آموزش ها براساس نیازهای روزجامعه انجام می شود؛ این درحالی است که درحال حاضر فارغ التحصیلان بسیاری بدون شغل مناسب درجامعه بیکار بوده و دانشگاه ها تنها بیکار تولید می کنند.

رستمیان با تاکید برفراگیری حرفه ای مناسب در دوران خدمت سربازی و حتی برای زندانیان در زندان ها، گفت: درکنار این موارد باید به آموزش حرفه ای مناسب در دانشگاه و مراکز آموزش عالی نیز توجه کرد، یعنی دانشگاه ها باید به شرایط بازار کشور و نیازهای روز جامعه درتربیت دانشجو توجه کنند؛ ضمن اینکه باید واحدهای مختص کارآفرینی و تولید نیز به دانشجویان ارایه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه حرفه آموزش دردوران سربازی اقدامی بسیار مثبت است، افزود: متاسفانه سربازان پس از پایان خدمت خود نمی توانند درهیچ شغلی مشغول به کار شوند، زیرا دوران سربازی به طور عمومی به بطالت گذشته و سربازان هیچ حرفه ای را آموزش نمی بینند، بنابراین یا می توان دراین دوران اقداماتی را در راستای حرفه اموزی سربازان انجام داد؛ یا اینکه تدابیر ویژه ای را برای افراد محصل در هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای همانند کسرخدمت درنظرگرفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه ضعف هایی در سیستم فنی و حرفه ای وجود دارد، تصریح کرد: سیستم آموزشی در ساختار فنی و حرفه ای دارای اشکالات فنی بسیاری است که باید این مشکلات را حل کرد، بنابراین ایجاد زمینه و شرایط برای آموزش یک حرفه مناسب دردوران سربازی و زندان ها ضرروی است؛ هرچند که درحال حاضر مراکز مربوط به فنی و حرفه ای ضوابط آموزشی روز دنیا را رعایت نمی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر روزآمد کردن آموزش های فنی و حرفه ای، گفت: کسرخدمت سربازی برای هنرجوهای فنی وحرفه ای نوعی مشوق است اما درشرایط فعلی جامعه ضرورتی ندارد، اما می توان از فرصت سربازی برای آموزش های فنی و حرفه ای و افزایش مهارت ها استفاده کرد؛ زیرا دوران سربازی اجباری بوده و باید کلاس های آموزشی بسیاری را برای سربازان فراهم کرد.

مهرلرستان

بیان دیدگاه !

نام :