کد خبر : 37461
تاریخ انتشار : 4 می 2024 - 20:14
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 156 بازدید

همایش استانی شعر پاکزاد در کوهدشت برگزار می شود

همایش بزرگ شعر استانی با حضور شاعرانی از لرستان در کوهشت برگزار می شود به گزارش هومیان، حشمت آزادبخت مسئول انجمن ادبی نوشا اداره ارشاد کوهدشت در این رابطه گفت: همایش شعر استانی به مناسبت بزرگداشت حکیم بزرگ توس، با عنوان همایش استانی شعر پاکزاد ۲۵ اردیبهشت در کوهدشت برگزار می شود. آزابخت افزود: فردوسی […]

همایش بزرگ شعر استانی با حضور شاعرانی از لرستان در کوهشت برگزار می شود

به گزارش هومیان، حشمت آزادبخت مسئول انجمن ادبی نوشا اداره ارشاد کوهدشت در این رابطه گفت: همایش شعر استانی به مناسبت بزرگداشت حکیم بزرگ توس، با عنوان همایش استانی شعر پاکزاد ۲۵ اردیبهشت در کوهدشت برگزار می شود.

آزابخت افزود: فردوسی نه تنها شاعر ایرانی بلکه شاعر حماسه سرای بزرگ جهان است و باید این بلندآوازه را که اجازه نداد زبان پارسی به فراموشی سپرده شود، به خوبی و در شان او پاس داشت. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم به مناسبت بزرگاشت حکیم بزرگ توس همایش شعری را با حضور شاعرانی از استا لرستان در کوهدشت برگزار کنیم.

مسئول انجمن ادبی کوهدشت گفت: کوهدشت از دیرباز جایگاه شاعران و عارفان بزرگی چون ترکه میر آزادبخت، نجف آزابخت، ملانوشاد وفایی، خان الماس، اسداله امیرپور امرایی و دیگر بزرگان بوده و شایسته است این همایش در خور ادبیات این شهرستان برگزار شود.

وی ادامه داد: در این همایش از کتاب دارجنگه اثر منظوم سیدملانوشاد وفایی که به زبان لکی سروده شده و مربوط به دوران افشاریه است رونمایی می شود.

بیان دیدگاه !

نام :