کد خبر : 33807
تاریخ انتشار : 3 دسامبر 2017 - 20:53
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 408 بازدید

۶۳ درصد قتل‌ها در لرستان به‌وسیله سلاح گرم رخ‌داده است

    فرمانده انتظامی لرستان گفت: ۶۳ درصد قتل‌ها در لرستان که شامل ۲۹ فقره قتل می‌شود؛ به‌وسیله سلاح گرم رخ‌داده است. خرم آباد- پلیس لرستان هفته پرکاری را پشت سر گذاشت تا طرح های دستگیری مجرمان و اراذل و اوباش در ۱۱ نقطه اجرا شود. به گزارش هومیان نیوز به نقل از مهر ، […]

 

 

فرمانده انتظامی لرستان گفت: ۶۳ درصد قتل‌ها در لرستان که شامل ۲۹ فقره قتل می‌شود؛ به‌وسیله سلاح گرم رخ‌داده است.

خرم آباد- پلیس لرستان هفته پرکاری را پشت سر گذاشت تا طرح های دستگیری مجرمان و اراذل و اوباش در ۱۱ نقطه اجرا شود.

به گزارش هومیان نیوز به نقل از مهر ، سردار حاجی محمد مهدیان نسب صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در لرستان با یک تابلویی به نام «بهبود مستمر» کار می کند، اظهار داشت: این تابلو ایستایی ندارد.

وی با بیان در طول سه ماهه گذشته ۹ درصد کاهش سرقت در استان داشته ایم و در مجموع در ۸ ماهه امسال شاهد کاهش ۳ درصدی سرقت ها در لرستان بوده ایم، تصریح کرد: این کاهش سرقت اتفاقی نیست و پلیس ۱۶ طرح پیش گیرانه و ۴ طرح عملیاتی را به صورت دائم در دست اجرا دارد.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه هفته گذشته یک طرح عملیات مشترک انتظامی در استان اجرا کردیم که باعث شد، ۳۵۷ نفر اعم از افراد اراذل و اوباش، متهمین متواری، افرا مضنون در تعقیب محاکم قضایی، کلاهبرداران و افراد حمل کننده سلاح غیرمجازدستگیر شوند.

سردار مهدیان نسب با بیان اینکه تنها در یک روز طرح پاکسازی نقاط آلوده در ۱۱ نقطه استان اجرا شد، این طرح صرفا به خاطر ارتقای امنیت اجتماعی و پوشش خلاء های انتظامی بوده است، تصریح کرد: یک هفته طرح مقابله با ارذل و اوباش و مزاحمین خیابانی و برخورد با صنوف عرضه قلیان را در دستور کار داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم باعث شد طرح مقابله با عرضه قلیان را در دستور کار داشته باشیم، افزود: هر هفته یک جلسه سخنرانی در مساجد خرم آباد داریم وعلاوه آموزش همگانی چهره به چهره؛ به مطالبات مردم پاسخ می دهیم.

فرمانده انتظامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۶ فقره قتل در استان داشته ایم که امسال به ۴۶ مورد رسیده است، گفت: ۱۸ درصد کاهش وقوع قتل در لرستان داشته ایم.

سردار مهدیان نسب با بیان اینکه از ۴۶ مورد، ۳۲ فقره قتل یعنی ۷۰ درصد قتل ها کشف شده است، تصریح کرد: قتل های معوقه سال گذشته را هم کشف کردیم و در مجموع ۱۰۲ درصد کشف قتل داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از حرکت های بسیار جدی پلیس لرستان به ویژه پلیس آگاهی در حوزه کشف قتل بوده است، خاطرنشان کرد: ۲۹ فقره قتل یعنی ۶۳ درصد قتل ها به وسیله سلاح گرم رخ داده است؛ به کار گیری غیرمجاز سلاح یا وجود سلاح در دست مردم موجب بروز ۲۹ فقره قتل شده است.

سردار مهدیان نسب از برخورد شدید و قاطع پلیس با استفاده غیرمجاز از سلاح در مراسم ها و جمع آوری سلاح های بدون مجوز در لرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه ۷ فقره قتل با سلاح سرد صورت گرفته است، افزود: ۱۹ درصد قتل ها در درگیری های خانوادگی رخ داده است و مابقی آنها نیز حاصل اختلافات ملکی و نزاع های قبیله ای بوده است.

بیان دیدگاه !

نام :