کد خبر : 30448
تاریخ انتشار : 25 ژانویه 2017 - 19:19
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 832 بازدید

گزارش تصویری از غارت مراتع شمال کوهدشت / مرتع خواری در روز روشن و دست روی دست مسئولان

گزارش تصویری از شدت مرتع خواری در جاده اولادقباد کوهدشت. این مرتع خواری به گونه ای شدت گرفته که تراکتورها در روز روشن تیغه ی گاوآهن ها را به تپه های پردرخت برده و طی چند هفته ی اخیر، شمال کوهدشت را به برهوتی تبدیل کرده اند. اما چیزی که جای سوال دارد، سکوت مطلق […]

گزارش تصویری از شدت مرتع خواری در جاده اولادقباد کوهدشت. این مرتع خواری به گونه ای شدت گرفته که تراکتورها در روز روشن تیغه ی گاوآهن ها را به تپه های پردرخت برده و طی چند هفته ی اخیر، شمال کوهدشت را به برهوتی تبدیل کرده اند. اما چیزی که جای سوال دارد، سکوت مطلق مسئولان امر است که دست روی دست گذاشته اند تا درختان چندصدساله ی بلوط یکی یکی از بیخ کنده شده و تمام منابع ملی میان روستاییان منطقه تقسیم شود. روستاییان هم از این سکوت مسئولان سوء استفاده کرده و تیغه ی تراکتورها را به هرجای ممکن و غیرممکن برده تا به هرطریق سهم بیشتری از مراتع بی صاحب را صاحب شوند.این غارت نزدیک به ده سال است که آغاز شده اما هیچ سالی چون امسال و شروع فصل کاشت امسال، چنین شدت نگرفته بود به طوری که امسال را باید سال غارت مراتع نامید.آن چه آزاردهنده است نابودی درختان چندصدساله ی بلوط است که با تبر بی رحمی و گاوآهن های زیاده خواهی درحال نابودی هستند….تو خود حدیث مفصل بخوان از این معضل!!!

توضیح: تا چندسال اخیر مکان تصاویر زیر جای جنگل های انبوه درختان بلوط بود و تنها جای تفریح مردم کوهدشت…

 

دیدگاه ها

بهروز پیری در گفته :

وا مصیبتا
آقا ی آزادبخت تو رو خدا نزار تو کانال
نفسمون بند اومد

[پاسخ]

گراوند در گفته :

متاسفانه چندین ساله به علت نبود نظارت
سرعت این نابودی بیشتر شده
هر سال موقع شخم کردن زمین ها رو نگاه کنی میتونی
کامیون کامیون ریشه درخت بلوط جمع کنی

[پاسخ]

غارت مراتع دردولت احمدی نژادوبا حمایت رییس کمیسیون قضایی وقت(آقای شاهرخی)تصویب شد!

[پاسخ]

رستمی در گفته :

درودبراستادآزادبخت جاناسخن اززبان مامی گویی .

[پاسخ]

داویرش در گفته :

متاسفم به خدا اشکم در اومد خدایا این مردم نادان رو به راه راست هدایت کن

[پاسخ]

لطیف آزادبخت در گفته :

درود بر وجدان بیدار شما. درود بر قلمی که در مطالبۀ حقوق مردم بی رحم است.
حشمت جان یک تنه به جای سازمان های عریض و طویلی که مسئولیتشان محافظت از این ثروت های ملی است، آگاهی رسانی می کنید، دل می سوزانید و رنج می کشید و زحمتش را به جان می خرید.
دست و قلمتان بوسیدنی است.

[پاسخ]

ای کاش مسئولین دست بکار بشن و جلوی نابودی بیشتر طبیعت بگیرن
وباید فرهنگ سازی بشه و مردم بیدار کرد
درود بر دوستداران طبیعت بخصوص استاد آزادبخت که همواره تو این زمینه ها دلسوزانه پیگیر هستید

[پاسخ]

ح لك در گفته :

بايد به مردم اگاهي داد كه چه سرمايه بزرگي راازدست مي دهند ومي شود باوجود جنگل درامدي كسب كرد ،به هرحال منطقه اولاد قبادورودي هواي كوهدشت است ومسئولين بايد فكري بكنند ،مردم هم بايد منتظر سيلاب هاي مخرب باشند،

[پاسخ]

کورونی در گفته :

چرا این کوهدشت شده منبع خبر های افسرده کننده.به نظر مردم هم در بوجود آوردن این ماتمزده بی تقصیر نیستند.درود بر کاو سوار تنهای مردم کوهدشت آقای آزادبخت.

[پاسخ]

مصطفی رضایی در گفته :

سلام جناب آزادبخت خواری زیاد داریم این خواری هم روی همه بعد از مدتی فراموش می کنیم

[پاسخ]

حسینی در گفته :

مرز مراتع مشخص است اگه بخوان میتوانند برخورد کنند و زمینهای مرتع را پس بگیرند . با ید این گزارشها را در سایت های مختلف گذاشت تا شاید به گوش مسئولین دلسوز برسد

[پاسخ]

واقعیت بین در گفته :

خدا لعنت کسانی که مسئولیت داشتند وبه خاطر جمع کردن رای دروسط جنگل ومراتع مسیر جاده خلیفه واولادقباد مجوز شهرک احمد آباد یوسف آباد حسن آباد وغیره را دادنند

[پاسخ]

لر در گفته :

ادیبانه نوشتن چاره ی کارنیست کلاهتان راقاضی کنید این تبرپیشه به اندازه ی یک نهال ارزش دارد؟؟؟مدیران اموریک شهرستان باندازه ی یک تراکتورقدرت ندارند؟؟

[پاسخ]

ح -لک در گفته :

جناب آقای آزادبخت باسلام یکی ازراه های بیدارکردن مسئولین کوهدشت ازخواب غفلت فشارازطریق گروهای طرفدارمحیط زیست می باشد .خواهشمند است به طریقی درفضای مجازی عمومی اطلاع رسانی کنید وهمچنین به دفترریاست جمهوری ,مجلس وسازمان حفاظت محیط زیست تصاویر وفیلم ها راارسال کنید.

[پاسخ]

طولابی در گفته :

درود خدا بر استاد حشمت آزادبخت بزرگوار که یک تنه بار فرهنگی این شهر را بر دوش میکشد.مسوولین شرمنده باشید از حقوق مفتی که دریافت میکنید.

[پاسخ]

ح_شیراوند در گفته :

معتقدم مجسمه ی استاد حشمت آزادبخت را باید ساخت و در ورودی کوهدشت نصب کرد تا همه قدردان تلاش های ایشان در توسعه ی فرهنگی این دیار باشیم….

[پاسخ]

سرگذشت جمعه در گفته :

چند وقت پیش در روز جمعه ای به اتفاق اهل وعیال راهی مسیر اولاد قباد شدیم هرچه گشتیم جایی نبود که شخم نشده باشد تراکتورها به شدت مشغول شخم زدن واز بیخ درآوردن درختان بلوط بودند با چند نفر جر وبحث کردیم گفت کلانتری، داروغه ای ؟به تو چه دیدم تبری در دست دارد که با یک اشارت گردن هر کسی را می زند .خلاصه با کوله باری از غم ودرد از آنجا رفتم وبا زحمت از جاده سنگلاخی عبور کرده وماشین بد شانس را به دامنه کوه سرسرخن رساندم وچند ساعتی به تفریح وسیاحت پرداختیم تا غم رفتار ناشایست تراکتورها را از خاطر مبارک خود بزدایم اما ته دلم راضی نبود به قول امروزی ها استرس داشتم که در برگشت ماشین دچار مشکل نشود زیرا معبر بسیار سخت وپر از سنگ ودرخچه هایی بود که سروشاخه هایشان را زده بودند .
به عیال گفتم اگر دیر برویم جاده تاریک می شود وممکن است سنگها آسیبی به ماشین قسطیمان وارد کنند این شد که زود آماده شدیم وبه راه افتادیم به زحمت سنگلاخ را پشت سر گذاشتم به این خیال که به جاده خاکی نسبتا هموار می رسم دیدم که رقیب چنان جاده را شخم زده که ممکن نبود تراکتور هم از آن عبور کند .خدایا چکار کنیم ؟تلفن همراه را بیرون آوردم دیدم خط نمی دهد وهمراه نیست تا به یکی زنگ بزنم بلکه تراکتوری بیاورد ومارا بکشد . با پای پیاده به مکان بلندی رفتم که شاید ذره ای شبکه وجود داشته باشد به یکی از اقوام تلفن کردم که بایک تراکتور بیاید وما وماشینمان را با خود ببرد .
القصه نیمه های شب به شان وکولی خسته وافکار به منزل رسیدیم وپشت دستمان را داغ کردیم که من بعد دور تفریح این منطقه اولاد قباد خط قرمز بکشم وبه قول آن راننده صاحب مرتع وتراکتور و…. سراغ مار نگردم .

[پاسخ]

مدافع بلوط در گفته :

بخدا سوگند می خورم که حتی یک هکتار از مراتع مسیر اولاد قباد باقی نمانده است که شخم نشده باشد .مسئولین ما در خواب تشریف دارند .ننگ باد بر مسئولی که پول میگیرد ومرتع می بخشد

[پاسخ]

فرهنگی در گفته :

با منابع طبیعی تماس بگیریم وبه مسولین استانی و کشوری نامه الکترونیکی بنویسیم حتمابررسی خواهند کرد

[پاسخ]

داریوش در گفته :

متاسفم

[پاسخ]

داریوش در گفته :

نادانها

[پاسخ]

طرهانی در گفته :

درخت های چند هزار ساله که قلم تاریخ ما هستند را به راحتی می برند و فردا در روز درخت کاری جمعی درختچه به دست که با آب هوای ما چندان سازگار نیستند در خیابان رژه می رود.

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

سلام من خودم از اهالی روستاهی شمالی کوهدشتم وقتی مسءولان جنگل بانی یارو رو با تراکتور پر از هیزم میگیره بعدش میرن خونش یه گوسفند براشون سر میبره اونا هم شتر دیدن ندیدن چطوری باید مرانع از بین نرن قانونی باید خودش جیره همراه داشته باشه تامجبور نشن بخاطر گرسنگی به خونه کسی برن .······································

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :