کد خبر : 18169
تاریخ انتشار : 19 آوریل 2015 - 20:43
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 501 بازدید

«گرین» بدون پاسگاه!

فرماندار شهرستان سلسله گفت: «منطقه گردشگری شکار ممنوع گرین الشتر با دویست گونه جانوری و پانصد گونه گیاهی، پاسگاه محیط بانی ندارد». غلامرضا سلیمانی با تأکید بر ضرورت احداث پاسگاه محیط‌بانی گرین ، افزود: «منطقه گرین یکی از مناطق بکر طبیعی شهرستان سلسله است که آخرین آثار حیات‎ وحش طبیعی را می‎توان در آن مشاهده […]

گرین

فرماندار شهرستان سلسله گفت: «منطقه گردشگری شکار ممنوع گرین الشتر با دویست گونه جانوری و پانصد گونه گیاهی، پاسگاه محیط بانی ندارد».

غلامرضا سلیمانی با تأکید بر ضرورت احداث پاسگاه محیط‌بانی گرین ، افزود: «منطقه گرین یکی از مناطق بکر طبیعی شهرستان سلسله است که آخرین آثار حیات‎ وحش طبیعی را می‎توان در آن مشاهده کرد».
سلیمانی اظهار داشت: «لرستان در مجموع بیست و پنج درصد گونه‎های جانوری کشور را دارد که منطقه گرین پانزده درصد این گونه‎ها را به خود اختصاص داده است».
وی تصریح کرد: «با توجه به مشاهده تخلفات زیست‌محیطی در این منطقه به ویژه شکار غیرمجاز گونه‎های جانوری منطقه توسط شکارچیان استان‎های همجوار، ضرورت احداث پاسگاه محیط‎بانی و ارتقا آن به منطقه حفاظت‎شده بیش از پیش احساس می‎شود».
او بیان داشت: «از اعتبارات عمرانی شهرستان در سال نودوچهار، مبلغی برای ساخت پاسگاه محیط‎بانی در این منطقه تخصیص خواهد یافت».
منطقه هفتاد هزار هکتاری گرین واقع در شمال شهرستان سلسله از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار و صید ممنوع اعلام شده که از شمال به شهرستان نهاوند، از شرق به شهرستان بروجرد و از غرب به شهرستان دلفان محدود است.
واژه گرین از واژه پهلوی «گریوه» به معنای پشته و کوه غیرقابل نفوذ گرفته شده است. این کوه از شرق تا شمال شهرستان الشتر ادامه دارد و بین سه شهرستان سلسله، بروجرد و دلفان واقع شده و جزیی از زاگرس مرتفع است.
مرتفع‎ترین قله آن «کلو» با ارتفاع سه هزار و پانصد متر از سطح دریا است و دارای یخچال‎های طبیعی است و دومین قله مرتفع استان بعد از اشترانکوه به شمار می‎رود.
در این منطقه حیواناتی نظیر کل، بز، پلنگ، خرس، روباه، کبک و تیهو زیست کرده و گونه‌های گیاهی متنوعی مانند بلوط، زالزالک، گلابی، پسته وحشی و گیاهان مرتعی شاخصی مانند موسیر در آن رشد می‎کنند.
شهرستان سلسله با هفتاد و پنج هزار نفر جمعیت ودویست و شصت و پنج روستا در شمال استان لرستان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا/ سی و یکم فروردین‌ماه نود و چهار

تیتر: اتاق خبر

دیدگاه ها

محمود مهکی در گفته :

درود بر هر کسی که از طبیعت دفاع میکند

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :