کد خبر : 28475
تاریخ انتشار : 23 سپتامبر 2016 - 17:48
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 188 بازدید

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی لرستان: گردشگری کودک و نوجوان را در لرستان تقویت می‌کنیم

      گردشگری کودک و نوجوان را تقویت می‌کنیم و در این راستا در برخی هتل‌های خرم‌آباد و بروجرد امکاناتی فراهم شده است. به گزارش خبرنگار هومیان نیوز، این گفته‌ی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، دیانوش چراغی که آنرا غروب جمعه دوم مهرماه در جمع مردمی بیان کرد که […]

 

 

%d8%af%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%b4-%da%86%d8%b1%d8%a7%d8%ba%db%8c

 

گردشگری کودک و نوجوان را تقویت می‌کنیم و در این راستا در برخی هتل‌های خرم‌آباد و بروجرد امکاناتی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار هومیان نیوز، این گفته‌ی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، دیانوش چراغی که آنرا غروب جمعه دوم مهرماه در جمع مردمی بیان کرد که پیشاپیش و در آستانه‌ی پنجم مهرماه روز گردشگری به آیینی رفته بودند که در ساحل دریاچه کیو خرم‌آباد برگزار شد.

دیانوش چراغی تشریح کرد:

«تقویت گردشگری در استان لرستان با مباحث فرهنگی هم پیوند خورده است به این معنی که ما باید همه‌ی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را با بحث گردشگری درگیر کنیم تا فرهنگ و تمدن و تاریخ دیار لرستان بیش از پیش به دیگران معرفی شود».

این آیین با حضور دبیر حزب اعتدال و توسعه‌ی لرستان، حمید رشیدی، شهردار خرم‌آباد (عیدی‌بیرانوند)، پدر بلوط لرستان (مظفر افشار)، معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد (علی محمدخانی) و شهروندان و دانش‌آموزان علاقه‌مند برگزار شد.

چراغی آمار داد:

«براساس آمارها چهل درصد توسعه‌ی گردشگری ارتباط با کار فرهنگی دارد و به همین علت بنده از شهرداری خرم‌آباد و انجمن‌های مردم‌نهاد و غیردولتی تشکر می‌کنیم که این‌چنین برنامه‌هایی فرهنگی برای تقویت گردشگری را برپا می‌کنند».

در این آیین از پدر بلوط لرستان، مظفر افشار نیز تجلیل شد و برنامه‌ی رادیویی «جوونی» اجرا و به صورت زنده از رادیو جوان پخش شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی لرستان که کنش‌گر حامی مبانی اصلاحات است ادامه داد:

«همه‌‌ و همه باید کوشش کنیم زیرساخت‌های جذب گردشگر در استان لرستان تقویت شده و فراهم شود زیرا لرستان از نظر داشته‌های تاریخی و تمدنی و داشته‌های طبیعی، حرف‌های زیادی برای گفتن به جهانیان دارد».

بادبادک‌هایی هم‌زمان با ایام بازگشایی مدارس در این آیین به هوا فرستاده شد تا جشن عصر جمعه با مشارکت کودکان رنگ و بوی «مهرماه مدرسه» به خود گیرد.

دیانوش چراغی خطاب به مردم حاضر در جشن جمعه گفت:

«شعار گردشگری این است که گردشگری برای همه و همین نشان می‌دهد باید فرهنگ جذب گردشگر را به سطوح خانواده‌ها سرایت بدهیم تا بتوانیم در کارها و برنامه‌ریزی‌هایمان موفق‌تر عمل کنیم».

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از تلاش‌های پدر بلوط لرستان، مظفر افشار به‌خاطر صیانت از محیط زیست استان سپاس‌گزاری کرد.

عکس از: خبرنگار هومیان‌نیوز

بیان دیدگاه !

نام :