کد خبر : 27843
تاریخ انتشار : 17 آگوست 2016 - 21:10
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 621 بازدید

گفت‌وگو با دبیر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شاخه لرستان: فرهنگ اشتراک گرفتن از نشریات محلی باید تقویت شود/ اماکن گردشگرپذیر بهتر است از نشریات محلی اشتراک بگیرند

  یکی از راه‌کارهای مهم تقویت نشریات بومی استان و از طرفی معرفی استان به گردشگران این است که اماکن گردشگرپذیر هم‌چون هتل‌ها از نشریات محلی اشتراک بگیرند. دبیر حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت ایران اسلامی شاخه استان لرستان، فرشاد دهقان‌نژاد با اعلام این مطلب به خبرنگار هومیان‌نیوز گفت: «وقتی گردشگر به شهرهای استان می‌آید و […]

فرشاد دهقان نژاد

 

یکی از راه‌کارهای مهم تقویت نشریات بومی استان و از طرفی معرفی استان به گردشگران این است که اماکن گردشگرپذیر هم‌چون هتل‌ها از نشریات محلی اشتراک بگیرند.

دبیر حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت ایران اسلامی شاخه استان لرستان، فرشاد دهقان‌نژاد با اعلام این مطلب به خبرنگار هومیان‌نیوز گفت:

«وقتی گردشگر به شهرهای استان می‌آید و در مکانی اقامت می‌کند بهترین و راحت‌ترین راه برای شناخت ویژگی‌های استان و خبردار شدن از خبرهای استان این است که نشریات محلی استان را بخواند و به همین علت توصیه‌ی بنده این است که مراکز و اماکن گردشگرپذیر استان حتماً از نشریات محلی اشتراک تهیه کنند و نشریاتی که به اماکن گردشگر‌پذیر می‌روند حتماً بخشی را به معرفی استان لرستان اختصاص بدهند».

دهقان‌نژاد توضیح داد:

«فرهنگ اشتراک گرفتن از روزنامه‌ها و نشریات در کشورهای توسعه‌یافته سال‌هاست جا افتاده است و ما هم باید به این مهم اهتمام بورزیم و این خود از یک طرف هم، کمک بسیار مهمی به حیات و بقای نشریات است؛ در کشورهای توسعه‌یافته می‌بینیم که روزنامه‌خوانی و نشریه‌خوانی جزء سبد روزانه‌ی خانوار است و آن‌ها از نشریات و روزنامه‌ها اشتراک می‌گیرند و به طور مرتب روزنامه یا مجله برایشان فرستاده می‌شود».

فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب ادامه داد:

«توسعه‌ی اجتماعی و فرهنگی هر جامعه‌‌ای بدون تقویت نشریات و روزنامه‌ها، «شدنی» نیست و توسعه‌ی همه‌جانبه‌ و پایدار استان هم بدون تقویت نشریات محلی به دست نمی‌آید».

دهقان‌نژاد تشریح کرد:

«متأسفانه شاهد هستیم که فرهنگ اشتراک گرفتن از نشریات محلی استان چندان جا نیفتاده است و این رسالت هم مدیران اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی و هم مالکان اماکن‌ گردشگرپذیر خصوصی و دولتی است که در مسیر اشتراک گرفتن از نشریات محلی استان، گام‌های اثربخشی بردارند».

دبیر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شاخه لرستان تصریح کرد:

«حمایت کردن از نشریات با شعاردادن محقق نمی‌شود؛ بلکه این تقویت فرهنگ اشتراک گرفتن از نشریات محلی است که می‌تواند هم یاری‌رسان این نشریات باشد و هم گامی مهم برای تقویت فرهنگ مطالعه و نشریه‌خوانی و روزنامه‌خوانی در جامعه تلقی شود که خود، تأثیر مهمی در نهادینه‌کردن شاخص‌های توسعه‌ی اجتماعی و فرهنگی در جامعه دارد».

بیان دیدگاه !

نام :