کد خبر : 35710
تاریخ انتشار : 19 آوریل 2021 - 20:49
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,716 بازدید

اولویت تامین اجتماعی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: مسئولان این سازمان پیگیر اجرای دقیق و رفع مشکل همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان در سراسر کشور هستند و این امر یک اولویت مهم در استان‌ها است. به گزارش هومیان، منوچهر گودرزی روز دوشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان افزود: تاکنون برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدامات خوبی […]

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اولویت تامین اجتماعی است

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: مسئولان این سازمان پیگیر اجرای دقیق و رفع مشکل همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان در سراسر کشور هستند و این امر یک اولویت مهم در استان‌ها است.

به گزارش هومیان، منوچهر گودرزی روز دوشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان افزود: تاکنون برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدامات خوبی از سوی مسئولان سازمان انجام شده است که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: موضوع همسان سازی یا متناسب سازی در برنامه ششم توسعه به عنوان یک مصوبه بوده و قرار است دولت از محل بدهی‌های تامین اجتماعی ارقامی را در اختیار سازمان قرار دهد تا متناسب سازی را انجام دهد.

گودرزی ادامه داد: متناسب سازی حقوق سال ها خواسته اصلی بازنشستگان بوده که تیم مدیریت فعلی سازمان با دریافت مصوبات صادر شده پیگیر این موضوع است و برای اجرای کامل آن تلاش می کند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان درباره بخشودگی جرایم بیمه ای نیز گفت: استفاده از طرح بخشودگی جرایم شروطی دارد و افرادی که می‌خواهند از ۱۰۰ درصد بخشودگی بهره مند شوند باید ظرف ۱۲ ماه بدهی خود را تسویه کنند.

به گفته گودرزی، مطالبات این اداره‌کل از کارگاه‌های دولتی و خصوصی ۷۰۰ میلیارد تومان است که بیشترین بدهکاران این سازمان در استان شهرداری ها با ۲۴۰ میلیارد تومان بدهی معوق هستند.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی با ماهیت اجتماعی و اقتصادی است اظهار داشت: اکنون حدود ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۴۰ درصد تحت پوشش این نهاد هستند که تعداد بیمه شدگان اصلی ۲۲۵ هزار نفر با حدود ۳۹۰ هزار افراد تبعی است.

محمد علیدوستی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان نیز در این دیدار گفت: با توجه به گستردگی فعالیت های تامین اجتماعی نیاز است همکاری خوبی بین ایرنا و این اداره ‌کل باشد که ایرنا این آمادگی را دارد.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی دنبال حاشیه سازی و بروز مشکل برای دستگاههای اجرایی نیست، تصریح کرد: برای اطلاع رسانی به عنوان بازوی کمکی تامین اجتماعی آماده هرگونه همکاری هستیم و به طور یقین کمک به این مجموعه به نفع همه بیمه شدگان و مستمری بگیران است.

علیدوستی ادامه داد: اخبار ایرنا برای بسیاری از مخاطبان قابل اعتماد است به طوری که اغلب مردم آن را پیگیری می‌کنند و بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز این مساله را به خوبی قبول دارند چراکه به عنوان نمونه یکی از اخبار ایرنا لرستان درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان در یک شبانه روز بیش از ۶۴ هزار بازدیدکننده داشته که این نشان دهنده اعتماد مردم به ایرنا است.

بیان دیدگاه !

نام :