کد خبر : 36257
تاریخ انتشار : 9 سپتامبر 2022 - 09:45
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 3,637 بازدید

باشگاه تخصصی شعر و داستان در حوزه هنری لرستان ایجاد می‌شود

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان گفت: یکی از برنامه‌های مهم واحد آفرینش‌های ادبی ایجاد باشگاه شعر و داستان به شکل تخصصی است که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. به گزارش هومیان به نقل از مهر، کیانوش کشوری در سخنانی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه هنری لرستان گفت: […]

باشگاه تخصصی شعر و داستان در حوزه هنری لرستان ایجاد می‌شود

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان گفت: یکی از برنامه‌های مهم واحد آفرینش‌های ادبی ایجاد باشگاه شعر و داستان به شکل تخصصی است که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش هومیان به نقل از مهر، کیانوش کشوری در سخنانی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه هنری لرستان گفت: هم اکنون جلسات هفتگی شعر فارسی و بومی و کارگاه داستان نویسی با حضور نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان در حوزه هنری لرستان برگزارمی شود.

وی افزود: در کارگاه شعر، ضمن شعرخوانی و نقد و بررسی و تحلیل اشعار، مباحث آموزشی و نکات ادبی هم در قالب موضوعاتی همچون وزن، عروض، قافیه، تصویر تخیل و شعر معاصر به منظور آشنایی هنرجویان مطرح می‌شود.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان تصریح کرد: در برگزاری کارگاه داستان نویسی که به صورت برگزاری کارگاه داستان نویسی مقدماتی با حضور علاقمندان نوجوان و جوان برگزار می‌شود مباحث آموزشی شامل تعریف داستان، تفاوت داستان با سایر قالب‌های نویسندگی، طرح داستان، پیرنگ داستان، شخصیت پردازی، زاویه دید، روایت و… به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

کشوری با اشاره به برنامه ریزی ها با هدف ایجاد زمینه رشد استعدادها، خلاقیت‌های هنری و ادبی از طریق شناسایی استعدادهای خلاق ادبی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم واحد آفرینش‌های ادبی ایجاد باشگاه شعر و داستان به صورت تخصصی در زمینه‌های شعر کلاسیک، بومی، شعر نو، طنز ادبی، ترجمه ادبیات کودک و نوجوان و … بوده که این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

سارا مهرآرا مدرس کارگاه داستان نویسی نیز در این زمینه گفت: کارگاه آموزشی داستان نویسی با هدف آموزش ارکان و مبانی داستان نویسی از ابتدای مرداد ماه در واحد حوزه هنری لرستان شروع به جذب هنرجو کرده است و در این دوره که حضور در آن برای عموم آزاد است ضمن جذب علاقمندان استعداد سنجی در بین هنرجوها نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کارگاه ابتدا داستان‌های منتخب ایرانی و داستان‌های مشهور جهان که مرتبط با سرفصل آموزشی نیز هستند توسط هنرجویان خوانش می‌شود تا با نحوه صحیح خوانش داستان انس بگیرند و پس از آن مبانی تئوری آموزش داده می‌شود.

مدرس کارگاه داستان نویسی یادآور شد: در پایان نیز به صورت کارگاهی با مشارکت هنرجوها و به صورت پرسش و پاسخ و دریافت بازخورد مبانی آموزش داده شده و واکاوی و تشریح کامل می‌شود.

مهرآرا اظهار داشت: برگزاری دوره آموزشی فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان به داستان نویسی است تا با بهره گیری از ظرفیت آموزشی موجود نسبت به گذراندن این دوره ویژه نهایت استفاده را داشته باشند.

بیان دیدگاه !

نام :