کد خبر : 17934
تاریخ انتشار : 7 آوریل 2015 - 13:17
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 24,610 بازدید

گفتگوی ویژه/ انتخابات 94 و روایت فرج اله مومنی از عقبه اصلاح طلبی در کوهدشت

هومیان نیوز/ اشاره: دیدگاه دو کنشگر سیاسی اصلاح طلب استان لرستان جناب فرج مومنی و جناب اسماعیل دوستی منتشر میشود. این گفتگو و گفتگوها و جوابیه ها هم صرفا نظرات مصاحبه شونده ها است. گفتگوی با جناب اسماعیل دوستی را تارنمای کشکان انجام داده است و گفتگوی جناب مومنی نیز هم در اختیار هومیان نیوز […]

مومنی یک

هومیان نیوز/ اشاره: دیدگاه دو کنشگر سیاسی اصلاح طلب استان لرستان جناب فرج مومنی و جناب اسماعیل دوستی منتشر میشود. این گفتگو و گفتگوها و جوابیه ها هم صرفا نظرات مصاحبه شونده ها است. گفتگوی با جناب اسماعیل دوستی را تارنمای کشکان انجام داده است و گفتگوی جناب مومنی نیز هم در اختیار هومیان نیوز قرار گرفته و هم در اختیار تارنمای کشکان. ما نیز دیدگاه دو طرف را منتشر میکنیم و قضاوت را بردوش مخاطبان ارجمند میگذاریم.

 یادداشت مصاحبه­ گونه­ ای که در پی می­ آید توضیح فراز و نشیب فعالیت جریان اصلاح طلبی شهرستـان کوهدشت در بازه­ ی زمانی سه دهه پیش تا به امروز است که ضمن آن تلاش شده است تا تاریک و روشن اتفاقات گذشته و کیفیت موضع­ گیری فعّالان مطرح جبهه­ ی اصلاحات تبیین شود. نمای دیگری از این متن، شبیه فراخوانی است برای استقبال از هر جریان و تفکر اصلاح طلبانه­ ای که اشتیاق و انگیزه­ ی ائتلاف و هم اندیشی، اولویت اول اهداف سیاسی اوست. گذشته از این، مخاطب این نوشتار سه نسل متوالی فعالان سیاسی جبهه­ ی اصلاحات است؛ امید آنکه استنتاجی روشن و به دور از حب و بغض­های معمول دست دهد.

پیش از طرح سؤالات باید خاطرنشان کرد که جناب مومنی از فعالان سیاسی خوشنام، برجسته و تأثیرگذار در سطح شهرستان و استان هستند که بسیار مصرّانه و صادقانه در طرفداری از اصول و اهداف اصلاح طلبی پافشاری داشته و دارند. هم چنین به استناد فعالیت مستمر و مواضع محکمشان به جانبداری از جبهه­ اصلاحات بر همگان آشکار است که ایشان همواره دل در گرو پیروزی اصلاحات دارند؛ مضاف بر این، سابقه­ درخشان ایشان در مدیریت اجرایی و داشتن تعامل اجتماعی سازنده­ با اقشار مختلف جامعه از نشانه­ های اقبال عموم مردم به ایشان است که خود همواره به این برکت عنایت همشهریان و هم استانی هایش مفتخر است.

پرسش: جناب مومني ضمن عرض سلام و آرزوي توفيق براي حضرتعالي، به عنوان اولین سؤال مشتاقیم ضمن توضیح کوتاهی در باب شروع فعالیت سیاسی­تان درباره­ تندروی­ های نسل اول اصلاح طلبان که به نوعی چالشی­ ترین سؤال نسل دوم اصلاحات از آنان است، ارزیابی و تحلیل خود را بیان کنید؟

پاسخ: ضمن عرض سلام و تبریک سال جدید خدمت همشهريان گرامي­ ام و توفیق روزافزون برای مردم شهرمان در این سال، باید اینگونه آغاز کنم که تاریخ شروع فعالیت سیاسی من به سال 1362 و هم­زمان با اولین زمزمـــه­ های کاندیداتوری جناب آقای اسفندیارپور برمی­گردد. ضمن اینکه اختلاف سنی من با آقایان حدوداً ده سال بوده، حال پیش از توجیه یا به قول شما تحلیل موضوع تندروی اصلاح طلبان اوایل انقلاب بایستی به این نکته اشاره کنم که قضاوت در مورد هر تصمیم و یا نوع تفکری که بیش از دو دهه از آن گذشته است لزوماً باید با توجه به فضای اجتماعی و فرهنگی حاکم بر آن دوره باشد وگرنه راه به جایی نخواهیم برد. در ادامه گفتنی است هم بنده که در حد فاصل نسل اول و دوم اصلاحات هستم و هم نسل اولی­ها نسبتاً به تندروی­های مورد اشاره شما اذعان داریم ضمن اینکه باید پذیرفت که فضای کلی ایران پیوسته و یکپارچه به همین نحو بوده است؛ به گونه­ ای که بسیاری از اصلاح طلبان پیشرو کشوری که هم اکنون مورد تأیید واحترام هر دو نسل به ویژه نسل دوم هستند همان افرادی هستند که قصد مؤاخذه آنها را داریم؛ بنابراین اگر از دوره­ پوست اندازی اصلاحات یعنی سال 1370 شروع کنیم و به سمت نقطه نسبتاً اوج آن یعنی سال 76 حرکت کنیم به این پویایی اصلاحات احترام می گذاریم و به جای مؤاخذه عقبه­ اصلاحات، چنین پویایی و حرکت رو به جلو را به فال نیک می گیریم.

باید اضافه کنم که وسعت دنیای مجازی این روزها و این سال­ها نیز در ایجاد این رویه بی تأثیر نبوده، البته هستند کسانی که هنوز تأثیر آنچنانی نپذیرفته اند یا در مقابل هر نوع تجدد و پویایی مثبتی مقاومت می­کنند. خلاصه اینکه دوستان و همفکران ما با هر سلیقه ای که داشته و یا دارند اگر بدون توجه به فضای فرهنگی اوایل انقلاب، تندروی های معمول و فراگیرشان مورد بازخواست قرار گیرد همه به نوعی متهم اند و شاید هم بی دفاع.

نکته­ دیگر اینکه دوستان و فعالان سیاسی نسل اول بنا به نظر لطفشان همواره می گویند تعامل سازنده­ شما با نسل دوم اصلاحات باعث شده که پیشینه­ مورد اعتراض ما نیز تا حدودی کم رنگ تر جلوه کند و محبوبیت شما به عنوان فعال سیاسی و کسی که حد واسط بین ما و نسل دومی هاست، تعامل ما را نیز با آنها تسهیل نموده است.

پرسش: روشن است که همزمان با دور ششم مجلس شوراي اسلامي، سومين شکست متوالي جبهه­ اصلاحات نيز رقم خورد. حال تصور عموم اين بوده و هست که پشتيباني شما و دوستانتان از کانديداتوري آقاي سوري درآن دوره چيزي جز ايجاد مانع براي حضورآقاي دوستي نبوده… همچنين ورود خودتان به عرصه­ انتخابات در دور بعد به عنوان رقيب آقاي سوري نيز ميتواند به عنوان تکمله­ اين شکست­ها ي متوالي قلمداد شود؛ بدون شک توضيح شما در اين مورد نیز شنيدني خواهد بود.

پاسخ: بايد گفت که با وجود احترام خاصي که براي آقاي سوري– با توجه به سوابق مطلوب و موجّه و نيز ويژگيهاي اخلاقي ايشان- قائلم،مسبّب و داعيه­ دار اصلي ورود ايشان به بحث کانديداتوري کوهدشت در آن دوره جناب آقاي دوستي بودند که آنهم مدلول دلايلي نظير تعلق خاطر آقاي دوستي به کانديداتوري در خرم­آباد و ممانعت ضمني از حضور جناب سوري با انگيزه­اي مشابه جناب دوستي در خرم­آباد بود؛ مؤيد اين نکته نيز تلاش جناب دوستي براي حل مشکلات شهروندان خرم­ آبادي همزمان با دوران نمايندگي­شان در کوهدشت بود. علاوه بر اين گفتني است که با وجود تعريف و تمجيدهاي مکرر آقاي دوستي از زنده ياد جان محمدآزادبخت در باب کانديداتوري ايشان، به يکباره در جلسه­ اي که با حضور آقايان اسفندياري، محمدرضايي، سوري، آزادبخت و احياناً دوستي در خرم­ آباد برگزار شد و پيش از آن نيز بنده موکداًو با اندکي تندي دوستانه از جناب آزادبخت تقاضا کردم که براي کانديداتوري خود در آن جلسه با قاطعيت اعلام حضور کنند، اما به نقل از جناب اسفندياري در آن جلسه بنا به حجب و متانت متعارف و معمول آقاي آزادبخت چيزي بيان نکرده بودند و نهايتاً به نفع آقاي سوري تصميم نهايي اتخاذ شده بود.

واضح است که با وجود اصرار دوستان بر حضور زنده ياد آزادبخت، مخالف کانديداتوري جناب سوري باشيم و بنده مدتي از فعاليت انتخاباتي خودداري کردم اما پس از قريب دو ماه و رفت و آمد آقاي سوري به کوهدشت،آقايان اسفندياري و تيموري براي متقاعدکردن بنده جهت همکاري و شروع فعاليت از سويي و انکار قاطعانه­ بنده براي ادامه همکاري از سويي ديگر،درآغاز تصميم به استعفا از مديريت آموزش و پرورش و اعلام کانديداتوري گرفتم اما نهايتاً تسليم نظر اجماعي دوستان شدم و تا پايان کار- آنگونه که همگي ازتلاش­هاي من درعرصه­ انتخابات مطلع هستند- ايستادم و سرسوزني قصور به خود راه ندادم به اين اميد که جبهه­ي اصلاحات از اهداف خود فاصله نگيرد.

چهارماه مانده به انتخابات باز اعلام کردم که با وجود تعدد کانديداهاي جبهه­ خودي، شکست جريان اصلاحات قطعي است و براي تبيين تحليلم از اين مسأله، در جلسه­اي واقع در منزل یکی از مسئولین سیاسی استان در آن برهه- و با حضور آقايان اسفندياري، سوري و تيموري با قطعيت شکست اصلاحات را گوشزد کردم اما دوستان بنا به دلايلي بنده را به ادامه­ فعاليت تشويق کردند و من نيز مجدداً بنابه تمکين به نظر جمع به فعاليتم ادامه دادم.

پرسش: مايليم که کيفيت آغاز و انجام تصميمات و رويکردهاي دوستان شما و خودتان را در مورد دور هفتم نيز بدانيم و جويا شويم که انشقاق تصميمات جبهه­ اصلاحات و شکست مکررشان در اين دوره معلول چه عواملي بود؟

پاسخ: در دور هفتم بنده بنا به رايزني­هاي متعدد با اصلاح­ طلبان و دوستان مصمم شدم که کانديدا شوم؛ ناگفته نماند که در اين­خصوص آقايان اسفندياري و تيموري به منزل آقاي سوري در تهران رفتند و ماجراي کانديداتوري بنده و دلايلي در خصوص نيامدن وي ارائه کردند که موکول به خرم­ آباد شد و بعد از مدت کوتاهي آقاي سوري با ديداري که با آقاي تيموري داشتند گفته بودند که حالا من نيایم آقاي مومني چه انتظاري براي فعاليت از من دارند تا جبران گذشته را نمايم و نهايتاً بنا بر اين شد که جلسه­ اي در کوهدشت تشکيل و اعلام نمايند که قصد کانديداتوري ندارند اما از آنجا که برخي از دوستان تمايلي به حضور بنده نداشتند با اصرار و سماجت جناب سوري را متقاعد به ورود به عرصه کردند و – باکمال تأسف ازيادآوري آن­روزها- شکست مکرر اصلاحات در آن دوره نيز قطعي به نظرميرسيد وبه قول امروزي­ها نتيجه با چشم غيرمسلح نيز قابل رؤيت بود.

توضيح بنده در اين مورد که به نوعي دفاعيه شبيه است اينکه در آن مقطع بارها اعلام کردم که با روي باز از ائتلاف استقبال مي­کنم اما نظر برخي دوستان اين بود که بنا به حدس و ظن ما حداکثر اقبال عمومي براي شما دو هزار رأي است و جبهه­ي اصلاحات نيازي به ائتلاف با شما نمي­بيند. نتيجه­ کار بر خلاف تمايل دوستان و اينکه سرسوزني از هجمه و کم لطفي­شان عليه بنده کاسته نشد، رأي قابل توجه و آبرومندانه­اي بود که مردم نجيب شهرستان به خصوص نسل جوان و فرهنگيان و غيردولتيان در قالب آن بنده را مرهون لطف خودشان ساختند و براي هميشه ممنون و سپاسگزار آن توجه صادقانه­ دوستان و همشهريان هستم؛ ناگفته نماند که آراي بنده صرفاً به پشتوانه­ عنايت مردم بوده وگرنه از حيث عوامل اجرايي انتخابات و… دست بنده کاملاٌ خالي بود اما وجودم لبريز از اميد به عنايت همشهريان. همين­جا اضافه کنم که بسياري از دوستان و نزديکان جناب دوستي که همراه بنده بودند هنوز که هنوز است مغضوب ايشان­اند و من نيز از همکاري و همدلي جناب دوستي در آن دوره–به جبران تلاش شبانه روزي بنده در طي دو دوره کانديداتوري ايشان- بسيارممنونم؛ که اگر مديران اجرايي و هيئت اجرايي انتخابات مانع ايجاد نمي­کردند احتمال پيروزي من در دوره هفتم چندان دور از انتظار نبود.

پرسش: جناب مومني اگر مايل باشيد به همين ترتيب تاريخي، روايت دور هشتم و اتفاقات مربوط به آن را نيز بيان بفرماييد.

پاسخ: به موازات کانديداتوري بنده و جناب سوري در دور هشتم، کار به حَکَميّت آقاي کروبي و حضور تعدادي از دوستان به اتفاق جناب منتجب­ نيا در دفتر آقاي کروبي کشيده شد. طول و تفصيل اين ماجرا نيز بدين گونه است که جناب دوستي پيش از حضور همگي در دفتر جناب کروبي، بنده را با حالتي نسبتاً محرمانه به گوشه­ اي فراخواندند که بنابه استدلال من براي رهايي از تداوم نمايندگي آقاي امامي (نماينده وقت کوهدشت در آن دوره) بهتر آن است که شما و جناب سوري که توفيق چنداني در پيروزي نداريد از ادامه­ راه منصرف شويد و همگي از آقاي قبادي اعلام حمايت کنيم. (ناگفته نماند که تا مدتها جناب دوستي از سعه­ صدر بنده و روحيه­ تعاملم بارها و بارها تعريف و تمجيد مي­کردند)… بقيه­ ماجرا از اين قرار است که جناب دوستي در حضور آقايان اسفندياري، حسين خوشناموند، سوري، اکبري نسب و جمعي از دوستان با صراحت اعلام موضع نمودند با اين مضمون که از آقاي قبادي حمايت شود، اما نهايتاً آقاي سوري نپذيرفتند و به عنوان کانديداي اصلاح­ طلبان وارد عرصه­ي انتخابات شدند. موضع بنده نيز روشن بود و با ورود جناب سوري تا پايان کار با ايشان به عنوان کانديداي تفکر اصلاح­ طلبي همراه شدم. در اين ميان – به گواه گله­ مندي جناب سوري و دوستانشان ازآقاي دوستي- ايشان به نقل از خيلي افراد (الله اعلم) به شکل پيدا و پنهان از جناب قبادي به انحاي مختلف و سفارشات مکرر به نزديکان و آشنايان، حمايت کردند.

پرسش: مي­خواهم گريزي به بحث کانديداتوري ناتمام زنده ياد جان محمدآزادبخت و کيفيت انصراف ايشان در ميانه­ راه بزنم. هم­چنين مايلم پيش از آن در مورد اشاره­ جناب دوستي بيشتر بدانيم که گفته بودند جناب آزادبخت را شما و دوستان نزديکتان با هدف رقيب­ تراشي براي ايشان وادار به اعلام حضور کرده­ ايد وگرنه ايشان اصولاً تمايلي به اين موضوع نداشته­ اند.

پاسخ: بنده با قاطعيت اعلام مي­کنم که وادارکردن زنده ياد آزادبخت به کانديداتوري- به رغم بي ميلي ايشان- و تمام حرف و حديث مشابه اين، کذب محض است؛ توضيح اين که ضمن اقرار دوست و دشمن به درايت و لياقت زنده ياد آزادبخت، هم دوستان و همفکران دور و نزديک جناب آزادبخت از جمله بنده مايل به کانديداتوري ايشان بوديم هم خود ايشان به صراحت اظهار تمايل داشتند؛ با اين مضمون که در مقابل برخي که تمايل به کانديدا شدن ايشان را برخاسته از اميال نفساني تلقّي کرده بودند ايشان بسيار زيبا و اعتراض­آميز گفته بودند که چرا اين خواسته و ميل براي وزير و وکيل و حتي رئيس جمهور ميل نفساني نيست اما براي بنده که صادقانه داعيه خدمت دارم چنين برداشتي قابل تصور است؟! و نهايتاًبا اين رويکرد و تصميم اوليه ايشان اعلام موضع کردند.

مدتي سپري شد تا اينکه آقايان اسفندياري و آزادبخت از بنده خواستند در قالب نظرسنجي يا هرگونه استعلام ساده­اي وضعيت زنده ياد آزادبخت را در قياس با جناب دوستي بسنجم. پس از پيگيري­هاي مکرر از اصناف و اقشار مختلف و به ويژه فرهنگيان در سطح شهر به اين نتيجه رسيدم که با توجه به تمايل اکثريت مردم به جناب دوستي، موقعيت ايشان براي جذب آراي مردم در آن زمان مناسب­ تر است؛ بنابراين، نتايج اين نظرسنجي را در جلسه­ اي با حضور آقايان حاج آقا محمدکريم مروجي، اسفندياري، تيموري و زنده يادآزادبخت–در منزل جناب اسفندياري- به دوستان ابلاغ کردم و نتيجتاً همه ­ي دوستان اعلام حمايت از جناب دوستي را پذيرفتند الّا جناب تيموري که به خاطر همين قضيه در آن مقطع زماني اختلاف نظر داشتيم. استدلال آقاي تيموري در راي دادن به آقاي قبادي و مخالفت با آقاي دوستي اين بود که جناب دوستي بعدها به پشتوانه­ فکر و همکاري دوستان تمکين نخواهد کرد و در مراحل بعد از پيروزي، ديگران را در همفکري و تصميم گيري سهيم نخواهد کرد. البته با وجود اختلاف نظري که هم اکنون نيز با تصميم جناب تيموري در آن موقعيت زماني داشته و دارم، اما معتقدم که پيش­بيني ايشان در مورد رفتار سياسي جناب دوستي درست از آب درآمد.

به هر حال پس از انصراف جناب آزادبخت، فعاليت ما براي دوستي آغاز شد؛ رفتار سياسي صادقانه و تلاش بي وقفه­ تبليغاتي بنده براي دوستي – که دقيقاً خاطرم هست با يک لندرور ايشان را همراهي مي کردم–مورد اذعان تمامي دوستان است؛ به عنوان مثال شاهد مدعاي بنده در بازنمايي گوشه ­اي از تلاشهايم جناب دکتر شهمرادي است که در جلسه­ اي با حضور بانوان براي اعلام حمايت و تداوم پشتيباني از جناب دوستي – در منزل يکي از همسايگان دوستي- با قاطعيت و صراحت تمام همگي را به حمايت از جناب دوستي فراخواندم، به نحوي که فحواي کلامم مورد تحسين دوستاني از جمله دکترشهمرادي قرار گرفت.

حال بحث بنده در اين مورد تمرکز بر نوع رفتار جناب دوستي و شيوه­ي مديريت ايشان پس از پيروزي در انتخابات و در واقع نقد رفتار ايشان است که چرا با تصدي پستهاي خرد و کلان آن هم براي نزديکترين همفکران سياسي خود از جمله جناب اسفنديارپور و زنده ياد آزادبخت مخالفت تام داشتند؟! تا جايي که براي احراز سمت معاونت آموزشي آموزش و پرورش شهر براي جناب آزادبخت صريحاً مخالفت کردند به گونه­ اي که پادرمياني جناب حسين خوشناموند نيز کارساز واقع نشد؛ حال همگي مي­پذيرند که اين پست تا حدودي دون شأن زنده ياد آزادبخت بود و به اصرار بيش از حد دوستان و به جهت تواضع و نجابت مثال­زدني ايشان حاضر به تقبل اين پست شدند که آنهم در عين شگفتي ابتر و بي نتيجه ماند؛ نمیدانم حال چه شده است که جناب دوستي بنا به نکوداشت وارستگي زنده ياد آزادبخت به فکر برگزاري گنگره و بزرگداشت براي ايشان هستند؟!

در مورد جناب اسفندياري نيز گفتني ست که به موجب ارتباط سهل الوصول ما با سران اصلاحات در تهران بعد از انتخابات 76 و رياست جمهوري جناب خاتمي، مستقل از نظر جناب دوستي، بحث استانداري اسفندياري مطرح شد که مجدداً در کمال تعجب، با مخالفت آقاي دوستي و همراهي تعدادي ديگر از نمايندگان استان در آن دوره (به گواه صورتجلسه­ نمايندگان) نهايتاً آقاي رسولي سکاندار استانداري شدند و از همين زمان بود که اختلاف نظر بين ما و دوستي ايجاد شد. به تبع آن، جناب دوستي حتي با تصدي مديرکلي جناب اسفندياري نيز مخالفت شدیدداشتند، اما جنــاب مظفــر- وزير وقت- بدون استعلام نظر نمايندگان راساً به انتصاب اسفندياري به عنوان مديرکل آموزش و پرورش اقدام کردند. طبيعي است که مخالفت شديد آقاي دوستي با تصدي مديريت آموزش و پرورش کوهدشت برای بنده نيز بروز پيدا کند و به اين ترتيب اختلاف نظرها روز به روز بيشترتر شد.

در اين جا بايستي به اين نکته نيز اشاره کنم که جناب حاج پرويز احمدي – که در آن زمان تقريباً همه کاره­ ستاد آقاي دوستي و به نوعي در جريان جزئيات همکاري ما با جناب دوستي بودند پس از مدت کوتاهی به دليل تکروي آقاي دوستي از ايشان رنجيده شدند- شاهد اصلي مدعاي ما در مسبب بروز اختلاف نظرها بوده و احياناً باشند.

پرسش: گفته مي­شود که شما و برخي از همفکرانتان انتخابات دور نهم را تحريم کرديد؛ توضيح شما در اين مورد چيست؟

پاسخ: با اين که قصد صغري کبري چيدن در اين مورد ندارم اما باز ناگزير از توضيحاتي مقدماتي هستم به اين معنا که در دور نهم اصلاح­ طلبان کانديداي مشخص نداشتند به اين ترتيب قرار شد که از کانديداي خاصي حمايت نشود.

از سوي ديگر تصور عامه اين بود که جبهه­ اصلاحات انتخابات را تحريم کرده­اند که اصولاً اين تصور و برداشت درستي نبود و به هر روي مشارکت در انتخابات ولو در قالب رأي سفيد و تمکين به قانون اساسي، امري مبرهن و انکارناپذير بوده و هست.

اگر بخواهيم موضوع مذکور را جزئي­تر واکاوي کنيم بايد به زماني اشاره کنيم که به جناب دوستي و طي تماس تلفني- مشخصاً در مسيرخرم­آباد به کوهدشت- عرض کردم حال که فرصتي براي اتحاد و هم­انديشي مجدد پيش آمده بهتر است طي نشستي به رسيدن به نقطه­ اشتراک و احياي توش و توان اصلاح ­طلبان در اين شهر بيانديشيم، اما ايشان با صراحت موضع خويش را اعلام کرده و تمايلي به همفکري نداشتند.

در ادامه به ايشان گفتم که آيا در نبود کانديداي مشخص اصلاح­طلب آيا بهتر نيست که از ترسيم خط و خطوط توصيه­ آميز وقيم­ مآبانه براي مردم منصرف شويم و براي رأي هر کسي به اختيار خود احترام قائل شويم که نهايتاً ايشان بر موضع خود اصرار و پافشاري کردند.

از طرفي آقاي اسفندياري و بنده نيز پس از مشورت با تعدادي از دوستان و همفکران اعلام کرديم که هيچ يک از کانديداهاي حاضر، کانديداي اصلاح ­طلبان نيستند. ناگفته پيداست که مفهوم اين عبارت به معناي تحريم انتخابات نيست؛ زيرا تحريم انتخابات زماني معنا پيدا مي­کند که سلسله فعاليت­هايي براي برانگيختن مردم در راستاي عدم مشارکت در انتخابات شکل بگيرد. مؤيد اين مدعاي بنده فعاليت و شرکت پررنگ بسياري از اقوام و نزديکان ما در انتخابات و اعلام حمايت آنها از جناب ملکشاهي بود.

اضافه کنم که ابتدا و انتهاي فعاليت ما در انتخابات دور نهم اعلام موضع بي طرفي بود آن هم به جهت مستندسازي عقبه­ رفتار سياسي مان که در آينده بتوانيم از آن دفاع کنيم و پيداست که آينده­ي آن­روزها نيز همين روزهاست که ديديم جناب ملکشاهي با وجود پشتوانه­ي عظيم آراي اصلاح­ طلبان، نسبت به نقش آنها در توفيق ايشان کوتاهي کردند.

مي شود سوال کنم مصداق کوتاهي آقاي ملکشاهي را ذکرکنيد؟

بله، نمونه اي از کوتاهي وی در نوع چينش مديران ایشان است که از فرمانداري گرفته تا بخشداري­ها و روساي آموزش و پرورش و جهاد وبازرگاني و… عملکرد ایشان کاملاً مشهود است.

روي ديگر سخن بنده با جناب دوستي توضيح اين نکته است که بايد بپذيريم ملّت ايران پس از 8 سال تحمل سختي مرهون لطف الهي قرار گرفته­اند و رئيس جمهور منتخبي که برآمده از پشتيباني قاطع اصلاح­ طلبان بوده نصيبشان شده است؛ رئيس جمهوري که متقابلاً و با درايت به آراي طيف اصلاحات تمکين کرده و از نيروهاي خدوم اصلاحات در سطوح مديريتي خرد و کلان استفاده کرده است. حال وظيفه­ ما نيز پيروي از مشي اصولي اعتدال با رويکرد اصلاح ­طلبي است نه اين که در قالب سخنراني و بيانيه به گوش مردم بخوانيم که رأي مردم در انتخابات رياست جمهوري بازخورد مشي ميانه­ روي ما در مشايعت جناب ملکشاهي تا راهيابي ايشان به مجلس بوده است، حال آنکه به گفته خود ايشان در خيلي از اظهارنظرها، جناب ملکشاهي متعلق به جريان اصولگرايي است و البته طرفداري وي از آقاي قاليباف مبيّن اين ادعا ست.

سؤال بنده از جناب دوستي اين است که آيا اکنون که با پيروزي جناب روحاني و وجود زمينه و استعداد لازم براي استفاده­ بهينه از نيروهاي اصلاح­ طلب نظير جناب محمد آزادبخت و امثال ايشان – که هم رفيق شفيق و مورد تأييد شما هستند و هم به جدّ طرفدار و حامي جناب ملکشاهي بوده ­اند- مهياست چرا پيشبرد ساز و کار چنين نيروهاي ارزشمندي براي تصدي پست درميانه­ کار ابتر ماند؟!

به نظر بنده از دو حال خارج نيست: يا جناب ملکشاهي با وجود حمايت همه جانبه­ شما از ايشان، حرف­شنوي کافي از شما ندارند يا اصولاً موانعي پيش پا افتاده وجود دارد که شما در برطرف کردن آنها اهتمام نداريد. آيا اين شما نبوديد که در روي آوردن جناب آزادبخت به آقاي ملکشاهي و طرفداري همه جانبه از ايشان اصرار داشتيد؟! حال با اين نتايج تأسف­بار در مورد ابتر ماندن مسئولیت ايشان آيا باز مي­توانيد دستور حمايت و جانبداري اصلاح­ طلبان از شخص خاصی را صادر فرماييد؟؟!!

هم­چنين اين روزها تقريباً تمام افرادي که براي احراز مسئوليت معرفي مي­شوند وجه اشتراک همگي­شان راي به آقاي ملکشاهي بوده و از طرفي ديگر به نوعي همفکر و همکار سياسي و مورد تأييد ما نيز هستند. پيداست که وجود اين وجوه اشتراک در نيروهاي اصلاح ­طب معرفي شده براي احراز مسؤوليت، کافي ست تا پيگيري­هاي لازم به سرعت و بدون مانع پيش برود، درحالي که ايجاد موانع در جهت تغيير، خود به خود منجر به تثبيت مديران احمدي­ نژادي مي­شود.

آيا به نظرتان اينکه شما مکرراً بر طبل «تک­صدايي» مي­کوبيد و نظر خويش را به عنوان نظر اصلاح­ طلبان اعلام و به نوعي فتوا صادر مي‌کنيد، عاري از هرگونه شائبه­ انحصارطلبي است اما ديگران را که هر لحظه براي ائتلاف معقول و اتحاد منصفانه آماده بوده­اند مي­توانيد انحصارطلب معرفي کنيد؟!

جناب دوستي شک نداشته باشید که بازخورد رفتارهاي سياسي شما و ديگران در چند سال اخير بهترين داور و عياري است که صحت و سقم ادعاها و تفکرات را به خوبي از هم تفکيک مي­کند. شما در دو دوره اخير بدون اينکه کمترين مشورت و همفکري با طيفهاي متعدد اصلاح­طلبي داشته باشيد، متأسفانه نظراتِ نديده و نشنيده بسياري از خوش فکرترين جوانان اصلاح­طلب نسل اول و دوم را به نفع خودتان مصادره مي­کنيد و به نمايندگي از اصلاحات، همه جوره و مستحکم به دفاع از عملکرد جناب ملکشاهي مي­پردازيد و در عوض، همگي را جز خود انحصارطلب معرفي مي­کنيد.

گذشته از اين نقد و گلايه­ ها که در بستر فعاليتهاي سياسي – آنهم درجبهه­ اي مشترک- معمول و متعارف است، انتظار تمامي دوستاني که دل درگرو برافراشته شدن پرچم حاکميت اصلاح­طلبان و پيشبرد اهداف انقلابي و اصولي اين جبهه دارند از جناب دوستي اين است که از عصبانيت اخير خود بگذرند و تمام اهتمام خود را در مسير ايجاد ائتلافي همه جانبه براي احياي اصلاحات به کار گيرند؛ ائتلاف و اتحادي که کاملاً و بدون شبهه در خدمت نيروهاي خوشفکر و منصف و موجّه اصلاح­طلب بوده و از هرگونه يأس و سرخوردگي مبرّا باشد.

آقاي دوستي بايد بدانند که همين مردم متواضع و نجيب که بارها و بارها با تلاش و ازخودگذشتگي بستر توفيق و ارتقاي ايشان و امثال ايشان را هموار کرده ­اند، ولي­نعمت ابدي همه ماهستند. تکمله­ عرايضم در اين مبحث که اندکي هم طولاني شد اينکه جناب دوستي با سعه­ صدر کافي و در راستاي پاسخگويي به شايستگي جواناني که اصلاح­ طلب تر از ما هستند به دنبال گريزگاهي از اين گلوگاه سختِ پراکندگي و يافتن سرپناهي با نشان و آرم اصلاح ­طلبي باشند به اين اميد که جبهه­ اصلاحات به توانمندي سابق خود رجعت کند.

پرسش: به عنوان يک فعال سياسي که حافظه­ تاريخي و تحليلتان در مورد اغلب دوره­ هاي انتخاباتي قابل اعتماد است، کليت موضع و رفتار سياسي جناب دوستي را چگونه ارزيابي مي­کنيد؟

پاسخ: در مورد جناب دوستي بايد عرض کنم که ايشان درعرصه­ مسؤوليتهاي اجرايي بسيار فعال و پرانرژي بودند؛ مخصوصاً کارنامه­ ايشان در شهرداري­ها به ترتيب تاريخي حضور ايشان در گراب، کوهدشت، خرم­آباد و تهران منشأ خدماتي براي مردم بوده­اند، در عرصه­ي سياست نيز ايشان چه بخواهد چه نه، در فايل اصلاح­ئطلبي هستند و در مورد انتخابات کوهدشت نیز ايشان در تمام ادوار فعال بوده و در دوره­ کانديداتوري آقاي اسفندياري نيزاز هيچ نوع مساعدت و فعاليتي فروگذار نکرده­ اند و همواره تلاش ايشان نمود برجسته­ اي داشته است.

در مورد بازه­ زماني مسؤوليت­هاي ايشان نيز همگي مستحضرند که تمام مسؤوليتهاي جناب دوستي در دوران حاکميت اصلاحات بوده و پيداست که ارتقاي ايشان مديون اصلاحات است و اگر در مقاطعي نيز جناب دوستي به زعم بنده و ديگر دوستان، موضع مطلوبي اتخاذ نکرده­ اند، لابد براي خود ادلّه­ اي داشته و چون بناي مجادله ندارم سعي مي­کنم به خوبيهاي ديگران اشاره کنم.

در نتيجه همان­طوري که قبلاً ذکر کردم ايشان اساساٌ در فايل اصلاح­ طلبان هستند . گلايه­ جمعيِ اصلاح­ طلبان از جناب دوستي اين است که چرا با وجود ارتباط ايشان با سران اصلاحات، در سطح شهرستان اين­گونه رفتار تناقض آميزی دارند. مصاحبه­ ها و سخنان اخير ايشان جز تشديد اين گلايه از سويي و پاشيدن گرد يأس و نوميدي برچهره­ ي فعالان سياسي اصلاحات شهرستان از سوي ديگر، نتيجه و حاصلي نخواهد داشت. (مراجعه به کامنت مصاحبه­ هاي اخير نشان­دهنده ميزان تأثيرآن است) نهايتاً بايد پرسيد که جناب دوستي آيا منصفانه است که در مصاحبه­ هاي اخير اعلام کنيد که زمان چپ و راست و افراطي­گري گذشته است و تنها مشي باقي مانده و منطقي اعتدال است؟!(البته با تعریف ایشان از اعتدال) و از طرفي در مصاحبه­ ی آخر فقط خود را اصلاح­ طلب دانسته و ديگران را مدعي اصلاح­طلبي بدانید؟؟!! اين همه تناقض در دو مصاحبه با فاصله­ زماني کم؟؟!!

پرسش: آيا براي دور دهم انتخابات مجلس برنامه­ خاص و مدوّنی داريد؟

پاسخ: بله قطعاً برنامه داريم و از تمام ظرفيتهاي ممکن براي حضور اصلاح­ طلبان استفاده خواهيم کرد؛ پيش از آن بايد توضيح دهم که در دور قبل عدم حضور کانديداي اصلاح­ طلبان در کوهدشت به تبع عدم حضور کانديداهاي اصلاح­ طلب در سراسر کشور بود اما وضعيت کنوني بسيار متفاوت است و با توجه به تغيير دولت بارقه­ هاي اميد براي حضور کانديداهاي اصلاح­ طلب در کل کشور وجود دارد و کوهدشت نيز به موازات سياستهاي ابلاغي جبهه­ اصلاحات حتماً کانديدا خواهد داشت.

پرسش: به نظر شما کانديداهاي احتمالي اصلاح­ طلبان در کوهدشت چه کساني مي­توانند باشند؟ و آيا اميدي به ائتلاف اصلاح ­طلبان و به هم پيوستن آنها در راستاي داشتن کانديدايي واحد وجود دارد؟

پاسخ: درمورد امکان اعلام اسامي کانديداهاي احتمالي يا قطعي – با توجه به بازه­ زماني تقريباً يکساله تا انتخابات- نمي­توان به صراحت و با اطمينان چيزي گفت و بايد منتظر بود تا نزديک شدن به فصل انتخابات روز به روز اين هاله­ گمانه­ زني­ها روشن­تر و نمايان­ترشود.

البته افرادي از جريان اصولگرايي نظير آقايان ملکشاهي، قبادي و امامي به شکل پيدا و پنهان فعاليت خود را آغاز کرده­ اند. هم­چنين افراد ديگري که در مراحل مقدماتي هستند و فعاليتشان چندان آشکار نشده است اما درمورد اصلاح­ طلبان وضعيت فعلاً کمرنگ­تر است اگرچه برخي دوستان – که همگي براي ما قابل احترام هستند- اعلام آمادگي کرده­اند اما هنوز هيچ گزينه­ اي قطعي و مسلم نيست.

رويکرد ما نيز اصولاً رويکردي به دور از اعمال هرگونه قيم­م آبي خواهد بود و از هر کسي که صلاحيت کانديداتوري را در خود ببيند استقبال خواهد شد البته به اميد يکي شدن کانديداهاي متعدد وبه قول دکتر شهمرادي خروجي آن پيروزي جبهه­ي اصلاح­ طلبي باشد؛ چون نتيجه­ي پيروزي جبهه­ اصلاحات در اين دوره بيش از پيش اهميت دارد و به نظر بنده اين موضوع خواسته­ عمومي و شايد تنها خواسته­ي اصلاح­طلبان باشد؛ چرا که دستيابي به منافع جمعي اولويتی است که شايد بتوان گفت تا حال به نسبتي مغفول مانده است و منطق تجربه­ي چندين و چندساله­ اصلاحات و انباشت عقلانيت و خرد جمعي اين طيف سياسي ايجاب مي­کند که اتحاد و اجماع بر روي يک گزينه­ قابل اعتماد و قوي اولويت اول باشد. در پايان این بحث بايد بگويم که شخصاً به اجماع اصلاح ­طلبان در اين دوره بسيار اميدوارم.

پرسش: به نظر شما چه فرد يا افرادي در جريان اصلاحات کوهدشت مشمول اصطلاح «انحصارطلب» هستند؟

پاسخ: البته به کار بردن اين اصطلاح اصولاً کار درستي نيست؛ چرا که اگر کسي خود را اصلاح­ طلب بداند بنابراين بايستي انحصارشکن باشد نه انحصارطلب و ناگفته پيداست که انساني که مواضع رفتاري­اش به سمت و سوي انحصارطلبي مايل باشد، خود به خود از دايره­ اصلاح­ طلبي فاصله مي‌گيرد.

بايد بپذيريم که اصطلاح انحصارطلبي پيرامون خصائلي نظير تنگ­نظري، همه چيز را براي خود خواستن، خودبزرگ­بيني، اعتقاد نداشتن به همفکري، قيم­مآبانه عمل کردن و مانند اينها مفهوم و معنا پيدا مي­کند. حال تمامي مخاطبان محترم اين نوشته مي­توانند با پيگيري مواضع سياسيون اين شهر به راحتي مصداق يا مصاديق انحصارطلبي را بيابند و در اين خصوص اگر مروري بر گذشته داشته باشيم به روشني درخواهيم يافت که اگر ما ميل به انحصارطلبي داشتيم زنده ياد جان محمد به نفع آقاي دوستي کنار نمي­رفت و يا بنده به نفع آقاي سوري در دور هشتم کنار نمي­رفتم و يا هم­چنین در دور نهم و دهم بدون توجه به نظر اصلاح­ طلبان اعلام موضع مي­کرديم. آيا اين موارد نمي­تواند مردم را در خصوص شناسايي اصلاح ­طلبان آگاهي بخشد؟

روشن است که بنده در چند سطر پيش از اين اعلام کرده­ ام که ضمن استقبال از حضور کانديداهاي متعدد جبهه­ اصلاحات در بادي امر، نهايتاً به نظر اجماعي دوستان و همفکران در راستاي پذيرش يک کانديداي واحد براي نيل به پيروزي جريان احترام خواهيم گذاشت و انتظار داریم که بقيه­ همفکران نيز به اجماع نهايي تمکين کنند تا نهايتاً مشخص شود که اصلاح­ طلب کيست و انحصارطلب چه کسي؟

پرسش: اخيراً سؤالاتي درباره­ي انگيزه ­ها و سمت و سوي فعاليت­هاي خيريه­ آقاي دوستي در فضاي مجازي مطرح شده است. نظرشما در اين خصوص و به طورکلي عملکردآقاي دوستي چيست؟

پاسخ: اتفاقاً سؤال خوبي ست! انصاف باید داد. اخيراً ایشان در خصوص مدرسه­ سازي قدم­هايي برداشته­ اند که نفس عمل، مثبت است. لازم مي­دانم يادآوري کنم که مؤاخذه­ ايشان در اين عمل کار درستي نيست. به هر حال ايشان با هر هدف و نيتي قدمهاي خيري براي کوهدشت برداشته­اند. ما اجازه نداريم « نيت­خواني» کنيم و اعتقادات­مان به ما آموخته است که حسن ظن داشته باشيم. عمل خير از جانب هر شخصي تحسين برانگيز است.

پرسش: از نظر آقاي دوستي شما و دوستانتان «مدعي اصلاح­طلبي» هستيد. پاسخ شما به اين اظهارنظر چيست؟

پاسخ: به نظر بنده اين سؤال را بايد از مردم پرسيد. وجدان جمعي مردم در اين خصوص قضاوت درستي خواهد داشت. به قول معروف «آنچه عيان است چه حاجت به بيان است؟!»

اما به نظر مي­رسد بيشتر قضاوتهاي آقاي دوستي در اين روزها حاصل نوعي دستپاچگي و فرافکني است. يکبار ما را اصلاح طلب افراطي مي­خوانند، روز ديگر مدعي اصلاح­ طلبي! اين اظهارنظرها چگونه با هم جمع مي­شوند؟! سابقه­ ما و دوستانمان در جبهه­ي جنگ و شهادت­طلبي در دفاع از نظام شفاف و روشن است و نيــازي به توضيـح نمي­بينم اما مي­خواهم در اينجا خاطره اي براي شما تعريف کنم؛ پيش از انتخابات رياست جمهوري سال 76 در تهران جلسه­ اي داشتيم که در آن بحث کانديداتوري آقاي خاتمي مطرح شد.

توده­ي مردم شناخت زيادي از ايشان نداشتند. به ياد دارم که در همان روزها در محوطه­ آموزش و پرورش کوهدشت به چند نفر از دوستان برخوردم. يکي از دوستان اصولگرا به کنايه گفت اين دوره هم که آقاي ناطق نوري قطعاً رئيس جمهور خواهد شد. گفتم خدا را چه ديدي شايد اين بار خاتمي رئيس جمهور ما باشد. پرسيد خاتمي ديگه کيه؟! گفتم همان وزير ارشاد دولت هاشمي. همه زدند زير خنده. من هم با همان لحن شوخي گفتم حالا شما بخنديد بعداً ما به شما مي­خنديم.

به هر حال فعاليت ما هميشه شفاف بوده و سابقه­ي ما در تمام موضوعات مشخص است. هيچ­گاه در فضاي خاکستري شرايط جا خوش نکرده­ايم. نمي­خواستم اين سؤال را پاسخ دهم اما چون شما پرسيديد به اين مختصر اکتفا مي­کنم.

مومنی دو

پرسش: آقاي دوستي مدعي است که شما براي آقاي محمد آزادبخت توطئه داشته­ ايد در بحث مطرح شدن ايشان براي فرمانداري کوهدشت. در اين خصوص نظري داريد؟

پاسخ: البته اين موضوع بهتر است از جناب آقاي آزادبخت پرسيده شود. اما بايد عرض کنم که با عنايت به اين که در دولت قبل آقاي ملکشاهي از هيچ­کدام از نيروهاي اصلاح­ طلب در سطح شهرستان استفاده نکرد (به استثناي چند مديرمدرسه) بعد از روي کار آمدن دولت روحاني و تغيير اجتناب ناپذير مديران دولتي، ما سعي داشتيم بيشتر جهت مسئوليت افرادي تلاش کنيم که آقايان ملکشاهي و دوستي حساسيتي روي آنها نداشته باشند و به نوعي مورد موافقت آنها نيز واقع شوند.

جالب اينکه اين موضوع عکس برداشت آقاي دوستي است. آقاي آزادبخت داراي اين ويژگي بود که هم فردي توانمند و اصلاح طلب بود و هم براي اين آقايان زحمات زيادي کشيده بود. متأسفانه درخصوص آقاي آزادبخت بايد گفت که حداقل آقاي دوستي همکاري نکردند در ضمن آقاي دوستي مي‌توانستند به زعم خويش توطئه­ ما را خنثي کنند و اگر واقعاً به اين نتيجه رسيده بودند که نظر ما اين بوده است که آقاي آزادبخت فرماندار نشود مي­توانستند با پشتيباني از ايشان و فرماندارشدن ایشان نقشه­ ما را خنثي کنند!

در خصوص آقاي کرم محمدي هم پس از مطرح شدنش توسط استانداري، با توجه به سابقه­ شفاف اصلاح­ طلبي و عملکرد مثبت ايشان در دوره اصلاحات، از طرح اين موضوع خوشحال شديم و با وجود بي ميلي اوليه آقاي ملکشاهي، چون آقاي دوستي مخالفتي نداشتند ايشان فرماندار شدند.

نيت ما تنش و درگيري با آقاي ملکشاهي يا دوستي نبوده و نيست. درخصوص ديگر مسئولين نيز ما دوست داريم به صورتي باشد که مورد رضايت همگان باشد؛ اعم از آقايان ملکشاهي و دوستي و به ويژه دوستان اصلاح­ طلب. مردم البته در اين مورد قضاوت خواهند کرد.

پرسش: نظر خود شما در مورد موضع گيري­ها و عملکرد آقاي ملکشاهي چيست؟

پاسخ : در اين خصوص بناي واردشدن در جزيئات عملکرد آقاي ملکشاهي ندارم ولي اگر ايشان در دولت احمدي­ نزاد نخواستند يا نتوانستند پاسخگوي ياري اصلاح­ طلبان در اخذ آرا شوند توقع اين بود که با توجه به تغيير دولت براي مسئوليت نيروهاي شايسته اصلاح ­طلب پيشقدم شود و حتي در اين خصوص تلاش نمايد ولي متأسفانه بنا به دلایلی روند تغيير کند شد.

ما تجربه نماينده اصولگرا در دولت اصلاحات را داشته­ ايم که نتوانستد مؤثر باشند اما موقعيت ايشان فرق مي­کرد و مي­توانست با کمک و پشتيباني برخي دوستان اصلاح­ طلب تا حدودي موفق­ترعمل کنند. به نظرم اگر آقاي ملکشاهي مشاوران خوبي می­داشتند شايد موقعيتش بهتر از حال بود. ايشان تنها کانديداي اصولگرايان در کوهدشت نبوده و نيستند؛ چرا که اصولگرایان دو کانديداي مطرح ديگر داشته و دارند و راي اصولگرايان بيشتر در سبد انتخاباتي آنها ريخته مي­شود. هم­چنین از طرفی ایشان نمی­توانند کانديداي اصلاح­ طلبان محسوب شوند، پس بهتر بود با اصلاح­طلبان کنار مي‌آمدند. در اين صورت اگر براي کانديداهاي اصلاح­ طلبان مانعي ايجاد مي­شد ايشان مي­توانست روي کمک اصلاح­ طلبان مجدداً حساب باز کند و اگر هم اصلاح­ طلبان موانعي نداشتند ايشان به پاس زحمات دور قبل از آنان حمايت مي­کرد و اين حرکت باعث ماندگاري خاطره­ خوش از ايشان مي­شد، گر چه اين وضعيت که اصلاح ­طلبان دو باره مجبور به انتخاب کسي غير از جريان اصلاحات شوند پيش نخواهدآمد. البته برای شهرستان کوهدشت توسط ایشان زحمات و پیگیریهایی انجام گرفته که به جای خود قابل تقدیر است.

پرسش: دوباره برگرديم به موضوع زنده ياد جان محمدآزادبخت؛ آقاي دوستي خيلي از ايشان تعريف کرده اند. بنده مطلع هستم که شما با مرحوم آزادبخت رابطه­ اي طولاني و نزديک داشته ­ايد که زبانزد بوده است. اگر ممکن است در اين مورد توضيح بيشتري بدهيد.

پاسخ: درست است. هر چه از آن عزيز صحبت کنيم کم گفته­ ايم! بنده رابطه دوستانه و بسيار نزديکي با ايشان داشتم؛ دقيق­تر بگويم ازسال 64 تا زماني که به رحمت خدا رفت. از خصوصيات و ويژگيهاي شخصي و شخصيتي ايشان به هرچه که آقاي دوستي گفته­ اند روشنفکري ايشان را نيز اضافه کنيد.

به جرأت مي­توانم بگويم آقاي آزادبخت حداقل ده سال از نظر روشنفکري از بقيه جلوتر بودند، گرچه زياد اهل اعلام نظر در مجامع و محافل نبود. صداقت، صميميت، پاکدستي، عطوفت و مهرباني و مهمان­نوازي ايشان زبانزد خاص و عام بود. و روشنفکري وي که عرض کردم شايد يک دهه از ديگران پيشرو­تر بود. حال که شما دو باره اين موضوع را مطرح نموديد مايلم با اجازه شما يک سؤال را از آقاي دوستي در اين خصوص مطرح نمايم!

بفرماييد؛ خواهش ميکنم!

پاسخ: سؤال اين است که اگر آقاي دوستي با اين همه ويژگي­هاي خوبي که از آن عزيز ياد کرده­ اند و ظاهراً ايشان را قبول داشته­ اند، چرا به نفع ايشان کنار نرفتند؟! مگر اعتقاد ما بر اين نيست که اگر فردي واجد شرايط و اصلح­تر از خودتان يافتيد، تکليفي نداريد؟!

اگر جواب آقاي دوستي اين است که ايشان اقبال عمومي کمتري داشتند کافي بود که آقاي دوستي با کناره ­گيري خود و اعلام حمايت از آقاي آزادبخت اين اقبال عمومي را به حداکثر برسانند. آن­ هم با اقبال و جايگاهي که مرحوم آزادبخت بين عموم مردم و خصوصاً فرهنگيان داشت. هم­چنان با روندي که پيش­تر اشاره کردم آقاي آزادبخت با صداقت تمام به نفع ايشان کنار کشیدند و منافع جمعي را بر منفعت شخصي ترجيح دادند. مضاف بر اين بايد پرسيد که چرا بعد از پيروزي در انتخابات مانع حضور ايشان در مديريتهاي شهرستان – به گونه­اي که پيش­تراشاره شد- گرديد؟! اين ها همه به کنار… چرا پس از پيروزي آقاي خاتمي و روي کار آمدن دولت اصلاحات و حمايت و فعاليت قاطع ما از روز اول براي آقاي خاتمي باز ايشان زنده ياد جان محمد آزادبخت را به عنوان فرماندار پيشنهاد ندادند در حالي­که با شناختي که مسئولين از ايشان داشتند آقاي آزادبخت را به عنوان فرماندار نورآباد برگزيدند. در هر حال قضاوت را در اين خصوص به وجدان عمـومي مي­سپارم.

پرسش: درمصاحبه­ اخيرآقاي دوستي، ايشان نظراتي را در رابطه با «حلقه­ اسفندياري» مطرح نموده­ اند. مايلم نظر شما را در مورد اين اظهارات جويا شوم.

پاسخ: ابتدا بايد عرض کنم که منظور از حلقه، بيشتر يک جمع چندنفره و معدود تصور مي­شود در حالي که کليه دوستان به نوعي به آقاي اسفنديارپور علاقه مندند. ضمناً تا جايي که بنده برداشت نمودم آقاي دوستي به آقاي اسفنديارپور و حلقه­ي ايشان اشاره نکردند بلکه از وي سوال شده بود. حالا آقاي دوستي چه جوابي داده­اند بماند. با توجه به شناختي که از ايشان دارم هميشه از آقاي اسفندياري به نيکي ياد مي­کردند و ياد دارم که از نظر ايشان آقاي اسفندياري از « تقدس خاصي» برخوردار بود و در پنج مرحله­ انتخابات براي آقاي اسفندياري بسيار فعال بوده، اما دلايل و عوامل عصبانيت آقاي دوستي طي چند ماه اخير را نمي­دانم! و موضع­ گيري­هاي اخير آقاي دوستي خيلي برايم تعجب­آور است.

همه را زير سؤال بردن، گذشته را ناديده گرفتن، خود را ناجي جريان منطقه و حتي کشور دانستن و ديگران را حاشيه فرض کردن… اينها ادبيات آقاي دوستي نبوده است و باور آن برايم کمي دشوار است. توقع اين است که با بالا رفتن سن، تحمل افراد هم بیشتر شود . آقاي دوستي برخلاف گذشته کم حوصله شده­اند؛ چون ايشان يک سيرصعودي داشته و از شهرداري گراب به نمايندگي و استانداري و شهرداري و شوراي شهر تهران راه يافته­اند و صد البته اين ترقي را مديون تمام شهروندان کوهدشتي از خاص وعام هستند. فرض کنيم که از ديد ايشان چند نفر مورد نقد باشند، اگر آن چند نفر تأثيرگذار نبوده و نيستند پس چرا بايد عصباني شوند و اگر ايشان درست مي­گويند و آن چند نفر در کار و مسير ايشان کارشکني کرده­اند پس توفيق نداشته­ اند و باز بايد ناديده گرفته شوند.

به بيان ساده ­تر، يا مؤثر نبوده­ اند پس زياد توجه نفرمايند و يا اگر مؤثربوده­ اند که ايشان اين سيرصعودي و کاميابي را نداشت! و يا واقعاً هيچ­کدام از اينها نيست و کارشکني صورت نگرفته و ايشان سوءظن دارند که بايد در برداشت خود تجديد نظر کنند.

جايگاه افراد در کوهدشت را بايد از مردم پرسيد، تاثير و رابطه­ آنها با مردم را بايد از خود مردم جويا شد. نيازي به توضيح بيشتر نيست و از جناب آقاي دوستي ميخواهم با سعه­ صدر و تحمل بيشتر با قضايا برخورد نمايند. نه اين­که هر روز عليه کسي بگويند و بنويسند و ديگران را به مبارزه بطلبند. عاقبت اين کارها نه به سود جريان اصلاحات است نه به سود عامه­ مردم و نه خود ایشان.

پرسش: نظر خود شما به عنوان کسي که رابطه­ نزديکي با آقاي اسفنديارپور داريد نسبت به گذشته و حال ايشان چيست؟

پاسخ: پاسخ به اين سؤال براي اینجانب ممکن است شائبه ی جانبداری از شخصیت ایشان به دلایل نزدیکی و قرابت ما گذاشته شود ولی باکی نیست، از ديگر سو شايد براي برخي عزيزان و مخصوصاً نسل جواني چون شما که از نزديک با ايشان آشنايي نداريد تعريف و تمجید از ايشان که يک عمر را در مسير انقلاب و اصلاحات تلاش کرده­ اند و نقش مؤثر ايشان در اين راستا – آن­هم در فضاي تنگ مصاحبه- آن­چنان که شايسته است مقدور نباشد.

اما به هر حال عرض مي­کنم که گذشته از اينکه هر کسي قابل نقد است و با عنايت به فضاي کلي کشور در دو دهه اول، اين امر شامل حال همه و ايشان هم مي­شود اما به گواهي مردم – ازهمفکران گرفته تا دوستان غير همفکر- مهم­ترين خصلت ايشان، صداقت و شفافيت در گفتار و رفتار است؛ از نظر اعتقادي فردي متديّن و مذهبي است و از نظر فکري روشن و به­روزاست؛ خيلي تشنه­ کرسي­هاي رياست و موقعيت نبوده و نيست و عزت خود را هيچ­گاه براي رسيدن به منصب و متاعي خدشه­ دار نکرده (گذشته از اینکه به اذعان موافق و مخالف ،از دوران مدیریتی ایشان در آموزش و پرورش استان و خدمت به مردم به عنوان دوره ای طلایی یاد میشود ،در این مسیر خانواده ی خویش رانیزاز دست دادند و موجب تاثر همگان شد)و داراي موضع­ گيري شفاف و مشخص در گذشته و حال بوده و اگر موضوعي را با مشورت دوستان درست تشخيص دهد همان­گونه عمل مي­کند.

موضع­ گيري ايشان در مجلس در دوران نمايندگي، حمايت قاطع ايشان از رئيس جمهور محبوب سيد محمد خاتمي درسال 76 و سخنراني وي در اين راستا، فعاليت­هاي ايشان در طول اين مدت در جبهه­ي اصلاحات و آخرين مورد هم سخنراني وي در حمايت از آقاي دکتر روحاني در کوهدشت همه و همه گذشته­ ايشان را شفاف و قابل دفاع کرده است.

همه مسائل را مردم و دوستاني که به او ايمان دارند بيشتر و بهتر از من مي­دانند. صداقت و سلامت رفتاري و شخصيتي و قضاوت منصفانه و عزت نفس و پاکدستي ايشان زبانزد اکثر مردم بوده و در موارد مذکور بسياري از دوستان از ایشان به عنوان الگو ياد مي­کنند. به اذعان همه­ مردم، شکل­ گيري جريان چپ نه تنها در کوهدشت که در استان لرستان با کانديداتوري و نمايندگي ايشان و با پشتوانه­ی مردم کليد خورد و دوستـــان اصلاح ­طلب سطح استان هم به اين موضوع اذعان دارند و به ويژگي­هاي يادشده در خصوص ايشان ايمان دارند و به نوعي يک چهره­ ملي محسوب مي­شود که ارتباط نزديکي با سران اصلاحات داشته و دارد ولي به دلايل ذکرشده خيلي در پي نام و نشان و منصب و مقام نيستند و عزت نفس خود را بر هر مقام و موقعيتي ترجيح مي­دهند.

ناگفته نماند که بسياري از دوستان در کوهدشت داراي فضائل اخلاقي يادشده هستند اما چون سؤال شما درخصوص ايشان بود بنده هم در مورد ايشان عرض نمودم.

پرسش: آيا آقاي اسفنديارپور يا خود شما برنامه­ اي براي کانديدا شدن داريد؟

پاسخ: با توجه به اهميتي که اصلاح­ طلبان و اعتدالگرايان براي سرنوشت کشور و به تبع آن براي توفيق دولت دکتر روحاني قائلند، مجلس دهم اهميت ويژه­اي در سطح ملي يافته است. روشن است که توفيق دولت تدبير و اميد در گرو همراهي مجلس با آن است و اين توفيق حاصل نمي­شود مگر در توفيق اصلاح­ طلبان و اعتدالگرايان در کسب اکثريت کرسي­هاي مجلس دهم.

از اين منظر و با توجه به اين اهميت، در صورت لزوم کانديداتوري ايشان و یا بنده منتفي نيست. در بعد محلي هم شهرستان کوهدشت عليرغم پتانسيل و ظرفيت بسيار بالاي منابع طبيعي و انساني متأسفانه آنطورکه شايسته است توسعه نيافته و از اين منظر هم مجلس دهم و به طور کلي اينکه نماينده شهرستان شخص کارايي باشد مهم است. هرکدام از ما که لازم باشد کانديدا خواهيم شد. البته اين به آن معنا نيست که فقط ما کانديدا شويم بلکه هم­چنان که پيشتر اشاره شد هر کدام از دوستان که مي­توانند، بهتر است کانديدا شوند.

همه فعاليت مي­کنيم و در اصل هدف مان يکي خواهد بود. اينجا اعلام مي­کنم که آنچه مهم است وحدت و توفيق است و اگر بنده يقين داشته باشم که نماينده خواهم شد اما به وحدتمان لطمه وارد می­شود، وحدت را بر نمايندگي خود ترجيح داده و اعلام مي­کنم که هرچه به صلاح اصلاح­ طلبان باشد انجام خواه مداد؛ چه کناره گيري به نفع ديگران و چه ماندن در صحنه. ما هم مطيع خروجي هم­ انديشي تمام دوستان اصلاح­ طلب خواهيم بود.

پرسش: به نظرخودتان مشکلي براي تأیيد صلاحيت نداريد؟

پاسخ: البته تأييدو رد صلاحيت هيچ کس حتي اصولگرايان به صورت قطعي قابل پيش ­بيني نیست چرا که تجربه گذشته اين را ثابت کرده است ولي بايد عرض کنم بنده در دوره­ هاي پنجم، ششم، هفتم و هشتم ثبت نام کرده­ ام و هميشه تأیيد صلاحيت شده­ ام هرچند در همه­ آن ادوار کانديداي فعال نبوده­ ام. حتي در دور پنجم که بنده با توجه به شرايط به اصطلاح کانديداي سايه بودم از جريان ما فقط بنده تأييد صلاحيت شدم و بعداً با بررسي مجدد ديگران نيز تأييد شدند.

در عين حال با توجه به سمت وسوي اعتدالي کل جامعه و با توجه به سوابقي که در همراهي با نظام جمهوري اسلامي داشته­ام -که نيازي به توضيح واضحات نيست- مشکل خاصي در راستاي تأييد صلاحيت خود نمي­ بينم.

و سخن پاياني؟

پاسخ: در پايان، همه­ دوستان و همفکران را به داشتن سعه­ صدر، حوصله، تعامل و گشاده­ رويي دعوت مي­کنم. بنا نيست تمام گفتار و رفتار و عملکرد ديگران به خواست و ميل ما باشد و در عين حال نمي­توانيم ديگران را به تبعيت از خود مجبور کنيم.

با بالا بردن سعه­ صدر و ظرفيت پذيرش ديگران رفتار و گفتار و موضع­ گيري آنها هم برايمان قابل تحمل خواهد شد. به قولي «بايد درک حضور ديگري داشته باشيم.» با حرص ­خوردن و ديگران را حرص دادن راه به جايي نخواهيم برد. و با تلاش، منافع جمعي را بر فردي ترجيح دهيم و مضاف بر این­ها با گذشت و تعامل و هم­ انديشي مسير وحدت و يکدلي را هموار کنيم.

چند بار شکست جريان اصلاحات به علت عدم وحدت تجربه کمي نیست، لذا سعي شود از هرگونه توهين و تخريب ديگران حتي رقباي فکري و سياسي خود شديداً بپرهيزيم و به افق­ه اي روشن براي سربلندي شهر و ميهنمان بيانديشيم؛ ازصمیم قلب آرزو مي­کنم و اميدوارم که سال نود و چهار سالي سرشار از موفقيت و کاميابي فردي و توفيق و وحدت و همدلي جمعي و به فرموده مقام معظم رهبري/ همدلي دولت و ملت باشد و در نهايت امیدوارم اين سال به توسعه، پيشرفت و کاهش آمار بيکاري شهرمان منجر شود و انشاءالله همه با هم سالي خوب، براي شهرمان بسازيم.

از شما و ديگر دوستان و همکارانتان نیز کمال تشکر و سپاسگزاري را دارم؛ اميدوارم که در راه رسالت خطير رسانه و اطلاع­رساني موفق و سربلند باشيد.

دیدگاه ها

همشهری در گفته :

آقای مومنی تورابه خدادست ازاین کارهای تنش زا که ازاول شماو…. باعث آن درکوهدشت بودید وبه تازگی درخرم آباد هم.شروع کردیده دست بردارید این فیلم دیگرچیست دنبال جمع کردن سرمایه گذاری خود باشد

[پاسخ]

زمانی فر پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 7 آوریل , 2015 7:51 ب.ظ:

کارمنکری که نکرده همه مردم باتوجه به توان مالی فعالیت اقتصادی میکنند وازافراد پاکدست مذهبی ودارای ثبات سیاسی معلومیست واتفاقا نه تنها تنش ایجاد نکرده بلکه خواهان آرامش وسعه صدرنیز هستند

[پاسخ]

سوری پاسخ در تاريخ چهارشنبه 8 آوریل , 2015 7:40 ق.ظ:

سرمایه گذاری با حمایت مشایی فراموش نمیشود هتل واقع در خرم اباد

[پاسخ]

امرایی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 8 آوریل , 2015 9:20 ب.ظ:

جایگاه سیاسی جناب دوستی کشوریست وایشون یکی از مردان بزرگ لرستان است، ولی جناب مومنی شما هنوز اول راه هستید، که اینجور درمورد مرد بزرگ استان حرف میزنید، میشه توضیحی درمورد روزمتون بدید، بعد روزمه جناب دوستی رو نگاه کردید… وفقط سکوت کن…..از جناب شرفی خواهش میکنم که این کامنت رو بزار.

[پاسخ]

رضا پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 9 آوریل , 2015 8:16 ق.ظ:

تا شانه های من وتو ستبر است دوستی و امثالهم جایگاه میگیرند وتو فقط بارکلا گویی بیشتر نیستی

[پاسخ]

ن د ع پاسخ در تاريخ یکشنبه 12 آوریل , 2015 9:24 ق.ظ:

آقای به اصطلاح همشهری جنابعالی که آقای مومنی را متهم می کنید چرا این کار را در قبال آقای دوستی انجام نمی دهید که با کارها و رفتارهایش چوب حراج بر سر اصلاحات در این دیار زد به همان خدایی که شما می گویید بنده در طول عمرم آقای مومنی را از نزدیک ندیده ام اما به این علت که از زمانی که خودم را می شناسم همیشه طرفدار این جریان بوده ام اکثریت مردم این منطقه از آقای مومنی به نیکی یاد می کنند حتی طیف مخالف پس لطف کنید نسنجید سخن نگویید کسانی به فکر ثروت ومال اندوزی هستند که ماشین چند میلیاردی سوار می شوند واز سهامداران بانک هستند این پولها از کجا آمده اند چرا ناب اقای اسفندیاری سهامدار نیستند همشهری عزیز نمیدانم چه بگویم شک نکن خدا در جای حق نشسته است

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ یکشنبه 12 آوریل , 2015 11:41 ب.ظ:

بله چون خدا جاي حق نشسته ما ناراحت نيستيم و همان خدا جواب تهمت هايتان را خواهد داد

[پاسخ]

دوست پاسخ در تاريخ یکشنبه 12 آوریل , 2015 3:05 ب.ظ:

با سلام و عرض ادب آقای دوستی عزیز لطفا به نکات زیر توجه بفرمایید
دورقبل بخاطر نبود کاندیدای اصلاح طلب در شهرستان برای جلو گیری از پیروزی آقای قبادی اکثریت اصلاح طلبها از آقای ملکشاهی که یک اصول گرا ومخالف آقای قبادی بود حمایت کردند آن زمان به مصلحت بود
حالا که همه دست به دست هم دادن که آقای ملکشاهی رای نیاره حمایت از ایشان با حضور کاندیدای اصلاح طلب به صلاح نیست
در انتخابات رياست جمهوري با اينکه بزرگان اصلاح طلب ازآقاي روحاني حايت کردند اما آقاي ملکشاهي و خيلي از روسا ي شهرستان از آقاي قاليباف حمايت کردند
دولت نیاز به یک کاندیدای هم فکر دارد و ما هم باید این هدف را دنبال کنیم حمایت از آقای ملکشاهی با آرا اصلاح طلبها در جهت اهداف دولت نیست
هنوز که اصلاح طلب ها کاندیدا معرفی نکردند چرا آنها را دوقطبی می کنید
در انتخابات مجلس آينده اگر در شهرستان کانديداي اصلاح طلب معرفي شود و آقاي ملکشاهي هم باشند در صورتي که جناح اصولگرا پيروز شود باز هم به ضرر اصلاح طلب ها است
مگر آقاي ملکشاهي با راي اصلاح طلب ها پيروز نشدند بدان که با حمايت از آقاي ملکشاهي از همين حالا قصد شکست کانديداي اصلاح طلب را داريد
اگر کانديدا اصلاح طلب و اصول گرا به دور دوم کشيده شوند با شرايط موجود قطعا شما و آقاي ملکشاهي از اصولگراها حمايت خواهيد کرد باز هم به ضرر اصلاح طلب ها است
اگر آقاي ملکشاهي راي بياورد ايشان در انتخابات آينده رياست جمهوري باز هم از يک اصول گرا حمايت مي کند باز هم به ضرر اصلاح طلب ها است
آقای قبادی قصد شکست آقای ملکشاهی را دارند اگر انتخابات به دور دوم بین آقای امامی و ملکشاهی باشد قطعا ایشان و اصلاح طلبهای مخالف ملکشاهی به امامی رای خواهند داد
به نظر شما از رد صلاحيت کانديداي اصلاح طلب کدوم از کانديدها بيشتر خوشحال مي شود و در این خصوص کوتاهی نمی کنند

جان خودتون تایید کنید

[پاسخ]

ارشیا پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 15 دسامبر , 2015 11:15 ب.ظ:

دوست عزیز تحلیل شما بسیار ابکی بود ملکشاهی اصلاح طلبان را از انزوا در اورد چقدر زحمت می کشید تا یک اصلاح طلب مدیر وتایید شود متاسفم برا شما بی انصافی هم حدی دارد بیشتر نیروهایش را با مشورت مرد اول اصلاحات جناب دوستی انتصاب می کردند دوستی لیدر اصلاحات است کدام اصلاح طلب شهرستانی می تواند شورای شهر کلانی مثل تهران شود بزرگان اصلاحات او را قبول دارند حضرتعالی نه

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ جمعه 11 مارس , 2016 4:29 ب.ظ:

اصلاح طلب یعنی اسماعیل دوستی و حاج علی محمد سوری لکی

[پاسخ]

آشنا در گفته :

حشمت جان اين حركت ات اصلا اخلاقي نبود عزيز برادر ! بدون درج مصاحبه آقاي دوستي ، درج مصاحبه آقاي مؤمني چه توجيهي دارد؟ قربانت بروم ما ز ياران چشم ياري داشتيم . البته من روي هيچكدام تعصب ندارم ولي اخلاقي نيست كه يكطرفه به قاضي بريم ضمناً جناب دوستي در آن مصاحبه يك كلمه اسم فرج را نياورد ولي مي بينيم فرج الله مؤمني بيش از ١٠٠ مرتبه اسم دوستي را آورده .
همه عاقبت بخير باشيم انشالله .

[پاسخ]

هومیان نیوز پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 7 آوریل , 2015 2:51 ب.ظ:

حشمت:
جناب آشنای عزیز این مصاحبه از سوی جریان جناب مومنی در اختیار ما قرار گرفته و اگر مصاحبه جناب دوستی هم در اختیارمان قرار می گرفت قطعا منتشرمی شد همان طوز که مصاحبه ی آقای قبادی نیز منتشرشد. درضمن دوست عزیزهمان طور که در ابتدای این گفتگو آمده انتشار گفتگوها از جانب هومیان نیوز به هیچ وجه دلیل بر جانبداری این سایت از جریان خاصی نخواهدبود.

[پاسخ]

سیا مال نو پاسخ در تاريخ چهارشنبه 15 آوریل , 2015 8:37 ق.ظ:

آقای آشنا ی محترم اصلا کار خبرنگاری همینه لطفا کاری نکنید تنها سایتی که خوب وارد جزء جزء قضایا شده ومردم خوانندگان محترم هرروز به امید خبر جدیدی به سراغ هومیان نیوز میان دلزده بشن

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

لا حول و لا قوه الا بالله العلي العظيم
حسبنالله و نعم الوكيل نعم المولي و نعم النصير
و هو الاول و الآخر و الظاهر و الباطن و هو بكل شيٍ عليم
اين س ذكر براي زندگي مفيد است

[پاسخ]

مهدی دوست محمدی (مدیر پایگاه خبری کشکان) در گفته :

با سلام
جناب آقای آزادبخت این مصاحبه جوابیه گونه ای است بر مصاحبه آقای اسماعیل دوستی در سایت کشکان و برداشت آن بدون ذکر منبع و بدون طرح قبلی مصاحبه آقای دوستی غیراخلاقی و غیرحرفه ای است!
ضمن اینکه ویرایش و رفع غلط های تایپی این متن حدود دو ساعت و نیم وقت حقیر را گرفت!
این کامنت درج شود…

[پاسخ]

شهرام شرفی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 7 آوریل , 2015 8:00 ب.ظ:

جناب دوست محمدی/ من با جناب مومنی دوستی دیرینه دارم. این مصاحبه در اختیار اینجانب نیز بود. خودش به خوبی ویرایش شده بود و غلط املایی آن چنانی هم نداشت. صلاح دانسته شد در اختیار فضای مجازی از جمله هومیان نیوز نیز قرار گیرد. فراموش نکنید گاهی یک کنشگر سیاسی صلاح میداند مصاحبه اش در اختیار چند تارنمای خبری قرار گیرد. هیچ اشکالی هم ندارد. ما از جایی کپی نکرده ایم. می توانید از جناب مومنی بپرسید! اول تحقیق کنید و بعد قضاوت نمایید.اما برخلاف ابهت و جایگاه حرفه ای هومیان نیوز مجبوریم دیدگاه جناب دوستی را نیز به نقل از کشکان درج کنیم. خودتان بهتر میدانید که رویکرد ما کار حرفه ای است وبا وجود افراد پیشکسوت و اهل مطبوعات شناخته شده همگان ما را میشناسند. اطمینان داشت باشید پیش از اینکه مصاحبه به شما برسد در اختیار اینجانب بوده است.

[پاسخ]

گراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 7 آوریل , 2015 9:29 ب.ظ:

جناب دوست محمدی واقعا متاسفم شما کما بیش از حقوق رسانه مطلع هستی چرا باید اینگونه فکر کنی “جوابیه ؟ شما به فکر نظرسنجی باشید بین آقایان مومنی ودوستی ؟ درضمن شما تصمیم گیر اصلی برای مصاحبه کنندگان سایت هومیان نباش دوستی در اختیار شماست میتونی اگه مطلب جدیدی در مقابل ایشان (مومنی ) دارن بیان کنن که مردم خوشحال شون جناب مومنی خیلی مودبانه محترمانه و باسعه صدر جواب سوالاتی را داده ان که مردم شریف خیلی وقته منتظر بودن به امید موفقیت روز افزون جناب آقایان اسفندیاری مومنی و…….

[پاسخ]

سارا در گفته :

درود بر فرج اله مومنی مرد اصلاح طلب و دوست داشتنی

[پاسخ]

كوناني پاسخ در تاريخ جمعه 10 آوریل , 2015 7:54 ق.ظ:

فق ملكشاهي

[پاسخ]

كوناني در گفته :

ما همچنان با ملكشاهي مي مونيم

[پاسخ]

عاشق شيخ علي پاسخ در تاريخ شنبه 11 آوریل , 2015 5:19 ب.ظ:

ما هم همچنان با حجت الاسلام حاج شيخ علي شاهرخي قبادي ميمانيم_______________

[پاسخ]

فرهنگی بازنشسته و خسته از تکرار دروغ ها در گفته :

برادار گرامی جناب آقای مومنی و آقایان اسفندیار پور و تیموری
به نظر این حقیر بعد از سالیان فعالیت سیاسی در شهرستان کوهدشت بهترین و صادقانه ترین کمکی که آقایان میتوانند به جریان اصلاح طلب نمایند واگذاری امور به خود مردم و فعالین سیاسی است همه مردم نیک میدانند که عامل شکست جریان اصلاح طلب در مجلس ششم و بعد از آن سیاست بازی های چه کسانی بوده است
در عرصه سیاست کوهدشت جوانان شایسته و کم توقع در این حال بسیار پخته و معنقد به اندیشه اصلاح طلبی را میبینم که مطمئنم در آینده نچندان دور پرچم اصلاح طلبی را به خوبی در دست گرفته و آقایان انحصار طلب و فرصت طلب را به کناری زده و آینده شهر عزیزمان را از ویرانی های و سیاست بازی ها پاک خواهند کرد .

[پاسخ]

سعید مرادپور پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 23 آوریل , 2015 11:25 ب.ظ:

فرج مومنی: همه­ دوستان و همفکران را به داشتن سعه­ صدر، حوصله، تعامل و گشاده­ رويي دعوت مي­کنم. بنا نيست تمام گفتار و رفتار و عملکرد ديگران به خواست و ميل ما باشد و در عين حال نمي­توانيم ديگران را به تبعيت از خود مجبور کنيم.
با بالا بردن سعه­ صدر و ظرفيت پذيرش ديگران رفتار و گفتار و موضع­ گيري آنها هم برايمان قابل تحمل خواهد شد. به قولي «بايد درک حضور ديگري داشته باشيم.» با حرص ­خوردن و ديگران را حرص دادن راه به جايي نخواهيم برد. و با تلاش، منافع جمعي را بر فردي ترجيح دهيم و مضاف بر این­ها با گذشت و تعامل و هم­ انديشي مسير وحدت و يکدلي را هموار کنيم.

[پاسخ]

رضا شفیعی در گفته :

برادر ارجمند جناب آقای مومنی که فردی مومن ، صدیق ، دلسوز نظام و مردم و در یک کلام انسانی فرهیخته و دارای موضع سیاسی ثابت در عرصه مسائل سیاسی می باشید خدمت شما عرض ادب و خسته نباشید عرض می کنم و از خداوند منان برای شما آرزوی توفیق و سعادت ، سربلندی و سرافرازی دارم و امیدواریم همیشه پیروز و موفق باشید . از مصاحبه خوب و پر محتوای شما در جهت شفاف سازی و موضع گیری افراد در مسائل سیاسی و بیان واقعیت ها استفاده کردیم . دست مریزاد باد.

[پاسخ]

مصطفی قادری در گفته :

باتشکر فراوان از اقای مومنی عزیز که همه اصلاح طلبان را به وحدت دعوت نمودند جز این از ایشان انتظار نمیرفت به امید پیروزیی اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو

[پاسخ]

فرهنگی طرهان در گفته :

از جناب آقای مومنی بسیار سپاس گذاریم. خیلی لذت بردیم از توضیحات شما. بنده از شما خواهش دارم که ما جمع بزرگی از فرهنگیان حمایت قاطع خود را از آقای محمدی ازادبخت می کنیم. امیدوارم شما و آقای اسفندیار پور با مردم همگام شوید. و حمایت خود را از این چهره مومن و مردمی اعلام کنید

[پاسخ]

مریم در گفته :

فقط اسم آقای مومنی لرزه بر اندام مخالفان ایشان انداخته این را از رفتار آقایان می توان متوجه شد

[پاسخ]

محمدی در گفته :

باسلام،به نظر میرسد درحال حاظر گزینه معتدل ومورد استقبال عموم مردم ازتمام جریانها ملکشاهی است
بنابراین زیاد به این بازیهای سیاسی توجه نکنید

[پاسخ]

رسول در گفته :

اقای دوستی خودتان خوب میدانید که اگر مومنی وارد انتخابات شود با جایگاهی که بین مردم واصلاحات دارد لرزه ای بر رقبای خود می اندازد و مطمعنا مصاحبه های چند وقت پیشتان گواه بر ترس ونگرانی شما بوده است که موضع بر ضد حلقه اسفند یاری نموده اید…درود بر اصلاحات درود بر مومنی

[پاسخ]

تعصبي در گفته :

من نميدونم اين همه كشمكش و بدبختي و دردسر واسه چيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حاج اقا برده خيالتون تخت!!!!!!!!! هوهو يا علي برديه سه شيخ علي%%%%%%%

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ شنبه 11 آوریل , 2015 7:23 ب.ظ:

مگر چند تا شیخ علی دارید؟ سه شیخ علی یعنی چی؟

[پاسخ]

تعصبي پاسخ در تاريخ دوشنبه 13 آوریل , 2015 11:49 ق.ظ:

بي سواد!!!!!!!!!!!!! منظورم اينه ميبره يعني انشاالله اين دوره رو برده… اهان؟؟؟؟؟ يعني شما لكي هاليتون نميشه؟؟؟؟؟؟؟

[پاسخ]

سیا مال نو پاسخ در تاريخ چهارشنبه 15 آوریل , 2015 8:38 ق.ظ:

برادر تعصبی داره سر به سرت میذاره

مهدی جان دوره دوستی ی تمام شدهه حتی طایفه درویش با او نیستند این گوش کنید مردم آگاهند خودشان تصمیم میگیرن حناه دوستی رنگی ندارد

[پاسخ]

درويش پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 21 آوریل , 2015 7:23 ق.ظ:

آقاي م شما حق نداريد در مورد طايفه بزرگ درويش صحبت كنيد با توجه به اينكه بنده يه درويشم و از علاقه برادرانم به آقاي دوستي مطلع هستم تمام ما دوستدار آقاي دوستي هستيم جز چند نفر كه آنها هم در مقابل بقيه عددي نيستند

[پاسخ]

دونفراز فرهنگیان اصلاح طلب نه منفعت طلب در گفته :

رادر ارجمند جناب آقای مومنی که فردی مومن ، صدیق ، دلسوز نظام و مردم و در یک کلام انسانی فرهیخته و دارای موضع سیاسی ثابت در عرصه مسائل سیاسی می باشید خدمت شما عرض ادب و خسته نباشید عرض می کنم و از خداوند منان برای شما آرزوی توفیق و سعادت ، سربلندی و سرافرازی دارم و امیدواریم همیشه پیروز و موفق باشید . از مصاحبه خوب و پر محتوای شما در جهت شفاف سازی و موضع گیری افراد در مسائل سیاسی و بیان واقعیت ها استفاده کردیم . دست مریزاد باد.

[پاسخ]

حمید در گفته :

وای اگر مومنی حکم جهادم دهد

[پاسخ]

واقعا... پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 14 آوریل , 2015 12:13 ب.ظ:

این جمله فقط در وصف مقام معظم رهبری صحت دارد و خودتان را فقط مطیع ولایت بدانید و آخرت خود را به خاطر دنیای هیچ کس خراب نکنید و بر احساسات خود غلبه کنید

[پاسخ]

پسر زاگرس در گفته :

با تشکر از مدیریت محترم سایت هومیان نیوز مطالب بسیار ارزنده و وحدت طلبی شما اقای مومنی قابل تقدیر است

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

آقایان مومنی ودوستی بایدبه فکرهمدلی واتحادباشندتابه اصولگرایان ثابت شودکه اصلاح طلبان چه وزنه ای هستند.آقای دوستی این باربا دفعه ی قبل آسمان تا زمین فاصله دارد.

[پاسخ]

آزادبخت در گفته :

متاسفم که نظرات غیرکارشناسانه سیاسی می زنند بعضیها و از روی تعصب کورکورانه نظر مینویسند به گونه ای که بعضی از نظرات توهین آلود هستند.
عزیزان کسانی که دم از اصلاحات می زنند مگر همان هایی نیستند که با ردگزینش افراد نخبه همه را معتادکردند و مگر همان کسانی نیستند که شلوارها را پاره می کردند حالا چطورشده که بخاطر رسیدن به قدرت دم از اصلاخات می زنند و رنگ عوض کرده اند. مردم عزیز و شریف فکرکنم خدای ناکرده حافظه اتان را از دست داده اید و یادتان نمی آید که این آقایان چه بلایی سر جوانانی میاورند که ریش را با دو زده بودند یا پیرهن را داخل شلوار می پوشیدند ؟
شمارا چه شده است که باز تشنه روی کارآمدن جریان خشک مقدس هایی هستید که افراد زیادی را خانه نشین کردند؟
خدابخیرکند.

[پاسخ]

سعید مرادپور پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 23 آوریل , 2015 11:32 ب.ظ:

برادر آزادبخت قضاوت در مورد هر تصمیم و یا نوع تفکری که بیش از سه دهه از آن گذشته است لزوماً باید با توجه به فضای اجتماعی و فرهنگی حاکم بر آن دوره باشد و گرنه با وارد کردن اتهام به رفتار 30سال پیش یک گروه که بدون شک از پایبندی به ارزش‌های آن دوره نشئت گرفته است، راه به جایی نخواهیم برد.

[پاسخ]

اصلاح طلب واقعی در گفته :

با عرض سلام به همه عزیزان باید عرض کنم هیچ نماینده ای تا به امروز به اندازه جناب ملکشاهی میانه رو نبوده و براساس فاکتورهای اعتدال عمل نکرده است ایشان از لحاظ رفتاری از خیلی از کسانی که سنگ اصلاحات را برسینه میزنند اصلاحاتی تراست و با یک حساب سرانگشتی متوجه میشوید که دولت تدبیروامید گزینه ای بغیراز ملکشاهی نخواهدداشت.

[پاسخ]

تدبیروامید پاسخ در تاريخ چهارشنبه 8 آوریل , 2015 11:34 ق.ظ:

دوست عزیز!کدامین میانه روی؟!آیاانتصاب افرادی چون… درراستای اعتدال است؟!آیاافرادی افراطی تر ازاینهاوجوددارد.

[پاسخ]

بی طرف در گفته :

به نظر حقیر آقای دوستی هم باید مانند آقای مومنی در مسیر اتحاد اصلاح طلبان قدم بردارد

[پاسخ]

سعید مرادپور پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 23 آوریل , 2015 11:41 ب.ظ:

اسماعیل دوستی: …..خیلی خب! اشکالی ندارد ولی تکلیف آن فحش ها چه می شود؟ آن تخریب ها را بدهیم آب سیمره و کشکان با خود ببرد؟ بالاخره یک چیزهایی در حافظه تاریخی می ماند و بهتر است طوری رفتار نکنیم که بعدا این تناقض ها اسباب به چالش افتادن مان شود.
هیچ وقت یادم نمی رود در انتخابات خرداد ۷۶ علیه بنده که در مجلس حساس پنجم نماینده کوهدشت بودم شایعه ای پخش کردند که هنوز با گذشت ۱۸ سال از آن روزها وقتی یادم می افتد واقعا اذیت می شوم و نمی دانم ریشه این کردارها کجا بود. گفتند دوستی خیانت کرده و طرفدار آقای ناطق نوری شده!…….اما مثل یک سرباز در خط مقدم برای مرام و تفکر سیاسی چپ خط امامی فعالیت می کردم در حالی که دوستان خودی از پشت جبهه در حال تضعیف بنده بودند.
الآن هم از جزئیات تخریب هایشان خبر دارم. کوچک ترین تخریبشان همین القای عدم تعهد من به اصلاحات است که فلانی با حمایت از ملکشاهی به اصولگرایان پیوسته!………..

[پاسخ]

کوهدشتی در گفته :

با عرض سلام خدمت جناب مومنی و همکاران و همفکران بزرگوارشون
قطعا جابعالی قصد تخریب و توهین هیچ شخصیت و چهره ای رو نداشته اید و ندارید…. ان شاالله که با وحدت و همدلی سردمداران اصلاحات و برنامه ریزی های هوشمندانه شما به تحقق ارمان های دیرینه اصلاحات خواهیم رسید و رای و نظر جنابعالی و همفکرانتان خط مشی طرفداران همیشه در صحنه اصلاحات خواهد بود
به امید تغییرات و اصلاحات پایدار
همیشه مانا باشید

[پاسخ]

اصلاح طلب دو آتيشه پاسخ در تاريخ شنبه 25 آوریل , 2015 10:19 ق.ظ:

درود بر راستگويان و صادقان اصلاح طلب

[پاسخ]

.حسینی در گفته :

آیا خرم آباد با این همه نخبه وسیاسیون باید نظاره گر حضوراین افراددر ادارات باشند به نظرم آقای دوستی بایددرفایل اینها قرارنداد چراکه دنبال منافع شخصی خودنیست

[پاسخ]

اصلاح طلب دو آتيشه پاسخ در تاريخ شنبه 25 آوریل , 2015 10:21 ق.ظ:

خيلي هم دلتون بخواد از دير باز حكومت استان دست اين آقايون بوده جواب هم داده

[پاسخ]

فرهنگی در گفته :

متاسفم برای شما فقط میدونم قطعا ملکشاهی برنده انتخابات هستند وشما در جریان نیستی تحریم خودت را نشکن خواهشا

[پاسخ]

بی طرف 2 در گفته :

به کارای اقتصادی تون برسید !!!!!!

[پاسخ]

سجادی پاسخ در تاريخ جمعه 10 آوریل , 2015 12:54 ق.ظ:

حسود

[پاسخ]

پرویز نورمحمدی در گفته :

به نظر من آقای مومنی می تواند اتحاد بین اصلاح طلبان ایجاد کند ونقش پررنگ تری نسبت به بقیه آقایان داشته باشد به خاطر اینکه در هیچ برهه ای تغییر موضع نداده است وکما کان مردم ایشان را اصلاح طلب واقعی می شناسند.

[پاسخ]

علی پاسخ در تاريخ شنبه 11 آوریل , 2015 11:25 ق.ظ:

اصول گرایان از ایشان بهره های وافر برده اند قربان!!!!!

[پاسخ]

مجتبی آزادبخت در گفته :

جناب آقای مومنی چرا اشاره ای به بحث کاندیداتوری محمد آزادبخت در مجلس ششم ننمودی مگر یادتان رفته است در جریان سلسله جلسات ائتلاف با آقای سوری یک لحظه از ایشان غافل نمی شدی!

[پاسخ]

مجیدگلمرادی آدینه وند در گفته :

درودخدابرجناب آقای مومنی رهبراصلاحات درکوهدشت.امیدوارم باتدبیروذکاوت کمافی السابق درجهت اتحادوهمدلی اصلاح طلبان گام برداریدتازمینه برای سوءاستفاده دیگران فراهم نشود!بطورقطع ویقین میدانیم باتوجه به روحیه مردمداری ایشان،اگرآقای مومنی کاندیدشوندبه اندازه همه کاندیداها رای خواهندداشت.

[پاسخ]

علی میرزاپور پاسخ در تاريخ یکشنبه 12 آوریل , 2015 6:24 ق.ظ:

رهبر شماست و از ایشان اطاعت کنید لطفا” وکیل مدافع مردم نشوید.

[پاسخ]

اصلاح طلب اتحاد طلب در گفته :

من بعنوان عضوی ازفایل اصلاحات در این مصاحبه متوجه تناقض گویی جناب مومنی ( مدعی و قیم مردم به زعم خود)شده ایشان مدعی شده اند که آقای دوستی برای کاندیدا شدن به فکر چاره اندیشی شهروندان خرم آباد شده اند تا در خرم آباد کاندیدا شوند این در حالیست که ایشان در خرم آباد سرمایه گذاری کرده و عملا” شرایط را برای بکارگیری خرم آبادی ها هموار کرده اند پس با این وجود شما نیز اینکار را انجام داده اید وبنا به گفته جنابتان اینکار شما نیز موید است که شما به فکر همشهریان فهیم کوهدشت نبوده و نیستید.
شما فرمودید چرا جناب دوستی با این همه تعریف از مرحوم آزادبخت به نفع ایشان کناره گیری نکردند ؟،مگر شما نفرمودید که مامور نظر سنجی بوده اید و نتیجه را به سود آقای دوستی دیده اید ،شما میتوانستید نتیجه را عکس گزارش دهید تا صداقت دوستی برایتان مشخص میشد به نظر در این قضیه آقای دوستی به وظیفه ای که شما و دوستانتان برایشان تراشیده اید عمل کرده است(به نظرتان این تناقض گویی نیست)
در قسمتی دیگر فرموده اید که :اینجا اعلام می¬کنم که آنچه مهم است وحدت و توفیق است و اگر بنده یقین داشته باشم که نماینده خواهم شد اما به وحدتمان لطمه وارد می¬شود، وحدت را بر نمایندگی خود ترجیح داده و اعلام می¬کنم که هرچه به صلاح اصلاح¬طلبان باشد انجام خواهم داد؛ چه کناره گیری به نفع دیگران و چه ماندن در صحنه. ما هم مطیع خروجی هم ¬اندیشی تمام دوستان اصلاح¬طلب خواهیم بود.
پس چرا به عنوان کاندیدای رقیب سوری وارد عرصه انتخابات شدید وعملا” باعث شکست اصلاحات نه جناب مومنی عزیز حافظه تاریخی مردم قوی است و فراموش نکرده و نخواهند کرد .جناب مومنی عزیز شما در دوره ای که به زعم خودتان به نفع آقای سوری کنار رفتید طرفدارانتان در حین سخنرانی آقای سوری در مقابل دبیرستان دکتر حسابی باعث آشوب شدند.
جناب مومنی عزیز
در جایی دیگر از بیاناتتان فرمودیدکه:در ُبعد محلی هم شهرستان کوهدشت علیرغم پتانسیل و ظرفیت بسیار بالای منابع طبیعی و انسانی متأسفانه آنطورکه شایسته است توسعه نیافته است
پس به این دلیل شما در خرم آباد هتل سازی کرده و کارآفرینی کرده اید به نظرتان اگر همچین سرمایه گذاری که شما انجام داده ایدو… در راه توسعه یافتگی کوهدشت انجام میشد ما اکنون توسعه نیافته بودیم حال از شما یک خواهشی دارم دست از سرکچل این شهرستان توسعه نیافته بردارید و در خرم آباد توسعه یافته فعالیت سیاسی نموده و خود را علیرغم دوری از کوهدشت مالک این شهر و قیم و زعیم مردم ندانید.
فرمودید که تصور عامه تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان بوده به نظرتان با آن شرکت خیل عظیم مردم شما خود را قیم ندانسته اید و انتخابات را تحریم کردید.
درجای جای مصاحبه پر از تمامیت خواهی مثلث شما که نام برده اید عصبانیت موج میزند ولی اعلام کردید که آقای دوستی عصبانی است به نظر بنده و دیگر دوستان اصلاح طلب دوستی از دست مثلث تمامت خواهتان عصبانی است والبته تدبیر دوستی در حمایت از ملکشاهی در دوره فعلی نشان از درایت ایشان بود و نتیجه آن حاکمیت بالای ۶۰درصدی اصلاح طلبان در دوره نمایندگی آقای ملکشاهی است.
آیا اگر قبادی و یا امامی نماینده میشدند الان جو شهرستان به این شکل بود نه جناب مومنی خواهشا” این مثلثتان را مثلث نجات و عقل کل کوهدشت ندانید به نظر بنده مثلث (برمودای )شکست را شما تشکیل داده ایدو بنا به فرمایشات خودتان تمام تصمیم گیریها این مثلث بوده اند واگر میگویید اینجوری نیست یکبار دیگر مصاحبه اتان را مرور کنید.
جناب مومنی عزیز حال که خورشید اصلاحات میرود تا از زیر ابر بیرون بتابد به جای تکروی و مصاحبه های جنجالی جلساتی را با دیگر دوستان و سران اصلاح طلب استان و شهرستان برگزار و به نتیجه مطلوب برسید
حال با این مصاحبه شما بایستی منتظر مصاحبه جناب دوستی باشیم مگر اینکه برخلاف شما ایشان سعه سدر به خرج داده و پاسخی به شما ندهند که البته اگر پاسخ دهند به نظر جهت تنویر افکار عمومی بویژه اصلاح طلبان است و بعد از آن نیز پاسخ شما و تکرار مکررات و… نتیجه بیزاری دوستان جوانتر اصلاح طلب از این قضیه.
حا بیایید دست در دست هم دهیم و در راه پیروزی اصلاحات در کشور و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی متحد شویم جون ((دسه کم به گر یه دس دنگ نیری/ طاقت و تونای روز تنگ نیری)
موفق و پیروز و سربلند و مانا باشید.
دست اندرکاران محترم سایت هومیان نیوز لطفا این کامنت را درج کنید

[پاسخ]

sokot................. پاسخ در تاريخ شنبه 2 می , 2015 12:56 ق.ظ:

اصلاح طلب اتحادطلب: معلوم نیست آتیش کدوم ضلع این مثلث چنان شماراسوزانده که چنین یکطرفه بجوش اومدید،بااینحال خرابت خودت واتحادطلب ننام،ضمنأکجای انتصابت ملکشاهی 60درصداصلاحاتی بوده؟؟؟؟اگه انتصابات چندماهه اخیراصلاحات منظورته،سخت اشتباه میکنی اگه اوناروتوسط ملکشاهی میدونی،جناب اتحادطلب مگرمسولین عزل شده اخیرادارات همون اصولگرایا ن نصب شده توسط ملکشاهی نبودن که باتلاش شبانه روزی همین مثلثی که فرمودی خصوصازحمات وپیگیریهای مومنی عزیزبواسطه نفوذوقدرتی که دردولت دارد علیرغم مخالفتهای سفت وسخت ملکشاهی ،باعث تغییروروی کارآمدن تعدادزیادی اصلاح طلبان درپست های کلیدی شهرستان منجرشد،انصافت کجارفته که این تغییرات اصلاحاتی رو بحساب ملکشاهی اصولگرا میذاری. داداش براعصابث مسلط باش وبدنبال اتحادواقعی باش لطفأ!!

[پاسخ]

جناب اقای مومنی چه مسولیتی دارند که مسول در شهرستان نصب میکنند؟

[پاسخ]

یونس درویشی در گفته :

برادرارجمند وفرهیخته آقای مومنی:شمامردخستگی ناپذیرهستید.شمانشان وشناسنامه اصلاحات درکوهدشت هستیدمطمئن باش باتصمیم شمابرای ورودبه عرصه ی انتخابات سیل خروشان مردم کوهدشت شماراتابهارستان همراهی خواهندکرد.درودبرشما

[پاسخ]

یونس درویشی در گفته :

خیلی بدشدیعنی آقای دوستی درمقطعی خواسته اندبه قبادی رآی بدهند!الان هم ملکشاهی این که شد360درجه.

[پاسخ]

اصلاح طلب اتحاد طلب پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 9 آوریل , 2015 9:36 ق.ظ:

شما که کاسه داغتر از آش شده و عین موکلانت عقل کل شدی و نماینده تام الاختیار مردم شده ای شما که یکنفری نه خیل مردم ودر مقابل مردم قطره ای در برابر دریا پس با دریا باش تا باشی ورنه سیل فناخانه عمرتان را خواهد برد.

[پاسخ]

سعید مرادپور پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 23 آوریل , 2015 11:52 ب.ظ:

کاش این برادر یا خواهر با عنوان ” اصلاح طلب اتحاد اتحاد” خودشون رو با اسم واقعی معرفی می کردن که دوستان بدونند واقعا ایشون اصلاح طلب تشریف دارند یا خیر؟
به نظر حقیر: یه اصلاح طلب خواهان اتحاد، اولین ویژگی اصلاح طلبیش باید اصلاح “اسم خودش” باشه!!!!

[پاسخ]

ازاد در گفته :

بدون شک مقبولیت و توانمندی و صداقت و صراحت مومنی قابل مقایسه با دوستی نیست ، مومنی در کوهدشت اینبار یکی از اثر گذارترین افراد در انتخابات می باشد.

[پاسخ]

شهروند در گفته :

باسلام. در جواب مریم خانم .اسم آقای مومنی بر اندام مخالفان لرزه نمی اندازد هرچند بنده اصولگرا هستم وبه آقای مومنی همفکرانش رای نداده ام اما ایشان برای بنده فردی محترم وقابل تقدیر است در جریان مدیریت ایشان بر اداره آموزش وپرورش ایشان تعامل خوبی با فرهنگیان از هر طیفی داشت.

[پاسخ]

مجید امیدنژاد در گفته :

اقای مومنی حرف حساب زده اگه اصلاح طلبی اینکه برین از اصول گرا حمایت کنین این دیگه چه مدلیه؟ وقتی میگین اصلاح طلبیم باید تابع جمع باشین. آقای مومنی رو همه می شناسن ایشون همیشه تلاش کرده بین اصلاح طلبان کوهدشت و اصلاح طلبان کل استان وحدت ایجاد کنه اگه اصلاح طلبی اومد از اصولگرا حمایت کرد دیگه میشه اسمشو گذاشت اصلاح طلب؟ زنده باشی آقای مومنی که شجاعت داری حرف حساب و منطقی میزنی.

[پاسخ]

عینی زاده در گفته :

باسلام از مصاحبه تان که به نوعی مرور تاریخی وقایع سیاسی کوهدشت است تشکر می کنم . این گونه مصاجبه ها و بلکه روشنگری ها مفیدند و ما استفاده کردیم .

[پاسخ]

امرايي در گفته :

حافظه تاريخي مردم بيدار است. خاطره ظلمهاي باند اسفندياري به جوانان كوهدشت، جلوگيري از ادامه تحصيل بهترين جوانان اين شهر مصادره اموال مردم پاكسازي ها . بگير بگيرها ي باند اسفندياري هرگز از لوح خاطر ما زدوده نمي شود. كسانيكه الآن ميلياردي مي بخشند و هتلداري ميكنند و ثروتشان سر به آسمانها مي زند خانه اي محقر را هم به مردم روا نداشتند. اعتياد روزافزون، بيكاري، جرم و جنايت و … كه اكنون كوهدشت حائز رتبه اول در كشور است مرهون همان رفتار شماها است آقاي مومني عزيز!!! خداوند بزرگترين منتقم است

[پاسخ]

گراوند در گفته :

اقای مومنی با این کارتون دارید فقط به نفع امامی عمل میکنید.جومونگ زنده باد

[پاسخ]

گلاره در گفته :

ای کاش دوستان با هم متحد میشدند ولی این بار آن طور که مشخص دوباره این اتفاق نمی افتد تحلیل شخصی بنده اقبال عمومی بیشتر آقای مومنی نسبت به سایرین می باشد.

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

اقای مومنی شما طوری حرف مزنید ومیگید ما قیم مردم نیستیم وباید بامردم مشورت کرد مثل اینکه شما با مردم حرف میزنید /جلسات سه نفره در خانه باغ جاده دالاب را حتما اسمش میزارید مشورت/ضمنا اینقدر هم از لحاظ تایید صلاحیت خیالت راحت نباشه ودر ضمن خودت را با اقای اسفندیاری مقایسه نکن او انسان وارسته و………… است

[پاسخ]

جهانشاه.آ در گفته :

ازکتابفروشی سیفا تا هتل سالیز شماهمش برای آقای دوستی کارشکنی کردید.میشه در زمانی که آقای آزادبخت درمقابل سوری کاندیدا شد ازش دفاع میکردید.بجای کمک دستور عزل مدیران همراه با او رادادید

[پاسخ]

سجادی پاسخ در تاريخ جمعه 10 آوریل , 2015 12:49 ق.ظ:

بنر اقای ، ملکشاهی هنوز بالای ساختمانت است ور نداشتی دوست عزیز

[پاسخ]

سعید مرادپور پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 23 آوریل , 2015 11:55 ب.ظ:

ههههههههههههههههههههههههه. خخخخخخخخ. سجادی عجب اطلاعاتی داری!!!!!!!

[پاسخ]

هدفشان هم این بود که اولا وانمود کنند ملکشاهی برای استفاده از نیروهای اصلاحات مانع ایجاد می کند و در نتیجه حرکت دوستی در حمایت از وی اشتباه بوده و ثانیا محمدی آزادبخت را از ملکشاهی جدا کنند و خود ایشان را هم زخمی و تخریب کنند.

[پاسخ]

اصلاح طلب در گفته :

همسوی محترم جناب اقای مومنی.مصاحبه ی پر از تناقض وتمامیت خواهانه شما را مطالعه نمودم وبرای شما متاسف شدم البته ان جند دفعه ای که شما تایید صلاحیت شدید وبهش افتخا می کند بنضرتان صلاحیت داشتید وتاییدتان کردند یا اینکه اقایان امامی وقبادی برای تفرقه درلشکر اصلاح طلبان وشکست اقای سوری مظلوم از شما بعنوان طعمه استفاده کردند وموفق هم شدند/به چه ویزگی اقای تیموری باید بالی /مردمداری/مهربانی/سواد روابط عمومی قوی داشتند/رای دادن به قبادی واقا محمدی /بیان وقلم قوی ایشان /کمک به مردم/مشکلات مردم را حل می کردو… اما از جناب اقای اسفندیاری انصاف هر چه بگی کم گفتید ایشان جاش روی چشمان ماست/واما شما اقای مومنی ضمن اینکه از اقای تیموری بهتری اما خیلی انحصار طلب و تمامیت خواه هستید

[پاسخ]

از طایفه نورعلی در گفته :

با سپاس فراوان از جناب آقای مومنی. اصلاح طلبان به روی هیچ گزینه ای به توافق نمیرسند جز آقای محمدی ازادبخت. زیرا ایشان دارای مقبولیت مردمی هستند. و هیچ گاه مردم کوهدشت رو تنها نگذاشتند. و در جریان فرمانداری مظلوم واقع شدند. با کاندید شدن این چهره همه ی اصلاح طلبان به اتحاد می رسند. و مطمئنم شما و آقای اسفندیار پور هم از ایشان حمایت میکنید. و شکی نیست آقای دوستی چاره ای جز حمایت از محمد آزادبخت ندارد. و همان سیل آقای دوستی ایجاد میشود. امیدوارم که اصلاح طلبآن در این دور پیروزی شوند.

[پاسخ]

داویرش در گفته :

درود بر اصلاح طلب خوش فکر جناب فرج مومنی انسان مغضوب خدا نباشد مغضوب انسانهای حقیر وفرصت طلب باشی می گذرد

[پاسخ]

گلاره در گفته :

آقای اصلاح طلب اولا آقای مومنی یک بار به صورت جدی در انتخابات به عنوان کاندید شرکت کردند و آن هم قبل از شرکت با تمام همفکران از جمله سوری مشورت کرده بودند البته بعدها عده ای برای ایجاد تفرقه به اجبار سوری را دوباره علم کرده بودند که نتیجه آن شد. و در بقیه موارد به عنوان کاندید سایه که تمام تلاش خود را برای موفقیت اصلاح طلبان بکار می برد که این بر هیچ کس پوشیده نیست. در ضمن کجای این مصاحبه نشان از تمامیت خواهی و تناقض دارد احتمالا مصاحبه آقای دوستی رو خوندید. در مورد آقای تیموری هم باید عرض کنم خدمتتان از توانمندی و مدیریت و صلابت ایشان هر چه بگوییم کم گفته ایم.
آقای به اصطلاح اصلاح طلب نمی دانم چقدر حالتان بد می شود ولی باید عرض کنم محبوبیت آقای مومنی روز به روز همه گیر تر می شود و شک نکن پیروز مطلق اتنخابات آتی هستند.

[پاسخ]

حسین پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 9 آوریل , 2015 3:13 ب.ظ:

درود بر گلاره عزیز برای مطلب قشنگ ودندان شکنش ودرود خدا بر فرج اله مومنی که برای موفقیت اصلاحات یک جور کیش سیاسی بوده وهست

[پاسخ]

علی میرزاپور پاسخ در تاريخ یکشنبه 12 آوریل , 2015 6:30 ق.ظ:

گلاره خانم
شما مصاحبه را بخونیداعلام کرده اند که آقای دوستی بایستی به نفع مرحوم جانمحمد آزادبخت کناره گیری میکردند ولی نکردند مگر نگفته اند رطب خورده کی کند منع رطب ،ایشان که خودشان باعث شکست آقای سوری و اصلاحات شدند نبایستی این حرف رابزنندایشان چرا به نفع سوری کناره گیری نکردند با اینکه میدانستند اقبال عمومی با جناب سوری بود نه دوست خوبم((نه هرکه سرتراشد قلندری داند)) بامید اتحاد اصلاح طلبان.

[پاسخ]

بیزار از تفرقه در گفته :

با وجودی که میانه خوبی با آقای دوستی ندارم ولی ایشان با همه انتقادهایی که برایشان وارد است تا بحال موی دماغ اصلاح طلبان نبوده و موجبات شکست اصلاح طلبان را به نفعِ رقیب فراهم ننموده است کما اینکه جناب آقای مومنی بطور ناخواسته عملکردشان (در رقابت بین آقای سوری و قبادی ) بیستر به نفع اصولگرایان بوده تا اصلاح طلبان بطوریکه عملکرد سیاسی ایشان دو بارموجبات شکست اصلاح طلبان کوهدشت را رقم زده است البته جناب آقای محمد آزادبخت نیز در این ناکامیهای اصلاح طلبان یکبار سهیم بوده است با این وجود اعتقادم بر اینست که دوستان گذشته ها را فراموش کنند و در این فضای نسبتا مناسبی که به همت اکثریت مردم فراهم شده است بفکر فرافکنی و تفرقه نباشند انتخابات دوم خرداد را در لرستان مخصوصا در کوهدشت بیاد بیاورید و آب در آسیاب امثال حسین شریعتمداری و رسایی و …. نریزید حیف ومیلها و اختلاسها و تنگناها و به ورشکستگی کشانده شدن کشور در دولت احمدی نژادرا براحتی فراموش نکنید بفکر وحدت و همبستگی باشید حقوق مردم و همۀ کسانیکه اسیب دیده اند را بر خواسته های خود ترجیح داده و خطاهای سیاسی خود را اصلاح کنیم

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ دوشنبه 13 آوریل , 2015 2:42 ب.ظ:

ناخواسته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[پاسخ]

گلآره در گفته :

کاش دوستان یک مصاحبه با آقای محمدی آزادبخت انجام دهند تا مردم بدانند که حق را به مومنی بدهند یا دوستی ؟

[پاسخ]

موافق گلاره پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 9 آوریل , 2015 9:18 ب.ظ:

بنده نیز موافقم که یک مصاحبه با آقای محمد آزادبخت انجام شه. که مردم بفهمن حق با کدومه. این دور رمز اتحاد فقط با کاندید شدن محمد آزادبخت صورت میگیره

[پاسخ]

سعید مرادپور پاسخ در تاريخ جمعه 24 آوریل , 2015 12:02 ق.ظ:

من هم موافق با مصاحبه با آقای آزادبخت هستم و از شناخت 25 ساله‌ای که نسبت به صداقت و درایت ایشون دارم مطئنم در شفاف سازی قضایا بسیار تاثیر گذار بوده و به حصول اجماع اصلح طلبان در آینده کمک زیادی خواهد کرد.

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

نمي دانم اين چه بدعت نامبارك و چه عادت كثيفي است كه برخي سياسيون ما اخيراً پيدا كرده اند و با اسامي زنانه كامنت مي نويسند واقعاً شرم آور است

[پاسخ]

امرایی پاسخ در تاريخ شنبه 11 آوریل , 2015 11:23 ق.ظ:

خودت چرا پنهان کاری میکنی اقای ناشناس؟؟؟؟؟

[پاسخ]

فتح الهي در گفته :

همشهريان عزيزسلام.
بياييم واقع بينانه وبه دورازنظرات وسلايق شخصي نظربديم.همه ماسالهاست كه دراين شهرمحروم وعقب مانده زندگي ميكنيم وتنهاپيشرفت مافقط درسياسته شعورسياسي همه مان بالاست ولي دربسياري مسائل مهم ديگرمثل فرهنگي,اقتصادي,اجتماعي,رفاهي و…عقبيم.همه تحليلگريم ولي متاسفانه درهمه ادوارنمايندگاني مخالف دولت هاي وقت به مجلس فرستاديم .دربين اصلاح طلبان شخصي فعالترباصداقت ترومردمي تروباشناخت عميق ازهمه مردم مثل آقاي مومني نداريم.اميداست ايشان تلاش خودرو واسه ائتلاف وكنارگذاشتن اختلافات وپيروزي جبهه اصلاحات باكمك ديگربزرگان انجام دهندشايدفردي لايق وهمفكردولت ودلسوزمردم به مجلس راه يابدودرشرايط توافق كشوربادنياوبهبودوضعيت كشوربشودكاري واسه اين شهرواين مردم محروم كرد.انشاله

[پاسخ]

شیخی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 9 آوریل , 2015 10:36 ب.ظ:

چه دیدگاه بی طرف و منصفانه ای!!!!!!!!!!!!!!

[پاسخ]

فتح الهي پاسخ در تاريخ جمعه 10 آوریل , 2015 2:24 ب.ظ:

باسلام حضورمبارك جناب شيخي. بنده عرض كردم واقع بين ودورازسليقه شخصي .ميشه بفرماييدكدوم مطلب ياكلمه درمورد شهرمون واوضاع اون وحتي ويژگي هاي ذكرشده درمورد آقاي مومني غيرواقع وغيرمنصفانه بود؟

[پاسخ]

شیخی پاسخ در تاريخ جمعه 10 آوریل , 2015 6:08 ب.ظ:

البته نظر هر شخص محترمه
ولی دوست عزیز هم بنده،هم شما و همه میدونیم که به هیچ وجه در کوهدشت آرامش و ثبات سیاسی معنا نداره و متاسفانه با روی کارآمدن نماینده های پیاپی اوضاع شهرمون بدتر میشه و انصافا نمیشه گفت کی لایقه.ممکنه ایشون از دیگران شایسته تر باشن ولی خداوکیلی این شهر دیگه نای رقابت احزاب رو نداره.

تنها منفعت این عزیزان فقط شامل اطرافیان و هم صنفی هاشون میشه که با داشتن حداقل مدرک تحصیلی و کمترین لیاقت اجتماعی؛یک فرصت شغلی رو میسوزونن.
و . . .

متاسفانه تو شهرما سیاست اینگونه تـــعــــریــــف و تـــــحــــریــــف شده:
ســــیـــــاســـــــت = دشـــمــنـــی

ای کاش هر از گاهی سیاست رو از جملات سیاستمدارهای بزرگ مشق کنیم تا هرکسی از روی منفعت و نه دلسوزی؛سودای نماینده شدت به سرش نزنه.

“عیب جامعه این است كه همه می خواهند آدم مهمی باشند و هیچ كس نمی خواهد فرد مفیدی باشد.”(چرچیل)

منش پاسخ در تاريخ شنبه 11 آوریل , 2015 5:22 ب.ظ:

درود خداوند با اقاي فتح اللهي……….

عباسی گراوند در گفته :

دوستی انسان بزرگی است و آقایان مومنی و همفکران ایشان
درآن حد نیستند که بخواهند برای دوستی مشکل ایجاد کنند.

[پاسخ]

اصلاح طلب در گفته :

به کلیه اصلاح طلبان این نوید را میدهم که اگر قرار به کاندیدا شدن شخصی از اصلاح طلبان باشد ،که هست بر اساس قرار دادهای مکتوبی که برای اتحاد اصلاح طلبان منعقد گردید و بزرگوارانی همچون آقایان سوری،اسفندیار پور،دوستی،مومنی،تیموری و نمایندگانی از آقایان مسعود امرائی،غضنفری،مهندس بازوند که کاندیدای آن دوره بودند ذیل آن مطالب را امضاء و تایید نمودند که در آینده چنانچه اصلاح طلبان بیش از یک نفر کاندیدا شود اسامی 15 نفر را در ذیل آن برگه نوشتند که این 15 نفر به هر شخصی رای بدهند کاندیدای اصلی اصلاح طلبان خواهد بود پس بنابراین اصلاح طلبان عزیز نگرانی برای تفرق نداشته باشند چون این نوشتار با امضاء آقایان که در منزل آقای هاشم آبادی برگزار گردید موجود است و همانند قرار داد لویی جرگه از آن حفاظت میشود.
پس بنابراین هیچ سندی معتبر تر از این برای اتحاد اصلاح طلبان نیست که آقایان مدعی با طیب خاطر آن را تایید و رونوشتی از آن را به استان و حتی مرکز فرستادند تا در مواقع لزوم از کاندیدای اعلام شده توسط این گروه حمایت شود.حال اگر افرادی در آینده کاندیدا میشوند باید پایبند به تعهدات مندرج در آن عهد نامه باشند در غیر این صورت غیر خودی بوده و هدفی جزء کار شکنی نخواهد داشت.والسلام

[پاسخ]

علی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 9 آوریل , 2015 11:19 ب.ظ:

آن برگه دیگر موضوعیت ندارد چرا که برخلاف آن عمل شد و روزهای آخر با آقای سوری همراهی نکردند و خیلیها را ترغیب کردند به آقای قبادی رای بدهند البته در آن انتخابات به صندوقها دستبرد زدند و رای آقای سوری را نخواندند گر چه در آخر کار نفرین مردم گرفت و ……..

[پاسخ]

آقای مومنی با چه زبونی بگیم دوستت داریم و بی صبرانه منتظر حوضورتان در انتخابات آینده هستیم.

[پاسخ]

حمید در گفته :

ببینید آقای مومنی چه مودبانه جواب اقایان را دادند بی شک هر کس یک ذره تعصبو کنار بزاره حق رو به آقای مومنی میده. درود بر شرف مرد خستگی ناپذیر و تمام نشدنی و اصلاح طلب آقای فرج الهه مومنی.

[پاسخ]

عادل در گفته :

اقای ازادبخت خیلی نامردی حشمت چرا حذف میکنی نامرد

[پاسخ]

هومیان نیوز پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 9 آوریل , 2015 10:58 ب.ظ:

حشمت آزادبخت:
دوست عزیز حتما اگر کامنت های توهین آمیز شما رو تایید می کردم حالا داش آکل بودم..درسته؟

[پاسخ]

همسو در گفته :

اقای مومنی لطفا بگید …محترم شما که در اموزش وپر ورش خرم اباد استخدام شدند بر اساس کدام ازمون وکدام نمره ی علمی بکار گیری شدهاند ؟( بقیه ی این کامنت از سوی هومیان نیوز حذف شد)

[پاسخ]

كوناني پاسخ در تاريخ جمعه 10 آوریل , 2015 7:44 ق.ظ:

ما كه مي دونيم…

[پاسخ]

علیرضا در گفته :

اقای مومنی لطفا بفرماییدظهور وبروز جنابعالی در فضای سیاسی شهرستان کوهدشت در همین سطحی که تا الان بوده اید چند درصد بعلت فامیلی سببی بااقای اسفندیارپور است من که میگویم بالای نود درصد.

[پاسخ]

علی محمد نصیری معمولانی در گفته :

بنام خدا ، بعنوان یک هم استانی که این اخبار این سایت رامطالعه وپیگیری میکنم این سوال مطرح شده که آقای دوستی که هم اکنون در تهران عضو شورای شهر آن دیار میباشد وباتوجه به مشغله‌های کاری مرتبط،آیا ایشان اینقدر نفوذ دراین شهرستان دارند که حتی درانتصابات شهرستان دخالت کنند؟؟حال سوال رااینطورمطرح میکنم،آیا شهرستان کوهدشت بااینهمه نخبه وافرادی که دراستان وکشوردارای نفوذومسئولیت می باشندوبه دواردوگاه سیاسی کشورمتصل اندآیادرمبحث اونتخابات ومشکلات ورفع ورجوع وتصمیمات سیاسی قوم گرایی وطایفه بازی برباندبازی ارجح است؟؟ا

[پاسخ]

ریویار طریونی پاسخ در تاريخ دوشنبه 13 آوریل , 2015 12:45 ق.ظ:

با سلام یکی از دوستام گفت زمان محاکمه یکی از آقایان ( مشهور ) در تهران به راننده تاکسی گفتم مثل اینکه یکی از آقایان ( فلانی ) در شهرتان کار رو خراب کرده ؟ راننده با حالتی …. برگشت و گفت : اگر همشهری من است به تو چی ؟؟؟؟؟؟؟ ها .

[پاسخ]

دوست دار اصلاحات در گفته :

آقای مومنی فعال سیاسی شناخته شده ای در سطح کشور است نه فقط در سطح کوهدشت اونهایی که کار سیاسی میکنن مومنی رو خوب میشناسن همه هم میدونن مومنی کسیه که سید محمد خاتمی براش احترام قائله. همه هم میدونن عبداله مومنی چه زحماتی برای اصلاحات کشیده خانواده مومنی کلا واسه اصلاحات هزینه دادن مگه یادتون رفته موقعی که آقای مومنی در سال 76 از سیدمحمد خاتمی حمایت کرد کسی جرئت نمیکرد بگه خاتمی! همه میگفتن ناطق نوری رای میاره. خب آقای دوستی هم اگه به فکر اصلاحات استانه چرا از یه اصول گرا حمایت میکنه؟ این دیگه چه صیغه ایه؟ مومنی میخواد اصالت اصلاح طلبی رو حفظ کنه. مومنی یک اصلاح طلب اصیل است و گرنه ایشون هم میتونست بره پشت سر اصولگراها قرار بیگره.
آقای مومنی ثبات عقیده در اصلاح طلبی اش دارد مثل بعضی مدام بین این طرف و اون طرف چرخش نداره! شک نکنین اگه مومنی تو عرصه انتخابات حضور پیدا کنه تو کوهدشت طوفان به پا میشه ایشون خیلی هوادار داره تو تهران هم در بین اصلاح طلبان کشور نفوذ عجیبی داره خیلی راحت هم رأی میاره. تخریب ایشون منجر به نتیجه نمیشه چونکه هم در بین اصلاح طلبان تهران و هم در بین اصلاح طلبان استان جایگاه محبوبی داره. تازه اینکه رفیق یا فامیل اسفندیاری هم باشه مگر چه اشکالی دارد؟ اسفندیاری جزو قوی ترین مدیران کارآمد استان در دوره اصلاحات بود. فقط اینو بگم: مومنی هرچه بیشتر تخریب هم بشه بیشتر محبوب میشه. مومنی ها چه فرج و چه عبدالله رو جریان اصلاحات استان و کشور دوست دارن. وسلام.

[پاسخ]

هواداران اصلاح طلبی پاسخ در تاريخ جمعه 10 آوریل , 2015 8:59 ب.ظ:

درود خدا بر شما، سخنان شما کاملا واضح و کسانی که این خانواده رو می شناسن کاملا می دونن که چه زحماتی واس اصلاحات کشیدن و چه بهای رو پرداخت کردند….

[پاسخ]

سعید مرادپور پاسخ در تاريخ جمعه 24 آوریل , 2015 12:09 ق.ظ:

قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
احسنت.

[پاسخ]

سهیل در گفته :

والا هیچ انتخاباتی بدون حضور و دخالت نکردن آقای مومنی رنگو بویی نداره.درودخدا بر مومنی

[پاسخ]

ریویار طریونی پاسخ در تاريخ دوشنبه 13 آوریل , 2015 12:48 ق.ظ:

خوشم آمد آقای مومنی مثل دروازه بانی است که توپ را به جای جنجال و خیزش میندازه تا کناره ها .

[پاسخ]

فامیل دوستی در گفته :

اقای فرج مومنی ادم ازاده فرهیخته ثابت قدم و یکرنگی است وما اینبار با فرجیم تا فرجی حاصل شود

[پاسخ]

1121 پاسخ در تاريخ شنبه 18 آوریل , 2015 4:10 ب.ظ:

بهنام بسه دیگه

[پاسخ]

اصلاح طلب طرفدارحق در گفته :

ضمن عرض ادب واحترام نسبت به تمامی دوستان اصلاح طلب.خداوکیلی کدامین اصلاح طلب تابحال به اندازه ی مومنی برای این جریان هزینه داده اند؟!

[پاسخ]

.حسینی پاسخ در تاريخ شنبه 11 آوریل , 2015 8:01 ق.ظ:

ببخشید چه هزینه ای داده اند اخوی ایشان هزینه دادن چه ریطی به ایشان دارد تازه حرف زدن به نظام وانقلاب هزینه نیست اتفاقا ضدنظام وارزشها را نشان میده تو همین استان خودمان خیلی هزینه داده اند آیا یک بارشده ادعایی داشته باشند

[پاسخ]

ظهرابی در گفته :

باسلام. میلاد دخت گرامی پیامبر مبارک.
به عرض میرساند در استان ما نمایندگانی هستند که خالصانه و بی ریا خدمت
میکنند و از همه لایق تر جناب محمدتقی توکلی نماینده الیگودرز که علاوه بر
الیگودرز به فکر تمام شهرهای استان میباشند و حتی پیگیری سد معشوره از فعالیتهای
ایشان هست. توکلی بسیار برایما زحمت کشیده .
باتشکر ظهرابی

[پاسخ]

اصلاح طلب در گفته :

دوستان عزیز ضمن احترام برای آقایان مومنی اما بایستی بدانید اصلاحات را چه کسانی به این حال وروز انداختند خاتمی یا عده ای تندروآن طرف آبی چه کسانی طرح عبور از خاتمی را دادند و آرام آرام به دامن دشمن افتادند وقصد جان نظام وانقلاب را کردند ما اگر اصلاح طلبیم می خواهیم نظام وانقلاب را برای خودمان اصلاح کنیم نه با دلار آمریکا بگوییم اصلاحات کنیم یادتان نرفته که نتیجه ی تندروی های دیروز ممنوع تصویر شدن امروز خاتمی است،پس باید بدانیم درکجا چگونه وبرای چه کسانی هزینه می کنیم واین را باید بدانیم که اختلافات ما با مجموعه ی اصلاح طلبان و یا با اصول گرایان اختلافی درونی است وربطی به بیگانه ندارد واما متأسفانه همان اصلاح طلبان تندرو که الآن سخنگوی بیگانگان هستند ودر کنار آن ها عده ای از دفتر تحکیمی ها خواستار حضور بیگانگان شدند واین شد حال وروز اصلاح طلبان پس باید هر چه فریاد داریم بر سر آن ها بکشیم .

[پاسخ]

ابراهیمی در گفته :

شهمامت وجسارت شما جناب آقای مومنی در بیان حقایق قابل ستایش است.واز این که داعیه ی ناجی بودن برای دیگران را نیز ندارید،حسن نیت شمارامی رساند ولی من متوجه نشدم چرا این گونه بحث ها منحصرا در مواقع برگزاری انتخابات اوج وشدت می گیرد ودر بقیه ی فصول سال شهر امن و امان است و هیچ مشکل ومعضلی وجود ندارد.

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

باسلام متاسفانه آقای مومنی تمام وظایف یک نماینده مجلس را به داخالت در عزل ونصب ها تقلیل داده اند وموفقیت یک نماینده را در انتصاب دوستانش در سمت های دولتی می داند که در تمامی صحبت های ایشان می توان این موضوع را به وضوح یافت که اگر فلان فرد که درستاد فلان نماینده فعالیت کرده به پست دولتی منصوب شد پس آن نماینده نماینده خوب یاست درغیر این صورت …
یکبار در این مصاحبه ندیدم که ایشان اشاره ای به وظایف اصلی نماینده بکند .مثلا بگوید ،چون آقای دوستی یا آقای ملکشاهی در فلان مصوب قانونی مجلس که مثلا اگر تصویب میشود به نفع یا زیان شهرستان است ولی آقایان نماینده موضع گیری درستی نداشته اند اشاره نکرده است .
آقایان به والله قسم امثال آقای مومنی (چب یا راست اصلاح طلب یا اصول گرا) برای یک شهر و استان خطر بزرگی تلقی میشوند و اینان یکی از عوامل توسعه نیاقتگی این استانند
ببینید با دخالتهای نا مشروع خود همین الان هم چه بلاهایی برسر مدیریت های این استان آورده اند
نگاه کنید به انتصاب های منصوبان به حلقه معروفشان…

[پاسخ]

یونس درویشی پاسخ در تاريخ جمعه 10 آوریل , 2015 8:51 ب.ظ:

دوست عزیزاشتباه نمیکنید!آقای مومنی الان که کاره ای نیست که عزل ونصب کنه.اگرحرف شمادرست باشداین که خیلی خوبه.شماحساب کنیداگرنماینده بشودچه نفوذی خواهدداشت.خیلی ازنمایندگان باوجوداینکه نماینده بودندتمام وقت خودراصرف تغییرات میکردندبازنمیتوانستند.درضمن آقای مومنی فرصت است نه تهدید.

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ جمعه 17 آوریل , 2015 10:30 ق.ظ:

آقای محترم نماینده می بایست قانون شناس باشه نه وسیله برای تحقق امیال گروهگی،طایفه ای وجنایی
متاسفانه شما دخالت ایشان ودیگران رادرتحت فشار قرار دادن دیگران برای تصدی پست را کاری درست می دانید
ای کاش ما همه به برنامه های مدیران وعملگرد های آنه توجه کنیم نه به گماشتن افرادی از دوستان ما برای تصدی پستی در یک نهاد وسازمان ،ما باید نگاه کنیم که مثلا فلان کاندیدهای نمکایندگی چه راهکارهای قانونی برای رفع مضلات شهرمان دارد
یا مثلا این آقای مومنی واسفندیاری و… که می خواهند کاندید نمایندگی مردم شود چه برنامه هایی برای تحقق حقوق قانون صنفهای مختلف دارن من یکبار ندیدم که مثلا آقایان مومنی ودیگران راهکاری جهت تحقق مشکلات صنفی همکاران خود هم داشته باشند . ندیدیم که ایشان مثلا دنبال راهکار قانونی برای رفع مشکلات معیشتی فرهگیان هم کارخود باشد

[پاسخ]

شیراوند پاسخ در تاريخ دوشنبه 24 آگوست , 2015 7:36 ق.ظ:

منظورم جناب یونس درویش میباشه.

[پاسخ]

عبدالرضا در گفته :

بنده اهل کوهدشت نیستم،اما با نظرات آقای مومنی موافقم آقای دوستی تمام مراحل پیشرفت خود را مدیون جریان اصلاح طلبی است،شهرداری گراب کجا شورای شهر تهران کجا،ایشان در شهرستان کوهدشت میخواهند نقش پدر خوانده را بازی کنند

[پاسخ]

حمید در گفته :

آقای مومنی فقط جواب آقای دوستی رو داد که به نظرم حرفهای آقای دوستی نمیتونست بی جواب بمونه .شروع کننده این بحث ها و قضا یا اقای دوستی بودند که به حق اقای مومنی جواب دندان شکنی بهش دادن.درود خدا بر مومنی عزیز

[پاسخ]

اصلاح طلب در گفته :

محض رضای خدا از این گونه مصاحبه های بی خود و بی فایده که نتیجه ای جز شکست برای اصلاحات نداشته دست بردارید- درس عبرت نشد این شقه شقه شدن در اداوار 5-6-7-8 مجلس چقدر آزمودن به فکر اون بچه های تحصیلکرده نیستید که چه زجری کشیدن و متاسفانه باز هم شاهد این بگو مگوهای بی خود هستن شما واقعا از اوضاع اقتصادی بچه های اصلاحات خبر دارید (الحمدالله خودتون که مشکل اقتصادی ندارید)اگه تصفیه حساب شخصی دارید حق ندارید دوباره باعث شکست اصلاحات بشید دعواتونو ببرید یه جای دیگه لطفا-همیشه رای ما بیشتر بوده اما بخاطر این سهم خواهی های بیخود که معلوم نیست به چه حقی این سهم رو برای خودتون قائلید باعث پاره پاره شدن رای ها شدید و نهایتا شکست-اگه قرار بر امتحان کردنه که چندین بار خودتونو در معرض انتخابات قرار دادید نتیجش رو هم دیدید شکست برای هممون- این یه مسعله خانوادگیه اگه قبول داشته باشید لطفا در معرض قضاوت دیگرانی قرار ندید که به خوبی و خیر بچه های اصلاحات رو نمیخوان – قضاوت مغرضانه جناح رقیب رو نمیبینید که دارن ما رو به دو طیف جدا تقسیم میکنن در حالی که فقط تنمون از هم جداست ما یک روحیم باعث گستاخ شدن طرف مقابل نشد=ید لطفا ما جدا از هم نبوده و نیستیم و نقطه مشترک هممون فکرمونه -ببخشید اگه گستاخی کردم چون همتون -همه بچه های اصلاحات رو برادر خودم میدانم همیشه سربلند باشید این گله ای برادرانه بود

[پاسخ]

اداره گراب در گفته :

درود بر مرد بي غل و غش دريار كوهدشت وطرهان(مو مني ) واقعا مومني

[پاسخ]

بي طرف پاسخ در تاريخ یکشنبه 19 آوریل , 2015 7:12 ق.ظ:

خواهش مي كنم از طرف ادار ه جانبداري نكنيد مثل دفعه قبل مي بينيم از گراب كمترين راي را مي آورد آخه مردم ديگه گول سخنان فريبكار نمي خورند

[پاسخ]

اکبرعلیزاده در گفته :

با توجه به مصاحبه دوعزیز ،کامنت های مردم شهرستان خود بهترین نظرسنجی است..اگر مطالب سایت ها رو خونده باشید آقای مومنی بیشتر سر زنش شده اند ومردم ایشان وحلقه منصوب به اسفندیاری رو عامل شکست اصلاحات میدانند،علم کردن مهندس بازوند برای شکستن آرای دوستی،حمایت تیموری از قبادی،کاندید شدن همزمان مومنی باسوری،رها کردن سوری در دور هشتم،آقای مومنی اگر دوستی ملکشاهی رو همراهی کردند و ازنظر شما ودوستانتان خلاف مرام اصلاح طلبی است شما وقتی کاندید اصلاح طلبی در انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم چرا بازهم درخانه نماندید؟؟؟وازیک اصولگرای معتدل حمایت کردید؟؟آیا دکتر عارف،هاشمی وخاتمی دیگر اصلاح طلب نیستند؟؟؟ به خاطر حمایت ازروحانی….امیدوارم آقایان دوستی وطرفین مقابل بر سر یک کاندید واحد به توافق برسند..

[پاسخ]

شهروند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 14 آوریل , 2015 4:34 ب.ظ:

البته بااین ادبیات نمی شه مصلح بود.

[پاسخ]

حمید در گفته :

آقای علیزاده اولا فقط کامنت خوندن معیار خوبی برای سرزنش شدن یا نشدن شخص خاصی نیست در ضمن اگر به همه کامنت ها توجه کنی نه اینکه فقط اونایی که به مخالفت آقای مومنی نوشتن و ذره ای انصاف رو رعایت کنی متوجه میشی اکثریت آقای دوستی رو مورد سرزنش قرار دادن نه آقای مومنی رو میتونید برای اثبات حرفم به کامنت های مصاحبه آقای دوستی در کشکان مراجعه کنی باز هم تاکید میکنم کامنت نمیتونه معیار خوبی برای مورد قبول بودن و نبودن شخص خاصی باشه.

[پاسخ]

کوهدشتی در گفته :

اگر آقای مومنی به تنهایی کاندید شود رد صلاحیت میشود اما اگر رقیب داخلی داشته باشد مثل دوره های قبل از او بعنوان طعمه استفاده شده و او را تایید میکنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[پاسخ]

حاجی علی شیراوند در گفته :

بنده بااینکه به هردوطیف انتقاداتی واردمیدانم اماباسندعرض می کنم جناب آقای دوستی درانتخابات خرداد76یکی ازامضاکنندگان بیانیه ی معروف نمایندگان مجلس پنجم بودندکه ازحضرت حجت السلام والمسلمین جناب آقای ناطق نوری حمایت کردند! دوستان اگراحتیاج به توضیح بیشتری بودبنده ماجرای آن روزهاراتوضیح خواهم داد….

[پاسخ]

طهماسبي پاسخ در تاريخ شنبه 11 آوریل , 2015 8:03 ب.ظ:

حاجي علي
با همه احترامي كه برايت قائلم و همه دعاهايي كه براي سلامتي ات كردم ولي مجبورم تذكر بدهم كه بي انصافي چيز بدي است. تصوير و متن كامل بيانيه حاميان ناطق و حاميان خاتمي و امضا كنندگان آن در روزنامه هاي رسالت و سلام ارديبهشت ٧٦ الآن در سايت ها وجود دارد اگر به خودت زحمت بدهي و تصوير سلام را ببيني اسم اسماعيل دوستي را در ليست حاميان خاتمي مي بيني . با سند حرف بزن جان برادر!
برادرجان ! يك خورده تناقض هايت را كم كن . شما نبودي كه جلوي ستاد سوري عليه آموزش و پرورش فرج مومني و اسفندياري سخنراني مي كردي و به تماميت خواهي و انحصار طلبي و اجحاف در حق معلمان غير همفكر و ظلم در حق حق التدريسي ها متهمشان مي كردي؟

[پاسخ]

به قران فامیل دوستی پاسخ در تاريخ شنبه 11 آوریل , 2015 10:32 ب.ظ:

من ادعای اقای حاجی علی شیراوند را قبول دارم

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ یکشنبه 12 آوریل , 2015 12:44 ق.ظ:

قبول داشتن شما مهم نيست ! مهم واقعيت است كه در اسناد آمده .

علی میرزاپور پاسخ در تاريخ یکشنبه 12 آوریل , 2015 6:34 ق.ظ:

قسم نخور اسمت را بنویس اگر راست میگویی

عباسی پاسخ در تاريخ شنبه 11 آوریل , 2015 10:46 ب.ظ:

سلام. جناب شیراونددر کوهدشت از طرف ملک آسا رییس
حزب همبستگی شده و این حزب با این خط فکری به اعتماد ملی
و سیدمهدی موسوی نزدیک است و هدف این طیف ازبین بردن
بزرگان اصلاحات در لرستان است. هیچ وقت امثال موسوی و
مومنی در حد واندازه دوستی نمیشوند.
ما برای دوستی احترام قایلیم و به عقیده اش ایمان داریم.
ما به ملکشاهی رای میدهیم.

[پاسخ]

م.صادقی پاسخ در تاريخ شنبه 11 آوریل , 2015 11:24 ب.ظ:

برادر جان چقدر عصبانی هستی اولا اگر مردی اسمت را واقعی بنویس تا ما هم اطلاعاتمان را درباره ی حضرتعالی بگوییم اقای شیراوند خصوصیت بارزش شجاعت و صداقت است در یک مقطعی در سال 77 که بنده کاشناس ………………اداره شدم منتقد جدی اینجانب بود اما من به شهامت و شجاعت ایشان ایمان دارم شما خودتان را اصلاح کنید بزرگوار

[پاسخ]

چادرنشین مقیم مرکز پاسخ در تاريخ دوشنبه 13 آوریل , 2015 7:20 ب.ظ:

گرچه درپاسخ به اقای شیراوندمطالب بسیاراست اما به چندنکته بسنده میکنم…2.کسی بایدمدارک اقای دوستی را رو کندکه به چه کسی رای داده که خوداصلاح طلب باشد.ان زمان شمابه چه کسی رای دادید؟{بودن شرط نیست ماندن اصل است.}کامنت اقای طهماسبی موید گفته ی اینجانب است.3.شمادوستی راقبول ندارید میشودبفرماییدچه کسی راقبول دارید؟اسفندیاری را؟مومنی را ویاسوری…شماکه ازسر استیصال به همه میتازید وکسی ازحرف شمانگران نمیشود.این راخودتان هم میدانید.4.برادرجان شمابایددرخصوص امامی وقبادی اظهار نظرکنید وحقتان رااز انهابگیریدچون ثابت قدم بودن اصل اول مجموعه ی اصلاح طلبان است.5.راستی شمادرکدام جلسات اصلاح طلبان شرکت کره ایدکه رونوشت مدارک رابه شماداده اندتادرزمان نیاز انهارارو کنی؟توصیه میکنم اول فکرکنیدبعدبنویسید.6.برادربسیجی جبهه نرفته این هدیه راکه فرموده ی یکی ازامامان معصوم است رابه عنوان عیدانه ازاین حقیربپذیرو ان را اویزه ی گوشت کن تادراین اخرعمری مصفا شوی..که میفرمایدخدایا انانی که در محاورات ومجادلات بدگو و بد زبانندودر قیدوبند زبانشان نیستند را ابتر بفرما.درپایان شمارانصیحت میکنم که پادرکفش بزرگان نکنیدچون یک سربازنمیتواند از فرمانده اش انتقادکند ان هم اگرسرباز پادگان دیگری باشد.

[پاسخ]

حاجی علی شیراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 14 آوریل , 2015 1:11 ق.ظ:

دوست عزیزکاخ نشینم که خودراچادرنشین جلوه می نمایید!قبل ازهرچیزاگرواقعن شهامت داشتیدخودراهماننده بنده باهویت مشخص معرفی می نمودیدتابیانات جنابعالی وصحبت های بنده بیشتربردل خوانندگان عزیزمی نشینید!نتیجه می گیریم خاعن ترسوست!دوم اینکه حزب به قول جنابعالی……اینقدربی دروپیکرنیست !بنده ازسالهای دهه ی شصت تاکنون بااصلاح طلبان بوده ام وتاکنون هیچ استفاده ای نبرده ام!وماننده شماساختمانهایی که چندخانواردرزیرآن زندگی می کردید!رارهانکرده ودرخوش آب وهواترین نقاط پایتخت ساکن بشم!سوم:اینکه بتده همه راقبول ندارم!نه شماکه به دنبال جمع آوری ثروت رفتیدوبجزطایفه خودبه کسی فکرنکردیدونه اونایی که دست ازانحصارطلبی برنمی دارندوهمه چیزرافقط وفقط برای خودواقوامشان می خواهند!! چهارم:دررابطه باامامی وقبادی فرمودید،بنده باافتخاریک دوره باجناب امامی رادبودم! می دانیدچرا؟زیراکه امامی رادسه دوره نناینده بودند،امانه خانه ای دارندونه سهامداربانک هستندونه هیت مدیره شرکت وکارخانه ای!دررابطه باجناب قبادی گفتید!بنده هم ماننده به قول شنابزرگان:درآن دوره شیخ رااصلح ترتشخیص دادم وروزانتخابات ازایشان گفتم! ضمنن مگرکاروتلاش وفعالیت سیاسی برای چیست؟جزاینکه بایدقدرت بین فعالین سیاسی تقسیم گرددوهرکسی به اندازه توانش درواگذاری پست ومقام سهیم گردد؟!یااینکه به نظرشما،جنابعالی واقوامتان که درنتیجه زحمات بنده وامثالهم به قدرت وثروت آنچنانی رسیده اید!درآخرت ماراشفاعت میکنید!؟پنجم:بنده راهمه یدوستان می شناسندومی داننددرتمام جلسات اصلاح طلبان حضورداشته ام وازهمه ی مدعیان دروغین اصلاحات بیشترهزینه پرداخت نموده ام!درضمن جناب آقای مومنی می دانتد،زمانی که ساختنان آقای شهبازی واقع درخیابان جهادجنوبی به عنوان دفترجناب سیدمحمدخاتمی افتتاح نمودیم،بنده درمشایعت ایشان وآقای حسین نازاریان جهت دریافت یک سری پوستروامکانات به تهران عزیمت نمودیم،آقای مومنی بنابه دلایلی نتوانستندبه دیدارآقای دوستی تشریف بیاورند،بنده وآقای نازاریان باجناب آقای دوستی هماهنگ کردیم،فردای آن روزبه حضورایشان رسیدیم،درآن روزجناب ناطق نوری جهت سفرهای تبلیغاتی عازم یکی ازاستان های کشورشده بودور،،،یاست جلسه بعهده ی دکترروحانی که درآن رمان نایب ریس مجلس بودند

[پاسخ]

حاجی علی شیراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 14 آوریل , 2015 1:34 ق.ظ:

بابت قطع مطلب عذرخواهی می کنم! درآن روزآقای دکترروحانی مدیریت جلسه رابعده داشتند،زمان تنفس مابه حضورنناینده محترم رسیدیم،البته ایشان لطف فرمودندوقبل ازهرچیزهماهنگی لازم راجهت دیدارکرده بودندومارابه حضورپذیرفتند!بعدازبحث وگفتگو،ایشون مطالبی رابیان فرمودندوآنچنان مارامایوس کردندکه جلوی پای خودرامشاهده نمی کردیم! ایشون فرمودند:تواین مملکت چه کسی خاتمی رامیشناسد!بابابه خداناطق ریس جمهوره!به فرج واسفندیاری بگیداگه بلایی سربرادرم سهراب بیاد،بنده شمارامی شناسم!و…….. ششم:برادررزمنده اصلاح طلبم!بنده فقط درزمانی که دانشجوی تربیت معلم بودم،سه بارازشهرستان شاهرودعازم جبهه 6ای نبردحق علیه باطل شدم!برادراصلاح طلب امروزوگزینش دیروزم!بنده درعملیات های حاج عمران درقرارحمزه سیداشهدا بودم!آقایان علی مردان آزادبخت وعبدالرضاآزادبخت(هردومعلم هستتد) باهم بوده ایم!درعملیات کربلای5 درمحل شلمچه درمشایعت جنابان منصورحیدری(شهرداری)دکترمهردادودکترمهرزادابدالی!مرضاله میرزایی،اسداحمدی پاسدارو…….شرکت داشته ام که درتاریخ28/12/65نیمه های شب توسط خمپاره دشمن بشدت ازناحیه سروبدن مورداثابت ترکش قرارگرفتم!مدارک دربایگانی تیپ57وبنیادشهیدجهت رویت جنابعالی موجوداست!ودرپایان به استحضاربرسانم که اتفاقن ماسربازان خوبی نبوده ایمپ،اگرسربازان پرسشگری بودیم هرگزاجازه نمی دادیم که آنهایی که لیاقت نداشتند!فرماندهی آنهمه نیروی صاحب فکرواندیشه راباشعارهای پوپولیستی!بعهده گیرند، موفق باشیدبرادربارهم بنده بیمار!راازدعاهای خودبی نصیب نفرمایید!

حاجی علی شیراوند پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 14 آوریل , 2015 1:47 ق.ظ:

ابرادرچادرنشینم!انشالله چندمورددیگرازحضرات پایتخت نشین،صاحبان ثروت وقدرت!به این شکل دفاع کنید!حتمن وحتمن به نوایی خواهیدرسیدواحتمالن یکی ازساختنان های مصادره شده ی عمال رژیم گذشته رابه جنابعالی واگذارخواهندکرد! بنده آمادگی این رادارم که باشما،البته بانام وهویت مشخص!مناظره کنم تاسیه روی شود………

اصلاح طلب پاسخ در تاريخ چهارشنبه 15 آوریل , 2015 6:22 ق.ظ:

پس دیگه لطفا نگو اصلاح طلبم

رصد پاسخ در تاريخ چهارشنبه 15 آوریل , 2015 6:41 ق.ظ:

برادر حاجيعلي شيراوند با سلام
شما كه به گفته خودتان به همراهي با آقاي امامي راد افتخار مي كنيد و از بن جان از همراهي با او احساس رضايتمندي مي كني و همراهي شيخ را نيز در سبد افتخارات داري چگونه الآن براي اصلاح طلبان نسخه شفا بخش تجويز مي كني.اگر به تاريخ مراجعه كني مي بيني كه همين دو نفر در مجلس از مخالفان سرسخت آقاي خاتمي و اصلاح طلبان بودند و بيشترين حملات را به سران اصلاحات نمودند. برادر عزيز بهتر همان است كه تو و امثال تو كه براي خودتان حسابي و كتابي باز كرده ايد و به هر بادي تغيير مسير مي دهيد و رنگ عوض مي كنيد راه خودتان را برويد.طيف اصلاحات و بخصوص نسل جوان اصلاح طلبان راه خود را شناخته اند و بهتر از امثال تو كه هر دم از اين شاخه به آن شاخه مي پريد ،مي دانند كه چه تصميمي براي آينده خويش بگيرند.

سیا مال نو پاسخ در تاريخ چهارشنبه 15 آوریل , 2015 8:32 ق.ظ:

جنابعالی حقداری از کسی که واست خیری داشته دفاع کنی هر انسانی این خصلت رو دارد اصلا کسی که نون خورد ونمکدان شکست …

[پاسخ]

بهلول در گفته :

مردم شما می توانید به قیافه های (عکس)دوستی ومومنی نگاه کنید معلوم خواهد شد که کدام یک اصلاحاتی هستند

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ شنبه 11 آوریل , 2015 8:30 ب.ظ:

عكس فرج مومني بيشتر شبيه تبليغ كت و شلوار است

[پاسخ]

چپ قدیمی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 14 آوریل , 2015 11:27 ق.ظ:

نه عزیزم خوشتیپ بودن از مشخصه های اصلاح طلبیست

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 14 آوریل , 2015 3:43 ب.ظ:

دلت را با اين حرفها خوش كن

1121 پاسخ در تاريخ شنبه 18 آوریل , 2015 4:19 ب.ظ:

بلای که این کراواتی ها بهسر اصلاحات آوردند فراموش نشدنی ست طرح عبوراز….متاسفام هنوز که هنوز ست اصلاح طلبی را به کت وشلوار میشناسید

کمیل در گفته :

خدایی اگه کاری به این مباحث نداشته باشیم آقای مومنی خیلی خوش قیافه ترند

[پاسخ]

امرایی پاسخ در تاريخ دوشنبه 13 آوریل , 2015 11:09 ب.ظ:

بعضی فکر میکنند اصلاحات به معنیِ آرایشگاه رفتن است، نه قربان آن اصلاح به معنی سرکوتاه کردن با این اصلاح که به معنیِ توزیع عادلانه قدرت است متفاوت است ( همه چیز را برای خود نخواستن )

[پاسخ]

چپ قدیمی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 14 آوریل , 2015 11:28 ق.ظ:

پنجه را باز کرد و گفت یک وجب

[پاسخ]

گراوند در گفته :

بنظر بنده این دوره اگر اصلاح طلبان از مهندس غضنفری حمایت کنند بهترین گزینه است هم فردی با اصالت و باسواد هستند و هم تنها مدیری بود که با شهامت تمام مدیران مجموعه کاری زیر دست خودش را از بین اصلاح طلبان انتخاب کرد و در این چند ماه منشا تحول و خیر برای استان شده است

[پاسخ]

حکمت در گفته :

خدایی تبدیل شدن به چهره محبوب و سیاسی یه ذره قیافه و تیپم میخواد که آقای مومنی این کاریزما رو داره و دیگران از اون محرومند بازم درود خدا بر فرج الهه مومنی که از هر شرایطی از بقیه سرتره

[پاسخ]

علی میرزاپور پاسخ در تاريخ یکشنبه 12 آوریل , 2015 6:35 ق.ظ:

الهه کیه اونوقت

[پاسخ]

رومشگانی در گفته :

سلام بر محمد آزادبخت درود بر فرج مومنی. انشالله این دور همه ی اصلاح طلبا همت کنند که آقای ازادبخت رو به مجلس بفرستند

[پاسخ]

آدینه وند در گفته :

بنظر من یک نمونه از میزان محبوبیت دو طرف مصاحبه ( مناظره ) تعداد بازدید کنندگان از مصاحبه ایشان است، در همه سایتهای محلی از جمله میرملاس لکنا،هومیان و … تعداد بازدیدکنندگان میتواند مصداق مشت نمونه خروار باشد.لطفا درج بفرمائید.

[پاسخ]

ازدیار سیمره در گفته :

آقای آزادبخت درشان شما نیست نظرات مربوط به تیپ افراد را نمایش دهید…این کامنت نوشتن ها کار بچه هاست…لطفا درج کن، من آقای مومنی را از نزدیک دیده ام وبا عکس وکت شلوار همه خوب جلوه میدهند…

[پاسخ]

معترض در گفته :

براتون متاسفم چرا كامنت هايي كه درباره ظاهرفراد نوشته شده تاييد ميكنيد…معلوم كدو م طرفي هستيد..حالا كه ماذايراد گرفتيم درج نميشه….

[پاسخ]

محمد ملکی در گفته :

من بچه خرم آبادم و کوهدشتی نیستم.و یک اصلاح طلب واقعی.هم آقای دوستی رو میشناسم هم آقای مومنی.در اینکه آقای دوستی فردی بزرگ و کشوریست شکی نیست .ولی من از شما دوستان سوال دارم که این آقای دوستی چه خدمتی و چه کاری برای کوهدشت و لرستان کردند.ولی به خدای واحد قسم مومنی یک انسان پاک و اصلاح طلب واقعی و یک مرد واقعی است که بدون هیچ چش داشتی به مردم خدمت میکنه.ای کاش ما چند نفر مثل آقای مومنی و اسفندیارپور در استان داشتیم.

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ دوشنبه 13 آوریل , 2015 10:53 ق.ظ:

آقاي !!!! ملكي !! من خبر ندارم چند سالته و شهرداري آقاي دوستي در خرم اباد را يادته يا نه ولي بدان كه خرم آباد را دوستي آباد كرد. برو از بزرگ ترها بپرس

[پاسخ]

رضا پاسخ در تاريخ دوشنبه 13 آوریل , 2015 2:22 ب.ظ:

خرم اباد را دوستی اباد نکرد که هیچ بلکه تمام میادین شهر را با خاک پر نمود و دور فضای سبزها سیم خوار دار پیچید و حتی بنا داشت دریاچه کیو را با خاک پر کند و گواه این حرف کارکنان قدیمی شهرداری که در دور دریاچه با ایشان بودهاند و عنوان نموده چند کمپرسی خاک لازمه تا دریاچه را پر کنیم حرفی بزن مردم خرم اباد بهت نخندند.

[پاسخ]

امرایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 14 آوریل , 2015 8:20 ق.ظ:

رضا جان مستنداتت و مدارکت را بیار چرا بهتان و چرا توهین

ناشناس پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 14 آوریل , 2015 11:36 ب.ظ:

آقا رضا
من يه جواب جالب بهت دادم كه حذف شد

ناشناس پاسخ در تاريخ چهارشنبه 15 آوریل , 2015 5:06 ب.ظ:

اي بابا

مک

[پاسخ]

سعید حیدری نسب از ابفای شهر تهران در گفته :

باسلام خدمت تمام همشریهای عزیز وباعرض تبریک سال نو ///خدمت ان دسته از عزیزانی که بدون اینکه خبری از زندگی کسی داشته باشند تهمت ویاتوهین نکنن ..بله اقای امرایی و… //اقای مومنی همه می شناسن که از کجاوچطوری هتل ساخته ان هم در مرکز استانی که هیچ سرپناه مدرن برای گردشگران ومهمانان نداشت باکلی وام بدهی به بانک هنوزبدهای گذشته تصفیه نشده.پس بدان پولی ازهیچ کس وهیچ کجا به ایشان نرسیده ودوم کسی نمیتونه هرچه به فکرش میرسه ویا حرفهای افراد خاص که ازروی دشمنی شایعه میکنن رابا صورت کامنت در اختیار دیگران بزاره وبه این حرفهای دروغ دامن بزنه //کسی اجازشو نداره پس دوستان اگر بحث سیاسی میکنید توکامنت گذاشتن بدونید که چی مینویسی چی میگی ماهمه همدیگر می شناسیم بی ادبی از هیچ کس قابل قبول نیست وگرنه …..

[پاسخ]

واقعا... در گفته :

جناب آقای مدیر سایت شما تعریف واقعی اصلاح طلبی و اصولگرایی را شرح دهید احساس میکنم خیلی ها نمی دانند
با تشکر

[پاسخ]

پريان در گفته :

جناب اقاي چادر نشين مقيم مركز -اينو بدون كه اولا عيب گرفتن از انسان عيب گرفتن از كار خداست دوما جنابعالي بسيا ر كوته فكري كه بجاي مسائل سياسي ميري سراغ مسائل شخصي سوما اقاي شيراوند ميتوانستن بچه دار بشن ولي بايد يك زن ديگه ميگرفت كه ايشان بخاطر علاقه به خانمش اينكار را نكرد حتي بزرگان هم پيشنهاد بهش دادن4حق گرفتن به هرطريقي باشد مثبت و خوب است حالا با چادر يا —–5اقاي شيراوند يك فرهنگي زحمتكش است و از گفته هايت برمياد كه شما هم فرهنگي هستي پس متاسفم برات كه در مورد همكارت اينجور قضاوت ميكني

[پاسخ]

محمدی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 14 آوریل , 2015 10:01 ب.ظ:

آقا،خانم یا روستای پریان با تحلیل های غلطت وارد حوزه ی شخصی وخانوادگی افراد نشوید کدام کامنت دلالت بر زن گرفتن و بزرگان گفته اند و…بوده است که شما بی محابا واز سر دلسوزی غلط همه چیز را می نویسید تحلیل سیاسیت را بالا ببر…

[پاسخ]

پريان پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 16 آوریل , 2015 7:13 ق.ظ:

جناب اقاي محمدي پس مشخص شد كامنتها راخوب چك نميكند يا مفهوا ابتر را نميدانيد سواد ابتداييت را بالا ببر

[پاسخ]

محمدی پاسخ در تاريخ جمعه 17 آوریل , 2015 3:54 ب.ظ:

در جواب پریان باید بگویم عزیز برادر من هم کامنت ها را خوب چک میکنم و هم سواد ابتدایی ام بالاست بنده معتقدم که نوشتار چادر نشین اشاره داشته به روایتی .حال این روایت برای تمام افرادی که بد زبان اند و افترا به دیگران میبندند مصداق پیدا میکند حال میخواهد محترمانه بگویم صاحب فرزند باشد یا نباشد من میگویم این ورود به مسائل خانوادگی نیست ولی شما دشمن دوست نما ان را پیراهن عثمان کرده اید و میخواهید که جواب ابتر را بدانید .بله دوست من ابتر یعنی دم بریده و بدون فرزند اگر میخواهی تا ایاتی را از قران در این خصوص برایت تلاوت کنم پس این به ان ربط ندارد خواهش میکنم دیگر این بحث را ابتر کنید

حاجی علی شیراوند در گفته :

مدیریت محترم سایت هومیان نیوز،باسلام وتحیت، امیداست باتوجه به اتهامات شخصی مجهول الهویه بااسم مستعارچادرنشین!جوابیه بنده رادرج بفرمایید. متشکرم

[پاسخ]

شهروند در گفته :

حضوردکتر طهماسب علیپوریانی مرداصلاح طلب اعتدال گرا،می تواند وحدت را بین اصلاح طلبان ایجادکند.

[پاسخ]

سیاوش در گفته :

دکتر علیپور روی چشم ما جا دارد ولی اول فرج الهه مومنی

[پاسخ]

شهروند پاسخ در تاريخ شنبه 18 آوریل , 2015 8:44 ب.ظ:

البته نویسنده کامنت ارادت ویژه ای به آقای مومنی دارد وخداوکیلی هیچ فرقی رابین دکتر وآقای مومنی نمی داند به امیدوحدت و پیروزی اصلاح طلبان

[پاسخ]

شهروندكوهدشتى مقيم تهران در گفته :

با سلام خدمت مدعى اصلاح طلبى كه در خصوص تنروى عده اى از اصلاح طلبان و عبور از خاتمى و… مطالبى را عنوان نمودند
باستحضار ايشان ميرسانم كه اگر اصلاح طلب باشيد ويا حداقل اطلاعاتى در اين خصوص ميداشتىد اگر اقداماتو عزيزان مورد اشاره حضرتعالى نبود هم اكنون شاهد فضاى باز سياسى فعلى نبوديم واشتباه شما در خصوص علت ممنوع التصوير بودن اقاى خاتمى نيز تنروى افراد مورد نظر شما نيست بلكه نفوذ كلام ايشان در بين مردم واحساس خطر نفوذش براى انتخابات اتى مجلس است و….

[پاسخ]

عادل در گفته :

سلام دوستان اصلاع طلب تنها راه نجات مردم کوهدشت اقای دوستی است خوش فکر

[پاسخ]

طهماسبي در گفته :

دوست قديمي و محترم و گرامي و البته عجول و كم انصاف خودم حاجي علي شيراوند!
درود بر تو
اگرچه اين ” چادرنشين ” حرف هاي قابل توجهي هم زده ولي من به نوبه خودم از جمله توهين آميزش ابراز نفرت مي كنم و آن را محكوم مي كنم انشالله روزي برسد كه ما در عالم گفتگوهاي سياسي وارد مسائل شخصي همديگر نشويم . به چادرنشين توصيه مي كنم با خود خلوت كند و خجالت بكشد.بايد اصلاح را از خودمان آغاز كنيم. تقوا – تقوا – تقوا
ولي تو هم عجله كردي و مثلا خواستي ماهيت نويسنده را تشخيص بدهي حرفهايي زدي كه اصلا درست نبود. گمانه زني هايي كردي كه اصلا اخلاقي نبود . فكر كردي همه اين كامنت ها را يك نفر با چند اسم مستعار نوشته ! چون هم داري جواب چادر نشين رو ميدي و از حزب ملك آسا و سابقه جبهه ات ميگي ، هم داري آدرس خونشو ميدي و ميگي چكاره است و هم بهش ميگي بازهم براي من دعا كن! يعني نويسندگان چند كامنت را يكي كردي درحالي كه درست نيست چون كه من از خودم خبر دارم و طهماسبي هستم و اصلا اهل مردم آزاري و اين توهين ها و تهمت ها نيستم .
گفتي به امامي راي دادم چون او بعد از سه دور نمايندگي سهامدار بانك و عضو هيئت مديره و كارخانجات و فلان و فلان نيست!!!!!!
از كجا معلوم كه نيست ؟! شما از زير و بم زندگي اش خبر داري؟ بعد اين چه متلك كثيفي است كه به آقاي دوستي ميزني؟ مگه بقيه كار اقتصادي نميكنن؟
شما ميفرماييد من از اول اصلاح طلب بودم و بعدش ميفرماييد من يه دور به امامي و يه دور به قبادي رأي دادم ميشه به من بگي اين چه جور اصلاح طلبي است ؟
بازهم آن حرفت را درباره انتخابات سال ٧٦ تكرار كردي. ظاهرا اسم اسماعيل دوستي در روزنامه سلام در زير نامه حمايت از خاتمي قانعت نمي كند و دوست داري خاطره تعريف كني . خيلي خوب! اجازه بده ما هم خاطره تعريف كنيم : من آن موقع يك دانشجوي فعال در اراك بودم دو هفته قبل از انتخابات رفتم مجلس آقاي دوستي را ببينم. آقاي دوستي سرش شلوغ بود من از ظهر تا ساعت شش عصر منتظرش بودم. كارش كه تمام شد آمد معذرتخواهي كرد و گفت من دارم ميروم ستاد خاتمي بيا با هم برويم در بين راه حرفهايت را بزن كارت را بگو .سوار ماشينش شدم و رفتيم ستاد كارگزاران در خيابان سميه. در بين راه به ايشان گفتم چقدر اميد داريد خاتمي پيروز شود ايشان به آن جمله معروف حضرت امام اشاره كرد و گفت ما مكلف به تكليفيم نه نتيجه. زحمت خودمان را مي كشيم بقيه اش با خداست. حداقل وجدانمان راحت است كه كارمان را انجام داديم … حالا شما ميگي ما رفتيم پوستر بگيريم او مايوسمان كرد!!!!!!
حاجي علي عزيز
من افتخار ميكنم برايت دعا كردم و خوشحالم كه سر حال مي بينمت ولي برادر جان تو هم مراعات حال خودت و ما و اين شهر آفت زده را بكن!
تو هم براي من دعا كن. مسلمان بايد مسلمان را دعا كند
حق يارت

[پاسخ]

چادرنشین پاسخ در تاريخ چهارشنبه 15 آوریل , 2015 1:19 ب.ظ:

درجواب آقای طهماسبی بایدبگویم که از بیاناتت پیداست که آدم منطقی باشی ولی دوست عزیز کجای مطالب من ورود به مسائل خانوادگی دیگران بوده که بایستی خجالت بکشم؟اتفاقا شماکه صحبت ازتقوامیکنید آنچه که من گفتم یک فرموده ای ازسخنان معصوم بوددرخصوص بداخلاقی وبدزبانی.آیامیشدآن راتغییردهم ویا تحریف کنم؟درسایرموارد نیز شخص مورد نظرقبول کرده که یک دوره باامامی بوده یک دوره باقبادی بوده ویک دوره باپپریایی بوده.مگراصلاحات چنددوره است که ایشان دوازده سال آن رابامخالفین بوده؟واکنون همه را به بادانتقادمیگیرد؟مجددا ازشما دوست عزیز به خاطر روشنگرییت تشکرمیکنم…ومن نیزباشمادعامیکنم برای سلامتی برادرمورد نظر اما پریان ازخدا خواسته وارد وادی شده که قصد آزار شخص مورد نظرشمارا دارد ومسائل شخصی رامطرح کرده.

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

باعرض سلامی گرم وصمیمی خدمت همه ی کاربران مشتاق ومحترم سایت هومیان نیوز/اینجانب بانام مستعار بیطرف نظرخودرابیان میکنم/من بادقت نظر همه ی کاربران رو خوندم وباتوجه به طریقه ونحو بیانات همه کاربران وعزیزان که هرکدام نظر وعقیده خود رابه گونه ای متفاوت بیان کرده ونوشته اند خاطرنشان میشوم که همگی اینها باارزش وقابل احترام میباشند ولی باید این نکته مهم را یاداورشوم که شجاعت وشهامت جناب اقای شیراوند درابراز نظرات وعقاید خود واینکه بدون هیچگونه هراسی حرفهای خودرامیزنند واقعا قابل تحسین وشایسته تشویق واحترام میباشد/ ودربایان نظر بنده حقیر اینست که همیشه باید کار را به کاردان بسباریم وگرنه باز در اینده بشیمان وسرخورده میشویم.

[پاسخ]

با احترام با نظر تمامی دوستان باید این نکته منفی راهم فراموش نکنیم که جدای از انتقادهایی که بر هر کسی وارد است،ما مردم نیز بسیار بد عمل کرده ایم .به نحوی که همیشه برعکس تمام ایران،نمایندگان خود رابه مجلس روانه کرده ایم.یعنی اگر مجلس عموما در دست اصول گرایان بود ما نماینده اصلاح طلب فرستادیم واگر مجلس در اختیاراصلاح طلبان بود ما نماینده اصول گرا فرستادیم.به همین جهت همیشه مورد بغض نهان وآشکار مجلس ودولت بودیم.ای کاش تدبیری برای این مسئله توسط آقایان اندیشیده شود نه سنگ اندازی مداوم آنها به همدیگر…..

[پاسخ]

تنها کسی که لیاقتشو داره آقا فرجه مگه بقیه چبکار کردن مومنی نشون داده که از همه با کفایت تره ایشون مرد بزرگ و دوست داشتنی شهر ماست با حرف های نسنجیده ی بعضی افراد هویتشون عوض نمیشه خداروشکر همه ایشونو میشناسن ایشون اگه دنبال ثروت بودن باید مثه آقای دوستی سهامدار بانک میشدن هتل که برا ایشون چیزی نیست به خدا قسم لیاقت آقای مومنی خیلی بیشتر از این چبزاست هرچند ایشون در تمام عمرشون به دنبال کسب ثروت نبودن و ارزششونو بیشتر از اینا میدونن ایشون کسی هستن که همیشه چهره ی ثابتی داشتن ومثل یه عده چند پوست عوض نکردن خواهشا مغرضانه حرف نزنید به ولله که ایشون خیلی پاکن آقای مومنی ان شااله با یاری خدا این دور پیروزی با شماست و همچنین حق شماست من به شخصه حاضرم به خاطر شما جونمم ردم به خدا قسم خیلی خیلی دوستت داریم آقای دوس داشتنی
به امید سرافرازی و سربلندی مومنی بزرگوار

[پاسخ]

هيران در گفته :

باز نزديك انتخابات شد واين بت هاي كوهدشت اختلافشان را بين مردم كشيدند تعصب راه مي اندازند فقط جناح مي شناسند وحزب .اين ها نه بيكار ي مي شناسند نه فقر البته به كار مي برند اين كلمات را اما زمان تبليغ.اگر به فكر مردم باشيد به دنبال صالح مي گرديد نه راست وچپ . مومني چپ است وبه هر قيمتي به چپ راي مي دهد. اين كه نشد استدلال .آيا مردم را به هرقيمتي بايد فروخت. چرا سياست مداران ساير استانها شهرهايشان آباد اماشهرشما ………….. ازماست كه برماست

[پاسخ]

حاجی علی شیراوند در گفته :

برادرعزیزمگجناب آقای طهماسبی باسلام، اول اینکه بنده زمانی که جناب آقای امامی رادنماینده بودندبه ایشان پیوستم!وتاانتخابات مجلس هشتم که متاسفانه ایشان ازادامه رقابت انتخاباتی حذف شدندومحروم گشتند!وی راهمراهی کردم!یعنی بنده هیچ گاه به امامی رادرای نداده ام!گرچه اگردرآن دوران درصحنه می ماندندبرایشان سنگ تمام می گذاشتم وتاآخراوراهمراهی می کردم! دوم اینکه بایدازبنده بپرسیدچرادرآن دوران بنده به اردوگاه اصولگرایان پیوستم!می دانیددوستان انحصارطلب وتمامیت خواه درآن دوران باوجودمشکلات عدیدای که داشتم وبرایم پیش آمد!چگونه بامن رفتارکردند؟آقایان درآن شرایط برای بنده پیغام می دادند:بیادتاانتقالی بهش بدیم تاازاین شهربروند!مگرمن چکارکرده بودم که آن رفتاروبرخوردها رادرحقم رواداشتند؟دوست عزیزودلسوزم،اگرامروزجناب چادرنشین نداشتن…….رابرمن طعنه می زند!می دانی علتش چه بود؟،اگردوستان تمامیت خواه درآن دوران باوجودمصیبتی که برایم پیش آمدوباعث ازدست رفتن یکی هزبهترین کسانم شد!وازطرفی آنهمه مشکلات خانوادگی گریبانگیرم شدوزیربارآن فشارقراگرفتم و…… کمی هم مرادرآن برهه کمک می کردندویتیم نوازی! داشتند،بنده هم شایدالان دروضعیتی نبودم که جناب اصلاح طلب چادرنشین!اینگونه برمن ریشخندوطعنه زنند!آری برادرعزیزم،هرعملی عکس الملی داردوبنده درآن زمان به ظلم واجحافی که درحقم رواداشتندواکنش نشان دادم!!ومتاسفانه به نوعی بنده راهمچون……….افراد بی شماری که نیازنمی دان نام ببرم!را حذف تبارشانمی خواهند!!اردندواسممان رابازورجریان تمامیت خواه وانحصارطلب ازلیست اصلاح طلبان حذف کردند!! دوست قدیمی ومهربانم،سالهاست که بنده وجنابعالی ودیگران گرفتارجماعتی شده ایم که متاسفانه بجزخودکسی راقبول نداشته وندارندوهمه چیزرافقط وفقط برای خود

[پاسخ]

حاجی علی شیراوند در گفته :

وخویشان وتبارشان می خواهندوبه همچون منی رحم ومروت نداشته وندارند! برادردلسوز ومهربانم که به فکرسلامت منی،جنابعالی درست می فرمایید:بنده متاسفانه عجولم!امااین خصلت زشت وناپسند،ناشی ازتبعیضی است که سالهاآن راحس کرده ام وظلم واجحافی که درحقم روا داشته اندتاامروزجناب چادرنشین اینچنین مراموردتمسخروریشخندقراردهدوبه کارخالق ایرادبگیردوآیات وروایات راتفسیربهکرای کندوبرسربنده بکوبد! خیلی مزاحمت ایجادنکنم،بنده به آخرت وبه دادگاه عدل الهی اعتقاددارم،هرگزکسانی که مرااذیت کردندوباعث حذف من گردیدندوحذفم باعث بوجودآمدنداین شرایط شد!رانخواهم ببخشیدوحلال نخواهم کردودردادگاه عدل الهی پیگیری ومطالبه خواهم کرد! ازمحضرجنابعالی برادرعزیزودوست داشتنی ام جناب آقای طهماسبی که دلسوزانه نوشتندوموضع گرفتندعذرخواهی می کنم وامیدوارم همچنان بنده راازدعاهای خودبی نصیب نگذارید،واقعن همچنان به دعای دوستان مخلص وبی ریایی چون شمااحتیاج دارم،گرچه بنده هرگزازمرگ نترسیده ونخواهم ترسیدزیراکه به قول جناب چادرنشین بنده………..!! بازهم ازمحضرتان درخواست عفوبخشش دارم پایدارباشیدوسرافراز

[پاسخ]

اکبر علیزاده در گفته :

باسلام خدمت آقای طهماسبی، از شفاف سازی شما سپاس گزارم…از آنجا که فامیلی طهماسبی زیاد است ای کاش اسم کوچک خود را ذکر میکردید تا ما پسران دهه 60 هم افتخار آشنایی پیدا میکردم..

[پاسخ]

طهماسبي در گفته :

سرور گرامي ام حاجي علي عزيز
با خواندن كامنت هايت به خدا قسم اعصابم خورد شد و بسيار ناراحت شدم طوري كه اطرافيان متوجه دگرگوني حالم شدند و پرسيدند چِت شد؟! روا نيست شما اينطور ناراحت و غمگين باشيد. روا نيست دوستان همديگر را اينطور آزار بدهند. بشكند قلم و دست هركسي كه بندگان خدا را آزار بدهد و دل مسلماني را بشكند. دهانش بشكند هر كس كه با نيش بيان و كلام مردم آزاري مي كند. اينها به قيامت اعتقاد ندارند؟ بروند در كتاب هاي اخلاق و خودسازي بگردند تا ببينند بيشترين گناه ها مربوط به زبان است . بروند حديث بخوانند تا بدانند خدا براي گناهان زباني چه آتشي مهيا كرده . به قول مولانا : ” اين سخن هاي چو مار و كژدمت/ مار و كژدم مي شود گيرد دُمَت ”
حاجي علي خودت را ناراحت نكن و مطمئن باش خدا بزرگ تر از چيزي است كه بنده ها فكرش را مي كنند . الآن كه دارم اين را مي نويسم آستانه اذان ظهر است به خدا قسم براي سلامتي خودت و خانواده ات ختم ذكر عاليه المضامين ( لا حول و لاقوه الا بالله العلي العظيم ) مي گيرم و دوست دارم هميشه تو را شاداب ببينم . به حرف مردم زياد اهميت نده چون خدا از دل هاي شكسته خبر دارد و دلهاي شكسته را خوب مي خرد. فقط خواهش مي كنم با دل شكسته كسي را نفرين نكن . برايش طلب هدايت كن .اميدوارم چادرنشين بيايد همين جا از شما معذرتخواهي كند وشما هم حلالش كنيد.
ضمناً عجولي صفت خيلي زشتي نيست چون خود من هم مواقع زيادي اهل عجله هستم
ابوالفضل وَ ديار سرت بو

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

مافقط زبان هم را میفهمیم. امامتاسفانه حرف دل یکدیگررا نمیفهمیم. شمارابه هراتچه که معتقدهستید وایمان دارید برای یک دقیقه هم که شده از فاز این جروبحث ها وکشمکشهاواختلافهای کهن ودیرینه سیاسی این شهرستان محروم بیرون بیایید وبه واقعیت موضوع نگاه کنید خدا وکیلی این حرفها چه دردی را درمان میکند وتاالان چه فایده ای داشته/ اگه کمی به خود زحمت دهیدوواقع بینانه به مردم محروم وفقیر وتهی دست این شهرستان نگاه کنید ودربین انهایک تحقیق عملی وواقعی انجام دهید وازوضع واوضاع اسفبار وازدرددلهای این مردم بیچاره اگاه وباخبرشوید هرگز خودراحلال نمیکنیدونمیبخشید که چرا تمام عمر خود را صرف این جناح وان جناح کرده اید وفقط وفقط پله و نردبانی شده اید برای بالا رفتن وپیشرفت چند نفر خاص ودیگر هیچ چیزی را برای این شهرستان ومردم محروم وفقیرش به ارمغان نداشته ونیاوردید. درشهرستانی که 32 هزار نفرجوان بیکار دارد چه دلخوشی وامید ودلگرمی به اینده دارند که شما سنگ اقای مومنی یادوستی اند مرفعان بی درد را به سینه میزنید وخودراسرباز انان میدانید.سربازی که فرستادنش دنبال نخود سیاه.به خداوندی خدا من منظورخاصی ازاین حرفهایم ندارم فقط چون شغل وکارم طوریست که با همه اغشار جامعه سروکاردارم واز درددلهای انان تاحدودی خبر دارم واگاه شده ام این حرفها وواقعیتهارا بیان کرده ونوشتم.وگرنه ماهمه مردم شهرستان کوهدشت اگر شخصی عملا نشان دهد که دلسوزانه مثله نمایندگان سایرشهرها واستانها برایمان قدمی مثبت واثرگذار بردارد وانجام دهد ماهم همگی با تمام توان سربازش میشویم هرچن متاسفانه عملکرد گذشته تمتمب این مسولان وسردمداران سیاسی ثابت کرده ونشان داده که اینطور چیزی درشهرستان کوهدشت غیرقابل ممکن است یعنی دراین تمامی ادوار که ما نماینده فرستاده ایم اینگونه بوده است وفقط برای افرادوگروه طرفدارخودشان امتیازاتی را به همراه اورده اندواوضاع ونرخ بیکاری به تناسب هر دوره بدوبدترشده استیعنی این چیزیست که کاملا مشهود وغیرقابل انکارمیباشدودراین میان این مردم مظلوم ومحروم کوهدشتی هستند که همیشه باید تاوان این جناح بازیها واختلافات بی پایان سیاسی را پس بدهندودراخر به این یک بیت شعربسنده میکنم. ای وای براسیری که ازیادرفته باشد/دردام مانده باشدصیادرفته باشد. این شعرحکایت حال این مردم بدبختی هست که دردام این صیادان گیرکرده وصیاد باکمال بی شرمی صییدش را تنها گذاشته ورفته است.

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

من هرچن وقت یکبار به این سایت مراجعه میکنم چون متاسفانه شغلم طوریست که دیگر مجالی برای این کارها نمی ماند/واین چیزی را که میخاهم بگویم بدونه هیچگونه قصدیاغرضی میباشد. جناب اقای حاج علی شیراوند واقعا باخواندن کامنتهای شما وشناختن روحیات جنابعالی به راحتی میتوان صداقت وصحت گفته ها و نوشته هایتان را فهمیدو احساس کردوازاینکه واقعا انقد به صراحت وروشنی وبدونه هیچگونه هراسی از هرکدام از جناح ها وحزب ها واشخاص عقاید ونظرات خود را دراین سایت میگذاریدشایسته احترام وتقدیرو دریک کلمه باید بهت بگم احسنت که انقد قاطعانه ومستند واقعیتها را اظهارمیکنیدو مینویسید. دراول بحث هم گفتم والان هم میگم من بدونه هیچگونه قصدوغرضی حرف دلهایم رامینویسم این را گفتم که به سایرکاربران ودوستان عزیز ومحترم که دراینجا به بیان دیدگاهها ونظرات خود میپردازند خدایی نکرده برنخورد. ولی خداوکیلی بایدهمگی از جناب حاج علی شیراوند درس شجاعت و شهامت وازاداگی بیاموزیم. چون ایشان با حرفهایشان به من ثابت کردند که واقعا ازهیچکس هیچ گونه ترس یاهراسی ندارند وخیلی مستند وروشن عقایدونظراتشان را بیان میکنند.

[پاسخ]

چادرنشین مقیم مرکز پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 16 آوریل , 2015 10:36 ق.ظ:

جناب اقای بیطرف به یقین شما را میشناسم و ان چه را مینویسید در خصوص اقای شیراوند فقط برای جریح دار کردن ایشان است من که میدانم شما و دوستانتان چه به حال این بنده خدا اورده اید تا جایی که پیشنهاد خودکشی را به او میدادید من اگر در چند مورد به ایشان تذکر دادم خدا را شاهد میگیرم برای کوتاه امدن ایشان بود و هیچگونه قصد و غرضی مبنی بر ورود به مسائل شخصی را نداشته و ندارم ولی شما با این اراجیف میخواهید دائم او بنویسد تا تو و دوستانت در این زمان ارامش نیز ارامش را از او سلب نمایید وگر نه این تشویق شما به شجاعت و شهامت چه معنی دارد اگر اینها شهامتند و خوب است چرا خودت همانند شیراوند با اسم و هویت وارد نمیشوید . شما کوتوله های سیاسی دست از این دیگران را به گود فرستادن و کف زدن های الکی تان بردارید شیراوند همانی است که شما در دوران جوانی اش او را بی مصرف میخواندید و الان برایش هورا میکشید که افرین بنویس. ولی من میدانم بخدا شما و دوستان تمامیت خواه افرینی را هم به او روا ندارید پس دست از این تشویق های بی موردت بکش و این بنده خدا را ارام بگذارید.

[پاسخ]

اقای بیطرف در گفته :

بیطرف عزیز شمافرقی بین حماقت وشجاعت قایل نشدید شما پرونده سیاسی فرد مذکو ر را با ادعاهایش مطالعه کن بعد بعنوان بی طرف قضاوت کن یا چند دقیقه باش حرف بزن وضعیت روحی ایشان را ببین …

[پاسخ]

دوست در گفته :

پریان جان اولا تاجاییکه من میدانم ودیگران میگن ایشان خانواده ای بسیار کم جمعیت هستند وبزرگی ندارند که به ایشان بگن دوما از خودش سوال کن بگو عشق ومحبت یعنی چه سوما این بنده خدا چندین بار اقدام نمود ولی بدلایل ….اونها قبول نکردند بری شما وفرد مذکور ارزوی سلامتی دارم

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ چهارشنبه 15 آوریل , 2015 11:16 ب.ظ:

؟؟؟؟؟؟؟

[پاسخ]

پريان پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 16 آوریل , 2015 7:21 ق.ظ:

جناب دوست شمشير بدست از پشت -كوهدشت شهر كوچكي است و همه همديگر را ميشناسيم پس به شنيدها قضاوت نكن و مطلب ننويس حتما ببين –

[پاسخ]

رضا طهماسبي در گفته :

يك نكته ديگر را اضافه كنم : از آقاي حشمت آزادبخت كه سالهاست به قلم دردمندش ارادت داريم خواهش مي كنم همه كامنت هاي ” كوهدشتي ” به بعد را حذف كند چون بحث منحرف و كثيف شد.و به جاهايي كشيده شد كه نبايد. متشكرم

[پاسخ]

حاجی علی شیراوند در گفته :

مدیریت گرانقدرسایت هومیان نیوز،باسلام، بنده افتخارآن رادارم که بااسم وهویت مشخص مطلب می نویسم وانتقادمی کنم! استدعادارم بنده راازدست “ملیشیای انتحاری”!! تمامیت خواهان وانحصارطلبان،اصلاح طلب نما!! که حاضربه هویدانمودن هویت خویش نبوده وبی پروابه بداخلاقی متوسل شده ودرراه پیشبردمبانی فکری جریان اصللحات!قدم برمی دارند!نجات دهیدوبه تنام کامنت های که له وعلیه اینجانب ارسال می شودراتاییدنفرمایید. بنده آمادگی خودراجهت هرگونه مناظره حضورباداعشیان مسلح وملیشیای انتحاری اعلام می کنم. باتشکرفراوان

[پاسخ]

رصد پاسخ در تاريخ شنبه 18 آوریل , 2015 7:27 ق.ظ:

برادر شيراوند لطفا تحمل شنيدن حرف حق را داشته باش و خود را معيار حق ندان .چرا خودت را عين حق مي داني و ديگران را باطل؟ چرا توان شنيدن انتقاد را نداري؟

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

تلاش کنیم ندیده ها را ببینیم.دیدن انچه که همه میبینند هنر نیست ونمیباشد.بهترین ایینه وجدان خود ادمیست. اگاه وبیدار باش/ای کسانی که ادعای سیاستمداری وسیاسی بودن میکنید بخاطر هرانجه که اعتقاددارید شمارا سوگندوقسم میدهم برای لحظه ای هم که شده به ایینه وجدان خود با دقت بنگرید ونگاه کنید.شماها که مدعی هستید وسنگ حضرات بلندمرتبه سیاسی از جمله جناب اقایان مومنی ودوستی را به سینه میزنید وکاسه ی داغتراز اش شده ایدخداوکیلی عملکرد ونحوه ریاست هرکدام ازاین اقایان را خوب مرور کنیدوبسنجید چه قدم مثبت وهمگانی را برای این مردم محروم وفقیرکوهدشتی برداشته وانجام داده اند کدام یک از اینها که مدعی هستند که به فکراین مردم محروم میباشند ادعاها وگفته های خورا به واقعیت تبدیل کنند وبه عمل رسانده اند وبرای این مردم مظلوم مثله نماینگان وسیاستمداران سایر شهرها واستانها چیزی را مثله یک کارخانه که به تبع ان باعث ایجاد اشتغال میشود انجام داده اند/ پس بااین تفاسیر خداوکیلی وجدان خودراقاضی کنید چطوری به خود اجازه میدهید که ازاین اقایان دفاع میکنید گراینکه یا وجدان خودرا نبینیدونداشته باشید ویا خودرا به خواب زده اید وشما هم فقط وغقط به فکرمناغع خودتان هستیدواینکه میگیدسفره ای پهن شده شما هم بی نصیب نمونید وگور پدر این مردم گرسنه ومحروم. خلاصه تا امروز عملکرد چه اصولگرا وچه اصلاح طلب این مطلب را به این مردم بیچاره ثابت کرده وقابل انکارکردن هم نبوده ونیست.پس بیخودوبی جهت صحبت نکنید وبرای خود دشمن تراشی نکنید چون یقین داشته باشید به نتیجه مثبت ودرستی نمیرسید.درپایان هم همونطورکه قبلا هم گفتم والان هم تکرار میکنم به بزرگی خداقسم که من منظور بی ادبی یا توهین به هیچکدانم ازاین یک اقایان مومنی ودوستی را ناشته وندارم چون هرکدام ازاین اقایان درجایگاه خود شایسته احترام هستند ومیباشند وهرکدام ار اینها خصوصیات بسیار بارز ومهم خوب اخلاقی وشخصیتی را دارا میباشند که این هم قابل انکار وچشم پوشی وپنهان کردن نیست. ولی ما همیشه باید مصلحت عموم مردم وعلل خصوص این مردم بیچاره وبیکار وگرسنه را هم فراموش نکنیم ودرنظر داشته باشیم وتنها به فکر منافع فردی وگروهی خودوخویشان نباشیم. درپایان فقط این جمله رومیگم وازتون خداحافظی میکنم که دوصدگفته چونیم کردارنیست/خدانگهدار کاربران مشتاق ومحترم.

[پاسخ]

افشين آدينه وند در گفته :

خسته نباشيد ميگم به آقايي مومني پرچم دار اصلاحات شهرستان

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

سلا م جناب اقای افشین ادینه وند ازاینکه نظرخودرااینگونه بیان کرده اید بایدازتون تشکرکنم. تا امروز 37 سال ازانقلاب شکوهمند اسلامی میگذرد ودراین مدت هرشخصی که کاندیدونامزد انتخاباتی مجلس شده هرکدام به نحوی وبا شعارهای مختلف ومتفاوتی سراین مردم بی کس وبی پناه وبی حامی وپشتیبان را شیره مالیده اند.من اسم شخص خاصی را دراینجاذکرنمیکنم چون کار درستی نمیباشدونیست ولی دیگر شما وامثال شماها بس کنید وازگذشته تاسف بار وعملکرد شرم اوراین عزیزان دفاع نکنید.همین شما وامثال شماها هستید که باعث شده اید این شهدستان روزبه روز نسبت به سایر استانها وشهرستانهای عقب مانده وپیشرفت که نداشته ایم هیچ بلکه پس رفت هم کرده ایم.دیگه چشمهایتان را بازکنید وحقیقت ماجراراببینید که زندگی معیشتی عادی مردم خیلی اسفبار وناراحت کننده شده ازبس که همه ازمعظل بیکاری وبی شغلی وبی درامدی مینالند. بهترین وباارزشترین سرمایه هرکشور وهرسرزمین نیروی انسانی ان است که در این شهر ما جوانانمان که بزرگترین سرمایه ونیروی انسانی ما این سرزمین محسوب میشوند امید به زندگی ندارند.به هرانچه که یقین دارین بنده بارها وبارها اززبان بچه های اول دبیرستانی وپانزده یاشانزده ساله به وفور شنیده ام که صحبت از خودکشی و مرگ ومردن میزنند.دوست عزیزم جناب اقای ادینه وند خداوکیلی 99درصدبه فکرمنافع خودوخویشان باشید ویک درصد هم به این مردم بی پناه وبیکس ومحروم کوهدشتی فکرکنید.من ازگفتن این حرفها قصدبی ادبی یا خدایی نکرده توهین به شما وعقایدتان ندارن ولی این شهر پرشده ازدرد ازدرد دلهای انسانهای که فریادرسو پشتیبان وفریادرسی ندارند یعنی واقعا تا حالا هیچکس دردی را مثله درد بیکاری برای این مردم حتی ذره ای درمان نکرده که به زندگی واینده خودشان امیدوارشوند.امیدبه زنگی دراین شهرستان دربین جوانان که بزرکترین وباارزشترین سرمایه ان میباشد تقریبا به صفررسیده است ازبس که اشخاصی امثال بنده وجنابعالی با سیاستهای نادرست واشتباه وحزبی وجناحی باعث وبانی ان شده ایم که الان هم بایدازاین مشکلات عذاب بکشیم ورنج ببریم که چرا وبخاطر چه کسی وبه یادچه کسی این اشتباهات را باز تکرار کنیم وباز امثال بنده وحنابعالی چشم خود را برروی حقایق ومشکلات موجود و مشهود ازجمله همین معظل بی پایان وکهن وقدیمی بیکاری که سالهاست دراین شهرستان فلک زده ومردم بیکس ومظلومش ریشه دوانده است ببندیم.خداراشاهد میگیرم که من اصلا قصدجسارت یا هیچ چیزدیگری به جنابعالی وامثال جنابعالی نداشته وندارم وهمانطور که از عنوان ونامی را که برای کامنتهایم انخاب کرده وگذاشته ام من کاملا بیطرف حرف میزنم وموضع میگیرم ولی دیگربس است انتخابها وشعارهای بی ربط کورکورانه حزبی وجناحی./ خداشاهددیگربس است ازاین خواب ظلمت بیرون بیاییم وحقیقت وواقیتهای این جامعه واین شهرستان را ببینیم وبه ان بصورت عموم وهمگانی بادقت بنگرسم تا ان وقت اگروجدانتان بیدار شد به کلمه به کلمه این گفته ها ونوشته های من ایمان بیاورید ومتوجه بشوید که ایا من اینها را درست میگویم یا خیر.شمارابه خداازگذشته وعملکرد ننگین خودمان درس عبرت بگیریمودیگر بس کنیم این حرفهای مزهک وبی ریشه را وبی اساس را. دیگر ازبس شنیده ایم وگفته ایم فلانی پرچمدار/ فلانی علمدار/ فلانی شیروفاتح فلانجا/ فلانی رادمرد قله های پیروزی/فلانی منجی تنها نجات دهنده ومشگل گشای مردم/ فلانی شیربیشه های نبردو نعوذ بالله فلانی یارامام زمان وشهیدزنده. خداوکیلی دیگر خودمان هم حالمان از این شعارهای بی پایه واساس تکراری بهم میخورد ودیکر تهوع همه مردم را بااین حرفها دراورده ایم. دوست عزیز جناب اقای افشین ادینه وند که بانئشتن این کامنتتان وای ن یک کلمه که گفتی مومنی پرچمدار اصلاحات این صحبتها راگفتم واینگونه باعرض پوزش ومعذرت با لحنی تند ومنتقدانه جوابتان را دادم واقعا ازته قلب ازتئن عذرخواهی میکنم وفقط تنها هدف ونیت درددلی بودکه ازاین مردم فقیرومحروم وبیکس کوهدشتی بع عرضتون رسوندم وگرنه خداشاهد به هیچ عنوان قصد بی ادبی یا توهین به شما یا اقای مومنی ویاهیچکدام از اقایان که همیشه ودرهمه ادوار انتخاباتی ادعای پشتیبانی وحامی بودن ودلسوزبودن این شهرستان را داشته اند ودارند این بنده حقیر نه داشته وندرام.پس اگر در صحبتهایم بعضی جاها تند رفتم ویا بیش ازحد زیاده روی کرده ام ازشما دوست ویار قدیمی وهمه کاربران عزیزومحترم عذرخئاهی میکنم وامیدوارم که جسارتهاوتندی های این بنده حقیررا به بزرگواری خود ببخشند.ودرپایان به این چندجمله اکتفا میکنم همیشه کسی معنای درد ومحرویت را میداند که خود ان را احساس کرده باشد پس هرکسی از دریچه جشمان خود به این حقیقت نگاه میکندوهرکس هرانگونه که میخورد ومیپوشد همان گونه هم فکرمیکندومشاهده میکند وتشخیص میدهد.این مردم گرسنه وبیکار شاید درظاهر بخندندوخودرا خندان نشان دهند ولی حقیقت وواقعیت این است که گاهی لبهای خندان بیشتر از چشمهای گریان درد میکند ودرد میکشد.خنده ی تلخ من از گریه غم انگیزتراست/ کارمازگریه گذشته به خودم میخندم.. خدانگهدارتان همیشه مویدوپاینده باشید.

[پاسخ]

سلام بیطرف ازاینکه نظرخودرا ساده وبی الایش دراین سایت میگذاریدازتون واقعا ممنونم.بنده سعی میکنم بیشتر نظر ودیدگاه دوستان روبخونمو کمترموقعی پیش میاد که بقول معروف کامنت بزارم.وازاینکه واقعا بیطرفانه وبدونه موضع گیری ازجناح وحزب خاصی حرف دل وخواسته مردم صحبت کردید واقعا لذت بردم. خواهشا باز نظرات خودرا دراین سایت بگذارید.سربلندوسرافراز باشید.

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

گاهی لبهای خندان بیشتر از چشم های گریان دردمیکند ودردمیکشد.خنده ی تلخ من از گریه غم انگیزتراست/کارم از کریه گذشته به خودم میخندم. این بیت دقیقا راوی وروایت کننده شرح حال مردم بیکس وپشتیبان این شهر است.

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

اگرکامنت ها یی را که سایر دوستان بافرهنگ کاربر درجواب نظرات وگفته هاتون به شما دادن روخوب بخونید ان وقت متوجه خواهید شد که هرکس به طریقی از نحوه ادبیات ونوع نگارش جنابعالی به عبارتی دلگیرشده اند. دوست عزیز چادرنشین شما سنگ جه کسی را به سینه میزنی که انقد لحن وبیانت مرموزانه وموزیانه استت وزیادجوش نزن یه وقت موتورمیسوزونی اونوقته که دیگه هرچه را باد اورده باید برای موتورسوخته ات هزینه کنی که شاید تعمیرش کنی.شایدهم حق باتوباشه اخه موزی بودن وخود را لوس کردن برای حضرات پایتختشین وان مرفعین بی درد امتیازات تپل وسوداوری رو به همراه داشته وبه همرا اورده که اینجوری به همهی دوستان منتقدکاربر میتازی هرانچه راکه فقط شایسته یک غارنشین است را به همگان میگویی ودیگرهیچ.وباز در اخر به این یک جمله که وصف حال چنابعالی میباشدبسنده میکنم وبحث راخاتمه وپایان میدهم. نعره ی هیچ شیری خانه چوبی مرا ویران نمیکند..من ازسکوت موریانه ها میترسم.

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

بیطرف به چادرنشین که غارنشین شد پاسخ میدهد. خواهشا کامنتهای بیطرف را همه کاربران ودوستان عزیزم خوب بخوانند بایک دنیاتشکر ازلطف همه شما سروران علاقه مند.

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

غارنشین بیخود جورو اشفته وبرزخی نکن.که یقین داشته باش ضررش را در اینده نزدیک خواهی دید.

[پاسخ]

عباسی پاسخ در تاريخ جمعه 17 آوریل , 2015 1:14 ب.ظ:

سلام. باتشکر از تک تک دوستان عزیز.
احتراما به عرض میرسانم که جناب مومنی انسان باسواد و خوشنامی است. دربین ما
اصلاح طلبان اختلاف نظر زیادی هست ولی اهانت رانمیپذیریم. عزیزان توهین
به جناب مومنی و سایر دوستان منطقی نیست. امیدوارم جناب مومنی اهداف حزبشان
را مطرح وسایر دوستان هم نظرات و دیدگاه هایشان برای مجلس آینده را مطرح
تا انشا الله بتوانیم به یک جمع بندی برسیم.
به هرحال این انتشارمطالب که دراین مصاحبه به عنوان کامنت درجواب مومنی عزیز آمده
بعضی هایشان منطقی وبعضیها نامنصفانه است.
به امید موفقیت همه عزیزان و وحدت و آشتی.

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

غارنشین فهیم یه جواب کوبتده ودندان شکن در جواب پاسخی که در بالا به من داده بودی برایت فرستادم. ولی چه فایده حیف که جناب اقای حشمت ازادبخت بیش از حد درتایید ویا حذف کامنتها وسواس به خرج میدهند وگرنه ازروی حرفهایت به سادگی میتوان تشخیص دادکه جنابعالی چه شخصی هستی وچه شخصیتی داری. خلاصه بروبه جون حشمت ازادبخت دعاکن که نذاشت بیشترازاین اشفته حال وپریشانت کنم.

[پاسخ]

عباسی پاسخ در تاريخ جمعه 17 آوریل , 2015 8:38 ب.ظ:

جناب بیطرف توهین نداشتیم.
من یک خاطره از قدیم برایتان عرض میکنم.
یک نفر با سرعت از ماشین یکی عبور میکند و سبقت میگیرد و بعد آن شخص می خواهد تلافی بکند و این بار
او سبقت میگیرد و حین سبقت به ماشینی میگوید ینه گرتم تا دونسویی دتو خرتری هم هی..
دور از جون حضرتعالی این نوع لجاجت و کامنتها نشانه کم خردی و نادانیست و توصیه میکنم همانند
مومنی عزیز سنگین جواب بدید.

[پاسخ]

امین پاسخ در تاريخ شنبه 18 آوریل , 2015 6:38 ق.ظ:

جناب عباسی شما هم که از کامنتهایتان پیداست که از کس خاصی حمایت نمی کنید دوست من این چه جور اصلاح طلبیست که فقط و فقط مومنی را دیده و گفته اید و دیگر هیچ کس……

[پاسخ]

عباسی پاسخ در تاريخ شنبه 18 آوریل , 2015 9:50 ب.ظ:

سلام. امین جان من فقط نام جناب مومنی را اشاره نمودم که

مخاطب اکثر کامنتهاست.مگرنه من به شخصه به تمامی اصلاح طلبان

احترام میگذارم. مومنی ،اسفندیارپور،عباسی گراوند،تیموری،سوری،
آزادبخت،دوستیو سایر سرورانم.
زنده باد تمامی احزاب اصلاح طلب لرستان.
حتی یادی میکنم از حاج ملک آسا. سیدعیسی موسوی

حزب نو در گفته :

باعرض سلام خدمت همه كاربران .من تمامي كامنتها را خوندم ولي تقريبا همه افراد فقط به فكر منافع شخصي ويا بدست اوردن موقعيتي و يا از روي تعصب كامنت گذاشتن .كمتر كسي به فكر منافع اجتماعي بوده .اكثر افرادي كه كامنت گذاشتن را ميشناسم كه تمام اين جنگ و جدالهاشون بخاطر منفعت ماليشونونه اينها بخاطر يك مديريت مدرسه حاضرن هركاري بكنن .اگه بجاي اين همه سياست بازي در كارهاي توليدي وقتتون صرف ميكرديد هم جامعه ابادتر بود هم خودتون وضعيت مالي بهتري داشتيد و هم نون حلالتري بود .سياست در هر دوره اي فقط براي چند نفر خاص خوبه كه اونها هم از اول مشخصن و بقيه اب در هاون ميكوبن . من خودم يك فرهنگي هستم و طرفدار شخص خاصي نيستم و در حد رايي دادن توي انتخابات شركت ميكنم علاوه بر شغل فرهنگي كارهاي توليدي هم ميكنم كه خدا راشكر از لحاظ مالي و اسايش روحي و رواني زندگي راحتي دارم

[پاسخ]

بیطرف در گفته :

سلام جناب اقای عباسی اولاازاینکه نظرخودرادراین سایت گذاشته اید ازتون ممنونم.جنابعالی درکامنتهاتون حرف از ادب وخرد ودانایی زده اید ومثلا خواسته ای بگویی که جنابعالی خیلی به خردوادب ودانایی احترام میگذاری ولی اگه اینجوری هستید باید به عرضتون برسونم که این خاطره ای که جنابعالی تعریف وروایت کردین اصلا مودبانه وخردمندانه وصحیح نیست ونبودچون اگه چندبار بادقت این خاطره یا داستانی را که تعریف کردی بخونی متوجه خواهی شد که اصلا درحد شان وشخصیت یک انسان فرهنگی ومثلا با فرهنگ مثله شماهانیست.ودرپایان هم باید بگم که من به هیچکس وهیچ شخصیتی ازجمله جناب اقای مومنی توهین نکرده ونمیکنم چون ایشان نکات اخلاقی بسیار مثبت وقابل تحسین دارند که شایسته ولایق احترام وستودنی هستند. ولی باز در اخریکبار دیگه خدمتون عرض میکنم خیلی این خاطره ای که تعریف کردی دوراز ادب واخلاق یک فذهنگی باسابقه مثله جنابعالی بود.شمامیتوانستی خاطره یایک مثال مودبانه را بجای این بیان کنید.

[پاسخ]

عباسی پاسخ در تاريخ شنبه 18 آوریل , 2015 8:42 ب.ظ:

جناب بیطرف سلام. احتراما به عرض میرسانم منظور بنده این بود که نباید
کسی که با اهانت و تهمت قصد تخریب کس دیگری را دارد به همان منوال
جوابش را بدهیم. اون خاطره ای هم که تعریف کردم به عینه دیده شده
و قصد اهانت به کسی را نداشتم.به هر حال اگر باعث رنجش خاطر مبارک
شما شده است، از شما عذر می خواهم و پوزش میطلبم.
و من الله التوفیق.

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

کوهدشت متاسفانه در چرخشگاه سیاست بازی همیشه مورد ظلم وبی مهریست شهرستانی با جمعیت جوان با خاک حاصلخیز نیروی انسانی کارآمدقرار گرفتن در بین دو رودخانه اما از مسافرت که به آن پا میگذاری تفاوت ها را از هر حیث لمس میکنی.جمعیت جوان بیکار.اعتیاد .مبلمان نامناسب شهری.جاده های خطرساز.بحران کم آبی .سیاست زدگی .مدیران غیر بومی.ضعف زیر ساختها.

[پاسخ]

حاجی علی شیراوند در گفته :

دوستان انحصارطلب مدعی اصلاح طلبی!اگرشهامت داریدونمی ترسید!بااسم وهویت واقعی ظاهرشویدتابهتروبیشترباهم صحبت کنیم،این روشی که شماآن رادرپیش گرفته ایدودیگران رابانام مستعارموردهجمه ناجوانمردانه قرارمی دهیدبیشترشبیه به”میلیشیای منافقین خلق”است!وبامبانی فکری اصلاح طلبی هم خوانی ندارد! اگرخیانت کاروترسونیستیدوشهامت داریدباهویت واقعی بیاییدتاباهم مناظره کنیم!این گوی واین میدان!چرامی ترسید؟خوف آن راداریدکه”پته اتان”!راروی آب بندازم ورانت هایی که برده ایدونان هایی که بریده ایدرا”افشا”کنم!ویارباه خواری که دربازاربه راه انداخته ایدرابرای مردم برملاسازم! هشدارمی دهم دست ازاین تخریب وبداخلاقی برداریدوگرنه کسی که دراین ماجراضررخواهدکردشناهستید!!

[پاسخ]

حمیدازادبخت در گفته :

یکی بود یکی نبود
……………………………………………………………………………………………………………………….
حکایت های مدیریتی

یکی بود یکی نبود. این داستان زندگی ماست.
همیشه همین بوده. یکی بود یکی نبود …
برایم مبهم است که چرا در اذهان شرقی مان “با هم بودن و با هم ساختن” نمی گنجد؟
و برای بودن یکی، باید دیگری نباشد.

هیچ قصه گویی نیست که داستانش این گونه آغاز شود، که یکی بود، دیگری هم بود … همه با هم بودند.
و ما اسیر این قصه کهن، برای بودن یکی، یکی را نیست می کنیم.

از دارایی، از آبرو، از هستی. انگار که بودنمان وابسته به نبودن دیگریست.
انگار که هیچ کس نمیداند، جز ما. و هیچ کس نمی فهمد جز ما.

و خلاصه کلام اینکه : آنکس که نمی داند و نمی فهمد، ارزشی ندارد، حتی برای زیستن.

و متاسفانه این هنری است که آن را خوب آموخته ایم.

هنر “بودن یکی و نبودن دیگری” !!!

[پاسخ]

دوست از یاد رفته ت در گفته :

حاجی علی جان قطعنا من رو بجا می اورید .بوی خون به مشام میرسد به حبیب بگو این جمله را شاید من رو شناخت .. قلم شیوا و جسارت خوبی دارید از اینکه با اسم واقعی خودت کامنت میزاری نشان از پاکی و یک رو بودنت است هماره پایار باشی

[پاسخ]

عباسی در گفته :

سلام رییس محترم حزب همبستگی کوهدشت.
ابتدا انتصابتان را تبریک میگویم.، به والله این شاخ و شونه کشیدن زشته.
شما طایفه مارا میشناسید.ما ضمن احترام و علاقه به حجت الاسلام عباسی به شماها
که اصلاح طلب و ازهرطایفه ای هستید به عنوان همشهری و همفکر احترام میگذاریم.
من به شخصه دست برادری را به سوی همه سروران خودم جهت اتحاد اصلاح طلبان دراز میکنم.
خاکپای مردم بزرگ کوهدشت. عباسی گراوند

[پاسخ]

حاجی علی شیراوند پاسخ در تاريخ یکشنبه 19 آوریل , 2015 8:52 ب.ظ:

جناب آقای عباسی عزیزوبزرگوار،ازلطف وعنایت حضرتعالی ممنون وسپاسگزارم، اگرکامنت های بالا رامروربفرماییدمشاهده خواهیدنمودکه عده ای چماقدارمبانی فکری

واندیشه ی اصلاح طلبی راچگونه تبلیغ می کنندودرتمام سطوح جامعه ترویج می نمایند! طوری که درحوزه خصوصی افراد واردشده !! و نداشتن ……..رابر همچون منی طعنه می زنند!! متاسفانه همفکران اصلاح طلب بنده وجنابعالی به هیچ کس رحم نمی کنندوجدیدن برای مقابله ومبارزه بامنتقدین اقدام به تشکیل گروه فشار درقالب”میلیشیای انتحاری” درفضای مجازی نموده اند!! درپایان به استحضاربرسانم بنده نیزدرکناروپشت سرحضرتعالی برای اعتلاف اصلاح طلبان حاضرم حرکت کنم وهزینه پرداخت کنم، سرافرازباشید

[پاسخ]

عباسی پاسخ در تاريخ یکشنبه 19 آوریل , 2015 10:23 ب.ظ:

سلام. ضمن تشکر و تبریک آغاز ماه رجب.
شما در شهرستان خرم آباد با جناب حمیدرحمانپور همکاری لازم را انجام بدهید.
درضمن شماره تلفن خودتان را به ایشان بدهید من خدمت شما تماس میگیرم.
اما یک عرض خدمت مردم شریف:اصلاح طلبان به موقع وارد صحنه خواهند شد
درضمن یک چهره جدید در انتخابات از شهر خرم آباد انشا الله پس از تایید صلاحیت
به عنوان یک اصلاح طلب معرفی عموم سروران خواهد شد. اصلاحات با داشتن اختلاف نظر
بازهم به وحدت میرسیم. لطفا عده ای با کامنتهای شخصی و اصلاح طلب دروغین
باعث تشویش ذهن مردم شریف نشوند.متشکرم.

[پاسخ]

رصد در گفته :

آقاي شيراوند به كجا چنين شتابان؟

[پاسخ]

حزب نو در گفته :

سلام خدمت اقاي يا خانم ناشناس-حزب نو به ديدگاه و طرز تفكر شما تبريك ميگويد كاش به جاي اين همه بحث الكي و جدال بخاطر يك سري ادمهايي كه قراره پا بذارن روي شونهامون و بالا برن وبعد حتي جواب سوالمان ندهند به فكر ايرادها و كاستيهاي شهرمان باشيم ولي همين اقايان و خانمهاي سياسي بلايي سر اين شهر اوردن كه سالهاي طولاني لازم است كه درست بشه البته اگه شر اين سياسيون پير از سر اين شهر كم بشه جوانها ديدگاه بهتر و بازتري دارن و اون زمانه كه ميتونيم شهر بهتري داشته باشيم مشكل شهر ما اينه كه اكثر افراد با سواد در سياست شركت نميكنند و به شهرهاي ديگه ميرن و سياست شهر بدست افرادي بيسواد افتاده كه در سياست فقط تغيير و تحول ياد گرفتن

[پاسخ]

خسته در گفته :

حشمت خان قراره بعد از نماینده شدن اقای مومنی چه پستی به شما بدن

[پاسخ]

به دنبال مومنی در گفته :

جناب فرج مومنی حضرتعالی موبایل و وسایل ارتباط با خودت را همه قطع کردی فردا که نماینده بشی دیگه اثری از خودت هم پیدا نمیشه لطف کن موبایلت رو روشن کن فردا قضیه بگیر و ببند و بده دست من پهلوان نشی چندین بار کار واجب پیش امده ولی خاموشی لطفا موبایلتو روشن کن و شهامت حرف زدن را با مردم داشته باش ون چطور ببینمت

[پاسخ]

عباسی در گفته :

سلام. من می خواستم یک تذکر به جناب شیراوندبدهم.
من نه اطلاع آن نامه حمایت از ناطق نوری یادم هست ونه دوست دارم قبرکهنه بشکافیم.

جناب دوستی یک انسان اصلاح طلب واقعی و آگاه است.بنده همواره خوشنامی و کاردانی
ایشان را تایید نموده و در مرکز نیز به ایشان اعتمادکامل هست.
جناب عبدالرضا سپهوند،دوستی و محمدتقی توکلی نمونه شاخص مدیران کاردان درزمان
اصلاحات هستند.جناب دوستی ضمن احترام به همه دوستان همواره یک سر وگردن از تمامی عزیزان
اصلاح طلب بالاتر است.
باز هم من به تمامی جریان اصلاح طلب عرض ادب و احترام خودرا اعلام میکنم.
ماه رجب مبارک.

[پاسخ]

عباسی در گفته :

باسلام به همه عزیزان.
احتراما می خواستم نکته ای را به علت سفرطولانی که دارم سریعا به اطلاع عزیزان برسانم.
متاسفانه یا خوشبختانه در بعضی از تیتر ها همچنین صحبت های جناب دیربازیان کامنتی بانام
عباسی هست که کامنت بنده نیست و امیدوارم جناب مدیر سایت با توجه به چارجوب عرایضم
متوجه باشند که چارجوب عرایض بنده در چه سمت و سویی است ومن به شخصه قصد اتحاد
اصلاح طلبان را دارم ولاغیر.

[پاسخ]

صادق آدینه وند در گفته :

با اهداء سلام و درود به:
تمامی اصلاح طلبان گرامی و آنان که دل در گرو این منش و مسلک دارند وقلبشان برای اصلاحات در این مرز و بوم می¬تپد
برای تمامی عزیزانی که ذیل مصاحبه آقایان مومنی و دوستی کامنت گذاشتند کمال احترام را قائلم، حتی برای آنان که با هویت مجهول و مجعول کامنت گذاشتند.بنده نیز به نظر دوستانی که معتقدند، افرادی که با هویت های ناشناس اظهار نظر میکنند و معمولا نظراتشان یا توهین آمیز است و یا طرفدار دو آتیشه هر یک از دو عزیز؛ مبنی بر اینکه هیچ کمکی به مطلوب اصلاح طلبان نمی¬کند و خواسته یا ناخواسته در ایجاد تفرقه و کوبیدن بر طبل تفرقه، انشقاق و انشعاب گام بر می¬دارند، صحه می-گذارم. صد البته کسانی از جناح رقیب از این دو دستگی استقبال می¬کنند و در نهایت بیشترین بهره را نیز خواهند برد و بر این باورم که مصاحبه¬هایی از این دست فضا را برای همچنین افرادی مهیا می¬کند که به اصطلاح از آب گل¬آلود شاه ماهی خود را بگیرند.
از جناب آقای مومنی به خاطر متانت در مصاحبه¬شان و واکنش نشان ندادن به جوابیه جناب دوستی با هدف قدم بر داشتن در جهت اتحاد، کمال تشکر را دارم. چرا که کش دادن به این قضایا و علنی کردن اختلافات داخلی که در داخل هر جریان و مشرب فکری امری اجتناب¬ناپذیر است فقط باعث یاس و نومیدی اصلاح طلبان در دستیابی به گزینه واحد برای انتخابات آتی خواهد شد و نهایتاً موجبات تصدیع و آزردگی خاطر دوستان و همفکرانی که در دولت تدبیر و امید، امیدوار به تدبیر سران سیاسی دیارشان برای اتحاد و انسجام جریان اصلاح طلبی دارند را فراهم خواهد کرد.
صرف¬نظر از هرگونه اظهار نظر در رابطه با سخنان این دو عزیز، باید عرض کنم که خدمات و شایستگی¬ها و منشاْ اثر خیر بودن این دو بزرگوار همراه با آقای اسفندیاری به عنوان بزرگان اصلاح طلب این دیار بر هیچ شخص سیاسی و عالم به اوضاع این دیار مستور نیست. البته با امعان نظر به اینکه انتقاداتی بر این عزیزان به خاطر استفاده نکردن از پتانسیل های خود در جهت رشد و تعالی این شهر کم و بیش وارد است.
به نطر بنده مصاحبه آقای مومنی کاملاً روشنگرانه، عالمانه و منصفانه بود و هیچ نشانی از بغض و کینه و توهین نسبت به هیچ شخصی در آن دیده نمی¬شد:. روشنگرانه از این جهت که بسیاری از قضایا در سالهای اخیر که امثال بنده در جریان کم و کیف و جزییات آن نبودیم، مصاحبه ایشان از آن پرده برداشت، عالمانه از این جهت، با توجه به شناختی که از جناب آقای مومنی داریم از روی آگاهی و بینش سیاسی کلام می¬رانند و البته ایشان شهره¬اند به نیک¬گویی، واقع¬بینی و واقع¬گویی… منصفانه از این جهت که خدمات، توانایی¬ها و شایستگی¬های آقای دوستی را منکر نشده¬اند و در این مصاحبه به آن اشاره نموده¬اند.
با و جود اینکه اعتقاد شخصی بنده این است که جناب آقای دوستی که خودشان شروع کننده این مصاحبه های جدلی بودند اگر حرفی برای گفتن در جواب مصاحبه آقای مومنی داشتند وساطت هیچ اصلاح¬طلبی را نمی¬پذیرفتند و به قول خودشان بدترین جوابها را حواله آقای مومنی می¬کردند، اما باز بسنده کردن ایشان به یک جوابیه کوتاه (هرچند نیش¬دار، تهدید¬آمیز، و البته واهی) را حمل بر صحت کرده و به فال نیک می¬گیریم و از ایشان نیز از این بابت تشکر می¬کنیم.
چند نکته را می¬خواهم با همفکرانم در میان بگذارم و به اصطلاح درد دلی کنم. و از همه می¬خواهم برای تحلیل این مطالب و قضاوت در مورد آن به وجدان خویش (عالی ترین محکمه) رجوع کنند.
جناب دوستی فرموده اند: آقایان مومنی و اسفندیاری انحصار¬طلب و مالک خود خوانده اصلاحات و بدتر از آن مدعیان اصلاحاتند.
برای اثبات نقض این ادعای آقای دوستی لازم نیست چندین فلش بک بزنیم. بلکه یک فلش بک کافیست .رجوع به رفتار سیاسی و کنش انتخاباتی این دو بزرگوار در همین انتخابات اخیر که آقای ملکشاهی پیروز آن شدند کافیست تا مدعی اصلاح طلبی از اصلاح طلب واقعی شناسایی شود. آقای مومنی رویه¬ای را که اصلاح طلبان سراسر کشور پذیرفتند و اعلام کردند به علت عدم ثبت نام کاندیداهای اصلاح طلبان سراسر کشور و همینطور رد صلاحیت های گسترده ای که حتی دامن اصولگرایان منتقد شیوه احمدی نژادی را گرفت، از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کنند. در مقابل آقای دوستی از آقای ملکشاهی اصولگرا با پرچم اصولگرایی با هر هدفی(شخصی یا…) حمایت کردند.
البته ممکن است عده ای از دوستان این حمایت آقای دوستی را از آقای ملکشاهی همچنان بپذیرند و رفتار آقای دوستی را صواب تلقی کنند و بگویند جناب ملکشاهی برای پیشبرد اهدافمون بهترین گزینه ممکن بود هرچند معلوم نشد که آقای ملکشاهی در جهت پیشبرد کدام استراتژی اصلاح طلبان کوچکترین قدمی بر داشت.آیا چینش مدیران آقای ملکشاهی، رای به سرهنگ قالیباف و … در جهت پیشبرد اهداف اصلاح طلبانه و اصلاح طلبان بود؟؟؟ بدون اینکه رای قابل اعتنای رومشکانی¬ها را به آقای ملکشاهی نادیده بگیریم، بر هیچ کس پوشیده نیست که آقای ملکشاهی رو اصلاح طلبان به مجلس فرستادند، آیا آقای ملکشاهی خود را وامدار اصلاح طلبان دانست و می¬داند؟؟؟انتخاب اصلاح طلبان درجه 3و 4 به عنوان مدیرانی نازل (معاون مدرسه ، مدیر مدرسه و بعضا کادر اداری آموزش و پرورش) آنهم با تاخیر یک و دو ساله و عمدتاً پس از پیروزی رییس جمهور منتخب اصلاحات که ظاهراً چاره ای جز تن دادن به این قضیه نداشت، نمی¬تواند دلیل و شاهدی متقن بر نقض این مدعا باشد اگرچه این رفتار آقای ملکشاهی ممکن است برای عده قلیل اصلاح طلبان قابل توجیه باشد اما این رفتار ایشان برای قاطبه اصلاح طلبان نه تنها توجیهی عقلی نداشت بلکه دهن کجی بود به اصلاح طلبان. از همه مهمتر ازنظر هیچ اصلاح طلبی رای دادن جناب ملکشاهی به سرهنگ قالیباف و حمایت بی¬شائبه و تشکیل ستاد برای ایشان در سطح شهرستان نباید قابل اغماض باشد.آیا باز این مصداق دهن کجی به اصلاح طلبان در سطح شهرستان نبود؟!.آیا جا نداشت که آقای ملکشاهی دهن کجی قبلیشان به اصلاح طلبان (در نوع چینش مدیرانش) را با رای دادن به آقای روحانی که کاندیدای مورد حمایت موکلانی بود که ایشان را روانه مجلس کرد، به نوعی جبران کند و هم وجدان خویش را راحت کنند و هم از کسانی که وامدار و بدهکارشان بود به نوعی دلجویی کنند؟!
آقای ملکشاهی شخص مورد نطر جناب دوستی که پیشاپیش ایشان را برای انتخابات آتی نیز با سخن قیم مابآنه¬اش کاندیدای اصلاح طلبان معرفی کرده اند، با تمام دهن کجی ها و ناسپاسی ها و قدر ناشناسی های جناب ملکشاهی آیا می تواند کاندیدای اصلاح طلبان باشد.؟! البته پرداختن به رفتار و کنشهای سیاسی آقای ملکشاهی اصولگرا، نه در این مقال می گنجد و نه اصلا هدف بنده است اما فقط برای نمایان کردن رفتار اصلاح طلبانه یا ادعای اصلاح طلبی دو عزیز آقایان دوستی و مومنی ناگزیر به بیان این سخنان ایما گونه به رفتار سیاسی جناب ملکشاهی بودم.
بر هیچ کسی پوشیده نیست که جناب دوستی از هیچ کوششی برای پیروزی آقای ملکشاهی فروگذار نکردند. هزینه های مالی و برگزاری ضیافتهای چندین میلیونی و …
شاید در آن برهه زمانی دفاع از ملکشاهی و حمایت از او در مقابل کاندیداهای دیگر اصولگرایان توجیهی داشت. اما آیا برای رای دادن جناب ملکشاهی به سرهنگ قالیباف توجیهی دارند؟! البته که ندارند چراکه خودشان در مصاحبه بیان کردند که این سوال رو از خود آقای ملکشاهی بپرسید. ما هم با عنایت به آیه قرآنی “لا تزر وازره وزر اخری”(خطای هیچ کس بر دیگری سنگینی نمی کند) معتقدیم که آقای ملکشاهی باید خود پاسخگوی رفتار خودشان باشند اما آیا جناب دوستی که با این همه امکانات مالی که برای آقای ملکشاهی(رفیق اصولگرای گرمابه و گلستانش) هدر دادندو همه خوش خدمتی هایش به ایشان نمی توانست از جناب ملکشاهی بخواهد به نطر موکلانی که او را بر کرسی مجلس نشاندند احترام بگذارد و به آقای روحانی رای دهد.البته این امر خود می تواند شایعه حمایت و هزینه های مالی جناب آقای دوستی را از آقای قالیباف تایید کند.
جناب دوستی فرموده اند که پروسه بنده در انتخابات مجلس در دوره قبل الگوی برگزیده اصلاح طلبان در کشور در انتخابات ریاست جمهوری شد. این چه قیاسی است جناب دوستی؟!آیا قیاس آقای ملکشاهی با جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری قیاس مع الفارق نیست. تمامی بزرگان اصلاح طلب کشور در حمایت از آقای دکتر روحانی بیانه دادند و اعلام حضور کردند و همه مردم را به حمایت از آقای روحانی دعوت کردند، مهمتر از همه جناب دکتر عارف با رای بالای قابل پیش بینی شان از صحنه رقابت کنار کشیدند و به نطرات سید عزیز رییس جمهور محبوب اصلاحات و آقای هاشمی و دیگر بزرگان جریان اصلاح طلبی کشور تمکین کردند و اعلام حمایت همه جانبه نمودند. اما در کوهدشت به جز جنابتان کدام شخصیت بزرگ سیاسی از آقای ملکشاهی حمایت کرد.
جناب دوستی و دوستان قلیلی که همچون جناب دوستی فکر می کنند، باید به عرض برسانم که این قیاس از اساس باطل است چرا که برای جاری کردن قیاس( سرایت دادن حکم یک موضوع به موضوع دیگر به خاطر تشابهی که بین دو موضوع وجود دارد) باید مشابهت هایی باشد.در حالی که بین این دو موضوع هیچ شباهتی، سنخیتی و همگرایی وجود ندارد و به اصطلاح قیاس این دو قضیه قیاس مع الفارق است.
آقای دوستی حمایت قبلی تان را از آقای ملکشاهی با تمام ایرادات وارده بر آن شاید به دیده اغماض به آن نگریسته شود، اما در زمانی که همه سیاسیون اصلاح طلب و اعتدالگرا برای از بین رفتن عمر این مجلس لحظه شماری می کنند و کاردپایداری ها و امثال آنان به استخوان دولتِ بر آمده از آرائ هوشمندانه مردم رسیده است، چرا که بر همه عیان است که همین نمایندگان (که جناب ملکشاهی نیز از زمره آنان است) به بهانه های واهی سعی در توقف جایگزینی معقول و مطلوب مدیران توانمند، جهادی و پاکدست اصلاح طلب به جای مدیران احمدی نژادی درسطح کشور دارند گواه بنده باقی ماندن شمار زیادی از فرمانداران احمدی نژادی در این دولت است. البته همانور که ذکر شد، یکی از نمایندگانی که خود مسبب این امر در سطح استان و خصوصا در سطح شهرستان است همین جناب ملکشاهی اصولگرا هستند و همه نیک می دانند که یک مدیر درجه 3و4 این شهر می خواهد جای خود را به نماینده فکر دولت بدهد بلافاصله ایشان به وزیر آن دستگاه متوسل می شوند و بیان می کنند اگر این اتفاق بیفتد باید به مجلس بیایید و پاسخگو باشید و طرح سوالات بیشمار و بی سابقه نمایندگان مجلس از وزرا آنان را نیز بر آن داشته که مخابره کنند و از مادون خود بخواهند کار را متوقف کنید.!!!
چرا شما هنوز می خواهید بگویید در بر همان پاشنه می چرخد و 1 سال مانده به انتخابات مجلس دوباره از آزموده ای حمایت میکنی که از تمامی امتحاناتی که داد رفوزه در آمد و به اصطلاح دست آقای ملکشاهی برای قاطبه اصلاح طلبان روشده بغیر از عده قلیلی که می دانند با بودن اصلاح طلبان واقعی دیگر جایی برای آنان نیست و بهترین گزینه همین ملکشاهی است تا به اصطلاح سر جای غصبی خود بنشینند.
جناب آقای دوستی عزیز، نماینده وزن سیاسی و فکر اصلاح طلبی ما اصلاح طلبان این دیار امثال ملکشاهی نیستند این رو باید با چه زبانی به جنابتان بفهمانیم.
حمایت 1 سال مانده به انتخابات مجلس 94 از آقای ملکشاهی و معرفی ایشان در میتینگ های خیریه سیاسی خود به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان در مجلس 94 چه معنی دارد؟!آیا این رفتار شما توجیه حزبی دارد؟! آیا این رفتار شما را چیزی جزء تکروی، انحصار طلبی، ایجاد تفرقه، دهن کجی به اصلاح طلبان، خود مداری، ادعای مالکیت بر فکر اصلاح طلبی پاشیدن تخم کینه و انتقام جویی و کاندیدا تراشی برای اصلاح طلبان در جهت ایجاد مانع بر سر اتحاد این فکر و جریان می توان نامید؟!
شمارو به خدا فضای کنونی را دیگر با فضای انتخابات مجلس قبلی مقایسه نکنید و از همین الان با تابلوی عبور ممنوع که شورای نگهبان در مقاطعی برای اصلاح طلبان درست میکند، وارد نشوید. فرماندار شهر ما لااقل فرماندار اصولگرا نیست. و دولت تدبیر در سراسر کشور اگر به فکر چاره ای برای خود در عبور کاندیداهای اصلحش از فیلتر شورای نگهبان نباشد و فضا را برای رقابتی آزاد و عادلانه ایجاد نکند باید فاتحه خود را در پایان همین دوره ریاست جمهوری بخواند و تلاش شما نیز به قول خودتان برای فرستادن یک نماینده بهتر از پایداری ها نیز مثمر ثمر نخواهد بود و به اصطلاح با یک گل دور تا دور خار نیز بهاری نمی شود .
ازجنابتان و عده قلیلی که به گفته خودشان برایشان مهم نیست که کاندیدایشان کی باشد و اعلام می کنند ما با بردیم حتی اگر شده به قبادی و امامی رای بدهیم(وکاملا معلوم هست که فقط از 200 و 300تومن حق مدیریت خود یا حق کارشناسی خودشان به عنوان یک مسول مادون نمی گذرند و به اصطلاح فکر و جریان اصلاح طلبی کیلویی چند؟؟؟!!! ) عاجزانه و ملتمسانه میخواهیم دست از این کار هایتان بر دارید و برای یک بار هم شده تن به اجماع بدهید.
از دوستان همفکرم هم میخواهم که خودشان شورای نگهبان نشند و اعلام کنند که کاندیدای اصلاح طلبی از فیلتر شورای نگهبان رد نخواهد شد و برای حاکمیت هم تعیین تکلیف نکنند.مگر اصلاح طلبان خوش فکر، آزاده، مردمی، بسیجی، معتقد و ملتزم به انقلاب و آرمانهایش و خون شهدا کم دارد؟؟؟ چرا باید خودمان اعلام کنیم ما رد صلاحیت خواهیم شد. “بای ذنب قتلت” (به کدامین گناه…)
والسلام

[پاسخ]

آدینه وند پاسخ در تاريخ جمعه 24 آوریل , 2015 9:51 ب.ظ:

جناب صادق خان!بنده ازکسانی هستم که به آقای ملکشاهی رای دادم وازرای خودنه تنهاپشیمان نیستم بلکه معتقدم اگرتابحال یک رای براساس آگاهی داده ام همین رای به آقای ملکشاهی بوده است.صادق عزیز!آیاخبرداریدکه اصولگرایان درصورت بردقبادی چه نقشه ای برای نابودی اصلاح طلبان درسرداشتند؟!حدیث داریم که انسان بایدزمان سنج باشد.صادق خان!اگربخاطر200یا300هزارحق مدیریت بودبایدبه آقای قالیباف رای میدادیم!ولی بدان اگربه بنده که الآن مدیرهستم بالاترین پست راهم بدهندحاضرنیستم به اصولگرا رای بدهم ولی اگرشرایط همانی باشدکه چهارسال پیش بودشایددوباره به آقای ملکشاهی رای بدهیم!مگرظلم وحق کشی خدادادی یادت رفته؟!ضمناتاجایی که بنده خبردارم شما برای گرفتن سرپرستی کارگاهی ازجناب آقایان اسماعیلی ومومنی مایه گذاشتید!

[پاسخ]

قطره ای از دریای بیکران مردم پاسخ در تاريخ جمعه 1 می , 2015 11:24 ب.ظ:

بزرگان اصلاح طلب فقط مردمند نه کسانیکه به آرمانهای مردم پشت پا می زنند کسانیکه خودشان را قیمِ مردم میدانند وتصور می کنند ارجعیّت بر مردم دارند آب در هاون میکوبندو عِرض خودشان را میبرند گذشت آن زمان که عده ای برای تامین منافع خود در پشت در های بسته بنشینند و طلبکارانه برای مردم تصمیم بگیرند و اگر باب میلشان عمل نشود پا روی آرمانهای نداشته شان بگذارند و با رقیب بیعت کنند خیلیها سالها مردم را دنبال خود کشیدند و از احساسات پاک مردم سوء استفاده کرده و میدانداری کردند و سرِ بزنگاه زحمات چندین ساله مردم را نانجیبانه نادیده گرفته و خودبه اردوگاه مخالف پیوستند

[پاسخ]

بهرام پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 14 می , 2015 1:25 ب.ظ:

درود بر آقای مومنی و آقای آدینه وند و همه ی عزیزانی که کامنت گذاشتن.
از دیدگاه دوستان بهره ی بیکران بردیم تنها با شکیبایی و دوراندیشی میتوان ره سپرد
امیدوارم هر یک از ما یار شاطر باشد نه بار خاطر

[پاسخ]

محسن پاسخ در تاريخ جمعه 14 آگوست , 2015 10:09 ق.ظ:

با عرض سلام.آقای ادینه وند عزیز خودتون در یکی از عرایضتون داشتید که جناب مومنی در نبود کاندیدا اصلاح طلب وبه پیروری از اصلاح طلبان کشور از هیچ گزینه ای برای انتخابات مجلس حمایت نکردند.پس اکثر اصلاح طلبان با اراده ی خود و راهنمایی اقای اسماعیل دوستی رای دادن.در ضمن هیچ وقت اصلاحبان حامی ملکشاهی در اقلیت نیستند.

[پاسخ]

دالاب در گفته :

سلام به دوستان -راستي با استاني شدن نمايندگي باز اقاي مومني ارادتمندي داره -فكر كنم اقاي ملكشاهي نفر اول استان از لحاظ راي باشد نظر دوستان چيه

[پاسخ]

ع پاسخ در تاريخ جمعه 24 آوریل , 2015 9:23 ب.ظ:

بسیار در اشتباهی البته باعرض معذرت

[پاسخ]

ویردار در گفته :

سلام
از خواندن بسیاری از کامنت ها این برداشت میشه خیلی بدنبال پست سیاسی هستند اما غافل از اینکه با تخریب دیگران شخصیت خودشان رو پست کردن

[پاسخ]

سعید مرادپور در گفته :

فرج مومنی: چند بار شکست جریان اصلاحات به علت عدم وحدت تجربه کمی نیست، لذا از لیدرهای اصلاحات شهرستان و استان درخواست داریم که از هرگونه توهین و تخریب خودی ها و حتی رقبای فکری و سیاسی خود شدیداً بپرهیزند و به افقی روشن برای سربلندی شهر و میهنمان بیاندیشند؛ آرزو مندیم و امیدواریم که سال نود و چهار سالی سرشار از موفقیت و کامیابی فردی و توفیق و وحدت و همدلی جمعی و به فرموده مقام معظم رهبری/ همدلی دولت و ملت باشد و در نهایت امیدواریم این سال به توسعه، پیشرفت و کاهش آمار بیکاری شهرمان منجر شود و انشاءالله همه با هم سالی خوب، برای شهرمان بسازیم.

[پاسخ]

هفت اقلیم اصول گرایی در گفته :

سلام دوستان بیایید اتهام زنی را کنار بگذاریم چه به دوست چه به دشمن چه اصلاح طلب چه اصولگرا که اگر روزی به خودمان اتهام بزنن و آبرومون در خطر باشه می فهمیم چقدر سخته

[پاسخ]

مدیرسابق در گفته :

سلام به همه بینندگان این سایت – ضمن احترام به نظرات همه عزیزان بعنوان یک همشهری که متاسفانه همیشه یکی از غصه های بسیار بسیاربزرگم فقر-نداری-بیکاری-بدبختی-فقرفرهنگی و…مردم این دیاربوده وهست چند نکته را عرض میکنم 1-اقای مومنی دردوران ریاستش دراداره خصوصیات جالبی داشتن ازجمله دلسوزی-ادب-توجه- اهمیت به تصمیمات وایده های مدیران اختیارات قابل توجه به مدیران عدم تحکم ودخالت درکارانان خوش قولی -رازداری-احترام کامل به طیف مقابل-گره گشایی درامور فرهنگیان-تواضع و…همه اینهابسیارجالب توجه ولازمه یک مدیر ایده ال هست ومن بیاد ندارم پس از ایشان مدیری بااین خصوصیات سکاندار اموزش وپرورش شده باشد2 اقای دوستی هم خصوصیات قابل توجه وفراوان دارند ازجمله تواضع گره گشایی دراموردیگران دلسوزی و…3-وامانکته مهمی که میخواهم عرض کنم اینکه سیاست بازی وافراط دران چنان بلایی برسر این شهرومردمش نازل کرده که بسیاری ازاخلاقیات -توسعه اقتصادی وفرهنگی و.. اصول انسانی -خردجمعی -وبسیاری خوبیها راتحت الشعاع خود قرارداده بنظرشما این وسط کی متضررشده است- اقای دوستی یااقای مومنی یا اصول گرایان یا مردم بیچاره وبی پناه –انچه که طی چندسال اخیربه ان رسیده ام اینکه باید افسار سیاست رابرپشت مرکبش انداخت وان را هی کرد وبرای همیشه کنارگذاشت چون بقدری سالهای متمادی فرسوده مان کرده که بجز خستگی وبدبینی وتناقض خاطره ای برایمان باقی نگذاشته.این مردم بیچاره بشدت نیاز به رسیدگی وکاردلسوزانه دارند.سیاست انان راازتوسعه وپیشرفت بازداشته.دوستان خوبست اندکی ازسیاست بازی وافراط دران فاصله بگیرید وساز همدلی ووحدت راکوک کنید.بخدامطلوبترین وراهگشاترین است.

[پاسخ]

قطره ای از دریای بیکران مردم مظلوم در گفته :

بزرگان اصلاح طلب فقط مردمند نه کسانیکه به آرمانهای مردم پشت پا می زنند کسانیکه خودشان را قیمِ مردم میدانند وتصور می کنند ارجعیّت بر مردم دارند آب در هاون میکوبندو عِرض خودشان را میبرند گذشت آن زمان که عده ای برای تامین منافع خود در پشت در های بسته بنشینند و طلبکارانه برای مردم تصمیم بگیرند و اگر باب میلشان عمل نشود پا روی آرمانهای نداشته شان بگذارند و با رقیب بیعت کنند خیلیها سالها مردم را دنبال خود کشیدند و از احساسات پاک مردم سوء استفاده کرده و میدانداری کردند و سرِ بزنگاه زحمات چندین ساله مردم را نانجیبانه نادیده گرفته و خودبه اردوگاه مخالف پیوستند

[پاسخ]

فرهنگی اصلاح طلب پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 5 می , 2015 12:53 ب.ظ:

دوست عزیز فرهنگی ارجحیت نه ارجحیت!!!!
مجید دلبندم کامنت اولتون را خوندم گفتم اشتباه تای÷یه اما ظاهرا تفاوت را نمی دانید .بیشتر دقت کنید.

[پاسخ]

قطرهای ...... پاسخ در تاريخ شنبه 16 می , 2015 3:17 ب.ظ:

خودت هم اشتباه نوشتی آقای ظاهرا تفاوت را نمی دانید!!!!!

[پاسخ]

فرهنگی اصلاح طلب پاسخ در تاريخ چهارشنبه 27 می , 2015 11:37 ب.ظ:

ارجعیت عزیز غلط است ارجحیت صحیح است!ارجعیت محلی از اعراب ندارد.

بیطرف ازهرطرف در گفته :

جواب به مدیر سابق/ من کامنت شمارو با دقت خوندم ومعلوم است از روی جناح وباندبازی حرف نمیزنی وقضاوت نکردی .وحالاکه اینجوری هستی بهت میگم واقعا ایوالله داری بخاطر این عقیده درستی که داری ومن هم کاملا با جنابعالی موافق هستم.چون درحرفهایت سعی کردی درد دل این مردم محروم ومظلوم وبی بناه کوهدشتی را مطرح بکنی. همین یک کاری که شما انجام دادی یعنی همین نوشتن این کامنت وعقیدتون میتونه تلنگری باشه به تمام این عزیزان به اصطلاح مدعی وطرفذارمردم تا شایدازخواب بیدارشوند. اجرت باخدا .

[پاسخ]

ميرزايي همكارت در گفته :

آقاي صادق آدينه وند شما از اين ناراحتيد كه اقوام شما به هيج جايي نرسيده اند وبالاترين پستشان رياست آموزش وپرورش كوهدشت بوده.رفاقت فرج باتيموري كه وام دار قبادي بوده چه توجيحي دارد…اگر دوستي از قاليباف حمايت مالي كرده چرا در ليست نهايي 31 نفره اصلاح طلبان شورا ي تهران قرار گرفت؟؟اگر سياست دوستي نبود همين مديران راقبادي وامامي به سركوه هوميان وروستاهاي دور افتاده مي فرستادند…آقاي آدينه وند بزرگان اصلاحات مردم اين ديار هستند كه خون دلها خورده اند همان ها كه براي جناب اسفندياري تان كشته دادند…بزرگان اصلاحات كوهدشت ريش سفيدان وباسوادان طوايف مختلف اند..كه نام ميبرم از عزيزاني چون عبد محمد قلندري. محمد آزادبخت.ميرزا علي گراوند.ديربازيان.نازاريان.علي جعفر گراوند.بساطعلي برخوردار.سهراب دوستي.تيمور هاشمي ومراد درويشي واصلاح طلبان عزيز رومشكاني….گويا يادتان رفته اين شكاف عميق بين دو اين عزيزان را آقاي اسفندياري باحمايت از بازوند ايجاد كردند. آزادبخت اداره راه.فخري تامين اجتماعي.كرمي ثبت احوال.يوسفعلي كرمي آموزش پرورش.كداخدايي اداره كار وفتحي اداره بهزيستي مديران اصلاح طلب نيستند؟مردم اين ديار درك دارند و وجدانشان بيدار است آقاي آدينه وند…مويد باشيد

[پاسخ]

اصلاح طلب در گفته :

ییعت با آقای قبادی به قصد شکست آقای سوری کاندید اصلاح طلبان ، نانجیبانه و در جهت منافع اصولگرایان بود اگر این کار را ما میکردیم همین آقایان دنیا را سر ما خراب میکردند!!

[پاسخ]

فرهنگی اصلاح طلب پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 7 می , 2015 9:41 ق.ظ:

سلام دوست عزیز همانطوری که جناب مومنی این رو در مصاحبه بیان کردند:
این بلا رو جناب دوستی سر مردم آورد اما متاسفانه عده ای فقط به استناد وهمیات خود این کار رو به جناب مومنی نسبت میدهند
شک نکن جناب مومنی با اکثریت آرا این دوره نماینده مردم نجیب شهرمان است.با نجیبان نجیبی از جنس خود!

[پاسخ]

فرهنگی منصف در گفته :

باسلام خدمت تمامی دوستانی که همه برطبل اتحادمیکوبیم ولی متاسفانه باصحبتها وکامنتهایمان راهی جزانشقاق و تشتت را درپیش نگرفته ایم. دوستان بزرگوار بدانیدکه ناخواسته وباتمام توان داریم آب به آسیاب رقیب میریزیم و بادی هم به غبغب می اندازیم که بله من هم کامنتی به جانبداری یکی ازبزرگان اصلاح طلب نوشتم وتکلیف سیاسی وحزبی خودمان رابه انجام رسانیدیم وتمام. نه دوستان این راهی راکه میرویم راهی جزبه ترکستان نیست، برگردیم وبرتنهاراه اتحاداصلاح طلبی گام برداریم و کامنتهای دوستان اصلاحاتی خودمان را به خودنگرفته وجبهه نگیریم، یکی ازدوستان علیه یکی دیگرازدوستانمان کامنت گذاشته که شمابرای سرپرستی فلان کارگاه یابهمان پست پای آقایان….. رو به میان آوردید. دوست عزیزبخداشایسته جریان اصلاح طلبی نیست که چنین کامنتهایی علیه دوستانمان برای خوشامدرقیب گفته شود، هرچندکه بنده شاهدوگواه این قضیه هستم که ازاساس غلط بوده وهست، چون همان دوست عزیزی که دیگری ایشان رومتهم به چنین چیزی کرده باشهادت بنده قراربودکه معاونت مالی اداره طرهان رو داشته باشندکه بازهم باشهادت بنده درپیشگاه خدا این دوستمون ردکردندچون چنین چیزهایی درقاموس این دوستمون جایی نداره، امیدوارم درمحضرخدا مسئولیت تمام گفته هایمان را درنظرداشته باشیم وبه صواب سخن برانیم. بنده چون شاهدقضیه بودم برخوددانستم این مطلب روبه عرض دوستان برسونم

[پاسخ]

فریبرز قبادی آدینه وند در گفته :

سلام ازکاندیداتوری آقای فرج الله مؤمنی بواسطه وجهه مردمداری و هژمونی وآشنا یبی اش به منطقه وبخصوص همکار فرهنگی حمایت میکنم !!

[پاسخ]

رشنو در گفته :

ما موفقيت اصلاح طلبان را در ائتلاف انها ميدانيم پس ليدرهاي اصلاح طلب به فكر مردمي باشيد كه به شما اعتماد كرده اند لطفا پس اتحدو اتحدو
با اميد پيروزي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي اسفند 94

دوستي =فرج =دوستي –كينه ها. =با هم براي هم
وسلام مستدام باشيد

[پاسخ]

ازادی در گفته :

باتمام احترام به کاندیداهای احتمالی و با عرض ارادت خدمت فرج مومنی خداوکیلی همه ما از دست کاندیداهای تکراری خسته شدیم وبه ستوه اومدن هر چه انتخاب میکنیم و به مجلس میرن خیلی زود مردم و جوانان بیکار را فراموش میکنن در کوهدشت همیشه انتخابها بر حول اسامی بزرگ بوده است بنده پیشنهاد میدم این دوره به سمت کاندیداهای کمتر شناخته شده ولی توانمند برسیم بسه دیگه تا الان همش به اقایان قبادی وامامی و اسفندیاری وملکشاهی و دوستی و مومنی فکر کردیم و به مجلس فرستادیمشون بیاییم این دوره به هیچکام از این افراد رای ندیم بریم سراغ افراد دیگری که کم نیستند ماشااله و توانمندن مثل جناب محمدی ازادبخت و جااب غضنفری و چند نفر جوان دیگر که جسته وگریخته در سایت ها و محافل استارت زده اند چون فردین گراوند و دکتر امرایی

[پاسخ]

زنده باداصلاحات در گفته :

دوستان اگه به جدیدترین انتصاب در کوهدشت توجه و رجوع کنند به سادگی درخواهیدیافت که ورود دوستان اصلاحاتی به مجلس به یاری خدا در شرف انجام گرفتن است . زنده باداصلاحات وزنده باد مومنی عزیز یا هرکدام از همفکرا ن عزیزمان که قصد کاندیداتوری دارند

[پاسخ]

ریویار در گفته :

فر ج مومنی و خانواده ش واقعا به گردن اصلاح طلبان حق دارن…

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ شنبه 30 می , 2015 2:15 ب.ظ:

بیشتر به گردن اصول گراها حق دارن تا اصلاح طلبان !

[پاسخ]

وفایی در گفته :

سران اصلاح طلب فکر نکنند قیام مردم هستند اگه اونا نباشند مردم سردرگم میشوند مردم خودشان تصمیم می گیرند که کدام گزینه را انتخاب کنند مگر در دوره آقای خاتمی وآقای روحانی مسولین شهرستان همراه آقایان ناطق وقالیباف نبودن چی از صندوقهای رای درآمد دوست داریم با وحدت و همدلی باهم باشیم اگه نخواستید خدا نگهدارما هستیم

[پاسخ]

کوشکی در گفته :

جناب مومنی عزیز ما اهالی کوهدشت و اعضای دولت تدبیر در کوهدشت اینبار سنت شکنی خواهیم کرد و به جناب دکتر فردین گراوند معلم بی ادعا رای خواهیم داد بهتره اینبار شما به کمک ایشان روید چون خواست اکثر جوانان این شهر است

[پاسخ]

منصف در گفته :

برادر کوشکی جناب فردین گراوند خودش از افراد اصلاح طلب و خوشفکر هست که خودشو از جناب فرج مومنی جدا نمیداند بهر حال این دو نفر از سرمایه های این طیف هستند به امید یکی شدن و شما بهتر است بر طبل تفرقه نکوبید و اصلاح طلبان را به اتحاد دعوت کنید

[پاسخ]

کوهدشتی اگاه به انتخابات در گفته :

اهالی محترم اصلاحات با سلام.اقای گراوند هنوز جوان هستند به خدا اشتباه هست سرمایه گذاری رو این افراد.افراد شاخص تر و خاک دیده تر مثل اقای محمد ازادبخت یا اقای مومنی

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ دوشنبه 8 ژوئن , 2015 11:04 ب.ظ:

چرا به خدا دیگه قسم خوردی جناب کوهدشتی اگاه به انتخابات باعث تاسفه

[پاسخ]

فرشاد شرفی در گفته :

اقای فردین گراوند فعلا در هیج ازمونی انتخاباتی کاندید نشده است جوان بودنش از نقطه قوت ایشان است من به سرمایه گزاری روی ایشان بر عکس نظر کوهدشتی خوشبینم ما نباید از داشتن تعدد کاندید در طیف اصلاح طلبان ناراحت باشیم هر چه باشد اخرش یکی میشن پس بهتر است با احترام با هم رفتار کنیم

[پاسخ]

فرهنگی اصلاح طلب پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 9 ژوئن , 2015 12:31 ب.ظ:

دوستان عزیز این افرادی که شما معرفی میکنید جز خانواده و فامیلهای خودشونو چند همکار کسی نمیشناسه با کدوم توان!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
این کار شما هم اسمش روشنفکری و اعتقاد به جوانان نیست فقط چوب لای چرخ اتحادیست که همین افراد هم خودشون اذعان دارند که کار نمایندگی از دستشون بر نمیاد و اعتقاد به توانایی و محبوبیت امثال آقای مومنی دارند و خودشون هم دور بر ایشون هستند

[پاسخ]

مهرداد گراوند در گفته :

جناب فرهنگی اصلاح طلب کدوم چرخ که فرمودی لای پای اصلاح طلبان گذاشتم حرف من اعتقاد و باور داشتن نسل جوان است و تعدد کاندیدها و این مهم طبق فرمایش مقام معظم رهبری باعث مشارکت حداکثری در جامعه صرف نظر از نتیجه میباشد بعدش ضمن احترام به تمامی کاندیداهای محترم اصلاح طلب اتفاقا این اقای فردین گراوند که بنده مفتخر با دوستی باهاش هستم بر خلاف فرمایش شما شخصیت فرهنگی بی حاشیه ای هست که بدون اینکه از رانت دولت استفاده کرده باشد همه فرهنگیان کامل ایشان را میشناسند بعدش مگه طایفه گراوند که حدود 25هزار رای دهنده دارد خانواده بزرگی برای ایشان از دید شما بحساب نمیاد ضمن اینکه دایی های بزرگوار ایشان چون حاج مهرداد غضنفری امرایی ریاست سازمان کشاورزی و از فعالان اصلاح طلب و حاچ چنگیز ابراهیمی معاون سازمان کشاورزی ورییس حوزه مدیریت سازمان کشاورزی و رییس اداره خدمات کشاورزی سابق کوهدشت در دوره نمایندگی حاج اسماعیل دوستی و برادر مهندس باقر ابراهیمی از فعالان خوشنام سیاسی و از مدیران اسبق اداره مخابرات کوهدشت و ازنا و رییس فعلی نیروهای شرکتی مخابرات استان و دبیر ستاد اصلاح طلبان اسبق و ….مهره های تاثیر گزاری برای ایشان بحساب نمیاد ما فقط چشم خود را به روی واقعیت ها بستیم و حول محور چند تا اسم میچرخیم حرف اخر اینکه اتفاقا برادر ارزشمند جناب فردین گراوند توانایی کامل نمایندگی را دارد بهرحال چه به مذاق شما خوش بیاد چه نیاد ایشان نماینده قشری از اصلاح طلبان و اصولگرایان هستش که دارای پشتوانه خوب خانوادگی است

[پاسخ]

واقع بین پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 18 ژوئن , 2015 10:25 ق.ظ:

اقای مهرداد گراوند مزاح می فرمایید یاواقعیت دارد که طایفه گراوند 25 هزار رای دارد اقای تقی زاده که5هزار رای اورد

[پاسخ]

شهراممحمدی گراوند پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 18 ژوئن , 2015 11:05 ب.ظ:

طایفه گراوند این دفعه متحد هستند بار اول دکتر نزدیک به 30هزار رای اورد برادر فردین گراوند به چند دلید واقع بین جان با دکتر فرق داره اولا ایشان در بین مردم هستند ولی دکتر چهار سال یکبار کوهدشت نمیاد دوما فردین گراوند از پشتوانه سیاسی و از اصلاح طلبان فعال کوهدشته ولی دکتر ازین مهم بدور بودند سوما فردین قصه ما علاوه بر فرهنگیانی که در کنارش هستند بواسطه افراد شاخص سیاسی استان که از اقوام سببیش هستند پشتیبانش هستند و در اخر خود فردین گراوند رابطه و روابط عمومی خوبی با دوستان و اقوام و همکاران دارد پس نباید این دو نفر را با هم مقایسه کرد هرچند که هر دو براد ما هستند و بینشان هیچ فرقی ندارد ولی مطمن باش طایفه ما این بار نردبان ترقی کسی نخواهند شد و هم قسم شدیم اینبار بدون نگاه به نتیجه کار در کنار برادر خودمان باشیم

[پاسخ]

مسلم طهماسبی در گفته :

سلام انشالله که همیشه سرزنده باشید درخدمتیم باتمام قوا جناب مومنی

[پاسخ]

سعیدجمشیدی در گفته :

عرض ادب، احترام و تشکر دارم محضر دوست عزیزم جناب آقای مومنی به خاطر مصاحبه دقیق و زیبایشان…
کاش با کامنت های نامربوط موضوع مصاحبه را به حاشیه نمی بردید. حقیقتا به لحاظ سیاسی میشد از این مصاحبه استفاده ی بهینه ای می کردید…

[پاسخ]

حمیدرضا در گفته :

درود به همه ی هم اندیشان و همدلان اصلاحات
البته که هر دوره از انتخابات کوهدشت در حاشیه بوده و هست و ممکن نیست در کوهدشت انتخاباتی بدون حاشیه برگزار شود و البته که این قانون انتخابات است.اما همه ی ما اگر سر خود را زیر برف نکنیم و آگاه باشیم باید بدانیم که اصولگرا ها برای کوهدشت هیچ نکردند و قدمی در راه آبادی کوهدشت بر نداشتند این مهم عینا معلوم است و مستند..لازم به ذکر است که آقای دوستی با حمایت از ملکشاهی و تلفیق اصلاح طلب و اصولگرا از زمین خوردن حذب اصلاحات در کوهدشت جلوگیری کرد و حال میبینیم که بسیاری از نیک اندیشان اصلاح طلب روی کار آمدند و البته اصولگرایان که ضرری برای اصلاحات کوهدشت نداشته سود هم داشته…حال در انتخابات پیش رو ملکشاهی با اقداماتی که انجام داده است حمایت مردمی و تعصبی دارد و یکی از گزینه های خوش شانس است اما اگر آقای مومنی به عنوان نماینده ای برنا و اندیشمند از سوی اصلاحات وارد میدان شود با خیل حمایت از سوی اصلاح طلبان خاموش و روشن مواجه میشود که کم نیست…البته که اگر حضور خود ایشان بانی این حمایت میشود اما اگر ایشان قصد حمایت از کسی را داشته باشد ممکن است بعضی ها دلسرد شوند..و فقط با روی کار آمدن حذب روشن فکر اصلاحات این پرده ی سیاهی از چهره ی خفته ی شهر دریده میشود..به امید پیروزی اصلاحات

[پاسخ]

از دوستان در گفته :

طوری از شواهد بر میاد جناح چپ 6نفر بنامهای مصطفی ازادبخت و خود مومنی و طهماسب علیپور و فردین گراوند و حمزه فیضی و …کاندید داره چه خبره بابا اگه اینطوره که بریم سمت یک اصولگرا اگه یکی نشیم باخت حتمیه

[پاسخ]

مسلم در گفته :

!انشالله یکی میشن وکس میاد که از همه اصلح تر ومحبوبتر باشه درود بر مومنی

[پاسخ]

از دوستان پاسخ در تاريخ یکشنبه 21 ژوئن , 2015 11:05 ب.ظ:

چرا درود بر مومنی ما که منکر مومنی نیستیم این کار شما هم خلاف رویه اتحاد بود باید یکی بشن

[پاسخ]

قبادی در گفته :

بنظرم برای اینکه اصلاح طلبان به توافق برسن یک نفر بیطرف خداوکیلی تحقیق کنه کدام یک از اقایان مومنی و ازادبخت و گراوند و علیپور محبوبتره و رای داره و همه از اون حمایت کنیم

[پاسخ]

مسلم ط در گفته :

دوست عزیز درود بر وحدت کنندگان

[پاسخ]

م. سهرابی در گفته :

بجز اقای فردین گراوند همشون امتحان خودشون را پس داده اند ول کنن بزارن کسان دیگه ای بیان ارث پدری که نیست

[پاسخ]

حمیدرضا در گفته :

دقیقا مشکل ما همینه که اتحاد نداریم نه در شهر و نه درکشور..حالا کوهدشت این شهر سیاسی واقعا لیاقت حداقل یک دوره راستی و درستی رو داره…بیاید دست به دست هم بدیم..ما بیشماریم

[پاسخ]

حمزه قبادی در گفته :

}
یک لحظه داغم می کشی /یک دم به باغم می کشی /پیش چراغم می کشی/تاواشودچشمان من/دانم نمی آیدخوشت /لیکن نمایم باهشت/مالیدن ….

[پاسخ]

حمزه قبادی در گفته :

انتخابات بادیکتاتوری وخرافات منافات دارد!

[پاسخ]

از کرج در گفته :

برادر مومنی اکثر مردم کوهدشت شما را فرج میشناسند تا اینکه مومنی.این نشان از مردمی بودن وبا مردم اجین بودن شماست. از کسانی نیستی از کوهدشت فاصله گرفته باشی وپایتخت نشین هم نیستی همواره در میان مردم هستی ومردم هم با شما هستند وخواهند ماند.پایتخت نشینان به فکر مردم کوهدشت نیستن

[پاسخ]

امیررضا در گفته :

ب قطع یقین میگوییم نماینده مورد نظر اصلاح طلبان (فرج مومنی و اسفندیاری و دوستی و ….) اقای حاج مصطفی آزادبخت یا برادر عزیز ایشان یونس آزادبخت خواهد بود

[پاسخ]

طرهان ( کرم پور) در گفته :

با سلام
دوستان به امید موفقیت جبهه اصلاحات , بنده بجز صداقت در گفتار و عمل چیزی از جناب مومنی به یاد ندارم و این نظر موافق و حتی مخالفان جناح ایشان است , دوستان خوب اینکه نماینده شهرستان همسو و هرجهت با دولت باشد یک امتیاز برای تحقق خواسته های آن شهر محسوب میشود و نظر جناب آقای مومنی هم بر اتحاد بود , انشاالله که این فرصت را از دست ندهیم ما مردم این شهر ,
تا شاید با کمک گرفتن از همراهی دولت تدبیر و امید , نماینده آینده بتواند گوشه ای از عقب افتادگیهای این شهر را جبران کند . با همدلی همه اصلاح‌طلبان انشاالله

[پاسخ]

حبیب اله بدری در گفته :

سلام
از یک رسانه انتظار می رود که براساس رسالت آگاهی بخشی و حفظ بی طرفی در عرصه خبر رسانی، مطالب و نقطه نظرات مخالف و موافق را منتشر کند اما بنده دیروز یه کامنت گذاشتم، لذا اثری از انتشار آن نیست. امیدوارم در ردیف رسانه های سفید قرار گیرد نه سیاه؟

[پاسخ]

امین در گفته :

درودخدابرمومنی ویارانش ک نمادایستادگی واستقامت اصلاحات است اوست ک همواره مانده وجانزده ن مثل بعضی ها ک بخاطرمنافع خودهرروزی بااشخاص مختلف دیده میشوندواسم خودشون روهم اصلاح طلب میزارن

[پاسخ]

حبیب اله بدری در گفته :

جناب امین، مومنی هم برای تایید صلاحیت با امامی بارها جلسه گذاشتن و به امامی گفته بودن به جهرمی مسئول اجرایی آن موقع بگو اگر من و تایید صلاحیت نکنید سوری پیروز انتخابات میشه. این ماجرا در جریان رقابت انتخاباتی زمانیکه فرج مومنی در باز گشت از تبلیغات در گردنه ی نالشنکنه با هم برخورد کرده بودند اتفاق افتاده بود.اولین انحصار طلبی که مدعی اصلاح طلبی ست با جناح راست ائتلاف کرد تیموری از دوستان مومنی ست که با قبادی ائتلاف کردند به همه یاد دادند که جناح و باند وحی منزل نیست که اگر کسی تغییر موضع داد کافر شود. بنا نیست اکر کسی از ناحیه یک گروه خود خواه و فرصت طلب مورد بی مهری و اجحاف قرار گرفت و به کاندیدای دیگری رای داد کافر و ملحد و خارجی تلقی شود. من شما را نمی شناسم اما شما که ثابت قدم هستید می شود بفرمائید که چقدر برای اصلاحات و جناح چپ هزینه دادی ؟ احتمالا شما هم از کسانی هستید که حاصل زحمات ماها را به جیب زدی حالا که سال 88گذشته است شیر شده اید و می خواهید منقدین مومنی را از دم تیغ بگذرانید؟که البته در انتخابات اسفند مردمی و غیر مردمی بودن کاندیداها را مردم مشخص می کنند.مگر عبدالله مومنی در سیمای ملی نگفتند که کروبی آدم ساده لوحی است و ما می خواهیم از این فرصت برای منافع خود و رسیدن به آب و نون و پست و مقام استفاده کنیم؟ مگر در جریان انتخابات گذشته زمانی که قبادی و سوری رقیب بودند شب آخر انتخابات مومنی در یک معامله یکشبه با قبادی به تمام اقوام خود در طرهان و جاهای دیگه سفارش نکردند که به قبادی رای بدن؟حالا ایشان و شما اصلاح طلب هستید، دیگران نیستند؟در آخر تمام اصلاحات از گذشته تا حالا را فقط مومنی و تیموری چپاول نکردن؟شما بفرمائید چه کسی غیر از شما و مومنی و تیموری از اصلاحات کمترین نفعی از سی سال گذشته تا حال برده اند؟ زیاد تند ترید که با این انحصار طلبی و انگ به حامیان واقعی اصلاحات انگ نزنید که سرنوشتی مانند 88و 84در پیش است و آنوقت مثل روباه نترسید و خود را پنهان نکنید؟فکر نکن همه چیز تمام شده است و بکنار میدان شوید؟ کمی انصاف داشته باشید و کینه توزانه و پیروزمندانه حرف نزنید؟که خطرات زیادی در پیش است؟این مقدار موفقیت حاصل زحمات مومنی و شما نیست بلکه دسترنج اکثریت مردمی است که در هنگام حاکمیت جناح راست مورد غضب قرار گرفتند؟اون زمان شما کجا بودید که برادرهای امثال بنده به خاطر در دست داشتن تصویر موسوی در 22بهمن بازداشت شدند؟ وعده ی ما اسفندماه؟تا معلوم شود که چه کسی منفور اصلاح طلبان است و چه کسی هم مردمی ست؟

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

وجداناسانسورنکنید!

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

آقاي مومني سلام لطفا دست از اين دوري ودوستي برداريد زمان انتخابات مي آيد گرزي را مي زنيد تو كله اين ملت بدبخت؟؟؟؟روز بعداز آن مي ريد ديگه تا چهار سال نيستيد؟؟؟البته بعد از شكست اصلاح طلبان؟؟///

[پاسخ]

ایتیوند از کوهدشت پاسخ در تاريخ دوشنبه 31 آگوست , 2015 6:37 ب.ظ:

با نظر شما موافیم اول اتحاد2-معرفی شخصی که از فیلتر شورای محترم نگهبان رد بشه 3-چهرای جوان ومتهد ولایق

[پاسخ]

رابنا در گفته :

ولا فعلا معلوم نیه

[پاسخ]

بهرام عالی پور در گفته :

با سلام و عرض ادب محضر عموم اصلاح طلبان واقعی نه آنان که فیگور اصلاح طلبی می گیرند و در واقع منافع طلبند

سخنم با آنان است که ادعا می کنند لیدر اصلاحات هستند، همگی اعضا که کاندیداتور شدند باضافه ….. آقایان به جای این دار و دسته گرفتنها و دنبال کامنت گر دیدنها،و کاغذ گرداندنها ،آراء صوری جمع کردنها و احساساتی رفتار کردنها ، اتاق فکر تشکیل بدیدن و معیار و ملاکهایی را مشروط نموده یکی را قادر کنید، اینقدر خودتونو کوچک نکنید اگه راست میگید اصلاح طلبید مگه یه مش را دنبال نمی کنید پس چرا می خواهید همچنان شکاف گذشته میان اصلاح طلبان نفس بکشه مطمئن باشید مردان اصلاحاتی همه کاردان و لایقند و هرکه را بخواهند بر کرسی می نشانند فقط دو دلی دو رنگی نباشه آقای دوستی هم ما مردان کوچک اصلاحات بزرگش کردیم اگه خواست بزرگ بمانه ائتلاف می کنه در غیر اینصورت ……اینطور نیست که تام الاختیار بچه های اصلاحات باشه امروز دیروز نیست و امروز فردا نیست این را همگان بدانند با آرزوی سرافرازی و همدل شدن و یکی شدن مردان اصلاحات فردا را اندیشه کنید

[پاسخ]

یاسمن در گفته :

آقای مومنی ضمن تبریک به جنابعلی در پذیرفتن سکان کاندیداتوری اصلاحات کوهدشت واقعا باید بگم که کوهدشت دیار دلیرمردان شهید نیازمند افراد تحصیلکرده و با تجربه موفقی مثل شما میباشد در طول مدت دو سال گذشته شهرستان کوهدشت چه جفاهایی را به خود ندیده انتظار داریم با عزم و اراده ی بیش از پیش به این شهرستان که مستحق این جفاها نبود سر و سامان داده تا انشااله عدالت واقعی را دوباره بر این شهرستان حاکم سازید و دست این مدیران نالایق را که سایه بر رشد وخدمات عادلانه به مردم شریف انداخته کوتاه نموده ومدیریت نمایید برایتان آرزوی سلامتی و بهروزی داریم

[پاسخ]

سوری در گفته :

به نظر من باید به اتحادیه که بین اصلاح طلبان بوجود آمده احترام گذاشت و به کاندیدای واحد این گروه رای داد هر کسی که دغدغه پیروزی اصلانیان داره .به امید پیروزی در لوای تدبیر

[پاسخ]

بهمن ازکوهدشت در گفته :

شک نکنیدکه حمایت اقای دوستی ازهرکاندیدی به منزله پیروزی ان کاندیدادرانتخابات امسال میباشد

[پاسخ]

شکنکن پاسخ در تاريخ دوشنبه 23 نوامبر , 2015 1:23 ق.ظ:

شک نمیکنیم!!!!!!!!!!!!

[پاسخ]

واقعیت و حقیقت وتلخی در گفته :

با سلام به دوست عزیزم آقای مومنی،من چند مطلب دارم اولا بنده آقای مومنی را بسیار دوست دارم و زمانی که ایشان مدیر آموزش و پرورش بودند مجذوب ایشان شدم چون واقعا کارش درست وحسابی بود ولی الان که مدیر هستم آن محبوبیت ندارد چرا؟چون مدیریت های حساس داده به دست یه عد ه ای که واقعا لایق که هیچ نیستند بلکه مشکلزا و دارای مشکل درونی می باشند البته مدیریتی که دارم ایشان به من نداده بلکه در زمان آقای نریمانی مدیر شدم البته ایشان هم لطف کرد چون اصلاح طلب بودم فعلا هستم ثانیا جناب آقای مومنی به خداقسم با هر اصلاح طلبی بحث شده همه ناراضی اند از مدیر تا …..نماینده محترم شماجناب آقای ح…. محبوبیت شما را از بین برد ثالثا خود شما آقای مومنی اگر مردمی هستید و می خوای نماینده بشید چرا فقط من و چند نفر دیگر شمارت داریم و در تماسیم در حال شما رییس آموزش و پرورش هستید خیلی از همکاران ما مشکل دارند فعلا ابلاغ ندارند چرا گوشیت خاموش است مگر شما رییس نیستید رابعا به آنهایی که ساز فرج می زنند بگم عزیزان من مقام من از شما بالاتر است من در یکی از مدارس نمونه مدیرم شما که دور فرج می چرخید قسم می خورم شما به اندازه من فرج دوست نداریدولی فرج آن فرج قدیم نیست فرج هتل دار است متاسفم برای ما فرهنگیها از سایت محترم تقاضامندم تایید کنید.

[پاسخ]

کوهدشتی در گفته :

باسلام این دوستان یک کمی هم به گذشته خودبرگردند مگرکی بودندکه الان بسلامتی این مردم شدندکسی انشااله باگذشت زمان انچه که نهان است اشکارخواهدشد،پس دوستان حوصله بخرج بدهند

[پاسخ]

حمید ادینه در گفته :

زنده باد جناب اقای مومنی که یکی از مردمان دلسوز شهرستان کوهدشت هست .امیدوارم هرجا هستی موفق باشی.

[پاسخ]

بارسا در گفته :

درود بربر ح حاج علی امامی راد

[پاسخ]

همتی پور در گفته :

سلاو و درود خدا ب رهبر اصلاحات کوهدشت….
عمو فرج خودتم خوب میدونی دوستت داریم…..

[پاسخ]

چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید در گفته :

ضمن تشکر از مسئولین رسانه و مصاحبه گر گرانقدر
تشکر واقعی را باید از اقای مومنی نمود که مسائل بسیاری را در مصاحبه خود بیان نمودند و پاسخ برخی سوالات را که در اذهان مردم عادی همچنان مانده بود کمی روشن نمودند.
نکات زیادی در این مصاحبه بود که اینجانب بعضی از جوانب آن را تیتروار عرض می نمایم:

1- ایشان در تمام مسائل سیاسی از دهه 60 تا کنون دخالت داشته اند
2- در تمام مسائل انتصابات کنونی دخالت داشته و به گفته خودشان فعالیت سیاسی نموده
3- به تمام پارامتر ها های سیاسی مانند مذاکره با مسئولین در تمام سطوح دسترسی داشته و در این این مسائل مانند تغییر مدیریت ها مانند فرماندار ، بخشدار ان و غیره
4- در تمام این مدت فعالیت سیاسی فقط چند سال به طور رسمی مدیر( در حد مدیریت آموزش و پرورش ) بوده و در بقیه موارد بصورت غیر رسمی دخالت داشته است
5- ایشان که خود در انتخاب نامبردگان دخالت داشته اند چگونه معترض عملکرد فرمانداران و بخشداران هستند ودیگران را مقصر می دانند
6- خود را را محق میدانند که در تمام مسائل دخالت کند ولی نماینده که مقامی رسمی است و حق نظارت دارد را نه
7- مشکل سیاسی امروز کشور مسائل غیر رسمی است که باعث میشود فردی مانند ب ز بتواند نظم اقتصادی کشور را برهم بزند
8- قابل توجه مسئولین گرانقدر : شما چه کاره اید ؟ یعنی تمام این مذاکرات در زمان اداری و در محل ادارات مثلا استانداری شکل گرفته؟!
9- تشکر از وزیر کشور که اجازه دخالت ندادند تا به اسم دلسوزی برای جریان سیاسی نظرات افراد خاصی اعمال گردد.
10- از بیانات نامبرده این چنین استنباط می شود تمام این مسائل و اتفاقات خارج از سیستم اداری و بصورت غیر رسمی بوده است

و چند سوال از مردم :
1- آیا در دهه 60 تا کنون فرزندتان و نزدیکانتان در گزینش رد شده اند و ندانسته اید از کجا خورده اید؟
2- آیا اطرافیان شما وام های کلان گرفته و شما ندانسته ای از کجا آورده اند؟
3- آیا کسانی را دیده اید که پله های ترقی سیاسی و پست و مقام را پیموده و شما آرزوی معاونت مدرسه یا حتی یک اضافه کار درا داشته اید؟
4- آیا کسانی را دیده اید که خیلی سریع فرزندانشان استخدام شده و فرزند شما با فوق لیسانس و .. بیکار است
5- آیا کسی سر شما کلاه گذاشته اند یکبار با عینک و یکبار بی عینک و اصلاح شده؟
6- ……

شاید تمام این مسائل چنین اتفاق افتاده است؟ شاید
شاید کسی حق شما را به عناوین مختلف مانند اصلاح طلبی و اصول گرایی به کسی نداده است و شما اشتباه می کنید؟شاید
شاید …..
ولی اگر تمام این مسائل بر اساس اصول انسانی کرامت انسانی و…..بوده باشد چه؟
اگر این اتفاقات بر اساس تقریر بوده چه؟
پس زود قضاوت نمی کنیم و می ایستیم ببینم خدا چه می خواهد، سرنوشت چه میخواهد؟
و هزاران سوالات و هزاران شایدها……

چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :