کد خبر : 8875
تاریخ انتشار : 1 آوریل 2014 - 09:14
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 751 بازدید

کلنگ پروژه گازرسانی به 23 روستای کوهدشت به زمین خورد

  مراسم کلنگ زنی به روستاهای منطقه ضرونی عصر دوشنبه با حضور نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت گاز لرستان، امام جمعه کوهدشت، فرماندار، بخشدار مرکزی و برخی مسئولان اداری این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، کلنگ این پروژه گازرسانی در محل ایستگاه آن در روستای پاپل عبدولی به زمین […]

 

مراسم کلنگ زنی به روستاهای منطقه ضرونی عصر دوشنبه با حضور نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت گاز لرستان، امام جمعه کوهدشت، فرماندار، بخشدار مرکزی و برخی مسئولان اداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلنگ این پروژه گازرسانی در محل ایستگاه آن در روستای پاپل عبدولی به زمین خورد که با استقبال بسیاری از اهالی روستاهای منطقه روبه رو شد.

6 هزار جمعیت روستایی از نعمت گاز بهره مندی می شوند

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در حاشیه مراسم کلنگ زنی در گفتگو با خبرنگار مهر دراین رابطه گفت: فاز اول این پروژه به طول 14 کیلومتر خط فلزی 6 و 8 اینچ است که در طول مسیر خود دو کارخانه آجر سفال کاشانه و پارسیان را پوشش می دهد و در مدت یک سال به بهره برداری خواهد رسید.

حشمت اله شمس خرم آبادی ادامه داد: در فاز دوم این پروژه 23 روستای محور ضرونی از جمله روستاهای پاپل عبدولی، کتوله ساری، شیراوند، آزادبخت، ریکا و ضرونی با 6 هزار و 500 نفر جمعیت از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: اعتبار اولیه برای این پروژه سه میلیارد تومان برآورد شده که از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز تامین می شود و با توجه به محل اجرای آن ممکن است این اعتبار افزایش پیدا کند.

درخواست مدیر عامل شرکت گاز برای همکاری مردم در اجرای پروژه

شمس خرم آبادی با بیان اینکه گازرسانی به منطقه ضرونی پروژه بسیار مهمی است، یادآور شد: اگر این پروژه به موقع اجرا شود می تواند موجب ایجاد تحولی عظیم در منطقه باشد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان از مردم روستاهای مسیر که ممکن است خط لوله گاز از میان زمین هایشان عبور کند خواست با مجریان این پروژه همکاری کنند تا بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه را به بهره برداری رساند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از این که با شروع سال 93 شاهد کلنگ زنی یک پروژه بسیار بااهمیت و ارزشمند هستیم، گفت: گازرسانی نعمتی بزرگ از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای رفاه و آسایش مردم است.

بهره مندی روستائیان از نعمت گاز موجب کاهش تخریب جنگلهای منطقه خواهد شد

الهیار ملکشاهی افزود: کشور ما به لحاظ داشتن منابع گازی اولین کشور دنیاست و باید تلاش کنیم از این نعمت خداوندی نهایت استفاده را ببریم.

ملکشاهی تصریح کرد: امیدواریم بهره مند شدن مردم روستاها از نعمت گاز راهی برای حفظ مراتع و جنگل ها باشد که امروز وجود آن ها از لحاظ زیست محیطی بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: طبیعت در واقع زندگی ما انسان ها را تضمین می کند اما وضعیت جنگل های بلوط و تخریب آنها از سوی برخی افراد بسیار تاسف بار است و باید به هرنحوی که شده جلوی قتل عام بی رویه درختان ارزشمند بلوط گرفته شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های مدیرعامل شرکت گاز لرستان از وی خواست تلاش خود را همچنان ادامه دهد تا در ماه های آینده پروژه گازرسانی به مناطق دیگری از جمله بخش مرکزی کوهدشت، درب گنبد، تریون، میشنان و …هم شروع شود.

ملکشاهی با بیان این که بهره مندی از نعمت گاز از مطالبات به حق تمام مردم است، اظهار امیدواری کرد که در یکی دوسال آینده شاهد بهره مند شدن همه شهرها و روستاهای کوهدشت از نعمت گاز باشیم.

گزارش وعکس : حشمت اله آزادبخت

دیدگاه ها

آقابگ در گفته :

سلام : باتشکر از استاد قلم خواهر زاده عزیز جناب حشمت اله آزادبخت
از نماینده مردم شریف کوهدشت در خصوص کلنگ زنی پروژه گاز رسانی روستاهای موردنظر بسیار ممنون و سپاسگزاریم ولی جناب ملکشاهی عزیز امیدوارم سرنوشت این کلنگ هم مثل زورخانه پوریای ولی در استادیم آزادی کوهدشت به دست فراموشی سپرده نشود موفق باشید خدا قوت .

[پاسخ]

اميدواريم روستاي پريان ضروني فراموش نشود

[پاسخ]

.ناشناس در گفته :

ان شااله باهمت مديران زحمتكش تااواخرسال 93پروژه به اتمام مي رسد

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

ناشناس انشاءالله

[پاسخ]

دختر کاسی در گفته :

اینو میدونید که آقای ملکشاهی شما، پروژه کارخانه پتروشیمی که کلنک اولیه ش بین دو روستای خوشناموند و قرعلیوند زده شد را به مکانی در نزدیکی رومشکان دیار خودش منتقل کرد. ماها چکار کنیم از دست این مسولین . به کجا پناه ببریم . فریاد بیش چه کسی ببریم .داد از که بستانیم بارالله

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :