کد خبر : 30732
تاریخ انتشار : 10 فوریه 2017 - 14:46
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 433 بازدید

گفت‌وگوی شبکه چهارم سیما با رئیس دانشگاه لرستان/ دکتر عزیزی: برنامه این است دانشگاه از نوع نسل سوم یعنی کارآفرین باشد

شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران با رئیس دانشگاه لرستان، گفت‌وگو کرد و دکتر خسرو عزیزی در این گفت‌وشنود، توضیح داد:«طریق در پیش گرفته در دانشگاه لرستان آن است که برمعیار مفهوم دانشگاه نسل سوم، مهارت‌آموزی بین‌رشته‌ای تقویت شود تا فارغ‌التحصیلان بتوانند خودشان کارآفرین باشند». برنامه‌ی پرتو این بار هم عصر جمعه 22 بهمن‌ماه از […]

شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران با رئیس دانشگاه لرستان، گفت‌وگو کرد و دکتر خسرو عزیزی در این گفت‌وشنود، توضیح داد:«طریق در پیش گرفته در دانشگاه لرستان آن است که برمعیار مفهوم دانشگاه نسل سوم، مهارت‌آموزی بین‌رشته‌ای تقویت شود تا فارغ‌التحصیلان بتوانند خودشان کارآفرین باشند».

برنامه‌ی پرتو این بار هم عصر جمعه 22 بهمن‌ماه از شبکه چهار سیما پخش شد و موضوع این برنامه‌اش، گفت‌وگو با رئیس دانشگاه لرستان بود.

دکتر خسرو عزیزی توضیح داد:«سند علم و فناوری استان لرستان که افقش 1404 سال در دست تهیه است و این سند براساس آمایش فرهنگی منطقه‌ای و استانی تهیه می‌شود بلکه بتواند راهگشای ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی باشد».

رئیس دانشگاه لرستان بر این مقصود صحه گذاشت که دانشگاه نسل سوم می‌خواهد مهارت کارآفرینی به دانشجو بیاموزد تا وقتی تحصیلاتش به پایان رسید خودش، کارآفرین شود.

وی به دستاوردهای این دو ساله اخیر اشاره کرد:

«دانشگاه کتابخانه مرکزی نداشت و کتابخانه‌هایش در دانشکده‌ها پراکنده بودند که خوشبختانه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه با سه هزار  و 200 مترمربع ساخته شد؛ نیز، توانستیم در بخش خوابگاه‌ها سه هزار و 200 مترمربع به بهره‌برداری رساندیم به گونه‌ای عمل کنیم که اینک در بخش خواهران متقاضی خوابگاه نداریم و حتی تخت اضافی هم داریم».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد:«سالن آمفی تئاتر دانشگاه لرستان نیز با مساحت نزدیک به دو هزار و 400 مترمربع در دست ساخت است و توسعه‌ی دانشکده علوم پایه نیز با مساحت چهار هزار و 200 متر در دست ساخت است».

دکتر خسرو عزیزی بیان کرد:«در دانشکده کشاورزی نیز مشکل کمبودهای فضای فیزیکی داشتیم که با برنامه‌ریزی انجام شده توانستیم بدون فشار آوردن به منابع مالی عمومی دولت، از راه دریافت تسهیلات پنج میلیارد و 200 میلیون تومانی، تا ساختمان آموزشی با مساحت نزدیک به دو هزار مترمربع و یک مجتمع آزمایشگاهی با مساحت یک هزار و 800 مترمربع نیز در دست ساخت داریم و همه‌ این اقدامات باعث شده است سرانه‌ فضای دانشگاهی دانشگاه لرستان به نزدیک به 13 مترمربع رسیده است در حالی که قبلاً 8 مترمربع بود».

وی گفت دانشگاه لرستان که 300 هزار مترمربع است و فاصله‌اش تا شهر پنج کیلومتر است دیوارکشی نبود که خوشبختانه از هفت هزار متر، در حال حاضر دو هزار و 500 متر دیوارکشی شده است و مابقی نیز در آستانه واگذاری به پیمانکار برای تداوم دیوارکشی است.

رئیس دانشگاه لرستان در مورد رشته‌های دانشگاهی نیز تشریح کرد:«رویکرد آن است که رشته‌ها در تناسب با پتانسیل‌های استان لرستان باشند؛ مثلاً لرستان ظرفیت نیرومند گردشگری دارد و توانستیم رشته‌ باستان‌شناسی را در دانشگاه ایجاد کنیم».

وی قدمت دانشگاه لرستان را سال 56 دانست: «در سال 56 با عنوان مرکز آموزش عالی لرستان وابسته به دانشگاه جندی شاپور اهواز شروع به کار کرد و در نهایت در سال 72 هم‌زمان با سفر مقام معظم رهبری، به دانشگاه لرستان ارتقاء یافت».

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد:«در حال حاضر دانشگاه لرستان، 9 هزار و 300 دانشجو، شش دانشکده، چهار مرکز اقماری شهرستان‌های استان وابسته به دانشگاه لرستان، تعداد 57 رشته دانشگاهی در مقطع دکترا، 107 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 60 رشته در مقط کارشناسی دارد».

دکتر خسرو عزیزی افزود:«پیش‌تر ساختمان مرکزی نداشتیم درحالی که با برنامه‌ریزی‌های کلید خورده، الان ساختمان مرکزی با 6 هزار و 200 مترمربع با پیشرفت فیزیکی 50 درصد درحال ساخت است».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد از مهرماه 92 تاکنون بیش از شش میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه لرستان هزینه شده است. وی تأکید کرد لازم است برای تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، پایان‌نامه‌های دانشگاهی به سوی رفع معضلات بروند و کاربردی‌تر بشوند.  دکتر خسرو عزیزی گفت«در سال 92 سهم بودجه پژوهشی دانشگاه لرستان اندکی بیش از سه درصد همگی بودجه‌ عمومی دانشگاه لرستان بود درحالی که الان در سال 95 این سهم به 11 درصد افزایش یافته است و این توجه به تحقیق و پژوهش را نشان می‌دهد».

دیدگاه ها

مهرابی در گفته :

ضمن عرض سلام خسته نباشی به ریاست محترم دانشگاه لرستان.خدا قوت به امید سربلندی و پیروزیهای بیشتر

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :