کد خبر : 28144
تاریخ انتشار : 5 سپتامبر 2016 - 01:24
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 144 بازدید

کشاورزان را دریابید!

سید محمدصادق محمدی وفایی: به فرموده ی امام علی(ع) علاوه بر نماز که ستون دین است مردم نیز ستونی از دین هستند . اگر مردم در صحنه نباشند رهبری امت هر چند شخصیت معصومی چون امام علی(ع) با آن همه درخشندگی باشد و هر چند خاتم پیامبران (ص) به جانشینی او تصریح کرده باشد و […]

وفایی

سید محمدصادق محمدی وفایی:

به فرموده ی امام علی(ع) علاوه بر نماز که ستون دین است مردم نیز ستونی از دین هستند . اگر مردم در صحنه نباشند رهبری امت هر چند شخصیت معصومی چون امام علی(ع) با آن همه درخشندگی باشد و هر چند خاتم پیامبران (ص) به جانشینی او تصریح کرده باشد و هر چند برترین خانمی چون کوثر رسول الله(ص) داشته باشد، فرد،دیگری زمام امور را به دست خواهد گرفت.

در این عصر با این که مردم ایران اسلامی با تمام توان انقلابی را آفریدند،و به اسلام و احکام نورانی آن عشق می ورزند اما گاه گاهی به خاطر بی مهری هایی که می­بینند آزرده خاطر می شوند. به عنوان نمونه کشاورزان که قشری زحمت کش هستند چون فصل تخم پاشی می­رسد چهارستون دلشان می لرزد که از کجا و چگونه هزینه های سرسام آور کاشت زمین هایشان را تامین کنند؟آیا سالی که در پیش داریم به اندازه لازم باران خواهد بارید؟ در کشور ما با این که چند سال بود، خشک سالی نمود پیدا کرده بود، اما سال گذشته لطف بارانی الهی نازل شد و دل کشاورزان سرشار از امید شد.روز برداشت رسید و دولت تدبیر و امید به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اقدام کرد .کشاورزان نیز با اعتماد و امید فراوان گندم و جو و حاصل رنج خود را تقدیم نمایندگان دولت کردند.از آن روز خرید تا کنون چند ماه گذشته است ، اما وعده و ندبیری دقیق از دولت تدبیر و امید دیده نمی شود!

اکنون دولت مردان از سویی بر اقتصاد مقاومتی و خدمتگذار بودن مردم وسال اقدام و عمل، تاکید می کنند و از سویی کشاورزان به اخبار صدا و سیما و پیامکهای تلفن همراهشان گوش و چشم دوخته اند ولی با این وصف همچنان مات و مبهوتند و نمی دانند به طلبکارانشان چه تاریخی را برای پرداخت بدهی هایشان بیان کنند!

حال که کشاورزان گرفتارند و توانایی دیدن عالی جنابان مربوطه را ندارند ، پیشنهاد می کنم امامان جمعه، اهل قلم،نمایندگان،سایت داران و خبرنگاران به نمایندگی از این قشر فهمیم و زجر کشیده ، به مسئولین مربوطه گوشزد کنند که این کشاورز عزیز، بدهی دارند، لطفا به صورت شفاف و دقیق بفرمایید در چه تاریخی طلب این عزیزان را پرداخت خواهید کرد تا آنان نیز به طلبکارانشان همان تاریخ را وعده دهند؟

گرامیان خدمتگذار ! شماها محصولات کشاورزی را به قیمت نقدی خریده اید چرا این همه نسیه ای عمل می کنید؟!

برادران مسئول ! کشاورزان نیز دل دارند و از دانشمندی پرسیدند بهترین شکار کدام است؟ گفت: شکار دل‏های خلق، زیرا اگر دل‏های آنان را به دست آوری همه چیز از پی او خواهد آمد و در هیچ چیز از تو مضایقه ننمایند.

دیدگاه ها

سیدصادق محمدی وفایی در گفته :

به نام خداوند جان و خرد
تربیت شبانه!
شب شده است و ساعت از یک شب گذشته است ،غبار خستگی بر تنها نشسته است.جز در رحمت همه ی درها بسته شده است.خیلیها در خواب نازند و بعضی در آستانه ی آن . من هم با رایانه ام (که به رفیق درجه ی یکم تبدیل شده است) درد دل می کردم . در این هنگام جیغ و ناله ، هق هق گریه ای از درون کوچه سکوت شب را شکست! دیده ها لرزیدند و خواب را رها کردند و من هم سراسیمه به داخل کوچه رفتم تا خبری کسب کنم.
دخترکی هشت ساله را دیدم که با خشم و کتک پدری به بیرون انداخته شده بود! پدری است دارد فرزند دلبندش را بدین گونه تربیت می کند پس آن جیغ و گریه ها نتیجه یک متد تربیتی است! با این که روش تربیتی او درساعت یک شب اتفاق افتاده است و روشی سر و صدا دار و همسایه آزار است با این حال به کسی مربوط نیست ! اگر کسی هم امر به معروف و نهی از منکری کند ، شهید خلیلی دیگری خواهد شد!
سید سخت نگیر . در جامعه برخی از افراد روشهای خاص خود را دارند . یادت می آید پدری دخترش عقد بسته بود و داماد از ماعسل رفتن می گفت ولی پدر دختر مخالفت می کرد و می گفت به شرطی که خودم هم همسفرتان باشم!
یادت می آید فلان خانم قهر کرده بود چون خواستی او را بر گردانی از روش تربیتی شوهرش گله کرد و گفت مرد زندگی من، بعد از آن که منزلمان را به تهران برد و غریبانه زندگی می کردیم یک شب که با هم اختلاف پیدا کردیم ،از منزل بیرونم انداخت و تا صبح پشت در ماندم!
مگر فراموش کرده ای خانم فلانی را که می گفت چون سه دختر را به دنیا آورده ام، جداگانه در دو اتاق می خوابیم!
ای جان من! این که فقط صدای دخترکی معصوم است که این گونه بی قرارت کرده است به آن شهروندانی که ساعت سه شب عروسشان را به خانه ی بخت می آورند چه پیشنهادی داری؟
از همه اینها بدتر در جامعه افرادی پست و مقام دار وجود دارند که گاه گاهی باند بازانه حرف می زنند و ازباب انتقاد و دلسوزی ، به تخریب همدیگر اقدام می کنند و در این راستا خواب را از چشم همدیگر می گیرند و برچسبهای عجیب و غریبی نثار هم می کنند!
واقعا چه زیبا گفته اند آلفرد هیچکاک که «وقتی کوچک بودم فکر می کردم آدمها چه قدر بزرگند و ترس برم می داشت؛بزرگ که شدم دیدم بعضی آدم ها چه قدر کوچکند و بیشتر ترسیدم …!

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :