کد خبر : 18727
تاریخ انتشار : 21 می 2015 - 14:43
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 843 بازدید

کلنگ بزرگترین پرورش ماهی در سپیددشت بر زمین زده شد

اختصاصی هومیان نیوز/ گروه اقتصاد: استاندار لرستان کلنگ ساخت یکی از یزرگترین مراکز پرورش ماهی کشور را در سپیددشت بر زمین زد. به گزارش گروه اقتصاد/ با پیگریهای مدیرکل شیلات استان لرستان/ کیارش بیرانوند و حمایت استاندار لرستان ظهر پنجشنبه سی و یکم اردیبشهت ماه یکی از بزرگترین مراکز پرورش ماهی کشور در حومه شهر […]

پرورش

اختصاصی هومیان نیوز/ گروه اقتصاد: استاندار لرستان کلنگ ساخت یکی از یزرگترین مراکز پرورش ماهی کشور را در سپیددشت بر زمین زد.

به گزارش گروه اقتصاد/ با پیگریهای مدیرکل شیلات استان لرستان/ کیارش بیرانوند و حمایت استاندار لرستان ظهر پنجشنبه سی و یکم اردیبشهت ماه یکی از بزرگترین مراکز پرورش ماهی کشور در حومه شهر سپیددشت کلنگ زده شد.

این مرکز بزرگ که با مشارکت دوجانبه بخش خصوصی و دولت قرار است ساخته شود اگر به مرحله کامل بهره برداری برسد چهار هزار تن به صورت سنتی و شش هزار تن به صورت مکانیزه ظرفیت تولیدی دارد.

مدت ساخت این پروژه نیز دو سال پیش بینی شده است و اعتبار طرح هم چهل میلیارد تومان برای زیرساخت و چهل میلیارد تومان برای تجهیزات است که جمع کل آن هشتاد میلیارد تومان است. استاندار لرستان هو دو میلیارد تومان یاری کرده است.

این طرح بزرگ ظرفیت اشتغالزایی مستقیم یک هزار و دویست نفر خواهد داشت و دو هزار و چهارصد نفر نیز به صورت غیرمستقیم از این طرح دارای شغل میشوند.

در این طرح بزرگ اگر به بهرهبرداری برسد 165 مزرعه پرورش ماهی خواهد داشت و هر مزرعه نیز 3/25 تن ماهی تولید خواهد کرد.

باتوجه به اینکه هزینه این طرح بسیار بالاست پیش بینی میشود شیلات استان بتواند بخش خصوصی توانمند و متعهد را به سرعت پای کار بیارود تا در مدت همان دو سال وعده داده شده این طرح بزرگ به افتتاح برسد.

بیان دیدگاه !

نام :