کد خبر : 19314
تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2015 - 13:11
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 769 بازدید

معاون سیاسی استاندار: مدیران برای رفع مشکلات مردم «برنامه‌های عملیاتی» داشته باشند

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه اجتماعی: معاون سیاسی استاندار گفت:«صرفاً طرح موضوعات و مشکلات در جلسات کافی نیست و باید راه‌کارها و برنامه‌های عملیاتی برای رفع مشکلات نیز مطرح شود». به گزارش گروه اجتماعی/ سیدسعید شاهرخی ظهر یکشنبه 31 خردادماه در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان لرستان که باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان/ […]

شاهرخی دو

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه اجتماعی: معاون سیاسی استاندار گفت:«صرفاً طرح موضوعات و مشکلات در جلسات کافی نیست و باید راه‌کارها و برنامه‌های عملیاتی برای رفع مشکلات نیز مطرح شود».

به گزارش گروه اجتماعی/ سیدسعید شاهرخی ظهر یکشنبه 31 خردادماه در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان لرستان که باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان/ فرماندار خرم‌آباد و برخی مدیران استانی در استانداری لرستان تشکیل شد اظهار داشت:«علاوه براینکه برخی مشکلات دررابطه با سلامت غذایی مردم مطرح می‌شود باید دبیرخانه کارگروه راه‌کارهای عملیاتی هم برای رفع مشکلات داشته باشد تا در جلسه مطرح شود».

در این جلسه برخی مشکلات بهداشتی مرتبط با برخی حوزه‌ها از جمله برخی کشتارگاه‌ها هم مطرح شد و مدیرکل دامپزشکی استان نیز گزارشی در این رابطه ارائه داد.

هم‌چنین درباره برخی اقلام مصرفی شهروندان که می‌تواند برای سلامت شهروندان آسیب‌رسان باشد گفت‌وگو شد.

معاون سیاسی استاندار بیان داشت:«خوشبختانه این کارگروه یکی از مهم‌ترین کارگروه‌های استان است که با آمدن دکتر ساکی جلسات آن به طور جدی و منظم تشکیل می‌شود».

دکتر کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان است.

معاون سیاسی استاندار هم‌چنین از فرمانداری خرم‌آباد و مدیرکل امور اجتماعی استانداری خواست طرح برچیدن قلیان‌کشیدن در سطح پارکها را هم‌چون سال قبل امسال هم اجرایی کنند؛ زیرا به گفته‌ی سیدسعید شاهرخی این صحنه‌های قلیان‌کشیدن اصلاً زیبنده‌ی محیط پارکها نیست.

برخی مشکلات با مدیریت درست رفع می‌شود نه صرفاً با اعتبارات!

سیدسعید شاهرخی تصریح کرد:«در برخی موارد این فقط اعتبارات نیست که مشکلات را رفع کند بلکه مدیریت درست می‌تواند مشکلات را رفع کند؛ برای نمونه این‌که گاهی می‌بینیم در برخی ورودی‌های برخی شهرهای استان/ کشتار دام به‌صورت سیار انجام می‌شود باید توسط دام‌پزشکی رسیدگی شده و این مشکل برطرف شود».

شاهرخی ادامه داد:«مدیر باید راه‌حل برای رفع مشکلات مردم داشته باشد و اگر مدیری می‌تواند مدیریت کند بسم‌الله و اگر نمی‌تواند خب باید کنار برود».

وی تصریح کرد:«متأسفانه برخی مدیران از بعضی مسائل مهم مرتبط با زندگی مردم، به‌راحتی خود را کنار می‌کشند که اصلاً این روندی درست نیست و حضور همه ما به ‌عنوان مدیر در منصب مدیریتی، برای این است که مشکلات مردم را برطرف کنیم و مدیران باید برای رفع مشکلات مردم برنامه‌های عملیاتی داشته باشند».

جلسه

پروژه شهر سالم و کارهای خوب انجام شده

معاون سیاسی استاندار به طرح شهر سالم هم اشاره کرد و گفت:«پایلوت این طرح شهر  سراب دوره است و کارهای خوبی هم در این شهر انجام شده است و باید نظارت و دقت بیشتری شود تا اعتبارات مرتبط با این طرح به صورت هدفمند‌تر و هوشمندانه‌تر هزینه شود».

شهر سالم اشاره می‌کند به این‌که یک شهر باید زیرساختهای مناسب زندگی از قبیل آب سالم و بهداشت عمومی و مسکن مناسب و فضای سبز استاندارد را داشته باشد و از نظر محیط‌زیست نیز دارای استانداردهای لازم باشد. براساس طرح شهر سالم و در استان لرستان/ شهر سراب دوره چگنی به عنوان پایلوت شهر سالم انتخاب شده است. اقدامات انجام شده برای ایجاد شهر سالم نیز در این جلسه مورد بحث و گفت‌وگو  قرار گرفت.

گفت‌وگو شد درباره این‌که مهم‌ترین مشکل کشتارگاه‌های استان کمبود آب است و مقرر شد در این باره اقدامات لازم صورت گیرد.

هم چنین قرار شد حداقل‌های استاندارد کشتارگاه‌های سنتی استان نیز ارتقای استاندارد بیابد و در جلسات بعدی پیگیری شود. مالکیت کشتار‌گاه‌های استان یا در دست بخش خصوصی است یا در اختیار شهرداری‌ها.

معاون سیاسی استاندار دستور داد یک جلسه فوق‌العاده به‌‌خاطر اهمیت موضوع بهداشت غذایی در آینده نزدیک تشکیل شود.

در این جلسه فرماندار خرم‌آباد/ مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان/ اصحاب رسانه/ مدیرکل آبفار لرستان/ معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد/ برخی معاونان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان/ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان و برخی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند.

عکس‌ها: هومیان‌نیوز 

دیدگاه ها

کارشناس استانداری در گفته :

جناب شاهرخی
ما در استانداری تا کنون برنامه عملیاتی از خودتان برای حوزه سیاسی ندیده ایم

[پاسخ]

اصلاح طلب در گفته :

برنامه عملیاتی یعنی تقویت دولت قبل!یعنی مدیرصنعت ومعدن ! یعنی مدیر هلال احمر !یعنی مدیر مخابرات! یعتی مسکن شهرسازی! یعنی بنیادمسکن !وووووووو! ودست جریان مخالف دولت بالارفتن!

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :