کد خبر : 36003
تاریخ انتشار : 7 فوریه 2022 - 19:11
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 790 بازدید

از پس غول زیرمیزی برنمی آییم! / برخورد با آن مسکنی بیش نیست

به گزارش هومیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: زیرمیزی وجود دارد اما نمی‌توان با شرایط و سیستم موجود آن را ریشه‌کن کرد اما موردی برخورد می‌کنیم. دکتر صالح آزادبخت در خصوص سطح‌بندی ارائه خدمات، اظهار کرد: با محدودیت منابع مواجه هستیم و باید در توزیع  امکانات، سطح‌بندی‌ را رعایت کنیم. وی ادامه داد: در حوزه معاونت […]

زیرمیزی وجود دارد/ نمی‌توان با شرایط و سیستم موجود آن را ریشه‌کن کرد

به گزارش هومیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: زیرمیزی وجود دارد اما نمی‌توان با شرایط و سیستم موجود آن را ریشه‌کن کرد اما موردی برخورد می‌کنیم.

دکتر صالح آزادبخت در خصوص سطح‌بندی ارائه خدمات، اظهار کرد: با محدودیت منابع مواجه هستیم و باید در توزیع  امکانات، سطح‌بندی‌ را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان کتاب جامعی در خصوص سطح‌بندی‌ خدمات درمانی و چشم‌انداز ۱۴۰۴ در دست انجام است و در حال راه‌اندازی سامانه آن هستیم.

احداث ۵۱ اتاق  «ال دی ار» در لرستان

آزادبخت در خصوص شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان( MMR )، افزود: برنامه کلی در لرستان و با وجود «ال دی ار» ها احداث ۵۱ اتاق «ال دی ار» بوده که نمونه آن بیمارستان شهید رحیمی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه در خصوص استقلال مالی بیمارستان‌ها در استان با بیان اینکه چرا در بیمارستان‌ها تحول ایجاد نمی‌شود؟ عنوان کرد: ساختار نحوه اداره کردن بیمارستان‌ها معیوب بوده و در این راستا نیازمند اصلاح ساختار است.

در طرح تحول نظام سلامت مبارزه با زیرمیزی به  نتیجه نرسید

آزادبخت افزود: از ۲۵ سال پیش راجع به طرح خودگردانی بیمارستان‌ها، طرح تحول نظام سلامت و مبارزه با زیرمیزی به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲، مبارزه با زیرمیزی که جزیی از طرح تحول نظام سلامت بود ابتر ماند، خاطرنشان کرد: ساختاری که باید متناسب با این طرح باشد تعریف نشده بود و در این طرح نتوانستند این مهم را به انجام برسانند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: زیرمیزی وجود دارد اما نمی‌توان با شرایط و سیستم موجود آن را ریشه‌کن کرد اما به صورت موردی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان آن برخورد می‌کنیم و این برخورد مسکنی بیش نیست.

آزادبخت تصریح کرد: چنانچه بخواهیم به صورت سیستماتیک موضوع زیرمیزی حل شود باید بسیاری از زیرساخت‌ها باید اصلاح شود.

بیان دیدگاه !

نام :