کد خبر : 18172
تاریخ انتشار : 20 آوریل 2015 - 22:03
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 813 بازدید

بهتر است«جزئیات» منتشر شود!

هومیان‌نیوز/ تحلیل خبر: خبری امیدوارکننده منتشر شده مبنی بر این‌که اعتبارات عمرانی استان لرستان شصت و پنج درصد در سال نودوچهار نسبت به سال نودوسه افزایش یافته است. همچنین اعتبارات بخش حمل و نقل پنجاه و یک درصد در سال نودوچهار نسبت به سال قبلش رشد داشته است. حالا به این خبر امیدوارکننده دقت کنید […]

ذره بین

هومیان‌نیوز/ تحلیل خبر: خبری امیدوارکننده منتشر شده مبنی بر این‌که اعتبارات عمرانی استان لرستان شصت و پنج درصد در سال نودوچهار نسبت به سال نودوسه افزایش یافته است. همچنین اعتبارات بخش حمل و نقل پنجاه و یک درصد در سال نودوچهار نسبت به سال قبلش رشد داشته است.

حالا به این خبر امیدوارکننده دقت کنید که در اردیبهشت‌ماه نود و دو بر روی خروجی برخی خبرگزاری‌های استان قرار گرفت؛ درست زمانی که حبیب‌اله دهمرده استاندار لرستان بود و درست یک ماه قبل از انتخابات خردادماه نود ودو. دهمرده بیان داشت: «در سال نود و یک در بین سی و یک استان کشور، لرستان در جذب اعتبارات عمرانی مقام دوم را به دست آورد؛ همچنین لرستان در زمینه جذب اعتبارات کارگروه توسعه کشاورزی نیز رتبه اول را به خود اختصاص داد».

همان‌طوری که می‌بینید دهمرده گفت که لرستان در سال نودویک/ رتبه دوم جذب اعتبارات عمرانی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است؛ این خبر در آن مقطع، خبری خوشحال‌کننده بود.

منتها دیدیم که در دوران استانداری دهمرده یک تحول اساسی برای توسعه‌يافتگی استان لرستان رقم نخورد! جدای از این‌که دولت دکتر محمود احمدی‌نژاد سه سفر به لرستان داشت و بیشتر از ششصد مصوبه هم برای عمران و آبادانی لرستان تصویب کرد و آن دوران هم به پایان رسید و اتفاق خاصی که بشود اسمش را «تحول اقتصادی» گذاشت در استان لرستان رخ نداد.

بی‌تردید آمارهای امیدوارکننده‌ای که منتشر می‌شود، باعث خوشحالی مردم است و نوید می‌دهد مسئولان در تلاش بوده و هستند که بسترهای توسعه‌یافتگی استان لرستان را فراهم کنند. اما یک نکته بسیار مهم است و آن اینکه: جزئیات طرح‌های عمرانی و سهم اعتبارات عمرانی افزایش یافته‌ی آنها بهتر است منتشر شود و به اطلاع‌ افکار عمومی و نخبگان رسانه‌ای و اقتصادی استان برسد تا بشود به طور دقیق در ریز جزئیات طرح‌ها وارد شد و آن‌گاه یک «تحلیل دقیق» ارائه کرد.

بدون شک سهم هر طرح از افزایش اعتبارات عمرانی اگر به طور شفاف اعلام شود آن‌گاه نخبگان اقتصادی استان می‌توانند برمبنای روش مشاهده‌ای، بررسی علمی و میدانی انجام دهند که کدام طرح‌ها سهم افزایش اعتبارات عمرانی گرفته‌اند و به میزان چند درصد.

اعلام کلیات افزایش اعتبارات عمرانی استان لرستان که از گذشته تا حال، مورد توجه قرار گرفته به طور یقین اقدامی است امیدوارکننده نزد افکار عمومی؛ اما این جزئیات و اسامی طرح‌هاست که می‌تواند «ارزیابی دقیق‌» را امکان‌پذیر کند. امیدواریم چنین شود.

دیدگاه ها

کارشناس استانداری در گفته :

اینها شعاری بیش نیست افزایش اعتبار زمانی انجام مبشود که تخصیص اعتبار 100% داده شود
با عسل عسل گفتن که دهن شیرین نمیشود!؟

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :