کد خبر : 32386
تاریخ انتشار : 15 جولای 2017 - 17:51
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 501 بازدید

یازده اعتراض دبیرستان فرزانگان خرم آباد و پاسخ آموزش و پرورش لرستان

اولیاء یازده نفر از مجموع سیزده دانش‌آموز رشته ریاضی‌فیزیک دبیرستان تیزهوشان فرزانگان خرم‌آباد، سلسله اعتراضاتی کلید زده‌اند به این خاطر که خواهان تغییر رشته این دانش‌آموزان از ریاضی‌فیزیک به رشته تحصیلی تجربی هستند. به گزارش خبرنگار هومیان نیوز، آموزش و پرورش لرستان می‌گوید این یازده نفر از ابتدا برای رشته ریاضی‌فیزیک آزمون داده‌اند و اگر […]

اولیاء یازده نفر از مجموع سیزده دانش‌آموز رشته ریاضی‌فیزیک دبیرستان تیزهوشان فرزانگان خرم‌آباد، سلسله اعتراضاتی کلید زده‌اند به این خاطر که خواهان تغییر رشته این دانش‌آموزان از ریاضی‌فیزیک به رشته تحصیلی تجربی هستند.

به گزارش خبرنگار هومیان نیوز، آموزش و پرورش لرستان می‌گوید این یازده نفر از ابتدا برای رشته ریاضی‌فیزیک آزمون داده‌اند و اگر بخواهند تغییر رشته تحصیلی بدهند باید از نو برای رشته تجربی آزمون بدهند.

یازده اولیاء می‌گویند زمانی که برای سال تحصیلی امسال فرزندانشان آزمون دادند به آنها قول داده شد فعلاً برای ریاضی‌فیزیک آزمون بدهید و بعد تغییر رشته به علوم تجربی می‌دهید. این موضوع را آموزش و پرورش تکذیب کرده است.

در حال حاضر دبیرستان تیزهوشان فرزانگان خرم‌آباد دو کلاس به تعداد 62 نفر دانش‌آموز تجربی دارد و یک کلاس 13 نفر ریاضی‌فیزیک.

معترضان یک نامه از حسین شجاعی دریافت کرده‌اند که نوشته است اهتمام ویژه شود دانش‌آموزان در مسیر ریاضی‌فیزیک ادامه تحصیل بدهند و در صورت ضرورت تغییر رشته به تشخیص اداره کل آموزش و پرورش، با رعایت سقف تشکیل کلاس در رشته علوم تجربی، اسامی نهایی ثبت‌نام‌کنندگان را ارسال نمایند. شجاعی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان است.

آموزش و پرورش استان لرستان می‌گوید اگر تغییر رشته صورت گیرد پایه ریاضی‌فیزیک به دو نفر تبدیل می‌شود که سقف مجاز تعداد یک کلاس نیست و شرط رعایت سقف کلاس که در نامه درخشان بر آن تصریح شده رعایت نشده است.

کلاس جدید رشته علوم تجربی نیز شامل 11 نفر خواهد شد.

اعتراض معترضان ادامه دارد؛ آموزش و پرورش لرستان هم استدلال‌های خود را اعلام کرده است. ما نیز دیدگاه دو طرف را بیان کردیم.

دیدگاه ها

اصلاح طلب در گفته :

انتخاب رشته تبدیل شده به اجبار رشته؟!.چه لزومی داره مسئولین اینقد رو تشکیل رشته ریاضی در مدارس اصرار داشته باشند؟!هرچند در نهایت بعد از فارغ التحصیلی بیکاری به بیکاران اضافه میشه

[پاسخ]

علی در گفته :

چرا از اول ریاضی شرکت کردند و حق سایر دانش آموزان که علاقه مند به رشته ریاضی بودند گرفته اند حالا هم مدرسه خوب را می خواهند هم می خواهند بروند تجربی این یعنی خود خواهی

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :