کد خبر : 17531
تاریخ انتشار : 17 مارس 2015 - 19:51
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 873 بازدید

درباره کامنت‌گذاری مخاطبان/ هر رایانه فقط یک «آی‌پی» دارد!

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه رسانه: «این پنج کامنت از یک رایانه آمده‌‌اند! و فقط یکی‌شان باید تأیید شود». این جمله‌ای است که گاه‌گاهی سردبیر هومیان‌نیوز (شهرام شرفی) در اتاق خبر به خبرنگارانش گوش‌زد می‌‌کند و هماره از خبرنگارانش خواسته است به شدت مراقبت کنند کامنتهایی که پای خبرها نوشته می‌شود با آی‌پی‌های مختلف باشد. متأسفانه برخی […]

اینترنت

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه رسانه: «این پنج کامنت از یک رایانه آمده‌‌اند! و فقط یکی‌شان باید تأیید شود». این جمله‌ای است که گاه‌گاهی سردبیر هومیان‌نیوز (شهرام شرفی) در اتاق خبر به خبرنگارانش گوش‌زد می‌‌کند و هماره از خبرنگارانش خواسته است به شدت مراقبت کنند کامنتهایی که پای خبرها نوشته می‌شود با آی‌پی‌های مختلف باشد.

متأسفانه برخی مخاطبان گرامی هومیان‌نیوز اصلاً متوجه نیستند که اگر از یک رایانه/ چندین کامنت بگذارند سیستم هوشمند اتاق خبر هومیان‌نیوز به سردبیر و خبرنگاران، بی‌درنگ نشان می‌دهد که چندین کامنت با «یک آی‌پی واحد» ثبت شده است!

مثلا اگر چند کامنت از یک رایانه به هومیان‌نیوز ارسال شود دقیقاً عددهایی مشابه در سیستم ثبت می‌شود؛ زیرا هر رایانه‌ای فقط یک آی‌پی دارد و این نکته متأسفانه مورد آگاهی و توجه برخی مخاطبان ما نیست.

در مواردی که چندین کامنت از یک رایانه می‌آید ما به خاطر رعایت اخلاق حرفه‌ای فقط یکی‌شان را تأیید می‌کنیم چرا که مابقی نیز یک عدد مشابه آی‌پی دارند و این نشان می‌دهد در معدودی موارد چنین کامنتهایی صرفاً از یک رایانه ارسال شده و متعلق به یک نفر است!

این نکته هم یادآوری می‌شود که حجم کار بالاست و چه بسا گاهگاهی برخی کامنتها نیز از چشمان تیزبین برخی خبرنگاران ما عبور می‌کند و به بخش نمایش برسد. ما از مخاطبان هومیان‌نیوز انتظار داریم برخی ملاحظات رسانه‌ای و سیاسی را رعایت کنند و خود را همواره به جای مدیری بگذارند که می‌خواهند به وی بتازند یا از وی انتقاد کنند.

اخلاق‌مداری/ مستند‌گویی/ دوری جستن از تخریب و صرفاً انتقاد سازنده و منصفانه باید مبنای نقدهای ما قرار بگیرد. در انتقاد سازنده نقاط مثبت و منفی با یکدیگر دیده می‌شود. هم مثبت‌ها را بگوییم و هم منفی‌ها را در کنار «مثبت‌گویی‌ها»، قلمی کنیم؛ زیرا انتقاد کردن به معنی نشان دادن سره از ناسره است؛ به این معنی که بایستی هم سره را گفت و هم ناسره را.

«هومیان‌نیوز همراه همواره‌ی شماست».

دیدگاه ها

لرستان در گفته :

باسلام.
امیدوارم همه ما بتوانیم با انتقاد و پیشنهاد در خدمت به مردم موفق باشیم.
از عزیزانمان در سایت هومیان نیوز سپاسگزارم.
نوروز بر شما مبارک.

[پاسخ]

شهروند در گفته :

درست متوجه نشدیم درباره هر مطلب فقط یک کامنت یا کل سایت هومیان درهرروزفقط یک کامنت؟

[پاسخ]

علی محمد نصیری معمولانی در گفته :

سلام جناب آقای شرفی عزیز،وقتی یک دستگاه رایانه دریک اتاق کاربا3یا4کارمندوجودداردکه هرکدام نظر متفاوتی نسبت به یک خبر دارند،آنوقت بفرمائید تکلیف چیست؟ بخاطر یادآوری وگوشزددرباره نحوه ارسال کامنت مرسی،کاملاحق باشماست،جناب شرفی عزیز فعلا که تنها منبع معتبرومرجع اطلاع رسانی دربین نیروهای اصلاح طلب استان این سایت می باشد،موفق ومویدوپیروزوسربلندباشید

[پاسخ]

معلم در گفته :

بله دنيا فقط سياه و سفيد نيست رنگهاي زيبا راهمه ببينيم

[پاسخ]

چه فرقی میکنه بدونی من کیم !!!!!!!!!!!!! در گفته :

با سلام و احترام
آقای شرفی عزیز یه محیتی کنید یه سری به مقاله کلاهبرداری شرکت عصر نوین بندازید که با این مقاله چند کامنت پشت سر هم با یک ایپی روانه شده و چه زیبا انتقادات سازنده ای از این زمینه شده و فقط فقط مقاله تخریبی داشتید و چه زیبا از خودنون تعریف وتمجید می کنید
آفرین بر شما مقاله نویس های متحبر و کاردان و آرزوی تجربیات روزافزون و قبل از نوشتن هر مقاله ای بیاو خدا بوده و همیشه خدا را حاضر و ناظر بر نوشته هایتان دانسته و در آخر پیشاپیش سال نو بر تمامی خانواده هومیان نیوز مبارک

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :