کد خبر : 18848
تاریخ انتشار : 28 می 2015 - 08:34
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 763 بازدید

«انتقاد» سردبیر روزنامه خبر ورزشی از یک «انتصاب»!

اشاره: انتشار دیدگاهی که در پی می‌آید «ضرورتاً» به معنی موافقت کامل ما با همه یا بخشی از نوشته نیست؛ اعتقاد داریم فضای گفتگو و تبادل دیدگاه باید در جامعه نهادینه و تضارب آرا روز به روز تقویت شود. روشن است که در حوزه انتصابات مدیریتی در استان لرستان/ موافقان و مخالفانی وجود دارد. تلاش […]

احمد موسوی

اشاره: انتشار دیدگاهی که در پی می‌آید «ضرورتاً» به معنی موافقت کامل ما با همه یا بخشی از نوشته نیست؛ اعتقاد داریم فضای گفتگو و تبادل دیدگاه باید در جامعه نهادینه و تضارب آرا روز به روز تقویت شود. روشن است که در حوزه انتصابات مدیریتی در استان لرستان/ موافقان و مخالفانی وجود دارد. تلاش ما نیز آن است که با رعایت اصل بی‌طرفی، دیدگاه‌های گونه‌گون را منتشر نماییم. اداره کل ورزش و جوانان استان نیز این حق را دارد که پاسخ خویش به نوشته‌ی ذیل را قلمی و منتشر کند. مخاطبان ارجمند هم می‌توانند با کامنتهای خود و با رعایت قانون و اخلاق اسلامی/ نوشته را تأیید کنند یا از آن انتقاد نمایند.

سیداحمد موسوی/ سردبیر روزنامه خبر ورزشی (ویژه لرستان): هفته گذشته در خبری متوجه شدیم معاونت توسعه و منابع انسانی اداره  کل ورزش و جوانان لرستان به یکباره از سمت خود برکنار شده و شخص  دیگری بجای وی منصوب و مشغول بکار شده است  محسن زاهدی از پیشکسوتان ورزش استان که حدود چهار سال است این سمت را در اختیار داشت و در آستانه بازنشسته شدن بود برکنار و کامیاب تیموری به عنوان سرپرست جدید معاونت توسعه و منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان لرستان منصوب شد.
تیموری متولد 1352 در شهرستان کوهدشت، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی تربیت بدنی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی است.
سوابق سرپرست جدید معاونت توسعه اداره کل ورزش به شرح ذیل است:
شهردار کوهدشت، عضو مجمع هلال احمر استان، عضو شورای اسلامی شهر  کوهدشت، عضو شورای آموزش و پرورش کوهدشت، اعزام به مسابقات کشتی بین‌المللی جام کورنیانو کشور رومانی ، اعزام به مسابقات بین الملی کشتی جام هنری و وکلان کشور فرانسه، انتخاب جهت مسابقات کشتی بین‌المللی جام نیکوی پتروف کشور بلغارستان ، نایب قهرمان جام بین‌المللی تختی ساری ،عضو تیم ملی کشتی فرنگی کشور در مسابقات بین المللی تختی مشهد ، عضو تیم ملی کشتی فرنگی جام بین المللی تختی تهران، قهرمان کشتی جوانان کشور، کسب چند دوره عنوان قهرمانی مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان کشور، کسب چند دوره عناوین قهرمانی مسابقات کشتی انتخابی تیم ملی، قهرمان کشتی فرنگی دانشجویان کشور، قهرمانی کشتی آزاد دانشجویان کشور و قهرمان کشتی المپیاد دانشجویان کشور.

این موفقیتهای ورزشی که در روزمه‌ کاری‌ آمده جای خوشحالی دارد اما مسئله این است که آیا یک قهرمان ضرورتاً یک مدیر موفق هم می‌شود؟ آیا انتصاب یک مدیر در سطح معاونت نباید براساس رجوع به تجربه‌های مدیریتی موفق افراد صورت گیرد؟ آیا معاون منصوبی جدید، رزومه کاری موفقی در بخش «مدیریت ورزشی» دارد؟ فراموش نکنیم موضوع «مدیریت ورزش» و موضوع «ورزشکار موفق بودن» مقوله‌هایی کاملاً جدا از یکدیگرند. پرواضح است که برای تکیه‌زدن بر صندلی مدیریت ورزش، بایستی روزمه‌کاری موفقی در حوزه «مدیریت ورزش» داشت.

ورزش استان حدوداً در یکسال اخیر به اندازه کافی در اثر بعضی انتصابات  و بی برنامه‌گی در بیشتر حوزه‌ها دچار رکود شده که نارضایتی ورزشکاران، قهرمانان ، اهالی رسانه و حتی مدیران ارشد اجرایی استان از تبعات آن  بوده و ظاهرا قرار نیست پایانی داشته باشند.

با تمام احترامی که برای جناب آقای تیموری سرپرست جدید معاونت توسعه ورزش داریم و آرزوی موفقیت برای وی خواهیم داشت اما در ادامه سوالات قبلی بدون پاسخی که از مدیرکل ورزش استان داشتیم این‌بار نیز از ایشان خواهان پاسخگویی هستیم که معیار و شاخص انتخاب سرپرست جدید که باتوجه به سوابق وی که  حتی یک روز سابقه مسئولیت از نوع مدیریت در ورزش استان را نداشته چیست؟ آیا مدیر منصوبی جدید/ شناختی از همه قهرمانان همه استان دارد و می‌تواند ارتباط و تعامل مناسبی با جامعه ورزش استان برقرار کند؟

به اعتقاد من با چنین انتصاباتی، ورزش لرستان همچنان درگیر بحث آزمون و خطاست و به نظر می‌رسد در این رابطه اندکی سیاسی‌کاری شده است و توسعه ورزش در اولویت کاری نبوده و بیشتر به‌فکر توسعه سیاسی ورزش استان هستند که قطعاً سیاسی کاری در ورزش منسوخ شده و کمر ورزش استان را خواهد شکست.

معتقدیم ورزش استان دچار محرومیت محسوسی شده و نیازمند حضور افرادی متخصص، باتجربه و آشنای کامل با همه حوزه‌های ورزشی استان است اما اخیرا شاهد حضور افرادی در بدنه ورزش استان هستیم که از بدو ورود حتی یک روز سابقه مدیریت اجرایی در بدنه ورزش استان را نداشته‌اند. برقراری ارتباط و تعامل با بعضی افراد و سیاسیون، تاکنون نتیجه‌ای برای ورزش به‌دنبال نداشته و ضرورت رسیدگی شخص استاندار به ورزش استان، امری ضروری به نظر می‌رسد.

اصحاب رسانه از همان ابتدای شروع به‌کار تیم جدید مدیریت،  با انتقاد سازنده خود از آنجایی‌که مسئول ورزش استان هیچ سابقه اجرایی در بدنه ورزش استان نداشته سعی در کمک به ورزش استان داشتند که توجه خاصی به انتقادات نشده و ظاهرا نمی‌شود!

بنابراین تنها به بیان یک شعر بسنده می‌کنم: خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خشود باشی و ما رستگار

دیدگاه ها

بهروز در گفته :

این روزهاحوزه ورزش به میدان سیاست تبدیل شده، طایف بازی به ورزش هم ورد کرد، درجا زده ایم ،حتی به عقب برگشتیم,ً کتاب ورزش مدرن را مطالعه کنید ببینم کجای کارهستیم.

[پاسخ]

زهراکار پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 28 می , 2015 12:51 ب.ظ:

چرا صدای اعتراض قهرمانان، ورزشکاران،پیشکسوتان، مربیان، رسانه ها رو نمی شنوید!!!!
وضعیت ورزش بحرانیست!!!! بایدتصمیم جدیدی گرفت………………..!!!

[پاسخ]

مهدی در گفته :

قصدم طرفداری از شخص خاصی نیست ولی همونجوری که باید از عملکرد خوب مسولین تمجید بشه از تصمیمات و عملکرد بد هم باید انتقاد کرد به نظر این حقیر که عضو کوچکی از جامعه ورزش این استان هستم این انتصاب یکی از مسولین زحمت کش و دلسوز ورزش استان که همیشه باعث دلگرمی ورزشکارا بوده کنار زد و فقط باعث تاسف جامعه ورزش شد امیدوارم همیشه در انتصابات مصلحت ورزش و در نظر بگیریم. به امید موفقیت ورزش استان

[پاسخ]

منتقد در گفته :

جناب آقای سردبیر فکر می کنم شما حق یک مدیر برای همراه نمودن افرادی متخصص و متدین برای پیشبرداهد اف ورزش استان نادیده گرفته آید در ورزش استان تا جایی که ما خبر داریم جناب آقای زاهدی با 28 سال سابقه خدمت دو ماه قبل از پست خودشان استعفا داده بودند وه به هر حا ل میلی ب ه ادامه کار نداشته اند جناب تیموری نیز از بهترین اشخاصی است که به این سمت گذاشته شده اند آقایانی که شما آنها را بها نه ای برای انتقاد کردهای د در طول سالیان گذشته وقت داشته اند به ورزش استان خ دمت کنند حالا اگر شما و همکارانتان اجازه دهید دیگران هم از این فرصت در جهت خدمت به ورزش استان استفا ه کنند متاسفانه شما در سال همدلی مانع پیشرفت ورزش استان ش دها ی دنمی گذارید که کسی که دست پاک وبا صداقت است کارش را آدامه دهد متاسفانه جراید بلای جان ورزش استان شد هاند کاش هدفشان کمک به ورزش بود ولی متاسفانه این طور نیست وقایع را وارونه جلوه میدهند طرف در انتخابات مجمع ورزش رای نیاورده طایفه بازی را وسط میکشند در خواست وی اجابت ن میشود تهدید به سر مقاله فلان روز میشود و از همه بد تر هفته نامه ها وسیله ای شده اند برای گرفتن امتیاز اگر بدهند که خیلی خوب و اگر اجابت نشود در فلان روزنامه حساب این مدیر کل بیچاره کف دستش گذاشته میشود و بدتر از همه تراز کارمدی یا نا کارمدی دردست این آقایان که نمی دانیم از کی گرفته اند افتاده متاسفانه ن میشود همه چیز را گفت چون تعداد قلیلی سخنگوی همه شده اند .

[پاسخ]

رضا پاسخ در تاريخ جمعه 29 می , 2015 11:03 ق.ظ:

جالب بود عین حقیقت است ولی منتقد محترم در نوشتن املایی کلمات دقت لازم را بعمل نیاورده اند خواهشند اصلاح بفرماید

[پاسخ]

سعید در گفته :

ببخشید شما چرا همه افراد را ناراضی جلوه میدید مطابق با چه آمار و مدرکی میگید که کلیه ورزشکاران و …. از دست مدیریت اداره کل ورزش ناراضی هستند، تا جایی که من می دونم تا قبل از ایشون (مدیر کل)، تمام انتصاب های مربوط به روسای هیات های ورزشی استان به صورت سلیقه ای و انتصابی بود که با درایت آقای عزیز پور مطابق با روال کلی و انتخابی فدراسیون ها انجام میشه و از این بلاتکلیفی که سالها گریبانگیر اون بودن در میان، حالا شما به مسائلی گیر میدید که از نظر شما منفی محسوب میشه، با تمام احترامی برای آقای زاهدی، شما لطف کنید یکی از کارهای مفید این معاونت رو بیان کنید، در ضمن شما اگه امین مردم هستید لطف کنید تمامی نظرات رو تایید کنید

[پاسخ]

آدینه وند در گفته :

جناب تیموری ازاصولگرایان تندرو طرفدارجبهه پایداری می باشند.متاسفم برای مدیرکل ورزش بااین انتصابشان!!

[پاسخ]

ر- گراوند در گفته :

جناب آدينه وند وقتي خود مذيركل هم اصول گرا باشند ديگر جا هيج بحثي نيست بايد براي دولت روحاني متأسف بودكه اين افراد راانتخاب كرده است.

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

مرسی آقای روحانی که اصولگراهای تندرو رو خیلی شیک و مجلسی وارد دولت میکنید!!!!!!!

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :