کد خبر : 33538
تاریخ انتشار : 12 نوامبر 2017 - 06:58
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 206 بازدید

رئیس دانشگاه لرستان در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش لرستان: تقویت آموزش مبتنی بر کارآفرینی، از راهکارهای تأثیرگذار برای کاهش بیکاری است

  رئیس دانشگاه لرستان در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش که به ریاست استاندار لرستان برگزار شد، گفت:«از راهکارهای مهم برای کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تقویت مهارت‌آفرینی و کارآفرینی در سطح دانشگاه‌هاست که مبنای دانشگاه نسل سوم است». دکتر خسرو عزیزی، شامگاه شنبه ۲۰ آبان‌ماه در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش استان لرستان که […]

 

رئیس دانشگاه لرستان در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش که به ریاست استاندار لرستان برگزار شد، گفت:«از راهکارهای مهم برای کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تقویت مهارت‌آفرینی و کارآفرینی در سطح دانشگاه‌هاست که مبنای دانشگاه نسل سوم است».

دکتر خسرو عزیزی، شامگاه شنبه ۲۰ آبان‌ماه در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش استان لرستان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان تشکیل شد، در سخنانی گفت:«نظام آموزشی در سطح مدرسه نیز باید اصلاح شود و دانش‌آموز از حافظه‌محوری و صرفاً محفوظات به سوی کارآفرینی و مهارت‌آفرینی هدایت شود و دانشگاه نیز در این مسیر گام بردارد».

وی توضیح داد:«تناسب بین نیازهای بازار کار و نظام دانشگاهی مهم است و سیاست وزارت علوم دولت تدبیر نیز سوق دادن دانشگاه‌های به سوی دانشگاه‌های نسل سوم است که پژوهش‌محور و کارآفرین هستند».

او افزود:«شاهد هستیم برخی رشته‌های دانشگاهی با کمبود متقاضی مواجه هستند و این نشان می‌دهد که در سطح آموزش و پرورش و در سطح دانشگاه‌ها، بایستی آموزش مبتنی بر کارآفرینی و مهارت‌آفرینی برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال تقویت شود».

بیان دیدگاه !

نام :